/spanien/barcelona/forum/8219.aspx/spanien/barcelona/forum/8219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 21:01
Real har stora ytor att löpa på. Perfekt för Ronaldo. Engelska träfötterna har svårt att få ihop ett passningsspel. Trodde att tempot i PL var för högt för spanska lag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-21 20:59
Kompany har uppenbarligen tittat för lite på Pique för just nu käkar Ronaldo upp honom.. ... och bara för att jag skrev det så missade Ronaldo ett friläge och givet mål.
Barcelona socccerfan1
2012-11-21 20:58
Haha självisk är han iaf
Barcelona socccerfan1
2012-11-21 20:56
Real slaktar city. Ronaldo är bra än så länge!! Går inte att hata
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 20:53
Haha fan vad city köpte korv där!
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 20:52
Zabaleta borde ha blivit varnad där
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-21 20:46
Chelsea ersätter alltså Di Matteo med Benitez. Vad fan var det bra för?
Barcelona Vampíro
2012-11-21 20:42
Upp till bevis för City ikväll, återstår att se om de kan leverera i CL. Mancini kör med en ganska udda formation, 5 backslinje och sen ingen riktig defensiv mittfältare.
Barcelona mirzaculé
2012-11-21 19:59
Tycker det är skam mot Messi att jämföra honom med Cristiano. Messi ska jämföras med Maradona, Den officiella Ronaldo, Pelé o grabbarna.
Coach Pep,
2012-11-21 19:54
@YYEA:

Bättre skott och mer komplett som målgörare? Hur resonerar du här? Det finns ingen i dagens fotboll vad jag vet som har bättre avslut och placeringsförmåga än Messi. Penaldo skjuter hårdare och nickar bättre men är fortfarande inte i närheten av Messis diversitet i målskyttet. Framförallt så är han betydligt sämre på att placera skott och skjuta frisparkar.
Atlético addeh
2012-11-21 19:46
LeoMessi

Visst är det så. Isco är en betydligt mer centrerad figur, Camacho en annan som verkligen tagit mer ansvar. Joaquín och Eliseu klivit fram som riktiga nyckelspelare. Málaga är ett hårt jobbande kollektiv.
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-21 19:40
Messi 2012 vs Muller 1972

Messi 68 mål på 53 matcher i klubblaget
Muller 72 mål på 53 matcher i klubblaget

Messi 12 mål på 8 matcher i klubblaget
Muller 13 mål på 7 matcher i klubblaget

Extremt lika alltså men Messis mål har dock i större utsträckning kommit mot kvalificerat motstånd när man jämför vilka lag målen har kommit mot.
2012-11-21 19:32
Inte en chans att Özil är bättre än Iniesta, och han lär aldrig bli det heller. Iniesta är igentligen två spelare i aktion samtidigt när han är på planen.

Den extremt bollskicklige som suger upp motstånarna som om de vore magneter och på så vis skapar enorma ytor åt sina medspelare och samtidigt är han den helt oberäknelige artisten som lurar skjortan av tröga spelare som inte hänger med i svängarna.

Det är igentligen fusk att spela med Iniesta på planen eftersom han i praktiken fungerar sm två spelare samtidigt, helt omöjlig att markera och helt omöjlig att förutse.
2012-11-21 19:24
Jag håller inte med om att Ronaldo är mer tvåfotat än Messi, man ser ofta Messi använda sin högerfot i de mest komplicerade lägena med en löjligt hög säkerhet, senast i matchen mot Zaragoza där han tar med sig bollen i farten med sin högerfot och sen avslutar med vänstern.

Jag skulle vilja påstå att Messi är mer tvåfotat än Ronaldo, Messi är otroligt mycket säkrare på att kombinera bolltoucher med båda fötterna i extremt krävande lägen. Man ser aldrig Ronaldo finta bort tre spelare med sin vänsterfot för att seget efter avsluta med sin högerfot, något som Messi gör i var och varannan match.
Barcelona YYEA
2012-11-21 19:21
Gulbollen talar enbart för Messi.
Skytteliga vinnare i La Liga. (50) - Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i Champions League.(14) Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i hela Europa. (73) - Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i Hela världen. (82) - Nytt Rekord,
Och han fortsätter jaga alla tiders målrekord på löpande band.

Det skall även tilläggas att det var 4 året i rad Messi vann Champions Leagues skytteliga, världens svåraste och hårdaste turnering för klubblag.

Vann Supercupen mot Real (5-4), gjorde 3 mål och 2 assist.
Vann Fifa World Cup mot Santos (4-0), gjorde 2 mål.
Vann Copa del Rey mot Athletico Bilbao (3-0), gjorde ett mål.

Sammanlagt 82 mål och 29 Assist på hela säsongen. Dem sifforna kommer Cristiano inte ens i närheten av.

Özil var snäppet bättre än Iniesta förra säsongen men Iniestas bollkontroll, speluppfattning och sättet han gör sin gubbe gör honom till en bättre spelare. Özil är bara 25 år och har en god chans att klättra förbi Iniesta, tycker jag.
Barcelona koeman92
2012-11-21 19:21
YYEA

Fast i år har CR7 varit varken en stor dribbler eller en fenomenal målskytt då nästan mer än hälften av hans mål har kommit på straffar/öppet mål och han nästan inte kan dribbla en enda spelare, oavsett motstånd. Personligen anser jag att Real skulle vara bättre utan honom, de är en stor klubb och är inte beroende av honom, det såg man inte minst när de spelade mot Athletic Bilbao härom dagen då de vann med 5-0 eller 5-1 (kommer ej ihåg exakt resultat) utan att han varit det minsta delaktig, och att casha in för honom just nu vore guld för de då de med de pengarna kan värva minst 2 eller 3 super stjärnor.
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:54
EDIT: skillnaden mellan komplett målskytt och komplett spelare. Ska det stå, ibland blir det fel när jag skriver från mobilen
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:53
addeh (Barcelona) Också tänkt i dom banorna. Dom spelar nog mer som ett lag och alla får dela på ansvaret. Det har nog gjort dom bättre
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:52
YYEA (Barcelona) Håller med dig och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Folk har svårt att förstå skillnaden mellan att vara en komplett målgörare och komplett målskytt. Även om Ronaldo är en mer komplett målskytt så gör Messi fler mål. Själv tycker jag inte att målskyttet är en anledning nog för att utse vem som är bäst. Man ska kolla på vad spelaren gör på planen. Kolla iniesta t.ex. han gör inte många mål eller assist men hans närvaro på planen är ovärderlig. Man ser hur han håller i bollen lite längre än normalt och väntar in flera motståndare för att sedan göra bort dom totalt! Något Özil inte klarar av, även om jag anser att han är bland dom bästa i världen på sin position.
Barcelona YYEA
2012-11-21 18:47
Jag tycker att Ronaldo är mer komplett som målgörare, han är både snabbare, längre, har bättre skott och är mer tvåfotad. Ändå gör Messi minst lika många mål.

Messi är dock mer komplett som spelare, han bemästrar fler delar av spelet och är mycket mer delaktig, och han skapar mycket fler målchanser, både åt sig själv och åt andra. Det är egentligen det som är hans stora styrka, inte alla de mål han gör.

Kom ihåg att Messi var finalist till guldbollen redan innan han började göra över 20 mål per säsong. Ronaldo är en duktig dribbler och en fenomenal målskytt, men Messi är mycket mer än så.
Barcelona LeoMessi
Då syftar jag på att dom han drar till Chelsea under vinterfönstret
Atlético addeh
LeoMessi

Fast frågan är om inte de har presterat bättre nu än tiden med Cazorla. De är inte lika beroende av en sådan storstjärna längre.
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:36
Hoppas att Atletico tar sig till CL och får pengar så som kan höja Falcaos lön så han stannar kvar. För så som Atletico spelar nu så skulle inte falcao byta upp sig, endast lönemässigt. Skulle älska att se Atletico lira CL med Falcao i spetsen
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:24
Värst vad Malaga presterar:-) Tänk om dom hade haft kvar Cazorla
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2012-11-21 18:19
För kul att se Malaga! Utan Isco & Joaquin, riktigt grymma :)
Barcelona Mäktiga Messi
2012-11-21 18:10
Zenits målvakt gör en Valdes
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-21 18:09
Sjuk start av Malaga! 0-2 redan!
Barcelona Zibarca
2012-11-21 17:58
ni måste se denna finten...Neymar köper inte korv, han köper fan hela kossan =)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-21 17:48
Capitan Puyi

Nästan alla stora tidningar har rapporterat om det. Pep har tackat nej och nu sitter Benitez i möte med Chelsea.

Källa: Sport, AS, Mundo, Sky och andra engelska tidningar. Vissa skriver att han inte vill någonstans innan Januari. Troligtvis för familjens skull och uppleva julen i NY. Men hur som helst har han pratat med Chelsea och tackat nej.

Det finns ett tredje alternativ, om City förlorar ikväll hemma mot Madrid och förlorar nästa ligamatch borta mot just Chelsea så ligger Mancini riktigt risigt till.

Jag förstår inte kritiken som vissa människor utan någon som helst koll riktar mot Pep, såsom att han aldrig kan spela "sin" fotboll i England eller Italien. Jag tror knappast Guardiola är såpass ointelligent att han skulle försöka ge sig på nåt sånt. Pep kommer utveckla det laget han går till på deras egna sätt, han kommer inte tvinga in tiki taka i Milan eller Inter. Han värdesätter historia och kulturen i fotbollen, något han lärt sig i La Masia. Han kommer göra nästa lag bättre på deras stil än vad de redan är!
Barcelona Capitan Puyi
2012-11-21 17:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Källa på att Pep tackat nej? Vill få bort den tanken så fort som möjligt.
Annons: