/spanien/barcelona/forum/8234.aspx/spanien/barcelona/forum/8234.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-11-13 13:45
Under debutsäsongen i Segundan var Bartra dominerad till årets bästa försvarare, förra säsongen blev han alltså vald till den näst bäste försvararen. Stort för en spelare som är så pass ung.
Barcelona AndreD
2012-11-13 12:46
Tycker domarna borde utses som bästa spelare då det var de som avgjorde ligan helt.
Barcelona NoGo™
2012-11-13 12:34
Lionel Messi has been chosen by Liga players and coaches as the best player of the Spanish league last season. [via fcb]

Messi was also chosen as best forward, Iniesta as best midfielder, Bartra as best 2nd division defender, while Puyol got Fair Play award.

Trevligt!
Barcelona Barcadinho.
2012-11-13 12:33
"Borell påstår att Mourinhos Inter var bättre än Guardiolas Barcelona."

Tycker han det?
Då tillhör han en i särklass minoritet, men så är det
Qendil-Solidaritet med kurdiska hungerstrejkarna!
2012-11-13 12:06
Barcelona10Messi, inte riktigt så är det väl :)? Någon från Barcelona redaktionen har väl gästat FanTv. Erik Niva som ofta gästar Fan TV är ju mer Barcelona vänlig. Kräva att alla har samma inställning till Barcelona på Fan Tv är ju skadligt. Dom bjuder på både ris och ros. Vilket är bra och som det bör vara. Dock gillar jag inte när Borell attackerar Barcelona som stad. Det på ett otroligt fult sätt.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-11-13 12:03
Bara jag som inte bryr mig om fotbollsgalan, Slatan eller Lundh för den delen..?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2012-11-13 07:23
Barcelona are looking at the options of where to build a new stadium. The club could opt to build it next to the Camp Nou. [rac1]
Barcelona zakiz
2012-11-13 03:32
@barcastuff: Diego Simeone (coach Atletico): "My ranking for the Ballon d'Or, in that order: Messi, Falcao, and Cristiano." [cadena ser] Skulle vara kul om Falcao hamnade top 3 faktiskt. Fantastisk spelare och verkar vara en jordnära person.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-13 03:20
Occi

Tack för det fina svaret, det värmer faktiskt!

Visca el Barca y Visca Catalunya! 3
Barcelona Occi
2012-11-13 01:13
Shanghai

Vi har spelat/spelar den bästa fotbollen som någonsin har skådats. Vi har den bästa fotbollsspelaren som någonsin funnits. Vi har krossat allt i vår väg, och plockat titlar som om de vore blommor. Vi har världens överlägset bästa ungdomsakademi. Barcelona är ett exempel på respekt och fair play. etc etc

Hur kan man inte vara hatad? Supportrar är kort och gott avundsjuka på oss.
Barcelona petersays
2012-11-13 01:03
Har någon förresten länkat denna artikel förut? Välskrivet om mittbackssituationen i Barca och med ett enda namn som en potentiell lösning - Hector Moreno. Åsikter? Måste säga att jag sett alldeles för lite av honom själv.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-12 23:57
Har ni sett denna haha, idag när messi landade i saudiarabien
Barcelona AndreD
2012-11-12 23:48
@Jordi Alba Ramos #18:

10 matcher kvar :) Du glömde Argentinamatchen på onsdag och cupmatchen den 28:e november mot Alavés (om han får spela).

10 mål på 10 matcher, inte omöjligt.
Barcelona Dinho the artist
2012-11-12 23:47
När jag ögnar igenom puertan kan jag inte hjälpa att bli lite småirriterad över mångas kritik gentemot De Rossi. Jag förstår verkligen inte hur man inte kan tycka han är bland de 4-5 bästa DM i fotbollsvärlden just nu.
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-12 23:28
Ursäkta för dubbel inlägg.
2012-11-12 23:27
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
2012-11-12 23:25
Vill bara säga att det går inte så bra för Reals Castilla. Dem förlorade idag med 0-1 hemma. Skönt att deras B-Lag får stryk.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-12 23:03
Sjuka siffror, det där med Reals fördelar i straff statstiken. Kan inte det uppmärksammas av andra supportrar som hatar Barca och det Busquets gjorde i CL-semifinalen mot Inter ? Varför är vi så hatade ? Snälla kolla på Real Madrid CF "den finaste klubben". Man blri fan frustrerad att det finns idioter som försöker ignorera Real, men kritisera Barca.
Barcelona Frodo
2012-11-12 22:53
Från barcastuff:

Liga penalties awarded-conceded since Mourinho joined Madrid in 2010: Barcelona 17-11 (+6), Real Madrid 30-5 (+25)
Barcelona Hetfield
2012-11-12 22:42
Är det bara jag som tycker att backlinjen är det sämsta på flera år? Även under Rijkaards sista år så var det mittfältet och anfallet som inte gjorde jobbet.

De här rotationerna gör så stor skada för backlinjen, till skillnad från andra positioner så lever backlinjer på att spela ihop och bli en finslipad maskin. Man kan inte rotera så mycket (delvis pga skador) och göra om spelare till mittbackar och förvänta sig bra resultat, sånt funkar inte.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-12 22:40
Borell påstår att Mourinhos Inter var bättre än Guardiolas Barcelona.

Sladjan ville att folk skulle titta på Leo Messi när han bar nummer 30 och titta på honom nu. "Titta på hans muskler". Diskussionen var dopning. Messi bar nummer 30 för 6-7 år sedan. Och hur kan man dopa sig som fotbollsspelare idag? Under mästerskap testas man inför och efter varje match, I Champions League testas två random spelare efter varje match.

Eurotalk tappar värde då diskussionerna kring Barcelona inte längre är intressanta. De hittar små, små fel och förstorar de. Barcelona har släppt in 23 mål på 18 matcher. Det hade varit intressant att höra vad de har för åsikter kring det.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-12 22:36
Johanna Fränden sammanfattar det ganska bra.
2012-11-12 22:25
koeman92 (Barcelona) Om jag minns rätt så är det Januari men vet ej datum.
Barcelona tarrak
2012-11-12 22:24
@koeman92:

Den stora anledningen till att det är så svårt att hitta folk som lägger ned tid på att moderera den här sandlådan, är just den attityd du och AndreD visar. Istället för att erkänna sina fel, försöka bättra sig och följa reglerna, så finns det alltid någon annan att peka finger åt. Jag kan väl själv tycka att den där Quendil har kommit släpande med samma tråkiga diskussion väl många gånger, men det är inte detsamma som att han begått regelbrott och ska spärras. Modererande blir alltid subjektivt och det är omöjligt att dra någon exakt gräns, men att spärra folk för att de har konstiga eller obekväma åsikter finns inget stöd för i regelverket.

Förra sommaren (möjligtvis förrförra) frågade jag forumet vilken bedömning de ville ha för att höja nivån och jag fick ganska tydliga svar på vad som exempelvis ansågs vara off-topic (allt som inte var fotbollsrelaterat ansåg en förkrossande majoritet). När jag sedan försökte applicera denna bedömning så gick inte en enda moderatorsåtgärd förbi utan att någon eller några skulle gnälla, om varför inte just dem fick diskutera politik, flygplan, ishockey eller vad som just de ansåg vara topic i ett Barcelona-forum. Ganska snabbt tappade jag sugen och la ner mitt försök att styra upp forumet och utom några sporadiska inhopp har det här forumet varit omodererat under en lång tid, vilket många har klagat på.

Nu när redaktionen fått tag på några som vill lägga sin tid på att styra upp det här forumet så skulle det vara bra om vi alla kan hjälpas åt att höja nivån. Det kan inte bara handla om "Jag, jag, jag!!!" hela tiden, utan det skulle vara bra om folk kunde ta ett steg tillbaka och vara lite självkritiska och ödmjuka inför det otacksamma jobb som moderatorerna har att göra. Håller man inte med om de åtgärder som görs, kan man väl försöka framföra sin kritik utan att raljera och vara spydig.

Jag har en förhoppning om att Les Rambles återigen ska nå den klass det en gång hade, men då hänger det inte på några enskilda moderatorer, utan på att den stora massan tar sig i kragen och försöker se längre än det egna egot.
Barcelona koeman92
2012-11-12 22:22
Någon som vet när Ballon d'or delas ut?
Barcelona DM1982
2012-11-12 22:15
@FC Barcelona - 1899:

Kul för Zlatan men det säger väldigt mycket om svensk fotboll, det finns ingen konkurrens på toppen. Det är Zlatan, sedan är det absolut ingen och sedan kommer diverse dussinlirare.
2012-11-12 22:10
Att de kommer in*
2012-11-12 22:09
@koeman92:

Att de kommer inte och skriver tycker jag bara är trevligt. Det skapar en debatt som ofta är givande. Det är när provokationerna(från båda parterna) börjar hagla det kan bli jobbigt. Inte just för att provokationerna i sig är hemska, utan mest för att vissa av oss/dem inte riktigt kan hålla huvudet kallt.

Jag gillar att dela åsikter med Realsupportrar. Tycker det är hemskt synd att vissa människor på SF har som sport att håna och hata så mycket som möjligt.
2012-11-12 22:09
Zlatan vann Guldbollen igen och detta var hans 7:e Guldboll i rad helt sjukt. Stort grattis till Zlatan och han förtjänar sina Guldbollar. Sverige har ingen stor spelare som kan konkurrera med Zlatan så är det bara.
Barcelona Vampíro
2012-11-12 21:57
Say what Zlatan vann guldbollen?
Annons: