/spanien/barcelona/forum/8238.aspx/spanien/barcelona/forum/8238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-03-19 19:06
Ingen Xavi mot Finland iaf, de ska testa igen inför Frankrike matchen. Jag hoppas att de inte låter han spela den heller. Vi behöver en frisk Xavi till CL och slutspurten i ligan. After medical tests today, doctors of the Spanish national team have decided Xavi (thigh) cannot play against Finland on Friday. [cat radio]
Barcelona The Reporter
2013-03-19 18:40
Grande Julian Faubert !
Barcelona I.Cuenca
2013-03-19 18:38
Idag fyller jag år så några kamratliga (tummen upp kan man väll få) VISCA BARCA
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-03-19 18:24
Veckans "Måndag hela veckan" ligger uppe för dem som vill läsa. Ha det bra och Visca!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 17:30
petersays

Det lär bli svårt att få honom, ja. Men man kan alltid hoppas att han blir lite lockad när Barca knackar på dörren och frågar om han vill bli förstakeeper istället för att vara ordinarie i Atlético och som du säger, vara tänkt att ersätta Cech inom några år men det kan aldrig vara säkert, och om han får erbjudandet från oss så väljer han förhoppningsvis att gå hit. Sen är det klart att inte Chelsea vill släppa honom, men så länge spelaren vill gå så är väldigt mycket vunnet.
Barcelona petersays
2013-03-19 17:16
Tror verkligen inte att Chelsea släpper Curtois. Han ingår med all säkerhet i deras långsiktiga projekt och kommer ersätta Cech inom 2-3 år. Tills dess blir det förmodligen lån ett par år till, kanske inom ligan, och möjligen ett år i Chelsea som back-up/delat ansvar. Cech har kontrakt till 2016 så.
Barcelona kingrodrigues
2013-03-19 17:02
Någon som har en bra sida med barcanyheter likt totalbarca?
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:41
u-19 match i morgon för Spanien mot tyskland dessvärre har vi ingen i truppen : (

Matchen sänds på Eurosport.

Någon som vet varför inte Samper är med? Såg att han tränade med Abidal.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-03-19 16:11
Blev dubbel post- Sorry
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:08
Upp med Ondoa till b-laget som sedan tidigare säkrat kontraktet vi släppte 5 mål sist och Oier verkar samla på röda dags för någon ny att få chansen som dessutom vet hur det känns att hålla nollan!

Tycker även Samper ska få känna på pivote platsen lite grann visst vi har Gus Ledes som är bra men knappast bättre än JOnathan som inte får några minuter med a-laget då kan lika gärna Samper få spela för han har iallafall möjlighet att spela i a-laget.

Han är snart ifall S.Roberto som jag tycker stannat upp litegrann ochsett sig omsprungen av bla Rafinha enligt mig.

Vill även se Ebwelle samt Traore varför spela med Kiko han kommer ju aldrig mer spela i vårt a-lag.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-03-19 16:08
Just nu så hoppas jag att Abidal får också lite speltid tillsammans med Bartra och Montoya i kommande matchen. Hoppas även att Fabregas för börja i mitten med Iniesta och Tello - Villa - Messi i anfallet.

Jag har läst här om alla snackar om värvning...

Jag tycker att man först värva Ter-Stegen för att han har varit i okej form för M'Gladbach för att dem tappade spelare som Reus, Dante, Neustädter och Anderson men han var i toppform förra året. M'Gladbach släppte in bara 24 mål förra sasöngen och Bayern 22 med Neuer.

Sen behöver vi Hummels .. Alla vet att hur grym han är. Brytningar, Huvudspel o Speluppfattning och har även ett bra skott.

Jag tycker också att Neymar behövs pga. Han kan tillföra Ronaldinho effekt i laget, Hans förmåga att göra det oväntade.. kommer bli sjukt effektivt mot lag som parkerar bussen. Samt också för att Pedro gör inte tillräckligt mycket. Ena tappar balansen lätt o dribblar runt o kommer ingenvart. Pedro är en av mina favoriter (Sen tiden han gjorde några inhopp) Jag vet att han jobbar hårt med det räcker inte.. Dem måste delta/bidra mer i spelet.

Angående försäljningar:
Villa - (Om vi värvar Neymar)
Pedro - (Låna ut honom) - Satsa på Tello/ Deulofeu

Kanske lite off topic - I puertan många påstår att vi har förstört Sanchez och Neymar borde kolla på honom och inte gå till Barca. Sanchez värvades inte för att han skulle göra mål, Han gjorde bara 12 mål under hans sista sasöng som Udinese spelare och totala 21 mål på 112 matcher i Udinese. Man ser att han försöker och gör hans bästa.

Jag gjorde en liten lista över spelare som blev stora stjärnor i Madrid :P (Hoppas att ni förstår ironin)

Huntelaar - Van der Vaart - Gago – Albiol - Benzema (Kom igång efter ett liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet tag!) – Metzelder - Drenthe Negredo - Miguel Torres - Javi Garcia – Faubert - Balbao – Baptista – Soldado - Heinze – Cicinho – Canales – Leon – Garay - Granero - Sahin - Kaká.
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 16:02
L.A.M Nr 10 enligt mig finns det inte en chans att Valdes delar sitt ansvar med någon annan han vill ha en ny utmaning knappast trappa ned.

Ska han sluta efter nästa år ska han bort i sommar inget snack!

Visst han är proffesionell och så vidare hur har det gått sedan han berättade att han inte ville förlänga han har hållit nollan en gång eller?

Det finns bra målvakter som vill vara hos oss tro mig.Vill han stanna mer än nästa år perfekt annars tack för allt och lycka till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 15:27
Deulofeu

Förhoppningsvis kan man förhandla ner det där priset en aning. Får vi honom för 15 miljoner hade det varit perfekt. Som du säger är dte en riktigt duktig målvakt och trots sin ålder har han varit ordinarie i Atlético ett tag och har bra erfarenhet från spanska ligan. Bra reflexer men kan framförallt dominera straffområdet och är bra i luftrummet.

Jag tycker ett målvaktsköp är ett måste i sommar, det är absolut prio 1. Även om Valdés lämnar eller inte så måste vi spela in en målvakt till 2014. Vi säger att Valdés stannar, det hade varit perfekt att då ta in Courtois och så får de två dela på speltiden under nästa säsong, Valdés får agera lite mentor och Courtois behöver inte ha världens press på sig från första början. Prio 1 är målvaktspositionen, sedan kan vi koncentrera oss på en ny mittback och möjligen en ny ytter, vilket jag iofs inte tycker är nödvändigt.
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 15:23
Tack NoGo ; ) underbart att se honom i action igen.

Gillade en kommentar i fältet

He lost a lot of weight but gained a lot? of respect.

Kul att se Samper på plan också ; ) ser gärna mer om någon hittar.
Barcelona NoGo™
2013-03-19 15:02
En kort video från matchen med Abi :)
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:40
Jag hoppas på att han bankar in 15 mål till bara i ligan för att slå sitt eget rekord ; )

Men 18 ligamål siktar han nog på som Dixie i Everton 1802 eller nåt....

När han slår det kommer ett nytt rekord lita på det.

Jag minns när den riktiga Ronaldo slog det gamla målrekordet att näta i 10 matcher då var det helt sjukt och omöjligt nu har Messi gjort det i 18 matcher och jag rycker lite på axlarna bara så bra har han blivit.

Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:34
Har läst på en del ställen att Chelsea värderar Courtoi till inte mindre än 200 miljoner. De anser honom vara mycket bättre än De Gea som Utd köpte för 18 miljoner ungefär.

Han kommer förmodligen vara utlånad en säsong till i Atletico.

Chelsea vill inte att han ingår i någon deal med Falcao.

Har vi möjligheten att köpa en monstermålvakt för 200 miljoner som kommer kunna stå 10 år hos oss tycker jag inte vi ska tveka.

han har snart stått två år i Atletico och har spelat europaspel har nästan mer landskamper än Valdes...har hållit nollan 18 gånger i år.

Han är en mindre risk än tex Ter Stegen som är tysk men grym då han förmodligen kan språket.

Jag anser honom vara säkerheten och lugnet själv.Dessutom är han en jätte i luften precis vad vi saknar.Hans spel med fötterna kan givetvis förbättras.

Säljer vi Valdes för 100 miljoner till tex Arsenal har vi en fullgod ersättare som inte behöver kosta mer än 100 miljoner plus Valdes alltså.

Grön lampa från mig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 14:33
Jag förstod det :-) Messi har enligt barcastuff på Twitter gjort 210 ligamål på 241 ligamatcher. Vi alla vet att han ska slå Raul, Zarra o alla andra men det mäktigaste vore ändå om han kunde komma på 1+ mål per match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 14:28
MESSI.CORLEONE

Haha, blev lite förvirrad av att Deulofeu skrev att det var tio matcher kvar. Men om det är totalt så lär han kunna slå Raul redan den här säsongen och sedan med all säkerhet även rekordet som Zarra har nästa säsong. Vilken legend.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 14:23
Förresten vad slutade matchen som spelades idag?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-03-19 14:21
Totalt så klart. Det ska du av alla veta L.A.M bro!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-19 14:18
Deulofeu

Är det där i La Liga eller totalt?
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 14:15
Most goals ever for Spanish club: Zarra (Athletic) 335 - Raul (Real Madrid) 323 - Messi 308 - Di Stefano (Real Madrid) 307 [via

10 matcher kvar gör Messi 15 är han ikapp Raul vid 25 års ålder ; )
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-19 13:39
Fan, jag hade velat se abidal lira den matchen. Han är så saknad!
Barcelona NoGo™
2013-03-19 13:38
B-Guden De har redan spelat tydligen, J2S och Abidal spelade 65 min. Underbart att se tillbaka Abi på planen!! Abidal, as well as Dos Santos, played 65 minutes with Barcelona B in the friendly game against French division club Istres. #fcblive [fcb]
Barcelona B-Guden
2013-03-19 12:27
Officiellt: Eric Abidal är med i Barcelona B's matchtrupp inför träningsmatchen mot det franska division 2-laget Istres. [barcastuff, Twitter] när möts dom ?
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-03-19 11:39
Låt oss säga att Tottenham inte kniper CL plats. Skulle vertongen vara en omöjlig värvning? (vet inte hur långt hans kontrakt är)
Nummer 10
2013-03-19 10:02
Först och främst ska en back av yppersta klass värvas. Det är prio ett!
Sedan vet jag inte hur det blir med ny målvakt, om Valdes säljs eller stannar nästa säsong också. Men det känns som att han kan säljas för nästan lika mycket som tex Ter Stegen skulle köpas in för.
Prio tre är Neymar. Det är detta som behövs minst, men samtidigt det som känns mest spännande. Skulle han köpas in på bekostnad av en mittback skulle jag bli förbannad men sköter klubben det i den ordning jag vill så blir detta otroligt spännande.

Jag kan jämföra det lite som ett hus. Det är roligare att fixa en pool (Neymar) i trädgården än att laga en fönsterruta (Hummels) men fönstret behöver fixas innan man ger sej på poolbygget.
Barcelona Deulofeu
2013-03-19 08:54
MESSI.CORLEONE

Ledsen för sent svar men han har gjort 18 mål ligger tvåa i skytteligan efter Charles i Almeria.

Av de 18 målen är ett frispark,ett mål direkt på hörna 4 straffar resten Messi mål ha ha.

Han har gjort det på 26 matcher 21 från start 5 inhopp och blivit utbytt hella 14 gånger han har alltså gjort det på 1760 minuter.

Charles som gjort ett mål mer har alltså spelat 2176 minuter alltså nästan fem 90 minuters matcher på pappret.

Förra året blev Bartra bästa back i divisionen tänk om han vinner skytteligan det vore stort om Deulo lyckas med det.Det är många matcher kvar dock.Jag hoppas ju också han får spela en del med a-laget innan säsongen är över.
Barcelona Barcadinho.
2013-03-19 07:58
Neymar är jagad av alla stora klubbar och det beror mest på att alla har sett hans enorma potential och talang. Lite beror det också på media yppad men inte alls bara.
Men vägen att lyckas i Europa fortfarande är vidöppet för honom. Han måste bevisa sin storhet i fotbollsmässigt svårare miljöer.
Pristaket? Helst inte för överpris, men det blir svårt här.

Sen kan man tillägga att den brasilianska ligan rankas rätt högt på olika liga rankningar som dyker upp emellanåt här o där. T ex länken från 2012 av en väl känd fotbollssite. Jag har sett några få matcher när jag inte kunde sova (de går ofta väldigt sent) utan att bli imponerade. Så det är en liten överraskning för min del att ligan värderas så högt. Men ibland måste man tro på fakta.

Jag vill gärna så honom hos oss eftersom han är så sjukt spännande. Kommer säkert locka tusentals extra fans till arenan. Han är en sån typ, en spelare som folk vill se.
Annons: