/spanien/barcelona/forum/8203.aspx/spanien/barcelona/forum/8203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-28 19:52
För jävligt vilken press Sport och Mundodeportivo lagt på Deulofeu de här senaste dagarna. En storstads fotbollstidning med världens största stjärnor i stan har lagt all fokus på en 18 åring som ska spela en rätt betydelselös match och gjort det till att hela hans karriär hänger på det! :)
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-11-28 19:16
Skippstripps

Han hade aldrig accepterats i Bayern Munchen.
Barcelona Skippstripps
2012-11-28 18:45
Kika lite på en sky-dokumentär om Jose Mourinho som jag tyckte var intressant. Inte så mycket nytt men tanken slog mig att han har ju ändå Bundesliga kvar att erövra, vore det inte väldigt intressant att se honom ta sig an Bayern Munchen? Kanske inte så troligt men sett ur ett idrottspsykologiskt perspektiv har han väl en sak den nutida tyska supergenerationen saknar, riktigt vinnarmentalitet.
Kan också tycka att det är lite ensidigt inslag, han är ju faktiskt precis lika intressant när han förlorar som när han vinner men man inte så några bilder eller intervjuer om det ;) Men det är han väl inte ensam om iochförsig.

Tack för videon om iniesta som kom upp igårkväll, jag somnade med ett stort leende på läpparna.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-11-28 18:32
Jag hade gärna sett Pjanic i Barcelona men jag hade aldrig betalat 20 miljoner + David Villa, klubben kommer aldrig någonsin gå med på det.
Barcelona Bästelona
2012-11-28 18:28
Pjanic, 200Mkr + D.Villa HAHAHA Dagens skämt!!
Atlético addeh
2012-11-28 18:06
Ser det för övrigt som en stor fördel att vi ställs mot Córdoba i nästa runda (nej, vi kan inte förlora dubbelmötet mot Alavés) i Copa del Rey. Oavsett om de är bättre än Real Sociedad, som de slog ut, eller inte är det ändå en fördel att möta ett Segunda-lag. Tror det blir psykologiskt lättare för Tito att ställa reserverna på banan mot Córdoba än om man hade mött La Real.
Atlético addeh
2012-11-28 17:49
Kan passa på att berätta att alldeles nyligen har jag tagit beslutet att lämna redaktionen. Den stora anledningen är att jag har mycket på annat håll, bland annat en del andra jobb kring spansk fotboll, så helt blir ni inte av med mig.

Jag kommer däremot inte sluta existera här på forumet, och säkerligen dyka upp med någonting framöver när det gäller krönikor eller dylikt. Dessutom lär jag fortsätta florera i Spanienreds Fuera de Juego emellanåt.

Vill bara säga att ni som läst och gett mig feedback under åren ska ha ett enormt tack! Jag har haft förmånen att få jobba med fotboll på flera håll och det är het tack vare SvenskaFans, och helt tack vare er läsare. Så ett stort tack för allt stöd.

Nu hoppas jag att Montoya startar kvällens match mot Alavés. Gör han det lär en längre text om honom dyka upp någonstans framöver. För nä, Barcelona lär jag inte kunna släppa helt när det gäller skrivandet.

Hoppas även Deulofeu får starta kvällens match, om vi nu ska fördjupa oss på den. Putsar vi bara på bästa möjliga sätt finns i honom en diamant som kommer ge oss många härliga minnen framöver. Varför inte ett redan i kväll?
Barcelona Baronen
2012-11-28 16:46
Barca numero 1

- Tack! var just den jag letade efter.

enko

- Tack du med!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-28 16:21
Ikväll hoppas man på denna elva...

- Pinto

Montoya - Masken - Puyol - Planas

- Jonathan dos Santos

Song - Thiago

Tello - Fábregas - Deulofeu

Pinto i mål som vanligt i CdR. Montoya som högerback. Mascherano får återigen spela och Puyol för att komma igång. Planas som vänsterback. Han har spelat som mittback i B-laget. JdS måste också lira, samma gäller Thiago, då han kom precis från en skada. Cesc som falsk nia/tia. Sedan får ynglingarna spela på varsin kant med full fart.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-28 16:17
Undra om Ronaldos andraplats är så säker som man tror? Falcao har haft ett fantastiskt år, och även Iniesta som var duktig i våras, magisk i EM och alltid stiger fram i de stora matcherna. Och då menar jag inte att han deltar i spelet, han är i stort sett alltid en av planens bästa när det vankas stormatch.

I slutändan tror jag ändå Messi & Ronaldo tar både första och andraplatsen pga populariteten. Fotbollssvärlden har vuxit ut till en duell mellan båda dessa, och jag tror många "glömmer bort" andra spelare som också är riktigt, riktigt bra.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-11-28 15:33
Tycker nog att Falcao har bevisat att han är en pålitlig målskytt av rang.

Att jämföra honom med Messi är waste of time, såklart framstår han som medioker då men det skulle å andra sidan vilken anfallare som helst också göra.

Så överlägsen är Leo.
Barcelona LeoMessi
2012-11-28 15:30
enko (Barcelona) Det är orättvist att jämföra någon med Messi:-) Ronaldo har inte heller gjort så många spelmål han heller
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enko
2012-11-28 14:58
Frågan är om Falcao är verkligen en bra målskytt med tanke på att han bara gjort 6 spelmål under säsongen, 5 mål kom på straffar... med att jämföra 18 spelmål av Messi...
Barcelona enko
2012-11-28 14:52
@Barca numero 1:

Den här jag bifogar är också bra men det skiljer en del i åskådarantal när jag jämför med din link..
välja ex Messi och då får man fram statistik m m
GAMES GOALS ASSISTS SHOTS
13 19 5 68

att jämföra med tex Ronaldo som på 92 skott enbart gjort 8 spelmål
GAMES GOALS ASSISTS SHOTS
13 12 1 92
Barcelona Barca numero 1
2012-11-28 13:26
Baronen

Här är en riktig bra sida där man kan se massa olika statistik.

Se länktips!
Barcelona DM1982
2012-11-28 12:55
Å andra sidan så åker de med ett tungt reservbetonat lag eftersom se inte har en chans att gå vidare. Llorente åker med, killen är verkligen i kylan.
Barcelona DM1982
2012-11-28 12:16
Athletic Bilbao åker till Israel för att spela cupmatch ikväll, inte den optimala uppladdningen för dem.

På hemmaplan ska det bara vara tre poäng för Barcelona, något annat är förvånande.
Barcelona Baronen
2012-11-28 12:06
Hello.

Vad heter sidan där man får all statistik från La Liga? Mål, assist osv.

Tack.
Barcelona mirzaculé
2012-11-28 11:59
Hade hellre sett en trebackslinje, då vi ändå har 0-3 från förra mötet. dessutom tycker jag Jonathan förtjänar att starta. Min startelva (3-4-3) Pinto Puyol-Song-Masken Montoya-Jonathan-Thiago-Adriano Deulofeu-Villa-Pedro Om vi får in några bollar i halvtid så ser jag gärna Puyi bli utbytt mot Sergi Roberto, då man aldrig vet om Puyi blir skadad. Sen kan man ta ner Montoya och Adriano och Masken bildar Mittbackspar med Song.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-11-28 11:55
@AGM:

Tror inte vi kommer ha allt för stora problem mot Athletic. Vi brukar vinna rätt komfortabelt mot dom på Camp Nou, på San Mamés är det en annan sak. Dessutom är Athletic inte alls lika bra denna säsongen som de varit tidigare.

Chansen att vi utökar poängavståndet mot Real Madrid är ganska stor skulle jag tro. Jag tror alltid på Atlético inför Madridderbyna och blir alltid besviken. Denna gången är det Rojiblancos som kommer med bästa form och självförtroende till matchen och jag hoppas de inte pissar på sig när matchen sätts igång.
Barcelona Deulofeu
2012-11-28 11:45
AGM "din startelva" är nog den som startar skulle bli förvånad om det inte blir den.

Vore kul att även se

Jonathan och Planas under matchen för att vila spelarna som nyss kommit tillbaka från skada tänker på Thiago och Adriano.

Pedro kan spela sista 10 istället för Tello.

Man ser verkligen fram emot en start av Deulofeu
Barcelona AGM
2012-11-28 10:46
För första gången på flera år har jag förhoppningar på att Atletico vinner mot Real och även på bortaplan. Falcao och herrarna är ett monsterlag för tillfället och kan mycket möjligt kamma hem alla 3p.

Samtidigt har vi en svår match mot Bilbao. Många startspelare kommer få vila i cupen och det behövs verkligen ifall vi ska vinna på lördag. Längtar tills nästa fotbollshelg redan.

Min startelva i cupen.

Pinto
Montoya Puyol Mascherano Adriano
Thiago Song Roberto
Deulofeu Villa Tello
Barcelona DM1982
2012-11-28 09:44
@FC Barcelona - 1899:

Det där är ett gammalt klipp, finns det inget klipp från gårdagens buande?
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-28 02:46
LionelMessi#10 (Barcelona) Okej. Ska försöka göra det till nästa gång :). Allt ska vara i sin ordning.
Barcelona LionelMessi#10
2012-11-28 02:22
FC Barcelona - 1899

När du länkar något så var snäll och använd spalten där det står Länktips*

Underlättar för alla.
Barcelona Barca King -
2012-11-28 02:08
Madrids storhetsvansinne och arrogans är deras nedfall. Osympatisk klubb som inte står bakom sitt lag. Vad ska de göra next? Hämta Del Bosque tillbaka? För att byta spelstil igen och förvirra spelarna ännu mer. Om Pellegrini fick kicken, jadu.......................

Tack och lov att mitt hjärta valde rätt lag :D

2012-11-28 01:55
Här har ni länken som många har missat. Realfansen busvisslar och kan förstå dem som busvisslar ju för dem har en mentalsjuk tränare. http://www.youtube.com/watch?v=MF9xKIf4Kp0
2012-11-28 01:48
Någon som har koll på vilka vi ska möta i cupen efter Alaves? Jag har svårt att tro att Alaves ska slå ut oss hahaha.
Barcelona zakiz
2012-11-28 01:31
Barca o Mort Man har sett grejerna tidigare men man blir lika lack varje gång alltså... Wow vilken smutsig spelare seriöst.. Hur kan man medvetet vilja spela sådär??? Förstår inte vad han tänker med.. Annars så är han ju duktig det måste jag erkänna för man kan inte blunda för det, men hans idioti är större än hans skills om man säger så.. Dock har det väl blivit lite bättre på senaste tiden. Längtar redan till Messi o co får ha lite lekstuga med honom, vill se hans min :) Visca!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-28 01:30
Morgondagens Mundo handlar om Neymar igen och att Tito vill ha killen. Han är rätt nödvändig nästa säsong ifall inte Alexis, Pedro och Villa börjar göra fler mål. Neymar är nog den spelaren som skulle bära laget offensivt ifall Messi blev skadad.

Och bara den här tanken borde vara tillräcklig: Busi, Xavi, Cesc på mittfältet, Iniesta, Messi, Neymar i anfallet. Helt seriöst... :)
Annons: