/spanien/barcelona/forum/8210.aspx/spanien/barcelona/forum/8210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep, The Creator
2013-01-30 20:03
Inför snack på Canal+.

OBS! På spanska.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-01-30 19:59
Barca tröjan och halsduken på, dags att röra sig till olearys!

Visa barca!
Barcelona koeman92
2013-01-30 19:58
Startelvan någon?!
Barcelona Messi_theONE
2013-01-30 19:51
Fyfan va tiden går sakta.... men samtidigt börjar man bli lite nervös o känner att matchen är nära ! VISCA BARCA3!
Barcelona enkos
2013-01-30 19:39
Har Messi gjort 17 eller 18 mål i EL clasico?

Rekordbra Messi i El Clasico

Världens bäste spelare, Leo Messi,
krossar rekord på löpande band. Inför
kvällens El Clasico borta mot Real
Madrid i semifinalen i den spanska
cupen är han ett mål ifrån att nå ikapp
legendaren Alfredo Di Stefano.

Denne gjorde 18 El Clasico-mål under
1950- och 1960-talen. Messi står på 17.
311 SVT Text
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:35
grande jw

Om ursäkten är ämnad mig tackar jag för den.
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:32
Nyss fick jag känslan av att jag var väldigt offensiv som tror stenhårt på vinst.
Jag har respekt för Real Madrid, det har aldrig varit frågan om det. Men jag tycker att vi är ett bättre lag + att de har skador på vitala spelare vilket ökar vinstchansen markant.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:31
Jösses. Ber om ursäkt. Vet inte varför den postade mitt inlägg 3 gånger.

Baronen

Vad det är jag skriver? Läs nedanför? Pratar om "Barcelonistas"
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:29
grande jw

Vad är det du skriver? Vem är det som skämmer ut sig?
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:28
dubbel
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:27
dubbel
Barcelona Hetfield
2013-01-30 19:27
Baronen

Du är väldigt defensiv, du tolkar en grej man skriver som du själv vill. Jag har aldrig sagt att om man tror på en vinst så är man arrogant, det är snarare hur man säger.

Det finns nyans till det mesta. All respekt om man litar på sitt lag och inte är nervös, men man måste ha en viss respekt mot motståndaren.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:26
dubbel
Barcelona Barca o Mort!
2013-01-30 19:25
Som Hetfield det är skillnad att ta ut en vinst i förskott och att verkligen tro att man kommer vinna.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:24
Baronen

"Det är väl alltid fint med folk som tror på vinst". Att tro på vinst är väl en sak men när man sitter på ett fotbollsforum som culé och jämför ett El Clasico med en "vanlig bortamatch mot Almeria" så saknar man både fotbollskompetens och ödmjukhet. Blir liksom väldigt patetiskt att läsa och det är inte första gången han skämmer ut sig.
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:20
För mig spelar det mindre roll. Om en ensam stackare uppe i Sverige sitter och skriver på ett litet forum om att sitt lag ska krossa Real Madrid, så är det väldigt mycket upp till den personen själv. Jag kunde inte bry mig mindre. Det är väl alltid fint med folk som tror på vinst. Det är inte liktydigt med arrogans.
Barcelona Hetfield
2013-01-30 19:14
Det är inte fel att tro att sitt lag kommer att vinna, det är snarare snacket om att man ska "mosa" eller "krossa" motståndaren som är väldigt olikt klubbens värderingar.

Ibland är det en väldigt hårfin skillnad mellan självförtroende och arrogans. Det är en väldigt djup diskussion att ha innan en viktig match, men det är väl de.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:13
Bara jag som avskyr El Pasillo vibbarna man får utav Barcelonistas här på forumet? Verkar vara helt förblindad utav verkligheten och bara skriver "Messi är bäst i världen vi har världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa mittfält och världens bästa bänk och vi är så otroligt jävla bra och alla andra suger"

Det tillför ingenting överhuvudtaget på forumet att skriva så "provocerande".. Personligen är jag otroligt glad att fotboll är mycket mer komplext än "vi är bäst alla andra suger " och det är därför denna sporten väcker såna otroliga känslor hos mig.
Barcelona Baronen
2013-01-30 19:11
Förstår inte vad en förhoppning och tron att ens lag vinner borta mot Real har med arrogans att göra. Inte heller var kverulans kommer in i bilden.

Men kanske är det väl så att om supporterskaran på svenskafansbarcelona är oödmjuka försämrar fotbollslagets Barcelonas chanser att vinna matchen.
Barcelona grande jw
2013-01-30 19:07
Bara jag som avskyr El Pasillo vibbarna man får utav Barcelonistas här på forumet? Verkar vara helt förblindad utav verkligheten och bara skriver "Messi är bäst i världen vi har världens bästa lag med världens bästa målvakt och världens bästa mittfält och världens bästa bänk och vi är så otroligt jävla bra och alla andra suger"

Det tillför ingenting överhuvudtaget på forumet att skriva så "provocerande".. Personligen är jag otroligt glad att fotboll är mycket mer komplext än "vi är bäst alla andra suger " och det är därför denna sporten väcker såna otroliga känslor hos mig.
Barcelona zigazaga
2013-01-30 19:02
Okej, tack så mycket. Hoppas bilden inte hackar bara : ) och att det finns HD kvalite
BARCA-més que un club
2013-01-30 19:00
@zigazaga:

försnack drar igång 20:00 du kan se den på wiziwig.tv

fotboll sen scrolla ner till El Clasico Preview
Match scheduled: Wednesday, January 30
from 20:00 to 21:00

BARCA-més que un club
2013-01-30 18:57
@DavidPiqué:

wiziwig.tv rekommendera jag starkt med bra streams hd bild i visa !!!!

länkar den i länktips
Barcelona zigazaga
2013-01-30 18:54
Men fan va dåligt utan någon försnack, sändningen drar igång 20.55..

Barcelona más que palabras
2013-01-30 18:53
David pique och alla andra här i forumet !

Om ni inte har tillgång till kanalen som visar matchen idag så är mitt tips för en gratis lösning att ladda ner sopcast. Sedan går ni in på www.wiziwig.com och klickar vidare på "live sports" sedan kan ni navigera er till barca-real delen och trycka på en länk som använder sig av sopcast för garanterat bra kvalitet på streamen.

Visca el barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DavidPiqué
2013-01-30 18:48
TV4 Sport xtra alltså.. Vad är det för skit egentligen? dom kan ju börja med att fylla huvudkanalen med sport och sedan skaffa en extrakanal för road wars..

Någon som vet av en bra stream redan nu eller åtminstonde en sida där det lär finnas bra med streams?
Barcelona Hetfield
2013-01-30 18:46
Jag påstår inte att man behöver gå runt som en tibetansk munk och vara ödmjuk hela tiden, men man kan inte bete sig som en arrogant person och sen klaga.

Barcelona har varit väldigt tydliga med att man ska vara ödmjuk och respektera motståndaren, då är det väldigt konstigt att fans som inte ens är i närheten av klubben ska sitta och ta åt sig av äran. Det är dessutom ingen "rättspsykologisk tes", det är snarare klubbens värdering. Jag förstår en del av kritken mot Barcelonafansen att "vi" är arroganta för att det är en del av fansen som ger den bilden, och det leder till att de andra som håller en bra nivå drabbas av det. Det är inget fel att lita på sitt lag, men man ska inte göra det på bekostnad av någon annan. Detsamma gäller om att dra skämt, det är inte fel att skämta och ha kul, men man ska inte göra det på någon annans bekostnad och såra personen. Men alla får väl göra det de vill göra, det är bara lite perspektiv.
Barcelona Baronen
2013-01-30 18:34
Tack, jag menar det. Man är uppe i varv en dag som denna och är ganska lättirriterad. Så jag har stört mig lite på "rättspsykologer" som driver teser att man ska vara "ödmjuk" och respektera Real styrkor. Det är inte det det handlar om. Ska man vara så rättrogen då ska ju en bortamatch mot exempelvis Atletico Madrid anses svårare. En tabell ljuger aldrig, sägs det ju.
Barcelona Abbe.
2013-01-30 18:31
@Jonas - tots units fem força:

Du menar the observer? :-)

Han heter Francesc Satorra och arbetar på Camp Nou, främst vid spelartunneln, vilket är anledningen till att han skymtar förbi då och då.
Barcelona Abirey
2013-01-30 18:28
Vet någon om man kan köpa matchen ikväll med pay per view? Har ingen lust att streama en laggig arabisk stream. Svar uppskattas.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: