/spanien/barcelona/forum/8190.aspx/spanien/barcelona/forum/8190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-01-14 08:50
Malaga störde oss under stora perioder av matchen och det var riktigt kul att se två lag som verkligen försökte trilla boll.

När Barca väl får det första målet är de omöjliga att slå självförtroende som höjs ytterligare och det är ridå direkt.

Tyckte dessutom att Thiago överglänste Isco även om han var bra.Vilket guldkorn vi har i Thiago alltså.Glöm inte bort att han berövades på speltid av Keita så skönt att han nu är vår 12 spelare och kommer få spela varje match framöver.

Svårt att se någon annan spelare få plats i detta laget.Neymar och Hummels som jag gärna tjatar om ser jag sannerligen inte som självklara spelare in.Otroligt svårt att komma som inköpt spelare till vår klubb.

Kolla bara vårt mittfält finns ingen i världen som skulle kunna gå in där vi har de bästa som finns helt sjukt.

Igår körde vi med 4 playmakers inte konstigt att vi är svåra att ta bollen ifrån.De flesta lag har 1 och kanske inte ens i världsklass...

Sedan så kliver ju gärna Messi ned rätt ofta.När det gäller Neymar så vill nog Tello Cuenca ocg Deulofeu gäna ha ett ord med i lekeon om speltiden.

Jag kan inte se något lag störa oss denna säsongen om inget oförutsett händer.Hoppas vi kan konsverera formen och fortsätta rulla på hela laget.

Fantastiska matcher som kommer redan i veckan helt underbart.

Går inte att njuta mer för tillfället man längtar verkligen till cl men först måste man njuta lite av nuet.
Barcelona Barca King -
2013-01-14 02:11
Vill ni höra något sjukt?

Madrid räknas inte ens som ett hotande lag längre för liga titeln. De tappa poäng igår men det var som jahaa, mmm, okeey.

Nobody Cares anymore.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-14 01:02
barcastuff ?@barcastuff
Andres Iniesta is the midfielder who completed most Liga dribbles (472) in the last 10 years #fcblive [via opta]
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-14 01:01
barcastuff ?@barcastuff
Martin Demichelis (Malaga): "Honestly, in the second half Barcelona made me want to applaud them." #fcblive

Vad ska man säga?
Barcelona Eliot
2013-01-14 01:01
Hejsan. Undrar bara om när barca kan möta real i copa del rey. vill gärna ha datum på båda matcherna . ska söka ledigt men hittar ej när dom kan mötas. Gärna pm Tacksam för svar
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-14 00:58
El capitano[Culee]- Faris //
Det är väl bra att Jesper visar inlevelse när han kommenterar oavsett hur dålig Serie A är?
Barcelona AGM
2013-01-14 00:52
Fais

Han var grym men Real har förstört honom. Eller inte Real som klubb utan att dem tog in Mourinho som förändrat hela deras spel som ledit till att Özil som har egenskaper som passar perfekt in hos oss får istället spela kontringsfotboll. Synd med bra för oss bara.

Håll koll på Thiago. Den killen kommer utan tvekan ta en startplats, det är bara en tidsfråga. Han har bara otur att han konkurrerar med världens bästa spelare. Men så länge han känner sig delaktig så tror jag att han är nöjd med att vänta för han vet om att Barca satsar på honom.

Dags å lägga sig. Godnatt Cules!
Barcelona Xavi Hernandes Creuz
2013-01-14 00:49
Angående Barcelona och tråkig fotboll.

Jag tror inte att dom menar att Barcelona i sig är tråkiga, Det är ett fantastiskt lag, kanske världens bästa.

Problemet som jag ser det är att dom är för bra. Förut var våra matcher intressanta för man var inte säker på hur det skulle sluta. Nu är snarare frågan hur många mål gör messi.

Problemet grundar sig i att Barcelona är för bra och det svider för alla HATERS och det dödar spänningen, Ja menar hur sjukt är de inte att vårat lag har tappat 2 poäng på 19 matcher. Det är det sjukaste jag någonsin hört.

Dock tycker ja dom ska ge en känga åt alla andra lag som inte kan stoppa oss utan väljer att parkera bussen och då blir matcherna inte så roliga. Kom ihåg att Barcelona spelar varje match för att vinna och vi har hittat ett system som fungerar för oss. Det är motståndarnas jobb att ge oss en match. Kan aldrig vara vårat "fel" att vi är för överlägsna.
Fais
2013-01-14 00:46
B

Jag tycker faktiskt att Özil är rätt bra men han spelar i fel mittfält.
Fais
2013-01-14 00:42
Bayernföralltid

Du gillar Barca i smyg eller hur.
Kom ut ur garderoben.. Skäms inte

Ok om du sa att vi behöver snabb mittback. Men snabbmittfältare hmm man kan inte ha allt. Men Thiago ser lovande ut. visst har han speed.
Bayernföralltid
2013-01-14 00:42
Ni har ju sega mittfältare som bollrunkar så därför tycker jag att Barca är behov av en snabbmittfältare som kan springa genom

Då tackar vi dig så hemskt mycket för dina välformulerade och intressanta one-liners. Du är välkommen tillbaka när du lärt dig skillnaden mellan chat och forum. Ska vi säga om ett år? Mvh Mod.
Barcelona AGM
2013-01-14 00:40
Bayernföralltid

Den här säsongen så har Tito hittat en roll åt Cesc som i sin tur ledit till att han varit en utav våra viktigaste spelare. Han är given i startelvan och producerar både mål och assist samt löpningar och speluppbyggnaden.

Så med andra ord nej han är ingen onödig värvning. Hade du sagt Alexis så hade jag förstått din åsikt.
Barcelona B-Guden
2013-01-14 00:39
@Bayernföralltid:

Hoppas du skämtar ? För Özil har varit årets flopp enligt mig sämre spelare får man leta efter.
När han inte gör sina assister är han värdelös, och även när han gör assister så är han värdelös i spelet tack gode gud att du inte har inflyttande i Barca, för du kan inte ens ha följt Özil
Bayernföralltid
2013-01-14 00:36
Han är jävlig seg och ojämn. Ni behöver en blixtsnabb mittfältare som Özil
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-14 00:34
Blaugrana91

Ignorera "Bayernföralltid" bara, han/hon är bara här för att hetsa upp oss.
Barcelona Blaugrana91
2013-01-14 00:31
Bayernföralltid

Vad snackar du om? Cesc har varit en av våra bästa spelare hittils under säsongen.
Bayernföralltid
2013-01-14 00:27
Skicka tillbax fabregas till Arsenal, det va jävlig onädig värvning.
Barcelona YYEA
2013-01-14 00:23
Sorgligt att lyssna på diskussionen gällande La Liga eller vänta nu.. Mourinho.
Garå, avgå för fan.
Barcelona AndreD
2013-01-14 00:19
Baronen

Gör som mig och sätt TVn på mute :) ser jävligt roligt ut när hon babblar på utan ljud
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-14 00:19
Ändå är det vädligt roligt att Jesper Hussfelt försöker göra Serie a till en intressant liga när han kommenterar, Skriker som en galning, Go gome Jesper you are drunk!
Fais
2013-01-14 00:17
Baronen

Det handlar inte om att de vill att ligan ska vara jämn. Visst ger de sken av det?

Det handlar snarare om att det är spanskt lag. Om det var någon premier league lag skulle deras hyllningar ge Eko i Historian forever, ever ever, Eller om Zalatan var en del av laget.

Men ack så orättvisa de är.

Det hela sammanfattas med hur man än vrider och vänder *avundsjuka i sin smutsigaste form*
Barcelona Baronen
2013-01-14 00:12
Håller med en talare inne på Puertan, men jag sträcker mig längre än så-
Johanna Garå förstör mitt liv.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-14 00:11
Highlights med Ray
Barcelona NoGo™
2013-01-14 00:08
Kvadraten precis som på träning! :P
Barcelona Baronen
2013-01-14 00:03
De vill att La Liga ska vara jämn. Det enda man säger "Barcelona är för bra":

Det där jävla panelhelvetet trycker ner vår liga, de vågar inte prata om den. De har blivit rädda för "Barcahypen" som inte ens existerar.
Barcelona Baronen
2013-01-14 00:00
Men Garå för i helvete..
Vad fan är det där att prata om?!
De kommer inte säga ett ord om Messi och sina guldbollar. Pratar hellre om helvetet Mourinho och dennes avskyvärda beteende..
Fais
2013-01-13 23:58
Hör och Häpna!

Barca spelar för tråkigt. fotbollskanalen experter.

Det är helt otroligt.
Barcelona AGM
2013-01-13 23:57
Vad tycker ni om ryktet angående Pep till Bayern. Jag tror faktiskt den klubben skulle passa honom galant!

Sen blir det ju lite tråkigt för oss som följer PL,Laliga och Serie A för de mesta. Men i Cl hade det varit extremt intressant :)
Barcelona koeman92
2013-01-13 23:43
Dagens väderprognos:
Temperaturen har återigen sjunkit i den iskalla staden Madrid, denna gång har temperaturen sjunkit 2 grader och det är -18°C. Det är tänkbart att man ska spela in Ice Age 5 där då en ny istid beräknas drabba den spanska (host* Portugisiska) huvudstaden senast i Maj. :)
Barcelona Mr. H
2013-01-13 23:41
Man kan bara tacka högre makter och föräldrarna att man lever i en tid där man får se ett lag spela fotboll på det sättet som de gör!! Det är ju inte fotboll längre utan ren konst utan dess like!!!
Annons: