/spanien/barcelona/forum/8202.aspx/spanien/barcelona/forum/8202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2012-11-24 21:28
Judas Saviola gör 2-0
Barcelona Baies Blaus
2012-11-24 21:27
LeoMessi //

Detta är ett fotbollsforum, inte ett klotterplank för fjortisar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-24 20:07
Golazo de Malaga. Kul att de är på gång igen,
Barcelona tarrak
2012-11-24 19:45
Mycket bra krönika el Flaco! Att på ett så nyanserat sätt sammanfatta denna komplexa, mångbottnade och omfattande fråga kräver väldigt mycket kunskap och passion toppat med en stor dos distans och objektivitet. Imponerande!
Barcelona koeman92
2012-11-24 18:57
LeoMessi

Dansa gangnam style istället! ;)
Barcelona LeoMessi
2012-11-24 18:43
zick9 (Barcelona) Min kompis kan inget om fotboll så hon vill inte tävla om något som är fotbollsrelaterat;P Men jag tackar för ditt förslag. Faktiskt ett väldigt bra förslag:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2012-11-24 18:43
Martinez har ju ändå varit nästan helt ordinarie i Bayern så de ångrar nog inte köpet :)
Barcelona LeoMessi
2012-11-24 18:42
Herregud vad värdelös franska ligan är. Ordet försvarsspel existerar inte ens
Barcelona zick9
2012-11-24 18:31
@LeoMessi:

Om Barca gör 3 eller fler mål imorgon.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-24 18:01
I relation till det var inte köpet av Song så dumt ändå. Javi Martinex hade gjort det bättre som mittback, men som mittfältare gör nog Song det lika bra. Och han är skön på det viset att han inte är en exakt (fast något sämre) kopia av Busquets. Att man inte använder honom riktigt på rätt sätt ännu, är en annan femma.
2012-11-24 18:00
Ingen Deulofeu i truppen till Levante.

Däremot får både Thiago och Adriano plats.

Tito väljer också att ta med tre målvakter, precis som i CL.
Barcelona LeoMessi
2012-11-24 17:31
addeh (Barcelona) Haha det tror jag nog! Det var inte lite pengar. Nu får dom känna på hur det är att vara Barca och köpa spelare för överpris haha
Atlético addeh
2012-11-24 17:28
LeoMessi

Undra om Bayern ångrar köpet. Vi snackar ändå om 40 miljoner euro. :P
Barcelona LeoMessi
2012-11-24 17:00
Väldigt off topic: Jag och en kompis ska slå vad om en sak och förloraren ska få göra robotdansen i skolans kafeteria. Problemet är att vi inte kommer på något roligt vad. Någon som har någon/några idéer? Vet att detta inte har något med fotboll att göra så jag ber om ursäkt :P
Barcelona LeoMessi
2012-11-24 16:58
Undrar om Martinez ångrar flytten? Han får ju knappt spela
Barcelona Lukman Roffe Murad
2012-11-24 16:40
btw Martinez som lämnade Bilbao i sommras för Bayen har gjort 1-0 mot hannover i sin första liga start, Kul
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-24 16:18
Om Katalonien nu skulle bli självständigt, skulle inte regioner som Baskien också kämpa ännu mer för det? Det hade blivit ännu mer problem för Spanien.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-24 16:16
Fan, inte fler skador i anfallet! Hur allvarlig är Villas skada, nån som vet? Även om den förhoppningsvis inte är så allvarlig, är det jäkligt surt. Och än surare är väl ändå Alexis alla skador. Satt och såg lite highlights med honom tidigare idag och blev lite småledsen. Han har gjort många grymma matcher i Barca! Önskar att han fick bli skadefri och hitta den formen igen... han skulle höja oss.

Haters påstår att Messi är orsaken till att så få andra anfallare presterar i Barca. Jag vill hävda att orsaken är otur med skador i första hand.

--------------------------------

Edit: ingen fara med Villa då alltså, bara säkerhetsåtgärd. Gott. Poängen ovan kvarstår dock.
Barcelona zakiz
2012-11-24 16:16
@barcastuff: Official: Villa has an ankle injury and is not available for tomorrow's game against Levante #fcblive @barcastuff: Vilanova: "Villa out with ankle discomfort? He already had discomfort in Moscow. We just don't want to take any risk, but it's nothing bad."
Barcelona zakiz
2012-11-24 16:15
Koeman Tack så mycket! Den matchen ska jag lätt se live, jag återkommer om jag hittar bra biljetter till bra pris :)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-11-24 16:10
Fontas startar som pivote för Mallorca mot Rayo... Intressant.
Atlético addeh
2012-11-24 15:56
Precis som petersays ligger detta väldigt långt fram i tiden. I morgon sker röstningen - att Katalonien skulle bli självstyrt ligger i sådana fall år framåt i tiden.

Att Barça skulle flyttas till Ligue 1 eller någon annan liga ser jag som helt bullshit. Det skulle aldrig hända. Att däremot Katalonien, flera år framåt, kan få sitt landslag som fullvärdig medlem i såväl FIFA som UEFA och kan delta i både VM- och EM-kval ser jag som betydligt mer rimligt.

Visst är det ändå spännande att spekulera i hur ett spansk landslag hade sett ut utan sina katalaner. Och sina basker för den delen. Ett bra landslag hade tveklöst blivit tre riktigt konkurrenskraftiga landslag.
Barcelona petersays
2012-11-24 15:40
"Kan med 99% säkerhet säga att Xavi, Pique och alla andra katalaner kommer representera Spanien om Katalonien nu blir självständigt."

Kan med 99% säkerhet säga att ingen av dessa spelare kommer vara aktiva när och om Katalonien blir självständigt. Det ligger mycket längre fram i tiden än ni verkar tro. Det har sagts att beroende på hur valet i helgen går så kommer en folkomröstning av frågan att hållas inom 4 år. Alltså är det upp till 4 år innan valet ens genomförs. Med tanke på hur mycket administration som krävs så skulle jag säga minst 2 år. Spanien vägrar i dagsläget att legitimera ett sådant val. Sedan ska befolkningen de facto rösta för självständighet. Och hur frågeställningen ser ut (ex ja, nej medelväg där katalonien får beslutsrätt över skatteintäkterna) så kan det gå hur som helst. Om inte Spanien godkänner valet måste Katalonien förmodligen närma sig FN för att kräva legitimitet, vi snackar låååångdragna processer. Även om allt går jättesmidigt och effektivt och alla röstar för självständighet så kommer det säkert ta 5-6 år.

Jag tror inte att det kommer sluta med ett självständigt Katalonien, utan snarare ett självstyre som liknar Baskiens - där Katalonien ges större inflytande över hur skatteintäkterna från regionen skall fördelas.
Barcelona koeman92
2012-11-24 14:58
Zakiz

6e februari
Atlético addeh
2012-11-24 14:54
David Villa ankelskadad, och missar definitivt matchen i morgon. Detta gör att Tito bara har Messi, Pedro och Tello tillgängliga som anfallare. Deulofeu kommer garanterat få en plats på bänken. Vore kul om han fick speltid även i morgon.

Kul också att Thiago & Adriano fått grönt ljus. Trodde det skulle ta ytterligare någon vecka för Thiago men riktigt härligt att han finns tillgänglig redan nu, så han garanterar spelat mot Alavés.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-11-24 14:50
Hur går röstningen till imorgon?
Barcelona zakiz
2012-11-24 14:41
Vet du när det är?
Barcelona koeman92
2012-11-24 14:29
Zakiz

Ja, det är i Friends Arena.
Barcelona koeman92
2012-11-24 14:29
Zakiz

Ja, det är i Friends Arena.
2012-11-24 14:16
Villa dras med en ömmande ankelskada och kommer inte följa med till Valencia i morgon.

Däremot har både Thiago och Adriano fått grönt ljus, men kommer förmodligen inte spela förrän i cupen mot Alaves nästa vecka.
Annons: