/spanien/barcelona/forum/8192.aspx/spanien/barcelona/forum/8192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-31 12:34
Breaking! David Beckham is reportedly on his way to Paris to complete a move to PSG!

Jag höll på och skratta på mig när jag läste det här. Någon har glömt bort att tala om för PSG och Beckham själv, att han är en föredetting.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-31 12:31
Varför låter inte Tito vår mittbackstalang spela då? Ju fortare de stänger ligan desto bättre för då kanske Tito vågar ge våra talanger lite mer speltid.
Barcelona DM1982
2013-01-31 12:26
@Zibarca:

Varane är en elegant spelare och det kommer vara jäkligt skönt när han tar Pepes plats helt.

Tycker att det var mittbackarnas match igår, både Pique och Varane var outstanding och räddade sitt lag.

Annars var det en ganska slarvig och hyffsat medioker el clasico, tror nog att returmötet kommer var mycket bättre.

Fullt fokus mot Valencia är det som gäller nu och Barcelona borde kunna ställa upp med sitt bästa lag. Tre pinnar mot Valencia borta och ligatiteln känns mycket nära. Det kommer bli jobbigt sedan när CL drar igång, det gäller att inte tappa poäng nu när man kan vara utvilad. Sedan är det en vecka till nästa match så det är bara att gå all in nu.
Barcelona Zibarca
2013-01-31 12:20
Som en gammal mittback som jag är så var det en ren glädje och se Varane spela igår. Riktigt kul och se en så ung spelare ta för sig så mycket. Och de bästa av allt, inget fult spel från hans sida.
Barcelona Barcaholic
2013-01-31 12:10
Biljetterna till retur mötet för CDR har släppts ut idag, men ska det verkligen vara så svårt att hitta 2 platser bredvid varandra? Helst bra/okej plats också.
Brukar det inte släppas ut nya biljetter varje dag eller något liknande?
Barcelona Zamboza
2013-01-31 11:44
Kommentar från en madridista.

Madrid played disgusting today /: I loved Varane and Ozil. They crushed so hard today, but CR7 didn't do anything. First half, he came out guns blazing. After first half he was walking 80% of the time. I hate lazy players but I love Ronaldo, he really needs to step it up in the 2nd leg, but overall Madrid played like dirt. They were soooooo dirty and sloppy today, Carvalho needs to go, nearly cost us a goal. If it weren't for Varane's brilliance today we would've been blown out today. For Madrid their players of the match were Ozil and Varane. Overall though. Iniesta really drove Madrid crazy today. I say e was man of the match (coming from a Madrid fan) Iniesta was just brilliant today
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 11:39
Någon som vet var man kan ladda ner gårdagens match?

Tacksam för svar.

EDIT: Hittade på Piratebay.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-01-31 11:36
"På min stream såg det ut som att han kapade messi och förtjänade frilägesutvisning innan han gjorde sitt mål. Ni som hade bättre bild... Träffade han bollen? "

Det såg verkligen inte ut som han träffade bollen, vare sig direkt eller på reprisen. Det är mina 2 cent i den frågan. Skulle gärna bli motbevisad dock.
Barcelona Katalano
2013-01-31 11:28
ElTriplete

Det var Carvalho som misslyckades med hemåtpassningen till Lopez. Inte Varane.

På min stream såg det ut som att han kapade messi och förtjänade frilägesutvisning innan han gjorde sitt mål. Ni som hade bättre bild... Träffade han bollen?
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 11:19
Med all respekt för Varane, Zidane som scoutade honom och alla andra som lovordat killen; om Xavi hade gjort mål på det där gratisläget vi fick när han skulle passa tillbaka till Lopez hade det varit en helt annan historia. Alla som plötsligt älskar honom nu och ser en enastående framtid hade sågat sönder honom. Just my two cents.
Barcelona petersays
2013-01-31 10:49
"Jag är dessvärre övertygad om att Villa flyttar till City idag."

Dagens skräll, och dröm, vore om Tevez flyttar i motsatt riktning. Hans kontrakt går ut sommaren 2014. Han har väl aldrig trivts 100% i City känns det som, och visst har han haft en lite knackig säsong i år, men han har ändå stått för 9 mål och 7 assist. En pånyttfödd Tevez som gör två år i Barca innan han åker hem till Sydamerika vore enligt mina ögon toppen. Han är ju en slitvarg utan dess like.

Tevez-Messi-Pedro
Tevez-Messi-Alexis
Tevez-Messi-Tello

Känns som uppställningar som skulle kunna prestera en hel del kul där framme.

Edit 1: Han är tre år yngre än David Villa
Edit 2: Han har vägrat förlänga med City, men samtidigt sagt att han kommer stanna i Europa två år till innan han återvänder till Boja Juniors. Dare we hope?
Barcelona koeman92
2013-01-31 10:46
Mäktiga Messi

Att Real Madrid är fotbollens cancer vet vi redan alla om sedan länge sen. Det är inget nytt att de får grova fördelar från domarna, spelar UFC på plan, maskar/filmar och alltid ska omringa domaren och bli skitförbannade när saker och ting inte går som de vill. Det är något som kommer att fortsätta ske i fortsättningen så länge dessa spelare och Mourinhoe är kvar. Vi kommer inte att få någon rättvis match mot de, ska vi vinna så är det upp till oss och våran effektivitet som står på spel, vi måste kunna stå ut med svinens fula spel för att i slutet ändå bevisa vem som är bäst. Allt är upp till oss och hur tålmodiga och bra vi är. Nya tag nu, på Camp Nou avgörs det!

Visca Barça!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-31 10:38
att äcklet arbeloa o alonso får avsluta matchen på plan är ju fan skandal . då borde få avsluta matchen med Mourinho i sängen
Barcelona nr 9 en förbannelse
2013-01-31 10:19
dubbelpost
Barcelona nr 9 en förbannelse
2013-01-31 10:19
rent spontant så anser jag att resultatet igår var positiv på grund av att vi stog upp bra mot deras offensiv. dom tryckte på hela tiden och var en ständigt hot mot oss. den finaste matchen på länge , spelmässigt så visar vi att vi kan stå upp mot deras offensiv och det jag saknade mest var att vi inte har en djupledsspel. Alexis borde kommit in tidigare för att öppna upp deras försvar . Messi ja många säger han inte gjorde sitt jobb men vi kan inte begära att den lille pojke ska bära oss hela tiden jag anser att messi gjorde det han kunde i en tuff och intesiv match .
Nya tag grabbar för i camp nou så kommer real inte att vika ner sig .

Varane aj aj aj vilket kap real har gjort han zidane vet vad han scoutar denna unge man kommer bli hur stor som helst , han fick cesc att se ut som rena korpen spelare . stort eloge till real för denne skapelse . Tyckte att essien stog upp bra hade förväntat mig att iniesta skulle dominera mer mot honom men han visar att afrikansk fysik är starkare än tekniska catalaner .

Skön match utan onödig tjaffs en ren fotbolls probaganda . Visca Barcelona
Barcelona Dinho the artist
2013-01-31 10:16
Trist att vi var så ineffektiva igår. Men så är det ibland. Trist att pesto missade men, handen på hjärtat, han gjorde allt rätt förutom att den inte satt.

Nee, nu i efterhand önskar man en pånyttfödd Henry i Barca
Barcelona Deulofeu
2013-01-31 10:06
Nu är det inte helt troligt att Barca släpper Villa mitt under brinnande säsong men att han inte ens fick ett par minuter igår är löjligt oroväckande.

Skönt snart stänger fönstret och vi slipper leva i ovisshet.

Men ska han sitta på bänken och spela lite sporadiskt ibland vill jag inte han är kvar han är för bra för det.Tycker riktigt synd om Villa just nu.

Undrar vad han hade för tankar igår på bänken.I Osasuna matchen såg han ju riktigt lycklig ut för första gången på länge och sedan får han inte ens 5 minuter i matchen igår Spaniens bästa målskytt någonsin i landslaget en levande legend som ruttnar hos oss.

En spelare som Tello då som gör bra ifrån sig varje gång han får chansen som nyss förlängt sitt kontrtakt sitter numera mer på läktaren än på bänken tack vare att alla måste vara playmakers...
Barcelona Acrobat
2013-01-31 09:36
Ja, jag förstår inte hur Villa kan få sitta på bänken så ofta! Såg inte Roura vilket fantastiskt anfallsspel det var mot Osasuna! Det är precis som om Vilanova och Roura har bestämt sig för att köra med en viss uppställning, trots att det inte är det bästa för laget. David Villa gör Messi till en bättre spelare!
Barcelona Adrigol
2013-01-31 09:32
@Deulofeu:

Håller med till 100% det är så jävla synd... Messi är världsbäst på att fördela diagnoala djupledsbollar à la 5-0-matchen till Villa men igår var han konstant ensam mot 5 Real-spelare, hur fan kan han fördela då?

Vi har snackat mycket om Pedros och Sanchez ineffektivitet och sagt att "vi vinner ändå, målen kommer, de löper så bra" men nu är det vår, viktiga matcher kommer på löpande band och vi MÅSTE HA FOLK SOM KAN GÖRA MÅL.

Det är fan helt otroligt att Villa ligger tvåa i interna skytteligan när han aldrig får spela. 10 mål mot Messis 44, något måste fan hända. Jag trodde lösningen skulle vara en Villa som successivt skulle komma i form under våren för att sedan prestera i slutet när allt kulminerar. Så blir det alltså inte...
Barcelona MVP - 2011
2013-01-31 09:18
Nåt jag kom att tänka på är att vi ändå åkte till Madrid igår i princip utan tränare och klarade ändå kryss på Bernabeu mot Mourinho. Fattar ni vad samspelt vårt lag är? Tänk er R.M. utan Mourinho i ett El Clasico ;)
Barcelona Deulofeu
2013-01-31 09:06
Barcadinho.

Jag är dessvärre övertygad om att Villa flyttar till City idag.

Anledningen han ingår inte i vår första 11 och kan inte sitta på bänken.Tito har gjort sitt val han vill ha in Fabregas och flyttar därmed upp Iniesta på kanten och det finns inte längre någon plats för Villa.

180 miljoner får vi enligt vissa sajter.Vi har både Cuenca,Tello och Alexis som får slåss om hans speltid.

Det är ganska logiskt men tråkigt vem ska göra målen?

Iniesta i anfallet är bra men han gör inte mål inte heller från andra kanten och då är det bara Messi kvar suck.

Jag trodde Neymar skulle vara Villas ersättare men snart spelar vi ju helt utan anfallare...Försxt tog vi bort 9:an sedan vänsterytterforward till en playmaker och nu har vi en till högerback på topp i Pedro.

Stackars Messi ingen att slå bollar på i vänsterkorridoren som han är så bra på.Visst Alba kommer ibland men lite skillnad med ett friläge med han och Vila.

Ska man spela med Messi som falsk nia måste han ha alternativ att slå bollen på det har han inte nu.Mycket av anledningen till att han var så blek igår var att det fanns ingenstans att göra av bollen inga att sikta på.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-31 08:53
Sitter och läser de senaste inläggen med en kopp kaffe.

Håller med att det var lite märkligt att Villa inte fick komma in. Ännu märkligare eftersom Messi hade en dålig dag. Vi behövde en vassare avslutare de sista minuterna, inte en Alexis.
Roura berömde Villa efter matchen mot Osasuna. Och i det här fallet skulle det vara bra med lite kontinuitet. Ge grabben en ny chans på en gång, inte om tre matcher. Det är så man bygger vidare på en positiv trend, att man utnyttjar det på en gång. Det handlar inte bara om Villa, utan andra saker också.

Messi promenerar mycket på plan och han gör det i många matcher. Sist mot Osasuna såg han tom som han frös! Men jag har en lite annorlunda syn på saken. Messi klarar sig och spela så många matcher i rad genom att göra som han gör. Han sparar energi. Han fördelar den ork han har till en hel säsong och inte till vissa topp matcher.
Visst kunde vi se supertaggad och hårdarbetade argentinaren på plan oftare, men det skulle förmodligen kosta laget. Han skulle nog bli skadad och borta oftare. Han får oerhört många smällar i vilket fall.
Kom ihåg att vi har minst lika viktig match till helgen borta mot Valencia, plus de andra matcherna i kalander. Alla vi vill se Messi på plan. Hans närvaro är ett hot för motståndarna oavsett matchform.

Marängerna tuffa spel – det är inte något som Mou har uppfunnit. Det har funnits många tuffa matcher innan. Det är så det ska vara plus minus. Drabbningen har en karaktär av ett derby. Och derbymatcher brukar vara mer fysiska. Det irriterar mig också, visst. Men jag accepterar det efteråt så länge det inte går till en total överdrift. Det var inte så fullt igår, utan tufft och fysiskt. Vissa tränare kräver tätare markeringar och tuffare närkamper. Så är det. Essien var värst igår och Alonso också. Vi har vår Mascherano. Dvs spelare med ursprung i PL. Det finns så klart tuffingar från andra ligor.

Jag tror inte heller att marängerna går mållösa i returen. Det innebär att Barca behöver vinna.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-31 08:25
@El capitano[Culee:

Casillias, Ramos, Pepe, Di Maria och Coentrao. Dessa fem har varit ordinarie hela året och det är nästan halva startelvan. Marcelo spelade inte för att han är ej i matchform efter att ha varit borta i tre månader.

Varane eller ej, vi ska inte missa så många lägen. Så enkelt är det och sen när Xavi, Cesc, Messi och Pedro spelar som de gjorde igår så självklart blir man besviken. Det är en gåta för mig att de inte kan lära sig av sina misstag, vi hade för fan en likadan match för två veckor sen mot Sociedad..
Fais
2013-01-31 06:32
Äch, är fortfarande arg om hur många chanser vi bränner.
Jag vill inte ens se några highlights från matchen eller läsa nån artikel om den.

Nej, det är inte för att vi bara fick kryss och ska vara nöjda, eller ju. Om matchen var jämn och de hade lika många klara chanser som oss och det blev kryss, eller om båda lagen ställde murar runt straffområdet och bara inriktade sig på att försvara skulle jag ta en kryss.

Det räcker nu med alla dessa träffa ribban,stolpen och missa öppet mål från en halv meter som vi fick poäng för det.

Hoppas tiden för ineffektivitet är förbi och stället tiden för effektivitet och killerstinkt börjar från efter den här bittra matchen.
Barcelona AndreD
2013-01-31 04:09
Villa ska starta mot Valencia.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-31 03:33
@Diar Iniesta Shekha:

Vad är det för skitsnack, Saknar häften av sin startelva?? Tro mig det hade gått sämre för Real om Varane hade petats, Sen så är visst Casillas skadad men vi hade inte heller vår första målvakt, Marcelo hade dom på bänken men det var juu taktiskt val av Mou och sätta in Essien istället.

Så orka böla för att 2 spelare saknas, Tro mig det hade varit samma sak! Det är inte så att de saknade spelarna hade dominerat mot oss, Så skärp dig förfan!
Barcelona papillon
2013-01-31 03:23
Någon som har ett klipp på när Messi fick Arbeloa att köpa korv i andra halvlek vid sidlinjen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-31 02:44
Vilka krav man ställer på laget, vi möter enda laget i världen som kvalitetsmässigt kan jämföra sig med Barca på bortaplan och får med oss ett 1-1 resultat.

Matchen var fantastisk men de rasistiska påhoppen på Alves förstörde mycket av det för min del.
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 02:38
Hahahhah vad är det här för skitsnack? "Punto Pelota skriver att Messi på SB:s parkering gick fram till Arbeloas bil för att konfrontera honom. Han ska ha förlämpat Arbeloa, som satt i bilen tillsammans med sin fru och dotter." Varför ens ta sig tid att hitta på det här? :p
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 02:19
Villa borde ha fått speltid. Han borde ha blivit inbytt efter 60-65 minuter. Pinsam coachning av Roura. Med det sagt så är jag övertygad om att det här kan gå hela vägen. Vi gjorde en grym match och kontrollerade matchen på deras hemmaplan. Det var jämnt, ja, men vi hade farliga chanser. Alldeles för ineffektiva.
Annons: