/spanien/barcelona/forum/8189.aspx/spanien/barcelona/forum/8189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-11-29 18:31
Vad är meningen med senaste artikeln? Snacka om att sjunka till "deras" nivå. Så logiken bakom artikeln är "de sa så, då ska jag säga samma sak".

Jag klagar sällan på vad redaktionen gör, men det jag alltid har berömt redaktionen för genom åren är att de håller nivån och inte svarar på provokationer. Men att skriva en artikeln enbart i syfte att provocera fram reaktioner känns lite barnsligt, dessutom är den inte särskilt "ironisk".
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-29 18:25
Kan ni vara snälla och ta bort den senaste artikeln om FIFA? Folk kommer inte inse ironin i det och det kommer bli ett jävla liv.
Barcelona Gabriel
2012-11-29 18:18
Coach Pep,

Inget illa om Iniesta, det var inte så jag menade. Gud vet att jag älskar honom enormt mycket och hade inte sålt honom för vilken summa som helst eller bytt ut honom mot vilken spelare som helst. Han är en dröm att ha i laget. Men det är som sagt inte det de handlar om, utan om att han helt enkelt inte når upp till Messis nivå. Det är dock inget att skämmas över, för det är det ingen som gör. Messi är helt enkelt den bästa som finns, och kommer förmodligen att gå till historien som tidernas bästa spelare när han avslutat sin karriär. Iniesta kommer också att bli ihågkommen som en hjälte och legend - både hos culés och spanjorer.

Iniesta är helt rätt på listan som en av de tre bästa spelarna. Det enda jag menade var att jag inte hoppas att han vinner priset eftersom jag anser att den som förtjänar priset mest är Messi, helt enkelt pga den simpla anledningen att han är den bästa spelaren i världen. Många culés vill nog att Iniesta ska vinna helt enkelt eftersom Messi redan har vunnit 3 gånger, och förmodligen kommer att vinna priset även i framtiden. Hade man frågat samma personer om vem de ville skulle vinna priset ifall Messi aldrig hade vunnit den tidigare, så hade nog alla sagt Messi. Så det är nog mer det de handlar om, för ingen av dessa personer tycker att Iniesta är världens bästa spelare.

Hoppas du förstår bättre vad jag menade nu.
Barcelona Walee
2012-11-29 18:18
Iniesta är 10 gånger sämre än Messi punkt slut!!!! Att man ens diskuterar vem som är bäst av dessa herrar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-11-29 18:17
Jag hoppas att ni förstår min senaste artikel :)
Barcelona Andresito
2012-11-29 18:08
Rätt med Messi, Ronaldo och Iniesta. Den enda jag hade accepterat i topp 3 hade varit Casillas, istället för Iniesta för hans prestationer i både landslag och klubblag, även om han kan floppa så är han ändå relativt jämn jämfört med resten av Realspelarna.

Men självklart är det underbart att se Andrés och Leo där uppe i toppen
Visca La Masía!
Barcelona la barca
2012-11-29 18:03
Om Italien inte hade vunnit vm hade cannavor aldrig blivit världens bästa. Tänk om cannavaro var hur grym som helst i finalen men tänk om Italien skulle ha förlorat på straffarna mot Frankrike tror du att cannavoro skulle ha blivit världens bästa?
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-29 17:38
Du har fått varningar tidigare om att klistra in inlägg från Puertan, och inte för mer än en timme sedan delades en spärr ut här för exakt samma regelbrott. Du får vila ett tag på sidlinjen innan du kommer tillbaks. / Mod.
Coach Pep,
2012-11-29 17:26
@Gabriel:

Fast det finns saker som Iniesta är lika bra och till och med bättre än Messi på. Förutom att han har lika bra teknik och tight bollkontroll som Messi så är han t.ex. bättre på att styra spelet och släppa bollen i rätt läge. Fast det är klart, Messi är farlig varje gång han har bollen i varje match medan Iniesta är mer ojämn. Sen saknar han givetvis styrkan Messi har, för att inte tala om frisparkarna och avsluten.

Så i slutändan håller jag med dig. Messi är nog den mest kompletta spelaren någonsin eftersom han är ledande i och täcker så många dimensioner inom fotbollen. Frisparkar, bollkontroll, framspelningar, avslut, styrka, kombinationsspel..

Ironiskt att det finns folk som tycker att Ronaldo är mer komplett bara för att han skjuter hårt och kan nicka.

Hur mycket hatare än gråter så kan det inte bli mer rättvist än att Messi vinner och fortsätter vinna den i några år till.
Barcelona Barcelona18993
2012-11-29 17:17
F.ö så är det bara Messi och Platini som lyckats få priset 3år i rad någonsin, Messi kan slå ännu ett rekord!
Barcelona zick9
2012-11-29 17:14
@la barca:

Du vet att Messi har varit bättre än Iniesta, men du tycker ändå att Messi inte ska få priset som världens bästa fotbollsspelare 2012? VM spelades för 2 år sedan.

Killen med kollen... :P
Barcelona Barcelona18993
2012-11-29 17:10
@ la barca

Cannavaro heter han och han fick den för sin individuella insats på plan, såg du honom spela året dem vann vm? Han var en mäktig back ingen kom förbi honom.
Messi kommer vinna i år det är inget snack om saken, det som kan diskuteras är 2a platsen och den tar iniesta då han blev em's bäste spelare samt att han har varit magisk de flesta matcher han har spelat och han håller högre lägsta nivå än cristiano!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-11-29 17:02
helt rättvist att EM:s bäste spelare blir nominerad till med Messi och Cristiano. Detta är året då har kan plocka hem det med tanke på att Messi, målskörden till trots, inte vann en stor titel. Grande Iniesta!!
Barcelona la barca
2012-11-29 16:54
Det har hänt förrut att titlar har varit avgörande för att en spela ska få titeln världens bästa. Hur tror ni annars att fabio canavori fick titeln? jo för att han vann vm. Titlar är viktigare än vad folk tror om man ska räknas bland dem bästa, jag vet att messi har varit bättre än iniesta, men iniesta har dominerat i både em och vm så tycker jag att det är dags att han får priset istället.
Barcelona Gabriel
2012-11-29 16:31
Ser att många vill att Iniesta ska vinna priset. Personligen kan jag inte göra det då det helt enkelt är så att Messi är världens bästa spelare och därför förtjänar priset före Iniesta. Även om Iniesta tog hem EM och var turneringens bästa spelare, så handlar det inte om vad man vunnit - utan om vem som är best rent individuellt.

Hade enbart kunnat hålla på Iniesta före Messi om han gick om Leo som världens bästa, något som jag inte ser som något högst troligt. Det är egentligen rätt så synd att Andrés hamnar i Leos skugga, men jag tror inte han själv har något emot det. De som inte inser Andrés storhet bör nog byte intresse och kolla på någon annan sport, han behöver inte vinna Balon D'or för det.

Messi är världens bästa, han förtjänar priset. Han är vår. Jag håller, hoppas och tror på han.
Barcelona zick9
2012-11-29 16:30
Ber om ursäkt för inklistrade inlägg men kan inte låta bli.

"Kaka gjorde det bättre än Iniesta förra säsgonen"
"Messi han gjorde absolut inget piss förra säsongen"

/Puertan

Ska man skratta eller gråta?

Tyvärr så delas den första spärren ut för ett inklistrat inlägg från Puertan. /MOD
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-29 16:26
Mitt tips

1. Messi
2. Iniesta
3. Ronaldo

Jag hoppas att Iniesta vinner men Messi är helt enkelt omöjlig att besegra. Iniesta får nöja sig att vara världens bästa bland de mänskliga. Ronaldo lär väl inte ens dyka upp på priscermonin, han börjar ju böla bara han hör Messis namn.

Aldrig mera tvåa var det Ronaldo, ha ha nu blir du trea istället, skit på dig :)
Barcelona AndreD
2012-11-29 16:17
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag kan också förlora mot Betis och ligga trea 11 poäng efter ettan med det laget, är jag också bäst i världen? :DD
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-29 16:14
Och Cristina har bra avslut, eller ? Han får ju allt på serverat guldfat av Özil, Benzema och di Maria. Han petar ju in mål från en meter. Det där kallar jag inte som en dödlig avslutare.
Barcelona bessio
2012-11-29 16:10
Helt seriöst, hur kan du inte tro att Messi tar hem priset? Vem annars skulle vara en bättre fotbollsspelare? Kom ihåg att priset skall gå till den bästa individuella spelaren, Messi har slagit rekord som folk trodde va omöjliga. Messi kmr vinna omröstningen story ska ni se. Visca el Barca!
Barcelona påfågeln
2012-11-29 16:09
Därför att Walcott har ett värdelöst avslut.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-11-29 16:07
Haha, såg precis att vi har släppt in lika många mål som Osasuna, som ligger näst sist i ligan.
2012-11-29 15:58
Varför är inte Theo Walcott med på Ballon d'Or:s lista topp tre ? Jag menar om Cristina är med så bör Walcott också vara med. Skjuta och springa, springa och skjuta. Det är det ända vi ser av portugisen i Real. Det är absurt att se honom där varje år för han förtjänar verkligen inte att vara topp 5 om inte ens det. Finns fler duktiga spelare som förtjänar den platsen.
Barcelona koeman92
2012-11-29 15:53
la barca

Nu låter du ju som Mou själv. Titlar har inget att göra med det här, det är de individuella prestationerna som räknas här, och som individuell spelare är Messi den överlägset bästa i världen och har varit det hela året.
Barcelona Katalano
2012-11-29 15:46
la barca

Titlar har aldrig varit viktiga till priset. Det är något som Mourinho pratat om bara.

Messi har slagit alla målrekord som gått förra säsongen och det räcker nog tillräckligt ska du se
Barcelona la barca
2012-11-29 15:37
Tror inte messi vinner i år, jag vet att han har gjort många mål+assist men har har inte vunnit någon titel förutom capa del rey så min röst går till iniesta, hoppas bara det inte blir cr7
Barcelona Federer
2012-11-29 15:22
Arsene Wenger och tapping up. Men heliga Arsenal pratar ju aldrig om andra spelare eller hur?
Barcelona Walee
2012-11-29 15:21
Personligen tycker kg inte att Iniesta ska vara med i topp 3. Alldeles för ojämn för att vara med ser ett antal spelare som har prestera bättre.. Ett em guld med Spaniens landslag ska inte räcka för att vara med. Tycker han var medioker minst sagt under hela säsongen även i inledningen denna säsong.. Jag tror att Iniesta tyvärr får mycket cred pågrund av att han är en sån omtyckt spelare och så ska det inte vara.. Zlatan i min mening och Falcao har vart bättre!!!
Barcelona Katalano
2012-11-29 15:04
Ryo Miyaichi

Under hösten 2011
Spanska Supercupen
Europeiska supercupen
VM för klubblag

Våren 2012
Copa del rey

Alltså 4 titlar under säsongen 2011/ 2012
Bidrar bara med lite fakta.

2012-11-29 15:00
Mourinho är överlägset bästa tränaren just nu, sedan kommer Jürgen Klopp och Antonio Conte. Inget snack om saken! Mou har bevisat att han kan träna vilket lag som helst även om nu Real Madrid har en stark trupp, så har han ändå gjort dem till ett fantastiskt lag. Två semifinaler är stort.
Annons: