/spanien/barcelona/forum/8222.aspx/spanien/barcelona/forum/8222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:27
Någon som kan hjälpa mig med följande?

Jag söker personen i Puertan som hette Morata - La estrella que nunca llegó a brillar

Han har pmat mig och jag kan inte svara då han bytt nick.Någon som vet vad han heter nu eller kan ställa frågan på deras forum?

Jag är givetvis bannad där för jag försökte diskuttera för en tid sedan och deras argument tog slut och då bannades jag istället.

Det gäller en fifa fråga och jag är tacksam för hjälpen.
Barcelona Gabriel
2012-11-20 16:24
Jag tillhör skaran som verkligen vill se Neymar hos oss, men precis som vissa andra är jag lite orolig för att man begränsar hans talang och inte utnyttjar han tull fullo. Hoppas verkligen att man låter honom spela som han vill ifall man värvar honom. Att han kommer tvingas till att bli mer taktiskt involverad är en självklarhet, men det får inte ske samma som det skett med Alexis.
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:24
Då jag är ett riktigt stort fan av Deulofeu minns jag Sociedad matchen som igår Barca tvingades till tidiga byten pga skador annars hade han fått debutera då.

När man summerar hans karriär hade det varit häftigt med en så tidig debut samt att det räknas som en säsong...

Han kommer spela ikväll ; ) men inhopp förmodligen barcastuff?@barcastuff

Possible line-up (vs Spartak): Valdes - Alves Pique Puyol Alba - Cesc Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [elpuntavui el9]
Barcelona Barca King -
2012-11-20 16:20
Glöm Neymar och ge mig Götze för halva hans pris;);););););) Det är Barca DNA mina vänner! Neymar kommer inte springa upp och ner som en hund gör att hjälpa alba täcka ytor. Vi har Messi låt Madrid köpa Neymar av PSG för en Miljard senare.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-11-20 16:13
Shanghai

Bartra skadade sig på gårdagens träning och finns därför inte tillgänglig i kväll.
Real Madrid slimm
2012-11-20 16:09
besök min nya blogg kommer handla om barca. nyheter osv.

flygandeibrahim.blogg.se
Barcelona Hetfield
2012-11-20 16:08
Ride

Det hela handlar om att vara tydlig med vad man vill ha. Om man köper Neymar så ska han spela som han gör, han ska inte vara en arbetshäst.

Det är just det som var felet med Sanchez, man köpte honom och gör honom till en arbetshäst. Låt Neymar få stå för kreativitet och göra mål, låt killen få avlasta Messi.
Barcelona zakiz
2012-11-20 16:08
Messi.corleone Vilken nolla han är den grabben
Barcelona Andresito
2012-11-20 16:07
Shanghai

För det första så är Bartra skadad. För det andra så Deulofeu alldeles för omogen för en sånhär match. Att åka till Ryssland som 18-åring och spela CL mot motiverade Spartak är inte lätt. Glöm inte att Bojan också spåddes som "La Masías största talang efter Messi". Även om Pedro och Villa varit under isen på sistone så visade de båda under Spaniens landskamp att de fortfarande håller en hög nivå.

Att starta med Deulofeu idag är totalt värdelöst, dels för att han är 18 och knappast har bråttom att få speltid och även att det hade varit en bättre långsiktig lösning för denna säsongen om Messi och Villa/Pedro/Tello fått spela ihop sig ordentligt. Leder vi med 3-0 så är Deulofeu definitivt välkommen in, annars inte. Det är alltför tidigt för att sätta press och krav på honom som 18-åring.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-20 15:58
El Pasillo Du säger att Barca inte skulle kunna gå vidare från er grupp. Låt mig påminna dig om er väg till nästan finalen förra säsongen. Ni hade Lyon, Ajax o Dinamo i gruppen. Ni mötte CSKA i åttåndelen. Ni slog Apoel i kvarten. O var straffar ifrån final. Hahahaha ni kunde varit finalister o eventuellt vinnare av CL utan motstånd. Då var du tyst din minus.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-20 15:53
Man kan inte gnälla på Neymars effektivitet trots att han showar och jag skulle verkligen inte vilja se honom sluta showa. Han borde spela som han vill i sin nästa klubb, med hans egna spelstil, annars blir det antingen en Zlatan eller en Ronaldinho. Behöver inte förklara historierna..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-20 15:40
Deulofeu

Det är sant. Gerard är nog den andra bästa spelaren som producerats efter Messi från La Masia. Jag har verkligen stora förväntningar på att han kommer bli en stor spelare, inget snack om saken, men han behöver verkligen chanser i A-laget för att visa upp sina talanger. Killen blev ju uttagen till Real Sociedad matchen på bortaplan 2010-11 och han var endast 16 år. Tyvärr så hoppade han inte in matchen, fast det säger en hel del om killen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-20 15:40
Hetfield

Satt och grubbla över samma, nog för att han har talangen för att lyckas, är han mentalt redo för att spela för en stor klubb?

Med tanke på att vi inte kan spela med en riktig striker med nuvarande formation som Pep och Tito envist kört hårt på, tror jag Neymar skulle passa in som en hand i handsken om han bara lär sig att vara mindre "show" och mer effektiv.

Även om jag gillar att ha en riktig striker ala Eto/Villa, passar en sådan spelartyp inte in för tillfället och troligtvis framöver, så jag ser gärna att han anknyter sig till klubben i framtiden. Min fråga är på vems bekostnad?

Den enda jag kan tänka mig i nuläget är att man cashar in på Villa som fyller 31?
Troliga destinatinationer:

*Juventus- får sig en nytändning i en ny klubb precis som Pirlo fick.
*Valencia- återvänder till Mestalla och spelar så länge han har orken kvar.
Liverpool - bildar ett fruktat anfall med Suarez, det enda klubben egentligen saknar är väl en lek kamrat till Suarez som står för målskörden i klubben.

Barcelona Deulofeu
2012-11-20 15:30
Jag törs betta får inte Deulofeu spela ikväll slipper ni mig i en vecka...

Någon som sätter emot?

Barcelona Deulofeu
2012-11-20 15:29
Shanghai - SHOOT ME $12

Det är ju en jättechans verkligen att spela en yngling i en så stor match.

Tänk scenariot att vi vinner och han spelar bra det skulle göra riktigt gött och även visa att vi inte står och faller med Villa samt Sanchez.

Vore ganska häftigt också för honom att få visa upp sig en möjlighet att visa att vi har en egen Neymar från La Masia.Denna spelare är unik och växer inte på träd.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-20 15:26
Tror inte på något annat än att vi startar med det bästa laget ikväll. Kanske Cesc in istället för Villa, men annars tror jag inte att varken Deulofeu, Sergi Roberto eller någon annan yngling får spela.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-20 15:17
Hoppas på att Deulofeu startar. Det skulle behövas verkligen för hans självförtroende. Bartra och Deulofeu är givna i startelvan idag om jag skulle vara tränare. Såna matcher är behövliga för att förstärka förtroendet.
Barcelona Golden Barca
2012-11-20 14:53
SUPERVECKAN.??

Spartak Moskva.

Levante.

Alaves.

Det måste vara riktigt skönt gå i ide när fotbollssäsongen går i gång.
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 14:53
addeh

Läste också något uttalande om Deulofeu att Tito vill ha honom nära a-laget så han kan se honom på nära håll det låter helt klart positivt.

Inte som man läst tidigare att en utlåning skulle vara aktuell bla Mallorca.

Sen ska man inte tro allt man läser.
Atlético addeh
2012-11-20 14:45
Ska bli intressant att se vilka som får sitta på bänken i kväll (ja, även vilka som startar så klart). Tänkte i första hand på att ynglingar som Sergi Roberto och Gerard Deulofeu är med laget i Ryssland. Med tanke på att varken Alexis eller Cuenca finns tillgängliga känns ju Deulo som det klart hetaste alternativet att ta en plats på bänken. Dessutom har Tito gång efter annan uttalat sig om att han gillar 18-åringen väldigt mycket och ser stor potential i honom. Han verkar vara en liten favorit.

Vore kul om Deulofeu kunde få lite speltid - inte bara mot Alavés - nu när Alexis är skadad i fyra veckors tid.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-20 12:53
el Flaco

Just de frostiga relationerna mellan Sandro och Txiki kan komma att ställa till det tids nog. Nog fan kommer City vara ute efter barcaspelare i framtiden, speciellt canteranos. Det är ju därför araberna har värvat dit Soriano och Txiki för deras kunskap om Barca är ovärderlig. Araberna verkar ju vilja plagiera allt som har med Barcelona att göra. Försöker Txiki och Soriano fiska i La Masia, kommer jag bli grymt besviken på de två.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-20 12:27
@Rambla~ el chico dorado:

Framför allt relationen mellan Txiki och Rosell var minst sagt kyligt och i den sistnämndes bok minns jag att han hade inga positiva saker att säga om hur det var att jobba med Txiki.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-20 12:15
@Rambla~ el chico dorado:

Och det dröjde inte alls länge innan rykten/snacket emellan City/Barca resp Txiki/Zubi ska komma igång...
Mycket kommer säkert bli trams, men kanske några affärer i framtiden, vem vet.
Jag tar gärna Kun eller Kompany istället för ???...:P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-20 12:09
Russia is the only country where Messi played a CL game and didn't yet score ,he played two away games against Rubin Kazan

Dags att fixa den statistiken ikväll Leo!
Barcelona Smogen
2012-11-20 11:17
LeoMessi

Bra fråga matcherna i ryssland brukar ju börja tidigt så 18.00 låter ju tyvärr vettigt
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-11-20 11:14
På tvmatchen står det att sändningen börjar 17:45
Barcelona påfågeln
2012-11-20 11:13
18:00 borde vara korrekt, redaktionen har nog bara missat att CL-matcherna i Östeuropa spelas tidigare än övriga matcher.
Barcelona LeoMessi
2012-11-20 11:04
När börjar matchen ikväll? På livescore står det 18:00 men i införrapporten står det kl 20:45
Barcelona Zamboza
2012-11-20 10:43
Gerard Butler
"Ballon Dor? How can you look beyond Messi....Immens to watch, simply the best in the world" (Fifa)

David Silva
Messi is the best, but i,d like a spaniard to win the ballon dor. If not now, no spaniard will ever win.

Jag kanske är okunnig, men väntar ff på att någon som inte har någon anknytning till CR ska säga att han är bättre än Messi eller bäst i världen.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-20 09:57
Txiki och Soriano är Laportas tidigare gubbar och nu finns de i City. Vi vet alla hur relationen är mellan Rosell och Laporta. Det är bara en tidsfråga innan det tar hus i helvete mellan Rosell och Txiki/Soriano. :P
Annons: