/spanien/barcelona/forum/820.aspx/spanien/barcelona/forum/820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NeymarJ11
2016-04-23 16:28
Ni vet vad Enriques ersättare heter ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-23 16:26
Bebe har ju en helt sjuk bössa.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-23 16:25
2a halvlek är det perez show, en snabb swish till förbundet. o matchen slutar 3-2
2016-04-23 16:22
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Va ??? SKojar du eller??? [/QUOTE] Helvete de var nära 3-0. Inge skoj alls, gått 20 minuter. Osäkert om det är Rayo eller Barca. Men de kommer väl tappa detta, slutar väl 2-4 till Real
Barcelona Andresito
2016-04-23 16:21
@Lionel "Rey" Messi:

Frågan är hur Porto lyckas få alla sina spelare att se bra ut.. Både Mangala och Danilo gick ju för hiskeliga priser utan att ens vara topp 10 i världen på sina positioner.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-04-23 16:21
Navas ska ha rött där seriöst med dobbarna förre
Barcelona neymar JR
2016-04-23 16:20
Så jävla fult av navas
Barcelona Fuerza
2016-04-23 16:19
Pepe kommer definitivt tappa fattningen i denna match.
2016-04-23 16:19
Hahahaha Danilo är så otroligt usel. Han får Mathieu, Aleix, Arda och Vermaelen att se ut som bra köp.
Barcelona Andresito
2016-04-23 16:18
@Cule4life:

Kolla den officiella hemsidan istället.

NEXT GAME League - Round 35
FC Barcelona
Sporting de Gijón
Camp Nou 04/23/2016 20:30
Barcelona Cule4life
2016-04-23 16:17
Konstigt, har kollat på 2-3 olika livescore sidor och hittar inte Barcas match. Sjukt spelar dom idag?
Barcelona Fuerza
2016-04-23 16:16
Real är råttpiss utan Ronaldo.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-23 16:16
@Lionel "Rey" Messi:

Va ???

SKojar du eller???
2016-04-23 16:15
Är det nu domaren ger 2 röda till Rayo, och real gör 8 mål? Och blir bäst i världen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-23 16:14
zizou tar av sig jackan o gör sig redo för inhopp haha
Barcelona Andresito
2016-04-23 16:13
Blir det tvåsiffrigt månne?
2016-04-23 16:13
Hahahaha 2-0 till RAYOOOOOOOO
Barcelona Andresito
2016-04-23 16:07
Bebé snurrar upp Danilo helt och hållet.. Snyggt mål!
Barcelona Acrobat
2016-04-23 16:06
SÅÅÅÅÅJAAAAAA!!!!
Barcelona papillon
2016-04-23 15:27
enkos

Till hur många mål kommer Messi assistera idag?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-23 15:11
Grejen med Vidal är väl att han har vart en utav dem bättre när han väl ha fått spela !! Han har gjort en mindre lyckad halvlek av vad jag kan minnas men då var hela laget dåligt !! LE är för mig ett stort jävla mysterium !!
Barcelona the cameroonians
2016-04-23 14:04
@Liunil Masse:

Jag skulle bli förvånad om denna ledning ens kan genomföra fyra av de nämnda transferna. Och får vi över huvud taget några cash för Douglas och Song ska jag personligen åka ner och kyssa Robert på pannan...
2016-04-23 13:46
Det intressanta med Vidal är ju att klubben nu gjort samma misstag på högerbacken som de gjort på mittbacksplatsen bredvid Piqué.

Man ville hitta en mittback som starter och alternativ till Mascherano.
Köper Song som aldrig spelat mittback. Köper sedan Mathieu som förutom åldern inte heller riktigt har kapaciteten att ligga på en stabil nivå i ett storlag. Köper också en skadad Vermaelen som back-up.

Man ville hitta en ersättare till Alves (vars kontrakt man ju först inte hade avsikten att förlänga) och köper först Douglas som inte är i närheten av den nivå som krävs och sedan Vidal som inte verkar vara rätt scoutad eller förankrad hos Lucho.

Så nu står vi på samma position igen två säsonger senare och ingenting har förändrats. Status Que, men en massa miljoner spenderade och till vilken (ingen) nytta.

Den här säsongen är frågan om vi har pengar nog att förstärka på flera positioner. Och inte kommer man att satsa på la Masia heller. Finns slipade diamanter (Palencia och Godswill) som inte en har fått träna med A-laget under säsongen. För det verkligen intressanta är att en la Masia-mittfältare är den som klarat sig bäst på positionen. Satsa alltid på akademin först.

Barcelona Liunil Masse
2016-04-23 13:39
[QUOTE=Barcelonistas]Sälj båda så vi får in lite pengar o kan köpa en mittfältare och en anfallare. Sommaren kmr bli intressant, undra vilka Lucho kmr värva? [/QUOTE] Denis, Gameiro, Marquinhos (eller Mustafi), Marin o Verratti. Detta är vad som behövs. Med försäljningar av Arda, Aleix, Alves, Adriano, Song, Douglas, Mathieu o Vermaelen så ska det gå att få in tillräckligt med cash plus vår budget på 600M.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-23 13:26
Sälj båda så vi får in lite pengar o kan köpa en mittfältare och en anfallare. Sommaren kmr bli intressant, undra vilka Lucho kmr värva?
Barcelona Vampíro
2016-04-23 12:52
Jag tror Vidals dagar är räknade. Ska ärligt säga att jag inte hade sett jättemycket av honom tidigare men så som jag förstått så hade han endast spelar högerback i en handfull matcher under förra våren. Det är fan inte i närheten av tillräckligt för att vara arvtagare till den bästa högerbacken senaste tio åren(genomtiderna?). När han väl spelat tycket jag han har varit okej inte mer men har svårt att se det som någon spelare som kommer vara ordinarie i Barça. Han känns som en duglig backup som bäst. I dagsläget tar jag dock både Alves och Roberto före honom alla dagar i månaden. Har ingen aning om detta var en värvning som Luis själv ville ha eller om det var klubben men det är snudd på amatörmässigt att göra två värvningar som båda måste skolas om till nya positioner. Ingen av Vidal eller Arda har erfarenhet av att spela på de positionerna som de är tänka att göra i Barça vilket gör värvningarna ännu märkligare. Har jävligt många tankar om Arda men får ta det nån annan gång. Just nu tror jag båda spelarna mycket väl kan sjunga på sina sista verser i Barcelona, inte mig emot heller. Kan låta hårt efter så kort tid men detta är ingen välgörenhet. De fick trots allt hela sex månader att träna med laget innan debuten och ingen har imponerat nog för att rättfärdiga en plats i framtiden. Om Eto'o kan slängas ut veckan efter att han avgjort en CL-final så kan man nog(med all rätt) göra sig av med två misslyckade värvningar efter en halv säsong. Kolla bara på Simeone som slängt iväg spelare som Cerci och Jackson efter kort tid. Det handlar om resultat, finns ingen sentimentalitet. Själv är bara glad att man slipper "Arda och Vidal kan spela anfallare"-kommentarerna från i somras. Vad fan tänkte folk egentligen?
Barcelona Acrobat
2016-04-23 12:14
Med Ronaldo skadad finns ju idag en bra möjlighet för Suarez att ta över skytteligaledningen. Får hoppas att målformen håller i sig från föregående match!
Barcelona Smogen
2016-04-23 11:53
@the cameroonians:

intressanta tankar som jag i mycket håller med i. Samtidigt så tycker jag ju Vidal har varit rätt bra när han väl fått chansen. Så för mig är det ändå helt obegripligt att han inte ens får vara med på bänken. Borde väl bero på något mer eller?
Barcelona enkos
2016-04-23 11:45
Idag tappar både Real och Atletico poäng och Barca vinner . Suarez gör hattrick och det släpper för Neymar. Messi som vanligt nöjer sig med att assistera.
2016-04-23 10:41
På tal om den sportsliga planeringen måste jag skriva ett par rader om situationen med Aleix Vidal.

Lucho har åter igen lämnat honom utanför truppen och tar nu alltså hellre med Douglas (som man försökte låna ut i januari).
Har han verkligen presterat så dåligt på träningarna att han tappat SÅ mycket?

Visserligen spekulerade MD i att Lucho fått ett horn i sidan till spelaren ifråga när denne i Piqués Periscope efter Eibar-matchen skrattande svarade frågan om hur avbytarbänken i just Eibar kändes. "som vanligt, jag satt bredvid Jerémy (Mathieu)" Men inte fan kan detta vara skäl för att Enrique ska tappa förtroendet? Då vore ju andras redan förbrukat 10 ggr om kan man tycka.
Så nej, det måste vara det sportsliga som brister.

Transfern genomfördes ju under en tid då klubben inte hade någon sportchef och där Rexach, Barto, Mestre och Braida var de som fattade besluten i den så kallade "kommittén". Jag undrar om de över huvud taget hade några riktiga rapporter kring Vidal eftersom han bara spelade fem-sju matcher under Emery som högerback, och detta dessutom i ett 4-2-3-1-system.

Det har varit alldeles för många tveksamma värvningar de senaste två säsongerna där flertalet aldrig ens kunnat göra skäl för vare sig sin lön eller köpesumman. Så om det finns pengar till transferfönstret i sommar får man hoppas att man agerar i samråd med Lucho och gör smarta affärer i stället för att spendera miljoner på sådana som aldrig kan och får bidra.

Annons: