/spanien/barcelona/forum/8235.aspx/spanien/barcelona/forum/8235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-25 00:50
Barca King keff
Barcelona Barca King -
2013-01-25 00:47
Jag vet sorry :P,,, ska lägga upp länken så fort den kommer.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-25 00:44
@Barca King -:

Fel länk:/
Barcelona Barca King -
2013-01-25 00:41
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 00:36
LionelMessi#10

Ser ingen anledning att spela Puyol i helgen. Trodde han skulle leda laget idag, men han var på bänken, och då det är fyra dagar mellan Osasuna och Real Madrid så hoppas jag han får vila även på söndag. Hade gärna sett Montoya spela också och kanske till och med vila Busquets och Iniesta. Det låter som underskattning men vi har en bred trupp med duktiga reserver samtidigt som stjärnorna alltid finns att tillgå som inhoppare om det skulle behövas i andra halvlek, vilket det inte borde då vi trots allt möter jumbon i tabellen. Osasuna borta och hemma är dessutom en annan dimension, såg vi bland annat förra säsongen där vi tog säsongens överkörning på Camp Nou med 8-0 men förlorade på Reyno De Navarra.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-25 00:30
Official: Lionel Messi was subbed off in the game against Malaga out of precaution with thigh muscle discomfort #fcblive

Därför blev Messi utbytt.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 00:30
Kan någon fixa Highlights med Hudson? Skulle uppskattas :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-25 00:26
@Diar Iniesta Shekha:

Hahah jag sitter också och letar efter den förtvivlat. Säsongens snyggaste tunnel.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 00:25
Har någon En klipp på Busquets Tunnel? SNÄLLA SNÄLLA
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-25 00:23
: L.A.M Nr 10

Jag vet att det varit dåligt med att rotera spelare när det verkligen behövs vila.

Men vi får hoppas att Messi och kanske Xavi kan vila till helgen så kommer dom båda vara mer hungriga än någonsin mot Madrid.

Alla vet vi hur Messi, Xavi och Iniesta älskar att spela mot Madrid.

Ser gärna denna elva till helgen:

Valdes - Alves-Pique-Puyol-Adriano
Thiago-Busquets-Iniesta
Alexis-Villa-Pedro

Och leder man med 3-0 efter cirka 50-60 min så gärna tidiga byten på Iniesta, Busquets och Pedro.

Hade varit ett utmärkt scenario till Osasuna matchen då Madrid väntar runt hörnet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 00:22
Zamboza

Man ser tydligt på reprisen hur han kollar ner och har koll på exakt var Cescs ben är någonstans. Sen behöver de inte spela ut bollen heller, det är domaren som dömér och visst är det sportsligt att spela ut den men det är å andra sidan inte fult att inte göra det.

Angående Reals mittbacksproblem, kollade matchen igår och tycker Varane imponerar. Har inte sett han spela jättemycket direkt men de matcher jag sett både den här och förra säsongen har han varit stabil. Sen får vi ser hur det blir när han ställs mot Messi och co, samtidigt som han har Albiol brevid sig. Det blir väl hans första Clásico? Får se om han klarar pressen.
Barcelona Andresito
2013-01-25 00:19
@Essienesque:

Zamoran vann han för 7 år sedan. Visst har han varit en bra reservmålvakt och jag absolut ingenting emot att han sitter på bänken, men att han spelar sånna här viktiga matcher tycker jag är fel. Har aldrig varit trygg med honom i målet förutom en period då han stod flera matcher för att Valdés saknades. En målvakts uppgift är väl bland annat att skapa trygghet och stabilitet i backlinjen, vilket jag tycker att han bara haft små glimtar av under sina Barca-år.

Vill ledningen ha en Copa-målvakt så duger inte Pinto i dessa matcher, möjligen mot Alavés och Córdoba, men inte mot Málaga och Real.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-25 00:17
Matchens lirare i mina ögon var Pedro !.. Och i andra halvlek kom iniesta upp på sin vanliga nivå där han gör precis va han vill, när han vill, och med vem han vill . Fan va göttttt !!! Madrid nästa, soooom man längtar !
Barcelona Zamboza
2013-01-25 00:15
Jag gillade verkligen Malagas inställning till dagens match. Det var ju iaf inget snack om något parkera buss taktik. Vill inte ta något ifrån dem, men vid 1-1 målet vinner dem boll på mittplan med ett oavsiktligt hands och incidenten innan deras 2-2 mål ska ju den vidrige Weligton utvisas efter sin eftersläng på Cesc. Weligton är lika vidrig som Pepe. Skillnaden är att han är smartare och spelar fult i det tysta, medans Pepe gör det uppenbart.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 00:13
LionelMessi#10

Håller med, i helgen blir det förhoppningvis en del rotation, speciellt för Messi då. Tyvärr har inte Tito/Roura visat någon vilja att rotera den här säsongen, speciellt den senaste tiden då vi väldigt ofta spelat vår bästa elva(alla vet vilken) med endast väldigt små justeringar. Men som sagt, i helgen hoppas jag flera nyckelspelare får vila.
Barcelona Qanii
2013-01-25 00:13
Matchen hade verkligen allt, hatten av för Malaga som verkligen bjöd upp till dans och försökte från minut 1 att vinna matchen. Tycker att vi spela riktigt bra stundtals men att skärpan på passnings spelet inte riktigt var där. Det kanske har att göra med planen, såg att flera spelare halka tur att spelarna inte fick ljumskskador. Kul att vi bryter mönstret med Gerad som tank. Februari månad kommer verkligen att vara viktigt månad. Här nedanför kan man se spelschemat.

2013-01-27 12:00 FC Barcelona - Osasuna
2013-01-30 22:00? Real Madrid - FC Barcelona(Cup)
2013-02-03 19:00 Valencia - FC Barcelona
Landskamper
2013-02-10 12:00 FC Barcelona - Getafe
2013-02-12 20:45 Milan - FC Barcelona(CL)
2013-02-17 00:00 Granada - FC Barcelona
2013-02-24 00:00 FC Barcelona - Sevilla
2013-02-27 00:00 FC Barcelona - Real Madrid(Cup)
2013-03-03 00:00 Real Madrid - FC Barcelona (Ligan)
2013-03-06 00:00 FC Barcelona - Milan (CL)
Barcelona Essienesque
2013-01-25 00:11
Andresito

Du menar alltså att han hade legat på stranden ett år efter att han vann Zamoran före Canisarez, Valdes och Casillas? Ja, det låter troligt. Vet inte varför alla måste överdriva för att göra en poäng.
Barcelona S91
2013-01-25 00:10
Det är med stor glädje som jag kan konstatera att Barca denna säsong stått för exakt 100 mål! Nu kan man sova gott.
God natt på er alla och dröm nu om trianglar runt vilsna maräng-koner ;)
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-25 00:10

Hoppas att nu till helgen att Messi får stå över matchen mot Osasuna för han behöver verkligen vila.

Till helgen hoppas jag att Alexis-Villa-Pedro startar på topp och alternativt att Xavi sitter på bänken.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-25 00:09
L.A.M Nr 10

Nästa onsdag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 00:09
Eller vänta, när är första matchen i Copan?
Barcelona Andresito
2013-01-25 00:07
Spelar egentligen ingen roll om Adán står så länge Pinto vaktar vår bur, då kan lika gärna Karanka stå i Real för att det ska bli lika för båda lagen.

Hade inte Pinto varit så viktig i omklädningsrummet som han är så hade han legat på en strand i Mexiko sen 4-5 år tillbaka..
Barcelona zigazaga
2013-01-25 00:06
Ett tips till alla culès. Vill ni någonsin gå på en el clasico, så gör det i cupmatchen. Då har man chans att få biljett. Jag gick på en, och kan lova att det är en jädra stämmning på Camp Nou då. ;)
Lillmessa
2013-01-25 00:06
Hur jävla underbart som helst detta! Synd bara att vi inte kan utnyttja våra chanser ytterligare, men men, 4-2 räcker klart och gott.

Längtar dock redan till semin! Kommer bli en riktigt bra match då Real saknar en del viktiga spelare, men vi ska ändå inte ta ut något i förskott i alla fall.
Barcelona enkos
2013-01-25 00:04
Det blir tuff schema
Granada C.F - FC Barcelona League - Round 24 Sun 02/17/2013
-Champions League
Milan - FC Barcelona Champions League - 1/8 1st leg Wed 02/20/201320:45
- League
FC Barcelona - Sevilla League - Round 25 Sun 02/24/2013
Copa del Rey
FC Barcelona - Real Madrid Copa del Rey - 1/2 2nd leg Wed 02/27/2013
Real Madrid - FC Barcelona League - Round 26 Sat 03/ 2/2013

Barcelona Okkapokka
2013-01-25 00:04
@R10 Gaúcho:

Är ju rätt öppet när det gäller Champions League platserna ;-)
Barcelona knoxxx
2013-01-25 00:02
Gabriel.

Tror inte det var Roura han skrek på. Men det var nog någon i Barcelonas led som påpekade det faktum att Malaga inte spelade ut bollen när Fabregas låg skadad i straffområdet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 00:01
Riktigt väl genomförd andra halvlek. Dock en rätt vanlig matchbild mot lag som verkligen förbereder sig och har en bra taktisk plan mot Barca. Första halvleken blir mycket misstag medan de tröttnar i andra och vi kan spela ut. Jag tror Piqués mål var oerhört viktigt, vi kunde få lugn och ro i 15 minuter vilket skapar ett jobbigt läge mentalt för Málaga. Även om de kvitterade så var det efter det lättare att ta kontroll över matchen och få till en till ledning när vi spelat vårt spel tidigare och Málaga både var fysiskt och mentalt trötta.

Messi spelar upp sig rejält i andra, men som sagt, Málaga orkade helt enkelt inte med. I första visade de skolexempel på hur man får Messi att göra en dålig insats, men i andra var han för bra och de för trötta. Anmärkingsvärt att Dani Alves gör två inläggsassist, riktigt fina mål också. Iniesta gör återigen ett viktigt mål och det är Cesc som spelar fram, de två har roligt när de spelar tillsamans.

Sist men inte minst, vi släppte in två mål men trots det tycker jag försvaret skötte sig utmärkt. Både Piqué och Mascherano har fått mycket kritik, speciellt Masken under den senaste veckan men båda två är ruskigt stabila ikväll. Piqué får också göra mål, roligt för honom och Milan. Totalt sett, även om det såg tveksamt ut vissa delar, en bra genomförd match av hela laget där vi tar oss vidare, vilket var målet. Nu blir det El Clásico nästa vecka, ser fram emot det väldigt mycket.
Barcelona enkos
2013-01-25 00:00
@R10 Gaúcho:

Då skulle de spelat för ronaldo för att han ska göra fler mål och försöka vinna skytteligan :)
Barcelona Gabriel
2013-01-25 00:00
Var det bara jag som reagerade på att Pellegrini stod och skrek något mot Roura eller vem det nu än var efter deras 2-2 mål?
Annons: