/spanien/barcelona/forum/8237.aspx/spanien/barcelona/forum/8237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-11-16 13:02
Å där kom lill valdes till världen
Barcelona koeman92
2012-11-16 12:57
Barcelona Barca King -
2012-11-16 12:50
Enligt Roberto Carlos borde Penaldo(obs) Ronaldo! Vinna Ballon dór endast för att Messi har vunnit för mycket. Vart har logiken tagit vägen i världen? Det är ju pinsamt för Penaldo att få Världens bästa priset som Tröst Pris! LOL// Barca hjärtat på Facebook
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2012-11-16 12:32
Cruyffs(stavning) Hela vår dream team försvann av ekonomiska skäl. Ronaldo 9 stack för inter gav högre lön och figo till real för samma orsak.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-16 12:32
Jaha, jag har förstått det som att medlemmarna ff ska få rösta i frågan, dvs att delegaterna godkänt en sammankallan till omröstning, men att själva beslutet inte är taget.

Det som i så fall är topphemligt är att styrelsen beslutat om att bygga en ny arena, vilket då skulle tala emot deras tidigare ambtion att låta medlemmaran få rösta.

Men med Rosell är jag inte förvånad.
Först en tröja med ett träd, nu en tröja med ett flygplan.
Money talks. Tradition betyder inget för Sandro, känns det som.
Barcelona Barca King -
2012-11-16 12:25
Jag har i ärlighetens namn inga problem med Qatar som sponsorer alls. Dessutom vill jag aldrig återgå till tiden innan Laporta. Jag vill att klubben ska vara framgångsrik på alla plan. Fotboll är världens största sport med fans. Och den sprider sig lik en löpeld. Ni som tror att Barca kommer kunna vinna titlar enbart med vårt cantera och utan dagens sponsorer måste drömma. Fotbollen går frammåt vare sig vi gillar det eller inte. Om vi ska hänga med är det bäst att stå i tätten! Vi står just nu som klubb i en högkonjunktur med Messi och resten det är bra att ta tillvara på detta och investera starkt. Bara kolla på Arsenal de kan inte konkurrera financiellt inte Liverpool heller. Om vårt A-lag vinner då vill vår cantera lyckas här. Annars sticker de till klubbar med prestige. Tror ni att vi kommer va den klubben som alltid kommer hitta spelare som ronaldinho eller messi? Sådan tur kommer vi inte alltid ha. Xavi var på väg till Milan ett tag. Jag minns inför en classico då fick Iniesta frågan kan du tänka dig spela i Madrid? Vet ni vad han svarade? inget är omöjligt!!!! Ni som vill ha Barca som en mitten lag i framtiden för att visa att ni älskar fotbollen och Barca på grund av vår stolta historia utan reklam. Kan hålla Borell i handen i division 2 i Italien. Cataloniens kultur och Barcas moderna satsning kommer gå hand i hand och de lär vara stolta över sitt Barca där nere. En symbol för Catalonien som går spikrak.
Barcelona Cedqvist
2012-11-16 12:19
@Heywood Jablome - Andrés:

Detta är beslut från årsmötet, knappast vare sig nyheter eller särskilt topphemligt. Istället för en ny arena stödjer man tanken att rusta upp Camp Nou, det är redan klubbat igenom... =)
Barcelona Golden Barca
2012-11-16 12:13
Heywood Jablome - Andrés

Topphemliga nyheter.? Det har ältats i Barcelona pressen under ett halvår vid det här laget.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-16 10:35
Jag mådde illa när jag läste om att Qatar Airways kommer att pryda våra tröjor nästa säsong.

...och samtidigt rapporterar Mundo Deportivo topphemliga nyheter om ett nytt Camp Nou som ska byggas. (de själva kallar de för "top secret".

Nya Camp Nou kommer inte bara att vara supermodern, men runt området kommer det finnas möjligheter att bygga hotell, shoppingcenter och massa annat.

Inget om namnbyte, men lycka till att finansiera det här bygget, Sandro Rosell utan hjälp utifrån.

Det kommer att krävas ett medlemsmöte innan det här går till verk och jag hoppas verkligen att medlemmarna röstar emot. Varför inte bara fräscha till Camp Nou?
Barcelona Piqué y Puyol
2012-11-16 10:20
Asså hela den här Qatar grejen på tröjorna är bara pinsam... kan man inte återgå till Unicef istället.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-16 10:00
From next season on, Barcelona will wear "Qatar Airways" on shirt instead of "Qatar Foundation". Qatari sponsor has right to change it. [md]
Barcelona Guardiola_Pep
2012-11-16 09:53
asså jag har aldrig förstått varför vi använder Song som pivote o mittback? jag trodde och tycker att man ska lägga in han som box-to-box likt Keita o låsa jobbiga matcher med lite extra kraft o förbättra defensiven.
Sista 30 på en match skulle vi låst jättebra med Xavi-Busquets-Song och Iniesta som ytter som går in i banan och hjälper till med bollinnehavet.
Barcelona bessio
2012-11-16 09:05
Längtar tills neymar blir en Barca spelare. Han kommer showa en hel del på camp nou!!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona petersays
2012-11-16 08:50
"Att man betalade för mycket för han är dock en annan sak, något jag kan instämma i. Men Valencia visste att Barcelona ville göra sig av med Zlatan till vilket pris som helst och visste också att Villa var den enda man ville ha att ersätta honom med, de utnyttjade detta. Är tveksam på att man hade kunnat fixa honom billigare än vad man fick honom för, med tanke på omständigheterna."

Om man går med på att betala alldeles för mycket så är det enligt mig just ett prestigeköp. Det brukar ju alltid sägas att det är väldigt svårt för stora klubbar som Barcelona att förhandla då klubbarna och agenterna vet att vi sitter inne på mycket pengar - samtidigt som de vet att de spelare vi ger oss efter vill vi verkligen ha (se Villa, Cesc osv). Sedan är väl kanske ledningen lite klumpig ibland både vid försäljningar och köp och tillkännager redan i förväg vilka man ska göra sig av med och vilka man vill ha. Mindre pengar in och mer pengar ut. Men ändå, de som är ansvariga för investeringarna bör ju inte bara vara fotbollsälskare med Barcahjärta, utan också ytterst slipade ekonomer som vet hur man värderar en investering. Är man beredd att gå i princip hur högt som helst vid ett köp så är något mycket fel. Ocj samtidigt kan man ställa det i kontrast till många fall där man TOKVÄGRAT att gå upp €1-2M - t.ex. Filipe Luis. Ibland undrar jag om det inte sitter ett gäng fyllon och sköter såväl värvningar som förhandlingar nere i katalonien - för det har varit väldigt många konstiga fall de senaste 4-5 åren. Såklart har det gjorts en del helt ok köp med, men övervägande så verkar man jobba med ögonbindel och piltavla.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-11-16 07:49
mirzaculé

Nye Villa.
Barcelona mirzaculé
2012-11-16 07:11
@barcastuff: Tello needed 34 official games to score 10 goals for Barcelona #fcblive It took Messi 38 official games to score 10 goals [via @barcastat] Grabbar vi har hittat en ersättare till Leo :P
Barcelona Gabriel
2012-11-16 00:50
Att Villa enbart var ett prestigeköp och inget annat kan jag verkligen inte hålla med om. Med tanke på vilken fiasko säsong Zlatan hade fått, och med tanke på att Villa var på kartan sedan året innan, när man istället valde att satsa på Zlatan så var han det enda valet när man hade gjort sig av med Eto'o och insåg att satsningen på Zlatan var felaktig.

Att man betalade för mycket för han är dock en annan sak, något jag kan instämma i. Men Valencia visste att Barcelona ville göra sig av med Zlatan till vilket pris som helst och visste också att Villa var den enda man ville ha att ersätta honom med, de utnyttjade detta. Är tveksam på att man hade kunnat fixa honom billigare än vad man fick honom för, med tanke på omständigheterna.

Med det sagt var det "värt" att köpa honom, eftersom han var helt rätt spelare att satsa på (man borde satsat på honom redan året innan när man köpte Zlatan istället). Han kanske inte hade världens bästa säsong rent målmässigt sätt efter förväntningarna på honom, men det viktigaste var att han fick laget att bli bättre och hjälpte oss att vinna ligan och CL första året. Med en skadefri Villa förra säsongen är jag också relativt säker på att vi hade tagit hem ligan igen. Hans spetskvalitéer saknades enormt, och man kan se de gånger han fått spela den här säsongen att han har en och två nivåer högre i sitt spel än Tello, Pedro och Alexis, därför är det också väldigt konstigt att han fått så lite speltid - trots hans skada.

Med det sagt är säkerligen en försäljning av honom inte allt för långt bort med tanke på att Neymar med största sannolikhet lär anlända till sommaren. Men att han enbart var ett prestigeköp är inget jag håller med om. Han var helt rätt köp och den enda utvägen sett efter förutsättningarna.
Barcelona petersays
2012-11-16 00:03
Hittar ingen info om det, och väljer ändå att ta sådant med en nypa salt. Tar man inte hänsyn till skadeläget i laget så är det ju ganska dåligt av ledningen. Och det är väl ganska uppenbart att det är i defensiven det varit både skakigt och fullt med skador.

Framåt så är det ju ingen hemlighet att jag vill släppa Villa och förhoppningsvis få €15-20M för honom. Vilket dock kan vara tveksamt för en skadebenägen gubbe med kort kontraktstid. Vi får skylla oss själva där som pungade ut alldeles för mycket pengar för honom från första början. Ett jäkla prestigeköp som skulle synas i rubrikerna, och ingenting annat. Mascherano borde som sagt också kunna ge runt €15M. Vi får ju sällan lika mycket som vi gav för spelare, och han har ju dessutom blivit ett par år äldre och kontraktet går ut sommaren 2014 - liksom David Villas.

Två visserligen dugliga spelare, men samtidigt positioner där vi skulle behöva få in nytt blod - och samtidigt göra oss av med Villas lönekostnad som är GRYMT överdimensionerad om man ser till vad han uträttar i laget. Jag vet inte vem vi skulle ta in istället, men det behövs antingen en regelrätt vänsterforward, eller en annan mer fysisk speltyp som kan hjälpa till att dyrka upp försvar. Gärna en erfaren spelare!

Mittfältet kan jag omöjligt klaga på. Vi har Xavi, Cesc och Iniesta offensivt. Med Thiago och Jonathan dos Santos som suktar speltid. Defensivt verkar ju ingen eller inget rubba Busquets. Behöver han vila så kan Song komma in.

Hoppas även att spelare som Doulefeu, Samper, Dongou, Roberto och Rafinha kommer börja synas i truppen framåt vårkanten - åtminstone i CdR. Nästa sommar måste man nog börja fundera över forwardsitautionen också. Vi har VÄLDIGT många snarlika spelare i Sanchez, Tello, Afellay och Cuenca. En eller två av dom måste nog bort.

Min drömtransfer i vinter, om jag får leka med tanken alltså:
Ut Maschareno - Villa
In Moreno - Tevez

End FM-inlägg.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-15 23:52
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Okej men i vinter lär vi inte värva någon spelare. Om Barca inte värvar någon Mittback i sommar då hoppas jag att både Tito och Zubi avgår. Vi är behov av en grym mittback. Sen sticker vårt lag och köper Song ärligt talat hur dumma får man vara.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-15 23:43
FC Barcelona 1899 Orkar inte leta fram det från min sängposition, men han sa det på någon presskonferens för ett par veckor sedan. Helt säker! Tycker också det är lite tråkigt på sätt och vis, men samtidigt är utbudet mindre under vintern. Hoppas på en förstärkning i sommar istället
2012-11-15 23:34
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Jag vill gärna ha info om att Tito har sagt något sånt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-15 23:27
Vi kommer inte köpa någon i vinter, Tito har redan dementerat det
Barcelona petersays
2012-11-15 23:25
Jag skulle inte banga på att sälja Masken i januari och ta en mittback, typ Dédé eller Hector Moreno. Mascherano har stått för några riktigt bra prestationer, men insatsen överlag glädjer mig inte. På mittfältet får han inte chansen och som mittback har han på tok för många brister.

Luíz kommer kosta SKJORTAN dessvärre. Många år kvar på kontraktet, får bra med speltid (förmodligen mer än han skulle få här..) och Roman behöver inte stålar direkt. Bara att fetglömma. Espanyol däremot, nog skulle det svida för dom att sälja en tongivande spelare till sin största konkurrent - men hostar man upp €15M på ett bräde så tror jag saken är biff. Och det torde väl vara i runda slängar vad vi kan tänkas på för Masken - som jag inte ser någon annanstans än i Italien om jag ska vara ärlig.
2012-11-15 23:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21 (Barcelona) Tacksam för info. Jag hoppas att han kommer tillbaka för han var så viktig för oss och han lyfte oss så mkt i försvaret.
Barcelona koeman92
2012-11-15 23:00
Lilla fröken

Seriously!? De har inte ens varit i närheten till en nivå där de bör bli spärrade nu de senaste inläggen.
Barcelona AGM
2012-11-15 22:58
Det är väldigt långt dit men när säsongen är slut så vill jag se Neymar och Luiz i Barca tröjan.

Alexis och Song vill jag inte se i vår trupp. De passar verkligen inte in med deras speltid. Tar bara onödig plats i truppen men höga löner.

Valdes,Pinto
Alves,Puyol,Pique,Alba,Montoya,Luiz,Bartra,Adriano
Xavi,Iniesta,Cesc,Busquets,Mascherano,Thiago
Pedro,Messi,Neymar,Villa,Tello,Cuenca

+ Ynglingarna från akademin.

Detta är min drömtrupp! Den har den perfekta balansen!
Barcelona påfågeln
2012-11-15 22:04
Lilla fröken: nej för nu håller de en relativt sansad diskussion, om än meningslös, och den avslutades dessutom på ett bra sätt. Ibland kan man tycka att spärrar skulle delad ut när diskussioner övergår till personangrepp eller liknande (t.ex. att jubla över skador) men så länge diskussionen hålls på en någorlunda nivå så tillåts den, det är bara att scrolla förbi helt enkelt. Typ så var kontentan när redaktionen föredrog det för nån dag sen :)
Barcelona AndreD
2012-11-15 22:00
Shanghai - SHOOT ME $12

Haha det där är snyggare än båda, då jag är extra svag för dribblingsmål, men när vi talar cykelsparkar är Rivaldos i en klass för sig.
Lilla Fröken
2012-11-15 21:48
SNÄLLA, kan inte någon banna shanghai och den där backis i ett par månader?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-15 21:38
Klubben förväntar sig att Abi ska börja träna med laget i december, men något datum är inte satt än. Förhoppningsvis får vi nog se honom spela tidigast i Januari.
Annons: