/spanien/barcelona/forum/8241.aspx/spanien/barcelona/forum/8241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-17 10:58
petersays

Katalansk press börjar skriva om "Shell-projektet" så det verkar som att det är, mer eller mindre, klart.
Barcelona petersays
2012-11-17 10:56
Det där med Shell är väl inte bekräftat någonstans än? Vore ju ungefär det sämsta på länge då Shell är ett av världens smutsigaste företag.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-11-17 10:19
Mk elva mot Zaragoza idag.

Valdes
Montoya Bartra Pique Alba
Cesc Busquets Iniesta/Xavi
Pedro Messi Villa

Montoya vill jag ha istället för Alves för att Alves ska vilas. Puyol kör man verkligen inte från start vem skulle riskera världens bästa mittback. Masherano vill jag heller inte se trots ganska bra matcher. Man kan spela Alves som högerback och Montoya som vänster men som sagt Alves skall vilas.
Jag tycker det är riskfyllt att spela Iniesta för vi vet om v hur lätt han kan skada sig.
Pedro i hög form i landslaget kan han ge oss lite lördags godis idag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-17 10:16
Papillon

Du får nog acceptera att en hel del har stärkt sin kärlek till klubben för att man känner solidaritet med det historiska. Det är just det som gör att man fortsätter älska klubben trots motgångar - även om det så klart är det rent fotbollsmässiga som är grundorsaken till att man en gång föll för los blaugranas.

Visst, Rosell gör bra saker ekonomiskt, men han drar sakar för långt.
Förra bokslutet visade en vinst på €49 miljoner, till detta hade skulden minskat med nästan €85 miljoner. Bra så.

Rosell landade det bästa tröjsponsoravtalet någonsin inom fötboll, men för att göra detta gav han rätten till sponsorn att kunna ändra namn/inriktning. Är det värt de extra €5 miljonerna att ge bort en del av klubbens självständighet??? Nej. Det hade kännt helt okej med €40 miljoner i vinst också. Eller hur.

Det som culés här inne också reagerar på är att Rosell sagt att det är viktigt att medlemmarna är med i de stora besluten, t ex i frågan om Camp Nou ska renoveras eller om en ny stadium ska byggas.
När det sedan kommer uppgifter på att Rosell vill gå emot detta beslut, kan man då ana att han eg inte är så intresserad av vad medlemmarna som ÄGER klubben vill, utan själv få bestämma allt. Ja.
Laporta, ursäkta språket, kn***ade för medlemmarnas (klubbens) pengar, Rosell kn***ar klubben och medlemmarna. Vilket är värst?

Är målet att göra FC Barcelona till världens rikaste klubb så är Rosell helt klart rätt (affärs)man att göra detta. Det kommer dock att ske på bekostnad av något som aldrig kommer kunna mätas i pengar. Identiteten och historien.

För många är detta säkert okej (inget fel med det), men för den som också ser utanför vinster och rekord känns det inte lika upphetsande.

Missförstå mig inte, personligen gillar jag inte Rosell men har full förståelse för att der krävs krafttag för att komma till rätta med ekonomin. Men han drar det för långt, och det kan jag inte acceptera. Så enketl är det.

Barcelona koeman92
2012-11-17 10:08
Edit: Till er (äckliga) maränger som börjat kalla oss för Qatar/Qatarlonien, snälla håll bara käfften. Ni har haft tröjsponsor sedan långt innan oss och plus att ni själva kommer att ha Fly Emirates som tröjsponsor f.o.m nästa år, kanske vi ska börja kalla er för U.M.E (United Madrid Emirates)?
Barcelona koeman92
2012-11-17 10:03
Någon som vet hur mycket sponsor pengar vi kommer att tjäna sammanlagt årligen av både Qatar airways och Shell?
Barcelona Cobain
2012-11-17 08:21
Vet att någon efterfrågade vilka spelare som har högst passningsprocent i de stora ligorna (det kanske redan har postats så här kommer det igen isf!):

Highest passing success rate top-5 leagues: Xavi 95,5% - Arteta 93,3% - Dante 92,4% - Joe Allen 91,4% - Busquets 91,3% #fcblive [via fcb]
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-17 08:05
Because the team will wear "Qatar Airways" on the shirt next year, Barcelona and Turkish Airlines have agreed to end their sponsor deal [md]
Barcelona papillon
2012-11-17 06:44
Ni som klagar på rosell. Är ni fullblodade katalaner som bor i spanien? Vad är det frågan om egentligen! Knappast att ni började hålla på Barca pga att de inte hade någon reklam på matchtröjorna?

Det råder ekonomisk kris i spanien, ja i stora delar av världen! Spelarköp, löner, canteran, mm måste finansieras på nåt sätt. Den dagen klubben är någorlunda skuldfri kan man börja prata om reklamfria matchtröjor igen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-11-17 04:40
Gabriel

in med laporta va.. Rosell fixar vår ekonomi som laporta fifflade bort, så du vill ha laporta tillbaka som leker med vår ekonomi, det kmr ta mac 3 år innan dom skickar ner oss till segundan eller 3e divisionen pga ekonomi kris.. pajas, rosell må sälja klubben men jaag tror nt ens han vill det men det är den ända lösningen för vår del efter att laporta köper lo puto poloninski från shaktar för 250miljoner,
Barcelona Gabriel
2012-11-17 04:27
Qatar Airways och SHELL (!) på tröjorna nästa säsong. Wtf e det som händer. Usch, asså jag äcklas. Ut med Rosell så fort det går, han sätter sig ner på huk och bajsar på vår märke och historia för varje dag som går.

För varje dag extra som han sitter som president, försvinner lite mer av det som gör oss, eller har gjort oss så speciella - och därmed mycket av det som gör att jag är culé.

Ett nytt Camp Nou? Jävla handikapp. Tillbaks med Laporta, låt han köpa klockor, sprit, lyx prostituerade och vad fan han vill. I don't give a f'ck! Han hade känsla för vad det innebär att vara culé och hade aldrig pissat på vad klubben står för, och framför allt hur viktig historian är.

Godnatt!
Barcelona Barca King -
2012-11-17 03:07
För er nattugglor här är en dokumentär om vad spelarna tyckte, tänkte och vad de visste, kände innan Pep skulle sluta och efter när han meddelade de om sin avgång.

Oerhört intressant och roligt dokumentär man får en inblick i truppen och vad Pep sa till de som tränare. REKOMMENDERAR DEN STARKT FÖR ALLA ATT KOLLA.

Källa
http://www.facebook.com/BarcaHjartat
Barcelona zakiz
2012-11-17 01:32
Blaugrana91 Tummen upp, håller med dig i det du säger helt och hållet faktiskt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2012-11-17 01:31
Ärligt talat, Qatar Foundation eller Qatar Airways? Stor skillnad ? Whatever enligt mig, det enda jag saknar är de blanka tröjorna med ränder. Nu har vi både reklam och konstig design.
Barcelona Blaugrana91
2012-11-17 01:21
Jag tycker folk överdriver kritiken mot Rosell här, verkar som allt han gör ska klankas ner på.

Att folk skriker efter Laporta är ganska intressant, även om han VAR en bra president för klubben så skulle han knappast vara det idag. Skulle inte kännas seriöst att en person som tar hjälp av porrskådisar för sin politiska karriär ska vara president för världens just nu största och populäraste fotbollsklubb.

Om det sen dessutom stämmer att han ska ha använt klubbens pengar för egen del så är han aldrig mer välkommen i klubben. Nu tvivlar jag lite på om just detta stämmer, men samtidigt man vet ju aldrig.

Gällande det här med en ny arena kontra att renovera Camp Nou så skulle jag personligen rösta på det sistnämnda.
Men samtidigt kan jag förstå syftet att bygga en helt ny arena, med en helt ny och ultramodern arena kan man sätta en standard som ingen annan arena har i världen, dessutom kan man dra in betydligt mycket mer intäkter från själva arenan.
För även om Camp Nou är stor och mäktig så drar man inte in så mycket som man borde på arenan, och det beror mycket på avsaknaden av ordentliga restauranger och andra faciliteter i arenan. Nu hade ju detta givetvis gått att lösa även med en renovering av CN då man kan bygga till restauranger osv, men med en ny arena kunde man dra in betydligt mycket mer pengar.

Finansieringen av en ny arena blir nog inget större problem så fort skulden minskats till en mer "acceptabel" nivå och man är idag på god väg dit.
Antingen tar man lån samt står för en del av finansieringen själva eller så låter man en annan part ta hand om en del av investeringen, och där ligger ju isåfall Qatar Sports Investment ganska nära till hands med tanke på deras "samarbete" med klubben.

Att renovera Camp Nou skulle kosta drygt 3 Miljarder kr och att bygga en helt ny arena skulle kosta runt 6 Miljarder kr. Sen får man ju väga vilket som låter mest lönsamt i längden...

Men som sagt personligen röstar jag på att renovera CN.

Gällande det här med att Qatar Airways kommer bli vår nya sponsor nästa år så tycker jag folk överdriver även där.
I samband med att klubben godkände samarbetet med Qatar Sports Investment så gick man med på att QSI och Barca tillsammans under kontraktperioden kunde välja att byta sponsor under den tredje säsongen. Så detta var knappast något förvånande.

Qatar Airways är tydligen världens bästa flygbolag, 5-stjärniga plan, service och mat.
Så man behöver inte överdriva. Dessutom kommer klubben nästa år säga upp avtalet med Turkish Airlines, det är ju ganska logiskt med tanke på att Qatar Airways blir klubbens nya "officiella" flygbolag.

Vi har tidigare haft Turkish Airlines, varför är då inte Qatar Airways ok?

Känns som sagt som folk letar efter saker att klaga på när det kommer till Rosell.
Visst jag håller med om att han fokuserar väldigt mycket på det ekonomiska och att han snarare verkar vilja göra Barcelona till någon form av företag, men samtidigt är FC Barcelona ett varumärke och just idag världens största inom fotboll och det finns äckligt mycket pengar att dra in på det, klart Rosell tar den chansen.

Idag handlar det mesta inom fotboll tyvärr om vem som har mest pengar, detta tack vare klubbar som City, Chelsea och PSG.
Och med tanke på att vi inte har någon rik ägare som pumpar in pengar så måste vi hitta andra inkomstkällor, och då är sponsorer det bästa alternativet.

Vill vi fortsätta vara världens bästa klubb på planen så måste vi också vara världens bästa klubb rent ekonomiskt och den titeln är vi nära.

Klubben har visat upp mycket starka siffror sedan Rosell tog över, förra säsongen drog man in hela €495 Miljoner och gjorde en vinst på nära €50 Miljoner.

Så något gör han väl rätt antar jag. Sorry för en lång kommentar.,
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-17 00:40
Valdano är kung. Guardiola is football´s Steve Jobs, says Valdano "Guardiola did a fantastic job. He is the Steve Jobs of football: experimental, brave, a lover of beauty, and innovative. He is an important point of reference in the footballing world, and rightly so," he told Eurosport. Källa.http://www.soccerway.com/news/2012/November/16/guardiola-is-footballs-steve-jobs-says-valdano/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2012-11-17 00:14
Okej så de byter "välgörenhetsorganisationen" Qatar Foundation mot ett flygbolag med en get som logga? Vilket jävla skämt, de kan ju lika gärna ha McDonalds på tröjan vid det här laget.
Barcelona Baronen
2012-11-16 23:24
Fantastiskt att ha Carles tiilbaka!

Till något helt annat, är så fruktansvärt trött på Madridfansens oupphörliga utbölande om varför man går miste om individuella priser. Är det inte dags att inse saker och ting och stänga igen käften lite? Är man inte storsint nog att inse att Lionel Messi är världens bäste spelare (förmodligen också La Ligas därmed..), så kan man omöjligen ha en objektiv syn på sporten.
C Ronaldo är bra, men, han är en jävligt snabb ytter med ett jävligt bra skott, farligt målsinne och fantastisk tajming som dock inte kvalificerar till posten som världens bäste fotbollsspelare. Det räcker inte att springa, kontra och skjuta på allt, nicka in returer i öppna mål och slå anmärkningsvärda felpass så fort man försöker vara kreativ. Det är precis det tränare, ledare och spelare i resten av världen år så väl medvetna om, förutom, just Madridistas.
Lionel Messi äger fotbollsplanen, dominerar, regisserar, levererar, assisterar - Allt.
För mig är C Ronaldo inte ens värd att diskuteras i samma mening som Messi.
Avundsjukan böjar gå överstyr och det är tröttsamt och ledsamt.

Lionel Messi - tidernas bäste fotbollspelare (utan tvivel)
C Ronaldo - en av världens tre bästa spelare 2012 (varken etta eller tvåa)

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-16 22:27
Det är rätt, fast alla fyra är Culés. CR7 var ett fan av FC Barcelona under tiden i United.
Barcelona koeman92
2012-11-16 21:09
PUYOL ÄR TILLBAKA!!!!!
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-16 20:44
CARLEEEEEEESSSS PUYOOOOLLL KONUNGARNAS KONUNG JAG SALUTERAR DIG MIN..AS,DFLÖMFODANSIDFNA AAAAHHHHHH!!!
Barcelona AndreD
2012-11-16 20:41
Official: Carles Puyol (dislocated elbow) has been given the medical green light and is available for tomorrow's game against Zaragoza

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-16 19:48
De är alla tre smyg-cúles
2012-11-16 19:16
Piqué y Puyol

Bra gissat, men tyvärr är det fel.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-16 19:05
@Shanghai - SHOOT ME $12:

($_$)
2012-11-16 18:56
En fråga till er...

Vad har Mourinho, C. Ronaldo, Özil och Modric gemensamt ? :)
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-11-16 18:49
@westinho - Sergio #16:

Haha så jävla skön referens, fast den gamla Messi var ju mycket roligare, speciellt när han vickar på huvudet var 5e sekund aka. Messifinten.
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-16 18:08
@Barca King

Eller så kan man spendera pengarna på ungdomsakademin och spelare istället för att bygga en ny arena.

Camp Nou är mer än bara en fotbollsarena, Camp Nou är en symbol för Katalonien. Den står för frihet, passion och kärlek. Att bygga en ny arena är otroligt respektlöst mot det katalanska folket och katalonien.
Barcelona Barca King -
2012-11-16 17:44
GASPERT KOM TILLBAKA OCH skuldsätt klubben och ta tillbaka oss på ruta ett. Boven Rosell Moderniseras oss! OMG!

Märker ni min sarkasm?
Barcelona Barca King -
2012-11-16 17:41
Jätte rörande klipp på Xavi. Där han blir tårögd av att kolla på sig själv. Kommer dö dagen han lägger skorna på hyllan.
Annons: