/spanien/barcelona/forum/824.aspx/spanien/barcelona/forum/824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjff
2016-04-19 17:42
Om jag får tala för mig själv, så har aldrig använt så mycket som ett enda ont ord om nån spelare i vårt lag överhuvud taget på Les Rambles, sen jag började skriva här (men läst desto fler!!!!). T o m ett i sammanhanget "snällt" ord som "sopa" saknas på mitt "CV.".Däremot blir jag ibland väldigt frestad att fläska på när det kommer till vissa "skribenter". Och den som till äventyrs tror att jag försökt kontra attacker mot Leo Messis s k skatteplanering med att framhålla Neymars omstridda skatteaffärer, som ett sätt att nedvärdera den senare spelaren, har nog tyvärr inte riktigt fattat poängen eller själva uppsåtet. Syftet är nämligen istället att se till att ett troll som irriterande ofta bestämt sig för att beskriva Busquets som mer eller mindre värdelös i match efter match och Leo Messi som en minst sagt överskattad slöröv som helst borde säljas till högstbjudande så fort det bara går ,bör få äta upp sina egna ord med råge varje gång så sker. Tramsigt? Ja, det kan man ju givetvis tycka. Det tycker i alla fall jag. Milt uttryckt.
Vlom
2016-04-19 17:09
@DM1982:

Jag tror inte det, Lucho värvade Bravo för en anledning.

Man värvar inte en 32-årig målvakt för €12M så att denne ska ha en Pinto roll...

Vlom
2016-04-19 17:03
@Reymar:

Att vara en vinnarskalle är verkligen inte synonymt med att bete sig som ett rövhål ute på planen såsom Neymar har gjort (medvetet armbågat en Betis-spelare, gnäller vilt mot sin egen lagkamrat, kasta vattenflaska mot någon i spelartunneln o.s.v.)
Vlom
2016-04-19 16:54
@Nesto:

Antingen kan man undvika med att bli provocerad eller så kan man låta sig provocerad av någon/något. Men genom att agera på en provokation såsom Neymar gjorde när han kastade en vattenflaska mot Barragán, är fanimig inte acceptabelt oavsett vad som sagts.

Eller så är det helt enkelt som så att Neymar kommenterade hans egen och Barragáns lön för att endast jävlas efter att Valencia förlorade med 0-7 mot oss?

Vlom
2016-04-19 16:54
@Barcelonistas:

Svårt att stämpla någon för att vara "historiens bästa spelare genom tiderna", går liksom inte riktigt att jämföra spelare från olika eror...

Däremot så är Messi tveklöst den bäste spelaren under den senaste 10 åren (tätt följd av Cristiano Ronaldo).

Barcelona neymar JR
2016-04-19 16:52
Designen till camp nou, må detta stämma med tacksamheten till Cruyff. Visst är det en falsk tacksamhet från ledningen men inte från oss andra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-04-19 16:24
Neymar är en Barcelona spelare en av våra viktigaste spelare så han bör ha sin del av respekt. Men när det är folk som snackar skit om Messi och har nicket "Reymar" så blir det hela rätt så komiskt. Påminner mig om en snubbe med nicket "Yaya" som brukade skriva här och som skrev skit om Busquets. Vad ni än gör snacka inte så om Messi vi pratar historiens bästa spelare genom tiderna som dominerat fotbollen i 10 år. Messi har vunnit 5 guldbollar, 4 Cl titlar, och 6 ligatitlar och killen är bara 28 år gammal.Messi har sedan säsongen 06/07 alltid varit bland dom 3 bästa i UEFAS lista fattar ni hur sjukt det där är? Ingen spelare i historien har varit så bra det visar vilken extremt högnivå Messi hållit genomåren.
Barcelona S.Eto'o
2016-04-19 16:15
Fan vad komisk detta är..... NOT När Madrid fansen hånar Messi med Panama gate kontrar ni med Benzema gate, fast när Barca "fans" hånar Messi med Panama gate kontrar ni med att Neymar skattefuskar....... Sluta med tramset och stå bakom klubben i vårt och torrt Visca el Barca Y Visca Cataluña
Barcelona Rambla~
2016-04-19 15:16
Jag förstår inte vad det är med vissa av er här. Så fort det kommer lite motgångar och laget är inne i en mindre bra period, ska alla kritiseras, hudflängas eller förlöjligas. Varför måste det vara så?

Ok, att skriva av sig direkt efter en match och vädra sina frustationer, det gör även jag, är en sak men att från det idiotförklara och håna våra spelare i parti och minut är för mig obegripligt.
Barcelona Kröjff
2016-04-19 14:01
@Reymar:

Nej och som Neymars främste "fanboy" på forumet förefaller du ju inte särskilt förtjust i Messi heller. Och visst har "La Pulga" som alla sina brister, men att hålla på med smutskastning av honom istället för att visa honom den respekt som han förtjänar med tanke på allt han åstadkommit dom senaste 10 åren (inklusive förra våren då trippeln togs), är "bara" pinsamt.
I all synnerhet som du också nyligen passat på att pika honom för den s k Panama- skandalen. Rätta mig gärna om jag har fel, men Neymar har väl näppeligen visat sig vara ett folkligt föredöme ifråga om att betala sin skatt lagenligt, vare sig "hemma" eller "borta"?
Barcelona Júnior.
2016-04-19 14:00
Liunil Masse

Självklart förtjänar kritik efter sitt agerande både under- och efter matchen. Han betedde sig, som du skriver, som en "skitunge". Neymar är dock fortfarande en "skitunge" med sina ynka 23(?) år. Jag försöker inte ta mig an rollen som djävulens advokat men jag tror och hoppas att han lär sig av sina misstag och att det bara var en engångsföreteelse.

Att han sedan "mjölkar Barcelona på pengar" vet vi inte om det stämmer. Vi alla vet hur media fungerar i Spanien och hur det sett ut tidigare.

--------------------------------------

Det som däremot oroar mig kring Neymar är egentligen liknelserna mellan han och Ronaldinho. Båda är/var stora marknadsfigurer som omfamnar kändiskulturen alltför mycket och där livsstilen stjälper prestationerna på fotbollsplanen. Båda har/hade en otrolig högsta nivå men en väldigt låg lägstanivå.

Ronaldinho blev ju, under sina sista år i Barcelona, mer av en popstjärna eller ett marknadsföringsverktyg. Jag tror att han tänkte mer på reklamerna han gjorde och tänkte på att göra det han gjorde under inspelningarna även på planen. Det blev förvirrande och han blandade ihop de två olika rollerna.
Vi får hoppas att Neymar tar en annan väg i sin utveckling.
Barcelona Kingeen88
2016-04-19 13:39
@Liunil Masse:

Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-19 13:14
@Reymar:

Så du säger att Lucho förtjänar respekt efter trippeln(vilket är helt rätt) men det verkar alltså inte gälla en spelare som har vunnit två tripplar med Barcelona?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-19 13:08
Att Piqué gjort en o annan blunder hör till sporten. Ingen spelare spelar felfritt under en hel säsong. I Vilken värld lever vissa av er i? Det som stör mig o många fler är Neymars agerande på plan. Piqué agerar som en sann ledare på plan, Neymar beter sig som en skitunge som inte kan kontrollera sina känslor o måste slå till motspelare när de firar sin seger. Inte nog med det - han ska kasta en vattenflaska på motspelare i spelartunneln också. Bråket med Alba under matchen som jag länka innan. Vem fan får sånt frispel på sin lagkamrat och sen ska säga "är det något problem? Upprepande gånger. Vem tror han att han är? Sist men inte minst, hans mjölkande på Barcas pengar genom att hota med PSG o annat. Äckligt. Säg mig, sysslar Piqué med sånt?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-19 12:46
@enkos:

Lite synd att han har tappat formen också. För några månader sen var han hur stabil som helst.

Det jag däremot inte kan förstå är varför vi pekar ut ena gången neymar sen Pique?

Om vi ska vara ärliga mot varandra så har var enda i startelvan varit dålig. Försvaret, mittfältarna och trion därupp.

Det Neymar däremot behöver jobba på är att vara kylig även när det inte går i hans väg. Minns att hanblev utvisad mot Chile (eller) när han inte orkade pressen längre.

Såg en länk här inne när Neymar och Alba ryckte ihop i söndags?
Hoppas att Lucho eller de andra spelarna löser detta.
Det är en del av fotbollen. När det går dåligt för än händer det att spelare ryker ihop.

Några nyheter om Neymar kan bli avstängd?
Om detta händer så borde CR7 och alla andra som har begått överträdelsen under säsongen borde bli avstängda resten av säsongen.

Det ska fan inte Barca gå på.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-19 12:40
@shalit:

Det är det som gör ännu mer ont.

Hade varit en femma om Barca inte ens kunde skapa chanser mot Valencia i söndags. När har vi nästa match?
Barcelona 1919
2016-04-19 12:38
Intresserade? Se länk. Vh
Barcelona neymar JR
2016-04-19 11:40
Det har väl varit så senaste 4 åren, bortsett när Tata var tränare då vi inte kunde skapa lägen ens. Det är för nonchalant och bedrövligt.
Barcelona shalit
2016-04-19 11:26
Ber alla att titta på detta två minuter långa klipp... Hur fan är det möjligt?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-04-19 10:42
Mido Bara sisådär 4 år försent... Finns andra mittbackar som är bättre och yngre som vi kan och bör gå efter.
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-19 10:39
Får man 1 miljard för Ney ? Kasta han snabbt isåfall !!
Barcelona Reymar
2016-04-19 10:35
Neymar är en vinnarskalle ända ut till fingertopparna och när han förlorar så blir han lätt frustrerad, denna frustration leder till mer bollkladdande. MSN spelar dåligt just nu men det är Ney som visar mest vilja och kämpar för varje boll. På andra sidan av planen har vi Messi som är så loj och totalt ointresserad, kanske tänker han på hur han ska fiffla mer pengar i Panama..
Barcelona Mido
2016-04-19 10:02
Enligt Tyska Bild så är vi seriöst ute efter Hummels,, hoppas!
Barcelona enkos
2016-04-19 09:17
Neymar JR

Var är Pique när Torres gör mål på Camp Nou och var är Pique när Griezman nickar in helt ostörd i returen? Pique har svikit laget med sin Hawaii fotboll senaste månaden det är bara fakta. Sen att han har stor Barca hjärta är det ingen som ifrågasätter.
Barcelona DM1982
2016-04-19 09:10
En annan stor syndabock kan vara att spelare trodde att allt var färdigt, att ligan var vunnen. Gäller för övrigt vissa användare här inne också.
Barcelona neymar JR
2016-04-19 09:09
Komigen nu, visst lägger pique ner mycket tid på socialamedier. Men han har helt klart varit en av dom bättre, han och mascherano har gjort allt i deras makt för att försvara färgerna. Skjuter man mot pique så skjuter man blint.
Barcelona enkos
2016-04-19 09:05
De största syndabock för raset enligt mig är:

1. LE som envisast med att köra samma taktil och formation 4-3-3 från minut 1 till 93 istället att anpassa sig efter väderförhållandena. Då hade han kunnat även vilat MSN och gjort de hungriga. Står vid linjen som en idiot och är bara en formalitet som tränare inte minst att ta ansvar för presskonferenser. Har inte kontroll över laget.

2. Alba , en riktig indianare i laget. Lämnar hjärta på plan men saknar hjärna och brister totalt i defensiva spelet. Junior nivå.

3. Neymar som vi inte känner till alls. Har sjunkit ner som en Titanic och med honom spelar vi med en man mindre . PGA hans ständiga och barnsliga beteende tappar även laget fokus.

4. Pique som bryr sig mera om sociala medier än att ta hand om Torres och Griezman och har förlorat det alla är vana med honom, att styra och leda försvaret. Vid många tillfällen är han och dricker kaffe medan motståndarna gör mål.

Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2016-04-19 07:49
Neymar ska ingenstans. Det han behöver är lite tuff kärlek, med betoning på kärlek. Hans beteende den senaste tiden är absolut inte ok, men att utse honom till någon slags syndabock för raset blir bara löjligt. Jag har gnällt på styrelsen nu i ett par inlägg och tänker därför inte börja med det nu igen. Så jag fokuserar på det speltekniska istället. Är det någon som ska ut så är det Arda. Synd tycker jag för jag gillar honom verkligen. Men faktum är att han har varit totalt värdelös, har åldern emot sig och köptes in under väldigt märkliga omständigheter. Dessutom tar han speltid från våra yngre adepter som Rafinha, Denis Suarez och Halilovic (även om jag är tämligen säker på att vår goda styrelse kommer att slarva bort de två sistnämnda). Utöver Arda så bör de vanliga namnen i detta sammanhanget nämnas; Vermaelen, Mathieu, Adriano, Lord och Song (blev osäker på honom, har vi sålt honom eller är han fortfarande ute på lån bara?). Ska man fördjupa sig lite mer i mittfältet så är taktiken som sådan att det knappt finns något mittfält i dagsläget. Det är oerhört långt mellan lagdelarna (såvida vi inte har ställt upp ett stillastående handbollsanfall med mittbackarna 65m upp i banan) och bollen spelas aldrig runt på mittfältet med finess som den brukade göra under Xavis dagar i laget. Jag är medveten om att jag är en liten kappvändare i ämnet då jag var en av dem som förespråkade rakare spel för ett par säsonger sedan. Det gör jag till viss del fortfarande, men jag vill samtidigt ha mer dominans på mittfältet. Det tillsammans med min kärlek till La Masia gör att jag önskar att Samper flyttas upp till nästa säsong. Ska man köpa någon crack så ser jag hellre att Verratti (omöjligt?) köps in snarare än Pogba. Då kan man även sälja Rakitic (tyvärr). Då hade vi haft ett mittfält bestående utav Busquets, Iniesta, Verratti, Samper, Suarez, Rafinha, Roberto, Halilovic. Lite sämre kvalitetsmässigt i dagsläget kanske men ändå ett yngre, mer egenodlat och framtidslovande mittfält. För jag tror att vi behöver en liten rebuild i laget. Vad gäller backarna så är det dags att köpa in en Laporte nu. Behöver nödvändigtvis inte vara just Laporte men en ung, framtida storback måste in! Sen kan man undra hur mycket vi hade tjänat på en vänsterback som faktiskt har lite bollkänsla i sig. Alba är i sina stunder en av världens bästa på sin position men när det kommer till att förvalta Messis passningar så finns det en helt sjuk förbättringspotential på den positionen. På målvaktssidan så bör man satsa fullt ut på ter Stegen till nästa säsong. Sälj Bravo om han vill ha sin speltid som han absolut förtjänar, inte för att jag vill bli av med honom men för att han är för bra för att ha på bänken. Men ter Stegen kan bli vår självklara förstamålvakt i tio år framåt. Kort och gott så hade jag velat se en liten rebuild i laget där man bygger vidare och satsar på de unga spelare vi redan har och toppar det med att köpa in ung kvalité i Verratti och Laporte. Det kanske blev lite väl mycket FM över det hela men det får man stå ut med när man sitter och drömmer sig iväg under morgonens kaffestund. För hur det än ligger till och hur mycket frustration och ilska man än känner emellanåt så ligger alltid kärleken för klubben där under. Det gäller bara att släppa fram den när det behövs som mest.
El Conejo
2016-04-19 06:04
Fan va jag ogillar Neymar. Har alltid tyckt att han känns så falsk på något sätt, kan inte riktigt sätta fingret på det, skulle inte förvåna mig alls om han gick till svinen i Madrid.
Barcelona Gio Style
2016-04-19 04:37
Duda När jag tänker på Piques twitter användande samtidigt som jag ser klippet som jag länkade till så gör det mig inte så mycket. Så länge han visar vilja och hjärta på plan så är det lugnt. Annat är det med Neymar som är allmänt grinig och beter sig dåligt.
Annons: