/spanien/barcelona/forum/8233.aspx/spanien/barcelona/forum/8233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-21 18:09
Sjuk start av Malaga! 0-2 redan!
Barcelona Zibarca
2012-11-21 17:58
ni måste se denna finten...Neymar köper inte korv, han köper fan hela kossan =)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-21 17:48
Capitan Puyi

Nästan alla stora tidningar har rapporterat om det. Pep har tackat nej och nu sitter Benitez i möte med Chelsea.

Källa: Sport, AS, Mundo, Sky och andra engelska tidningar. Vissa skriver att han inte vill någonstans innan Januari. Troligtvis för familjens skull och uppleva julen i NY. Men hur som helst har han pratat med Chelsea och tackat nej.

Det finns ett tredje alternativ, om City förlorar ikväll hemma mot Madrid och förlorar nästa ligamatch borta mot just Chelsea så ligger Mancini riktigt risigt till.

Jag förstår inte kritiken som vissa människor utan någon som helst koll riktar mot Pep, såsom att han aldrig kan spela "sin" fotboll i England eller Italien. Jag tror knappast Guardiola är såpass ointelligent att han skulle försöka ge sig på nåt sånt. Pep kommer utveckla det laget han går till på deras egna sätt, han kommer inte tvinga in tiki taka i Milan eller Inter. Han värdesätter historia och kulturen i fotbollen, något han lärt sig i La Masia. Han kommer göra nästa lag bättre på deras stil än vad de redan är!
Barcelona Capitan Puyi
2012-11-21 17:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Källa på att Pep tackat nej? Vill få bort den tanken så fort som möjligt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-21 17:12
Grejen med Pedro är att han är väldigt bra i själva spelet men det är målen han inte får till. Igår var han en av de viktigaste spelarna på plan. Han skapar mycket åt de andra men det är synd att målen kommer sällan från hans sida. Men egentligen bryr jag mig inte om vilka som gör målen , bara vi spelar bra och vinner matcherna.
2012-11-21 16:55
Nu har Pep tackat nej till Chelsea, vilket jag kommer vara evigt tacksam för. Men hade han tackat ja så hade han antagligen slängt ut Terry, Lampard och Cole efter säsongen eller i januari. Lite som han gjorde med Deco och Ronaldinho. Pep vill nog först till Italien innan han drar till England eller så har City redan hört av sig och avvaktar närmaste veckorna. Vilket tyvärr skulle äventyra hans karriär i United som ändå sägs vara huvudmålet för Pep och Mourinho.

Hur som helst tror jag att vi inom ett par år ser Pep och Mou mot varandra i United och City.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 16:43
Fais

Håller verkligen med om Xavi han ser riktigt fräsch ut.Backarna börjar komma tillbaka och även vår lilla trollkarl Thiago.

Nu fattas bara att Pedro börjar näta och att Villa bidrar med lite mer än mål...

Det ser fantastislkt ljust ut.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 16:39
la barca

Messi spelar inte ikväll det är bara inhemska spelare men Neymar spelar ; )

Om en timma är det next gen också ; ) med Barca viktig match mot Wolfsburg
Fais
2012-11-21 16:33
Woow alltså!

jag minns att jag klagade på Xavi's spel föra säsongen och i början av den här säsongen.

Det jag klagade på var att han inte slår de där passarna över backarna och lägger genomkärare mellan dem när de minst anar. Det är faktum att han har spelat mycket sidledspassningar sen föra säsongen. Men men

Men sen Celtic-matchen känns det som att han har börjat hitta sig själv igen.
Vad glad jag blir.

Sen måste jag lägga till att Iniesta skötte det så fint igår på hans positionen. Nu behöver inte Tito bänka Fabregas.

Om bara de andra börja sätta in sina läge(förutom The ManMessi) och försvaret börjar stabiliseras en aning. Hmmmmmm :-). Alla ni som läser det i denna sek tänker säkert likadant som jag tänkte när jag skrev det här. (Ok nu lägger jag ner...

Det ser ljusare och ljusare ut måste jag medge.

2012-11-21 16:24
Allt madridistas skriver om Messi är hyckleri.

Först påstår de att Alonso är bättre än sidleds-Xavi och Özil är bättre än Iniesta, sen påstår de att Messi inte kan prestera utan just de två. Vilket borde betyda att Ronaldo är den dåliga, som har 2 bättre spelare under sig och fortfarande gör mindre, förlåt, mycket mindre mål! Benzema är tydligen världens bästa anfallare just nu. Ramos, Pepe, Marcelo, Higuain, Di Maria osv är enligt de bättre spelare, Madrid det bättre laget och Mou den bästa tränaren i historien... Svara gärna, varför gör då inte Cristiano mer mål än Messi? Mer assist kanske? Nopp.. Kan det vara den enkla anledningen att Messi är på en annan nivå? :)

Alla stora fotbollstidningar räknar ner nu tills Messi slår Mullers rekord, och till nästa säsong även Rauls rekord i CL. Cristiano har trots att han är 2 år äldre, hittils 2 mindre guldbollar och är inte i närheten av Mullers eller Rauls rekord. Killen har vunnit CL:s skytteliga 4 år i rad, sen han var 19 har han varit en av världens 3 bästa spelare. Han har gjort mål i 2 CL-finaler, vunnit 3 CL. Han gjorde 50 mål i ligan förra säsongen, 14 i CL. På 62 matcher under 2012 har han gjort 80 mål med 7 matcher kvar.

Cristiano? Hans målfacit kan jämföras med Zlatan, Gomez och Van Persie.

Messi är på en helt annan nivå just nu!

Barcelona la barca
2012-11-21 16:19
Spelar messi ikväll mot brasilien?
Barcelona BarcaChris
2012-11-21 14:38
Deulofeu

Det är sånt dom skriver för att irritera kolla vilka real mötte förra året i champions league. Apoel Cska moskva i åttondels och kvartsfinal och deras grupp var enkel den med vilket ledde till att ronaldo gjorde 10 måli cl mesta han har gjort på ett år. Bayern munchen är det enda top mötet real har haft på 3 år i cl förutom barca och dom torska bägge
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:33
Gillar den här också

Penaldo fans say Messi scored 5 "useless" goals against "weak" bayer leverkusen.
Bayern Munich vs Leverkusen last 3 matches:
Bayern 2-2 leverkusen
Bayern 0-2 leverkusen
Bayern 1-2 leverkusen.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:31
Sjukt kul läsning om Messi måste bara läsas.

Hoppas de från Puertan läser också.

Gillar speciellt 66 som jag klistrade in i inlägget nedan.
Barcelona BarcaChris
2012-11-21 14:31
Shiiiiiiit stackars Di Matteo otacksamhet är en av de värsta synderna. Chelsea är perfekt ställe för tränare att gå till dock. En klubb man kan gå till få pengar bli sparkad direkt utan att bli klandrad av världen och casha in års löner.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:29
66 - Arjen Robben, a player once (peculiarly) compared to Messi by sections of the Spanish media, has scored 66 goals for club and country since moving to Bayern Munich in 2009 - 14 fewer than Leo has netted this year.
Barcelona zakiz
2012-11-21 14:22
Jag hoppas vi får Dortmund i åttondel! Vill verkligen det för tror det kan bli 2 galna matcher. Då bokar man och åker ner och ser den i Dortmund också utan tvekan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 14:17
Är det bara jag eller var Busquets väldigt bra igår? Han brukar vara bra så :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-21 13:37
Rolig CL-kväll igår. Vi tar en säker seger där försvaret faktiskt såg säkert ut och vi håller nollan. Det känns skönt nu med både Piqué och Puyol tillbaka, två spelare som faktiskt kan styra en backlinje, vilket inte Mascherano känns kapabel till. Det ligger verkligen något i att Masken presterar mycket bättre med deaa två brevid sig, där han bara behöver göra sitt jobb, men när han spelar med någon annan måste han leda, och det är han inte så bra på från backlinjen.

Annars tycker jag det är väldigt respektlöst av Abramovich att kicka Di Matteo i det här läget. För det första så har de gjort det bra i ligan och ligger med däruppe och kämpar om förstaplatsen. Sedan så är det i och för sig ett fiasko att åka ut redan nu(vilket inte ens är klart ännu) men den här tränaren kom alltså in i mars, fixade till laget och tog den första Europacuptiteln i klubbens historia. Han borde vara en gud där. Han borde absolut inte få lämna genom bakdörren på det här sättet. Känslan är att Abramovich aldrig ville ha Di Matteo som tränare, utan att det var en nödlösning när AVB fick sparken. Nu gick det ju väldigt bra i våras, men när det nu blev ett bra tillfälle så fick han kicken direkt. Jag tror Abramovich vill ha ett större namn, där drömmen förhoppningsvis inte men troligtvis är Pep Guardiola.

Jag hoppas Pep använder sitt förnuft när han väljer lag, ta en klubb med värdighet, ingen skitklubb som Chelsea som lever på sina pengar. City hade kanske varit lite bättre men det bästa i England hade för mig varit att han tar över efter Sir Alex. United är en storklubb som satsar mycket på kontinuitet och långsiktighet och gärna värvar yngre, mer okända spelare och gör de till stjärnor, och tar upp en del från akademin. Påminner lite om Barca. Hur som helst, inte Chelsea, det är det viktigaste. Förutom Real Madrid är det den största mardrömmen att Pep hamnar där, men Real är en omöjlighet såklart.
Barcelona Smogen
2012-11-21 12:48
Chelsea kan ju fortfarande ta sig vidare i CL, och dom vann turneringen förra året, ryssens tålamod är ju inte jättebra. Jävla tur att vi slutat med sådana idiotier i Barcelona.
Barcelona Smogen
2012-11-21 12:47
Underbart om Thiago kan komma tillbaka! Har saknat honom!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-21 12:31
Härligt att höra. Inga fler spökskador på Thiago nu tack.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-21 12:27
Adriano och Thiago tränar nu åter med resten av laget! Härliga nyheter!
2012-11-21 12:26
Du glömde lägga till, de blev en storklubb över en natt. Andra "vanliga" klubbar får kämpa i 40-50 år för att uppnå den statusen inom fotbollen.
Barcelona den närkingska älgen
2012-11-21 12:15
Inte så roligt att säga; men jag tror att Pep vore som klippt och skuren i Manchester City. Titta på hur dom spelar och spelarmaterialet som finns tillgängligt. Mycket kvicka, tekniska sydeuropeiska och sydamerikanska spelare som håller bollen efter backen. Fatta bara vad Pep skulle kunna ådstakomma med Tevez, Aguero, Silva och Balotelli. Dessutom skulle han kunna handplocka de spelare han vill med tanke på att City har en del pengar. Dessutom har ju City värvat in Txiki Begiristain som sportchef.

Dessutom är faktiskt Citys projekt seriöst. Ägarna pumpar in pengar samtidigt som man låter dem med seriös fotbollskompetens sköta och förvalta klubben. Sedan är det naturligtvis tråkigt att man kan köpa en klubb, pumpa in pengar och nå sportslig framgång men det är ju knappast bara City som jobbar så nu förtiden.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-21 12:10
Skönt att vi höll nollan igår och även kul att läsa att Piqué ska ha sagt till sina lagkamrater, i tunneln innan andra halvleken kom igång, att inte slappna av och slå av på takten, med tanke på vad som hade hänt i tidigare matcher.

Bra gjort av Piqué att kliva fram och visa ledaregenskaper. Något som han säkerligen ha lärt sig av Puyol.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-21 11:42
Pep passar inte i Chelsea, eftersom han är en tränare som vill bygga från grunden, leta i och omkonstruera ungdomsakademin m fl.
I Chelsea är det mest köpa utifrån som gäller och tålamodet med att sikta framåt är noll. Pep passar bättre i United eller Arsenal om vi tänker topp lag i PL.
En arvtagare av Ferguson - det skulle sitta fint. Mourinho kommer få mardrömmar om det händer...:P
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-11-21 11:28
Abramovic tror detta är FM eller FIFA. Sparkar tränare efter tränare, värvar spelare för miljarder. Inget tålamod överhuvudtaget. Jag blir så äcklad av en sådan klubb.

Tyvärr är detta klubben som har mest flyt av alla klubbar. De vinner CL trots att de inte ens borde gått till kvartsfinal. De blir utspelade i alla matcher men lyckas på något sätt ta sig vidare ändå.
Med den turen Chelsea har på plan blir jag inte alls förvånad ifall Juve förlorar mot Shaktar och Chelsea tar sig vidare trots allt.

Barcelona Okkapokka
2012-11-21 11:17
Di Matteo är en medelmåttig tränare men de ursäktar inte de skämt av en klubb som Abramovich driver.
2012-11-21 11:11
Pep har redan nobbat Chelsea flera gånger. Tro inte på vad brittisk media skriver. Han är inte intresserad av att träna en sådan klubb.
Annons: