/spanien/barcelona/forum/822.aspx/spanien/barcelona/forum/822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-04-22 10:55
@Andresito:
Jag satt längst ner på etage två, väldigt nära mittlinjen. Mycket bra platser till det härliga priset av 1600 per biljett. Det var vid C på Mes Que Un Club. Jag tror inte att man blir nöjd med en plats längst ner, man får ett väldigt smalt perspektiv på spelet och man ser inte riktigt vad som händer på andra sidan planen. Etage två känns perfekt. Jag har även suttit vid etage tre, inget att rekommendera även om man ser bättre än vad man skulle kunna tro. När man åker på en fotbollsresa så bör biljetten vara prio ett, allt annat får ge vika.
Barcelona Barca Barca
2016-04-22 09:55
Ännu mer off topic, ni som inte sett maffia serien Gomorrah, så vill jag meddela er att jag hittat Pep Guardiolas dubbelgångare. En italiensk skådespelare som kallas Ciro i serien är skrämmande lik Pep. Sök på google :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jonis
2016-04-22 09:34
@FCB_Messi:

"No pressure kid" :p
Barcelona Illusionista
2016-04-22 09:24
@Andresito:

Har suttit på första etage, väldigt nära planen, kan inte säga att det är de bästa platserna. Jag har även suttit på balkongen precis ovanför första etaget, alltså egentligen där presidenterna sitter fast på motsatt sida (där det står UN CLUB) och det är de absolut bästa platserna enligt mig. Sen har jag också suttit högre upp men det är självklart sämre platser.

En gång hamna jag på första etaget (första matchen jag någonsin åkte på) och då under balkongen/delen ovanför oss och det var väldigt tråkigt då det absolut inte är samma känsla som att inte sitta under balkongen (alltså längre fram i första etage) ljuset från strålkastarna etc gör sitt.
Barcelona Andresito
2016-04-22 09:12
DM1982 Intressant och alltid lika kul med resor till världens vackraste fotboll. Har själv varit på Camp Nou två gånger och har då suttit på MES QUE UN CLUB-delen båda gångerna, en gång på 'M' och den andra gången på det tredje 'U'et. Skulle säga att längst ner på U som ligger vid kanten av andra etaget är bättre än M som är ett snäpp högre upp. Funderar dock på om det är bäst att sitta på första etage så nära planen som möjligt. Vad hade ni för platser och vilken plats anser du är den bästa? Fler från forumet får gärna dela med sig av sina sittplatser på Camp Nou.
Barcelona enkos
2016-04-22 08:33
@Kröjff:

Hur svag människa får man vara för att bli frustrerad över andra egentligen? :)
Jag var inte själv medveten att ni fokuserar mer på mig än allt annat. Ni gör mig bara glada :)
Mot titeln :)
Vlom
2016-04-22 02:11
Pelé: "Right now we have Messi and Ronaldo at the top, but tell me three or four more names? You can’t. We need more players challenging those two, because in this moment we don’t have any."
Barcelona Gabriel
2016-04-22 01:22
Jag har sagt det för och jag säger det igen (även till mig själv som en påminnelse), vissa här inne är bättre att bara ignorera och bjuda sig själv på en facepalm samt en huvudskakning istället för att belöna de med ett svar. Vissa - en viss (correction) här inne är bara - för jävla mycket. Simply put. Ett steg i taget, nya viktiga pinnar till helgen. Och kanske ett steg närmare guldet. Inget säkert och klart innan det steget är taget... I alla fall. Godnatt.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-22 00:33
Lite offtopic: Agueros son: Namn: Benjamin aguero Pappa: Sergio aguero Morfar: Diego maradona Gudfar: Lionel Messi Lits coolt ändå :P
Vlom
2016-04-22 00:33
@enkos:

Milan lyckades trots allt hålla utan bottenlaget Capri (som befinner sig bara en poäng ovanför nedflyttningszonen) och dessutom hålla nolla. Så dansen hjälpte snarare Milano-lagets mediokra/usla lirare haha :)

Däremot hade jag inte varit särskilt glad ifall om vi tvingades göra den dansen inför motståndarspelarna och inte minst framför Camp Nou publiken...
Barcelona Kröjff
2016-04-22 00:32
Enkos skriver om sig själv i tredje person. Nu har det väl ändå slagit över rejält?
Barcelona enkos
2016-04-21 23:47
Vlom
Det hjälpte inte dem. Bara 0-0 hemma mot Carpi.
Vlom
2016-04-21 23:39
Off Topic: Tydligen så utförde Milan en s.k. krigsdans (Haka) i en reklamkampanj för Nivea precis inför matchen mot Capri. Hahahaha....
Barcelona enkos
2016-04-21 23:37
Jag har i alla fall inte hävdat som du och många här om att vi skulle vinna trippel, att vara de första som försvarade CL titel, att vi skulle krossa Real igen på Camp Nou likt på Bernabeu. Att Real skulle inte ens klara av kvartsfinal , att City inte skulle klara av gruppen. Men vi åkte ur. Real gick vidare till semi. Real slog oss på Camp Nou. Att Neymar skulle vinna guldbollen, att Benzena var skit m m. Ja visst hörde man mycket på forumet. Och inget av detta kom från Enkos. Enkos har njutit av ligan i alla fall och njuter av fortfarande. Laget hade aldrig skänkt bort 10 poäng om man inte haft så stor ledning men är som sagt fortfarande i ledning och tystade ner många med 8-0. Enkos kommer till slut att ha ett stort rätt medan Katalano och många fler bara vara bittra att hade bara fel :)
Barcelona enkos
2016-04-21 22:54
Katalano du har pm. Du som alltid spelar klok och vill ha likes. Fortsätt tro på Madrid och vara feg. Jag är glad att jag kan driva dig till vansinne för du verkar må illa av mina inlägg :) Enligt dig har vi inte vunnit.. Och du som alltid spelar smart visste i förskott att Barça skulle skänka bort 10 poäng. Trots det är allt i våra händer. Vore jag en fegis hade jag inte följt avslutningen.
Barcelona Katalano
2016-04-21 22:47
@enkos:

Jag trodde vi vann ligan i januari, var det inte så Enkos? Nu kanske du insett varför vissa andra här inne inte firade ligan i förskott i alla fall.

Barcelona Tiki-Taka
2016-04-21 22:40
Haha det hade ju varit underbart! Men tror ligan avgörs i sista omgången, svårt att se att någon av Madrid lagen tappar poäng.
Barcelona enkos
2016-04-21 22:34
@Tiki-Taka:

Vad sägs om att säkra ligan mot just Espanyol på Camp Nou?
Barcelona enkos
2016-04-21 22:24
Fotbollen och j...a logiken. Sociedad slår Barca men förlorar mot Getafe. Nu kommer hatlaget att klara sig kvar som vanligt.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-21 22:23
Vinst mot Valencia hade suttit så fint! Med en 3 poängs ledning och råd med ännu en förlust på dem resterande matcherna så hade ligan varit klar! Men jag tror på laget! Endast matchen mot Espanyol som känns lite farlig....tänker på 06/07 säsongen .....
Barcelona wallmannen
2016-04-21 22:08
Och Fifa klubblags-vm!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Liunil Masse
2016-04-21 22:08
Luis Suarez has scored most goals (50) and provided most assists (22) this season for club and country (players from top5 lgs) #fcblive
Barcelona Andreas-
2016-04-21 22:06
När man ser matcher som Soci-Getafe så förstår man varför en missad ligatitel inte svider så mycket. Är ju bara korpenlag o massa sömnpiller. CL är det enda vi ska satsa på i framtiden.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-21 22:01
[QUOTE=Stright outa Barca ]Hur kunde vi förlora mot detta Skit Sociedad [/QUOTE] Vi förlora mot Moyes Sociedad förra säsongen som var ännu värre än dagens.
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-21 21:55
Hur kunde vi förlora mot detta Skit Sociedad
Barcelona Junta Dimision
2016-04-21 21:36
@the cameroonians:

Du menar väl att han har två månader på sig att bryta sina löften, om vi ska gå efter historia då? :)
Barcelona the cameroonians
2016-04-21 20:33
Någon undrade också kring vilka Juvenil A-spelare som eventuellt kommer att flyttas upp till nästa säsong. De fem som figurerat från och till i B-laget redan denna säsong, Paik, Carbonell, Lee, Aleña och Mujica lär ju med största sannolikhet flyttas upp även de tre sistnämnda fortfarande är unga nog att få spela juniorfotboll även nästa säsong. Det finns utöver Paik & Carbonell ytterligare 8 spelare från Juvenil A som blir för gamla för juniorfotboll och endera kommer att lämna klubben eller flyttas upp; Målvakten Andreu Cases Mittbackarna Adriá Vilanova, Juanma Garcia och Arnau Campeny Vänsterbacken Enriq Francecsa Mittfältarna Ferran Sarsanedas Anfallarna Theo Chendri och Marc Rio Med tanke på att det finns mycket mittbackar i B-laget redan så är frågan om det inte blir så att enkom Sarsanedas och Chendri kommer få chansen i B-laget. Det snackas även om att vänsterbacken Cucurella kan bli föremål för uppflyttning. Eftersom säsongen för Juvenil A är slut nu finns det goda möjligheter för de ansvariga för B-laget att kolla igenom och testa de berörda spelarna. För att det ska kunna ske uppflyttningar måste några spelare också lämna B-laget och utan att ha stenkoll på kontraktssituationen vet jag att målvaktena Suárez och Ortolá, mittbackarna Costa och Juste (optionsår), mittfältaren Ros och wingern Cámara sitter på utgående kontrakt. Lucho verkar ju dock förtjust i den sistnämnde så det kan bli en förlängning där. Samper lär ju också lämna B-laget, sen om det blir på lån eller uppflyttning får framtiden utvisa. Även Ortolá skulle kunna bli kvar om han flyttas upp som tredjemålis efter en utmärkt säsong. En B-lagstrupp 16/17 skulle kunna se ut på följande sätt. Målvakter; Exkieta och Cases Högerbackar: Palencia och Godswill Vänsterbackar: Moi och Cucurella Mittbackar: Fali, Tarin, Borja och Quintilla Mittfältare: Gumbau, Kaptoum, Xemi, Sarsanedas, Paik och Aleña Anfallare; Romera, Peréa, Chamorro, Mujica, Lee och Chendri EDIT: Glömde att nämna det faktum att B-laget även gjort klart med en ytter från Betis vars namn jag tyvärr glömt. Dessutom kommer en 17-årig nigerian att ansluta, troligtvis i slutet av året, vid namn Ronald Bebeto Sichen. Och brassen Robert som kom på lån i januari lär ju återvända illa kvickt redan nu - får man hoppas...
2016-04-21 19:20
@neymar JR:

Bartomeu sa idag samma sak som han alttid sagt gällande Espai Barca;

"Vi kommer inte att äventyra eller riskera klubbens möjligheter att konkurrera på det sportsliga planer"

"Klubbens skulder kommer att reduceras till €200 miljoner (nu 328) och vi kommer att söka efter den bästa sponsorn för kommande säsong"

"Medlemsavgiften kommer inte att påverkas och vi kommer inte heller att sälja några tillgångar"

Angående det sista så stämmer det ju inte, tillgångar är ju inte bara materiella saker utan också klubbens identitet och varumärke. Men men, vi får väl lita på att Barto har läget under kontroll, han har nu bara lite drygt två månader på sig att hålla sina löften.
2016-04-21 19:06
Någon undrade för några dagar sedan kring klubbens scoutverksamhet.

Idag skriver Mig Rico på MD om att ett 30-tal scouter/rådgivare ingår i Barcelonas nätverk där det finns 2 fokuspunkter;

1. Att hitta den bästa U16-spelaren i Europa
2. Att hitta den bästa U18-spelaren i Sydamerika.

Dessa fokuspunkter övervakas av Pep Segura, sportchefen för den professionella delen av la Masia, alltså B-laget och Juvenil A & B.

Förra säsongen samlades nästan 15.000 allmänna och mer än 750 (spelar)specifika rapporter in vika matades in i klubbens COR-datasystem som står Kunskap, Organisation respektive Skicklighet.

Cirka 15% går vidare för nästa gallring.

Därefter ska namnen gå igenom en kommitté som består av de ansvariga inom klubbens fotbollsavdelning (som leds av Jordi Mestre) för vidare bedömning om lämplighet. Först därefter presenteras de som klarat sig igenom alla stegen för berörda tränare, oftast då A-lagstränaren.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-04-21 18:58
@FCB_Messi:
Jag gjorde så här när jag "ung/yngre". Efter matchen åker spelarna hem i sina bilar från arenan. De kan välja vilken sida de kan lämna ifrån, därför är det hela väldigt svårt och en chansning på vilka spelare du får på "din" sida. Utanför porten direkt där vägen tar vid från området brukar bilarna åka förbi bara, kanske skriva en autograf på sin höjd men där står det ofta klungor med folk, 5-20 pers och kommer Messi kan du räkna med att folk kommer rusa. Jag ställde mig istället 150 meter bort vid ett rödljus där jag vet att de allra flesta bilar passerar då det är snabbaste vägen mot Castelldefels bland annat och så fort jag såg en sportbil komma mot mig så tryckte jag på "jag-vill-gå-över-gatan-knappen" så bilarna fick rött. Gick sedan fram mot bilen med tröjan och pennan i högsta hugg och vissa var vänliga och vevade ner rutan. Fick bland annat Alves, Iniesta, Messi och Vilanovas autograf på min Iniesta tröja för några år sedan.
Annons: