/spanien/barcelona/forum/8196.aspx/spanien/barcelona/forum/8196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-21 19:32
Inte en chans att Özil är bättre än Iniesta, och han lär aldrig bli det heller. Iniesta är igentligen två spelare i aktion samtidigt när han är på planen.

Den extremt bollskicklige som suger upp motstånarna som om de vore magneter och på så vis skapar enorma ytor åt sina medspelare och samtidigt är han den helt oberäknelige artisten som lurar skjortan av tröga spelare som inte hänger med i svängarna.

Det är igentligen fusk att spela med Iniesta på planen eftersom han i praktiken fungerar sm två spelare samtidigt, helt omöjlig att markera och helt omöjlig att förutse.
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-21 19:24
Jag håller inte med om att Ronaldo är mer tvåfotat än Messi, man ser ofta Messi använda sin högerfot i de mest komplicerade lägena med en löjligt hög säkerhet, senast i matchen mot Zaragoza där han tar med sig bollen i farten med sin högerfot och sen avslutar med vänstern.

Jag skulle vilja påstå att Messi är mer tvåfotat än Ronaldo, Messi är otroligt mycket säkrare på att kombinera bolltoucher med båda fötterna i extremt krävande lägen. Man ser aldrig Ronaldo finta bort tre spelare med sin vänsterfot för att seget efter avsluta med sin högerfot, något som Messi gör i var och varannan match.
Barcelona YYEA
2012-11-21 19:21
Gulbollen talar enbart för Messi.
Skytteliga vinnare i La Liga. (50) - Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i Champions League.(14) Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i hela Europa. (73) - Nytt Rekord.
Skytteliga vinnare i Hela världen. (82) - Nytt Rekord,
Och han fortsätter jaga alla tiders målrekord på löpande band.

Det skall även tilläggas att det var 4 året i rad Messi vann Champions Leagues skytteliga, världens svåraste och hårdaste turnering för klubblag.

Vann Supercupen mot Real (5-4), gjorde 3 mål och 2 assist.
Vann Fifa World Cup mot Santos (4-0), gjorde 2 mål.
Vann Copa del Rey mot Athletico Bilbao (3-0), gjorde ett mål.

Sammanlagt 82 mål och 29 Assist på hela säsongen. Dem sifforna kommer Cristiano inte ens i närheten av.

Özil var snäppet bättre än Iniesta förra säsongen men Iniestas bollkontroll, speluppfattning och sättet han gör sin gubbe gör honom till en bättre spelare. Özil är bara 25 år och har en god chans att klättra förbi Iniesta, tycker jag.
Barcelona koeman92
2012-11-21 19:21
YYEA

Fast i år har CR7 varit varken en stor dribbler eller en fenomenal målskytt då nästan mer än hälften av hans mål har kommit på straffar/öppet mål och han nästan inte kan dribbla en enda spelare, oavsett motstånd. Personligen anser jag att Real skulle vara bättre utan honom, de är en stor klubb och är inte beroende av honom, det såg man inte minst när de spelade mot Athletic Bilbao härom dagen då de vann med 5-0 eller 5-1 (kommer ej ihåg exakt resultat) utan att han varit det minsta delaktig, och att casha in för honom just nu vore guld för de då de med de pengarna kan värva minst 2 eller 3 super stjärnor.
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:54
EDIT: skillnaden mellan komplett målskytt och komplett spelare. Ska det stå, ibland blir det fel när jag skriver från mobilen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:53
addeh (Barcelona) Också tänkt i dom banorna. Dom spelar nog mer som ett lag och alla får dela på ansvaret. Det har nog gjort dom bättre
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:52
YYEA (Barcelona) Håller med dig och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Folk har svårt att förstå skillnaden mellan att vara en komplett målgörare och komplett målskytt. Även om Ronaldo är en mer komplett målskytt så gör Messi fler mål. Själv tycker jag inte att målskyttet är en anledning nog för att utse vem som är bäst. Man ska kolla på vad spelaren gör på planen. Kolla iniesta t.ex. han gör inte många mål eller assist men hans närvaro på planen är ovärderlig. Man ser hur han håller i bollen lite längre än normalt och väntar in flera motståndare för att sedan göra bort dom totalt! Något Özil inte klarar av, även om jag anser att han är bland dom bästa i världen på sin position.
Barcelona YYEA
2012-11-21 18:47
Jag tycker att Ronaldo är mer komplett som målgörare, han är både snabbare, längre, har bättre skott och är mer tvåfotad. Ändå gör Messi minst lika många mål.

Messi är dock mer komplett som spelare, han bemästrar fler delar av spelet och är mycket mer delaktig, och han skapar mycket fler målchanser, både åt sig själv och åt andra. Det är egentligen det som är hans stora styrka, inte alla de mål han gör.

Kom ihåg att Messi var finalist till guldbollen redan innan han började göra över 20 mål per säsong. Ronaldo är en duktig dribbler och en fenomenal målskytt, men Messi är mycket mer än så.
Barcelona LeoMessi
Då syftar jag på att dom han drar till Chelsea under vinterfönstret
Atlético addeh
LeoMessi

Fast frågan är om inte de har presterat bättre nu än tiden med Cazorla. De är inte lika beroende av en sådan storstjärna längre.
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:36
Hoppas att Atletico tar sig till CL och får pengar så som kan höja Falcaos lön så han stannar kvar. För så som Atletico spelar nu så skulle inte falcao byta upp sig, endast lönemässigt. Skulle älska att se Atletico lira CL med Falcao i spetsen
Barcelona LeoMessi
2012-11-21 18:24
Värst vad Malaga presterar:-) Tänk om dom hade haft kvar Cazorla
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2012-11-21 18:19
För kul att se Malaga! Utan Isco & Joaquin, riktigt grymma :)
Barcelona Mäktiga Messi
2012-11-21 18:10
Zenits målvakt gör en Valdes
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-11-21 18:09
Sjuk start av Malaga! 0-2 redan!
Barcelona Zibarca
2012-11-21 17:58
ni måste se denna finten...Neymar köper inte korv, han köper fan hela kossan =)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-21 17:48
Capitan Puyi

Nästan alla stora tidningar har rapporterat om det. Pep har tackat nej och nu sitter Benitez i möte med Chelsea.

Källa: Sport, AS, Mundo, Sky och andra engelska tidningar. Vissa skriver att han inte vill någonstans innan Januari. Troligtvis för familjens skull och uppleva julen i NY. Men hur som helst har han pratat med Chelsea och tackat nej.

Det finns ett tredje alternativ, om City förlorar ikväll hemma mot Madrid och förlorar nästa ligamatch borta mot just Chelsea så ligger Mancini riktigt risigt till.

Jag förstår inte kritiken som vissa människor utan någon som helst koll riktar mot Pep, såsom att han aldrig kan spela "sin" fotboll i England eller Italien. Jag tror knappast Guardiola är såpass ointelligent att han skulle försöka ge sig på nåt sånt. Pep kommer utveckla det laget han går till på deras egna sätt, han kommer inte tvinga in tiki taka i Milan eller Inter. Han värdesätter historia och kulturen i fotbollen, något han lärt sig i La Masia. Han kommer göra nästa lag bättre på deras stil än vad de redan är!
Barcelona Capitan Puyi
2012-11-21 17:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Källa på att Pep tackat nej? Vill få bort den tanken så fort som möjligt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-21 17:12
Grejen med Pedro är att han är väldigt bra i själva spelet men det är målen han inte får till. Igår var han en av de viktigaste spelarna på plan. Han skapar mycket åt de andra men det är synd att målen kommer sällan från hans sida. Men egentligen bryr jag mig inte om vilka som gör målen , bara vi spelar bra och vinner matcherna.
2012-11-21 16:55
Nu har Pep tackat nej till Chelsea, vilket jag kommer vara evigt tacksam för. Men hade han tackat ja så hade han antagligen slängt ut Terry, Lampard och Cole efter säsongen eller i januari. Lite som han gjorde med Deco och Ronaldinho. Pep vill nog först till Italien innan han drar till England eller så har City redan hört av sig och avvaktar närmaste veckorna. Vilket tyvärr skulle äventyra hans karriär i United som ändå sägs vara huvudmålet för Pep och Mourinho.

Hur som helst tror jag att vi inom ett par år ser Pep och Mou mot varandra i United och City.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 16:43
Fais

Håller verkligen med om Xavi han ser riktigt fräsch ut.Backarna börjar komma tillbaka och även vår lilla trollkarl Thiago.

Nu fattas bara att Pedro börjar näta och att Villa bidrar med lite mer än mål...

Det ser fantastislkt ljust ut.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 16:39
la barca

Messi spelar inte ikväll det är bara inhemska spelare men Neymar spelar ; )

Om en timma är det next gen också ; ) med Barca viktig match mot Wolfsburg
Fais
2012-11-21 16:33
Woow alltså!

jag minns att jag klagade på Xavi's spel föra säsongen och i början av den här säsongen.

Det jag klagade på var att han inte slår de där passarna över backarna och lägger genomkärare mellan dem när de minst anar. Det är faktum att han har spelat mycket sidledspassningar sen föra säsongen. Men men

Men sen Celtic-matchen känns det som att han har börjat hitta sig själv igen.
Vad glad jag blir.

Sen måste jag lägga till att Iniesta skötte det så fint igår på hans positionen. Nu behöver inte Tito bänka Fabregas.

Om bara de andra börja sätta in sina läge(förutom The ManMessi) och försvaret börjar stabiliseras en aning. Hmmmmmm :-). Alla ni som läser det i denna sek tänker säkert likadant som jag tänkte när jag skrev det här. (Ok nu lägger jag ner...

Det ser ljusare och ljusare ut måste jag medge.

2012-11-21 16:24
Allt madridistas skriver om Messi är hyckleri.

Först påstår de att Alonso är bättre än sidleds-Xavi och Özil är bättre än Iniesta, sen påstår de att Messi inte kan prestera utan just de två. Vilket borde betyda att Ronaldo är den dåliga, som har 2 bättre spelare under sig och fortfarande gör mindre, förlåt, mycket mindre mål! Benzema är tydligen världens bästa anfallare just nu. Ramos, Pepe, Marcelo, Higuain, Di Maria osv är enligt de bättre spelare, Madrid det bättre laget och Mou den bästa tränaren i historien... Svara gärna, varför gör då inte Cristiano mer mål än Messi? Mer assist kanske? Nopp.. Kan det vara den enkla anledningen att Messi är på en annan nivå? :)

Alla stora fotbollstidningar räknar ner nu tills Messi slår Mullers rekord, och till nästa säsong även Rauls rekord i CL. Cristiano har trots att han är 2 år äldre, hittils 2 mindre guldbollar och är inte i närheten av Mullers eller Rauls rekord. Killen har vunnit CL:s skytteliga 4 år i rad, sen han var 19 har han varit en av världens 3 bästa spelare. Han har gjort mål i 2 CL-finaler, vunnit 3 CL. Han gjorde 50 mål i ligan förra säsongen, 14 i CL. På 62 matcher under 2012 har han gjort 80 mål med 7 matcher kvar.

Cristiano? Hans målfacit kan jämföras med Zlatan, Gomez och Van Persie.

Messi är på en helt annan nivå just nu!

Barcelona la barca
2012-11-21 16:19
Spelar messi ikväll mot brasilien?
Barcelona BarcaChris
2012-11-21 14:38
Deulofeu

Det är sånt dom skriver för att irritera kolla vilka real mötte förra året i champions league. Apoel Cska moskva i åttondels och kvartsfinal och deras grupp var enkel den med vilket ledde till att ronaldo gjorde 10 måli cl mesta han har gjort på ett år. Bayern munchen är det enda top mötet real har haft på 3 år i cl förutom barca och dom torska bägge
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:33
Gillar den här också

Penaldo fans say Messi scored 5 "useless" goals against "weak" bayer leverkusen.
Bayern Munich vs Leverkusen last 3 matches:
Bayern 2-2 leverkusen
Bayern 0-2 leverkusen
Bayern 1-2 leverkusen.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:31
Sjukt kul läsning om Messi måste bara läsas.

Hoppas de från Puertan läser också.

Gillar speciellt 66 som jag klistrade in i inlägget nedan.
Barcelona BarcaChris
2012-11-21 14:31
Shiiiiiiit stackars Di Matteo otacksamhet är en av de värsta synderna. Chelsea är perfekt ställe för tränare att gå till dock. En klubb man kan gå till få pengar bli sparkad direkt utan att bli klandrad av världen och casha in års löner.
Barcelona Deulofeu
2012-11-21 14:29
66 - Arjen Robben, a player once (peculiarly) compared to Messi by sections of the Spanish media, has scored 66 goals for club and country since moving to Bayern Munich in 2009 - 14 fewer than Leo has netted this year.
Annons: