/spanien/barcelona/forum/8188.aspx/spanien/barcelona/forum/8188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-29 21:11
Jag bara älskar det när en svensk småknubbig wannabe-italienare som Hussfeldt visar upp sitt bittra rätta jag. Pirlo? Pfft, lättare spelare att plocka bort ur en match finns inte, som tex skedde i Em-finalen. Han blev så pressad i inledningen av matchen att han sen sprang och gömde sig i resten av matchen, vågade inte ha bollen mer. Om man nu är så överjävlig som en del vill ha det till, så fixar man sånt. Det gör inte Pirlo för han är helt enkelt inte tillräckligt bra. Visst, han kan stå och slå sina supermackor till passningar när han har all tid i världen på sig, när han får vara i fred. Det är väl därför ställer sig i knäet på målvakten så att han får vara i fred. Skulle han gå upp högt i banan som Xavi och Iniesta gör, spela på så små och trånga ytor som de gör, ta sådana risker, skulle ingen ens lägga märke till honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Acrobat
2012-11-29 20:58
Hur kan så många människor vara skeptiska till att Iniesta finns med bland de tre bästa? Har det att göra med att de på allvar inte inser hur duktig den mannen är på att spela fotboll, eller har det med att göra att de stör sig på Barcelona i allmänhet och därför måste uttrycka sitt missnöje så fort en av deras spelare blir nominerad till någonting. Personligen tror jag på det sista.

Iniesta har, när han är på spelhumör, en bolltouch som ingen annan spelare har... inte ens Messi. Hans spelförståelse är så fantastiskt bra så den går inte att beskriva med ord. Det är nästan så man blir tårögd när man ser honom flyta förbi sina motståndare med läckra vändningar och väggspel med sina medspelare.

Enligt mig är Iniesta absolut en av de tre bästa spelarna i världen! Inget snack om den saken!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-29 20:05
Precis läst vår egen Adam Pinthorps artikel om vår egen Martin Montoya. En spelare som jag för inte alltför länge sedan trodde skulle bli mer än en backup i Barca, men som jag idag tror kan bli en viktig kugge i såväl Barca som La Roja. Riktigt trevlig läsning, rekommenderas!

Montoya må ha vuxit otroligt som spelare det senaste 2 åren, men än mer i mina ögon. Jag hade fel!
Barcelona Baronen
2012-11-29 19:58
Blir så oerhört less på Jesper Hussfelt. Vilken jävla ärketönt. Han är mer avundsjuk på Spanien och spansk fotboll, framförallt Barcelona, än vad Madridistas är på oss. Precis allt handlar om Italien för den pretentiöse fåfänge jäveln.

Han och Birro kan väl bara stanna i Italien och knäppa igen för alltid.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-29 19:34
Äh, svårt att ta en Calcio-Mafioso som Hussfelt på allvar.

Han har varken förmågan eller kunskapen att ge en rättvis bild av spansk fotboll i allmänhet och Iniesta och Barca i synnerhet.

Ingen kan ta ifrån honom den kunskap han har om italiensk fotboll, men precis som de flesta andra av oss är han bara en vanlig supporter. Skillnaden är at han bloggar för en så kallad "expertsida" medan vi andra skriver inlägg i ett forum för riktiga fans.

Hans så kallade analys kring Iniesta är så tunn att den får en anorektiker att framstå som sumobrottare.
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2012-11-29 19:27
Tydligen måste man vara en "cool" kille eller bete sig som en rockstjärna för att vara topp tre i världen enligt Hussfelt...
Det säger väl det mesta om hans kunnighet.
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 19:16
Pirlo hör hemma i top 5 och inte top 3. Iniesta var överlägsen under EM. Vill se Pirlo eller någon annan spelare bli omringad av flertalet motståndare och ändå lyckas göra bort dom totalt.
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 19:12
Säg vad ni vill om Pirlo men iniesta är bättre än honom! Dessutom så har Juventus ett väldigt bra lag så dom var inte värdelösa
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-11-29 18:58
addeh

Insåg det jag med. Dåligt av mig att sjunka till deras nivå. Men nu går vi till något annat.

Är det inte lite roligt att man hela tiden tar upp Messis landslagskarriär när man debatterar världens bästa fotbollsspelare? Han måste alltså ta Argentina till ett VM-guld för att vinna guldbollen.

Om jag har räknat rätt så har Messi gjort flest mål på landslagsnivå under 2012. Han leder skytteligan i det sydamerikanska VM-kvalet där Argentina toppar tabellen. Jämför det med Ronaldo's Portugal som ligger på en tredje plats i en grupp som består av lag som Israel, Norirland och Azerbaijan för att nämna några. Den griniga portugisen har gjort ett mål.

Messi slog alla rekord i fjol. Gjorde 15 mål mer än Cristiano Ronaldo och spelade fram till mer mål än CR. Viktigt att poängtera : Han slog Ronaldos målrekord i ligan. Ni vet det där rekordet som vissa hävdade ingen skulle kunna slå på 50-100 år.

Den här säsongen så har han börjat på samma sätt. Slår rekord efter rekord varje vecka.

Guldbollen är ett individuellt pris. Presterar du bäst så förtjänar du att utses till världens bästa spelare, inget konstigt med det.

Atlético addeh
2012-11-29 18:50
Skönt att den senaste artikeln togs bort. Sådant borde inte förekomma här.
Barcelona -SAMI-
2012-11-29 18:40
För det första tycker jag Hussfelts borde stava Guardiola!

Touchen, den unika stilen, fältherreblicken, sättet att fullständigt dominera matcher som Falcao eller Guardiaola kunde göra.
B-Guden

Jag inser Ronaldos storhet och det är självklart att han ska vara nominerad. Det var en ironisk artikel.
Barcelona Hetfield
Förövrigt så tycker jag att Pirlo ska vara med i topp 3. Han kom till ett lag som hade misslyckat i flera år och var nyckeln till att de vann ligan obesegarde.

Dessutom så dominerade han i ett landslag som ingen tog på allvar innan turneringen började. Jag kommer alltid att hylla Iniesta, men hans säsong i Barcelona var ingen direkt höjdare. Han blandade och gav mycket, sen var han skadad en hel del. Jag är redo på en massa skit nu, men jag tar det.
Barcelona B-Guden
2012-11-29 18:39
OMG vår sida är påväga mot Kajlick och El pasillo niveå.

Att inte inse Ronaldos storhet är bara dumt, gör man 40 mål + är man bland världens bästa.

OMG om de här fortsätter skiter jag i denna sida,
2012-11-29 18:37
Hetfield

Du har rätt. Vi brukar inte svara, men när man deras redaktör skriver att Iniesta inte ens var topp 3 i EM (trots att han utsågs till turneringens bästa spelare) så är det svårt att låta bli. Samma människa menar att Drogba som gjorde tre mål var bäst i Champions League.

Varje gång som en Barcelonaspelare vinner eller blir nominerad till ett pris så gör FIFA fel. Vill bara visa hur det ser ut.

----

"Jag hade unnat Pirlo eller Casillas att vara en av de där tre. Iniesta? Fantastisk spelare, men hallå, killen lyckades inte ens göra mål i EM och än mindre i ligan i höst (jo, han gjorde sitt första ligamål här senast). Men just det, han hade ju en målgivande assist i EM, ju."

Hussfelts senaste inlägg. Tro inte att jag har något emot att folk har olika åsikter. Han menar att Iniesta inte gör tillräckligt mycket för att han ska vara med och utmana om världens bästa spelare. Han tycker istället att Iker (som har gjort två räddningar sedan VM 2010) förtjänar priset mer.
Barcelona Culliford
2012-11-29 18:36
Jag förstår mig inte heller på artikeln, eller rättare sagt vad meningen med den är. Den innehåller två åsikter som hellre kunnats framföras i ett foruminlägg. Tycker jag. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-29 18:32
Gabriel

Håller absolut med dig. Iniesta är en av mina absoluta favoritspelare och egentligen unnar jag honom det här priset så mycket. Men, det hade som du är inne på inte varit rättvist enligt mig. Det finns en annan spelare i världen som är ganska bra mycket bättre, och det är Messi. Jag vill inte att Iniesta får priset för att han förtjänar det, och inte heller ronaldo ska få det av den anledningen. Den bästa ska vinna, annars hade man lika gärna kunnat lägga ner skiten.

Och det här är ju såkalrt min åsikt. Man kan ju tycka att Iniesta eller ronaldo är bäst, det beror ju helt på vilka typer av egenskaper man vill ha från en fotbollsspelare. Men tycker man någon är bäst så bör den spelaren också vinna priset, annars hade det varit lite skumt.
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 18:31
basaric - "el guaje" (Barcelona) Hahah hade du inte varit ironisk så kan man tro att det är Kaljic som har skrivit den artikeln.
Barcelona Hetfield
2012-11-29 18:31
Vad är meningen med senaste artikeln? Snacka om att sjunka till "deras" nivå. Så logiken bakom artikeln är "de sa så, då ska jag säga samma sak".

Jag klagar sällan på vad redaktionen gör, men det jag alltid har berömt redaktionen för genom åren är att de håller nivån och inte svarar på provokationer. Men att skriva en artikeln enbart i syfte att provocera fram reaktioner känns lite barnsligt, dessutom är den inte särskilt "ironisk".
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-11-29 18:25
Kan ni vara snälla och ta bort den senaste artikeln om FIFA? Folk kommer inte inse ironin i det och det kommer bli ett jävla liv.
Barcelona Gabriel
2012-11-29 18:18
Coach Pep,

Inget illa om Iniesta, det var inte så jag menade. Gud vet att jag älskar honom enormt mycket och hade inte sålt honom för vilken summa som helst eller bytt ut honom mot vilken spelare som helst. Han är en dröm att ha i laget. Men det är som sagt inte det de handlar om, utan om att han helt enkelt inte når upp till Messis nivå. Det är dock inget att skämmas över, för det är det ingen som gör. Messi är helt enkelt den bästa som finns, och kommer förmodligen att gå till historien som tidernas bästa spelare när han avslutat sin karriär. Iniesta kommer också att bli ihågkommen som en hjälte och legend - både hos culés och spanjorer.

Iniesta är helt rätt på listan som en av de tre bästa spelarna. Det enda jag menade var att jag inte hoppas att han vinner priset eftersom jag anser att den som förtjänar priset mest är Messi, helt enkelt pga den simpla anledningen att han är den bästa spelaren i världen. Många culés vill nog att Iniesta ska vinna helt enkelt eftersom Messi redan har vunnit 3 gånger, och förmodligen kommer att vinna priset även i framtiden. Hade man frågat samma personer om vem de ville skulle vinna priset ifall Messi aldrig hade vunnit den tidigare, så hade nog alla sagt Messi. Så det är nog mer det de handlar om, för ingen av dessa personer tycker att Iniesta är världens bästa spelare.

Hoppas du förstår bättre vad jag menade nu.
Barcelona Walee
2012-11-29 18:18
Iniesta är 10 gånger sämre än Messi punkt slut!!!! Att man ens diskuterar vem som är bäst av dessa herrar.
2012-11-29 18:17
Jag hoppas att ni förstår min senaste artikel :)
Barcelona Andresito
2012-11-29 18:08
Rätt med Messi, Ronaldo och Iniesta. Den enda jag hade accepterat i topp 3 hade varit Casillas, istället för Iniesta för hans prestationer i både landslag och klubblag, även om han kan floppa så är han ändå relativt jämn jämfört med resten av Realspelarna.

Men självklart är det underbart att se Andrés och Leo där uppe i toppen
Visca La Masía!
Barcelona la barca
2012-11-29 18:03
Om Italien inte hade vunnit vm hade cannavor aldrig blivit världens bästa. Tänk om cannavaro var hur grym som helst i finalen men tänk om Italien skulle ha förlorat på straffarna mot Frankrike tror du att cannavoro skulle ha blivit världens bästa?
Barcelona FC Barcelona - 1899
2012-11-29 17:38
Du har fått varningar tidigare om att klistra in inlägg från Puertan, och inte för mer än en timme sedan delades en spärr ut här för exakt samma regelbrott. Du får vila ett tag på sidlinjen innan du kommer tillbaks. / Mod.
Coach Pep,
2012-11-29 17:26
@Gabriel:

Fast det finns saker som Iniesta är lika bra och till och med bättre än Messi på. Förutom att han har lika bra teknik och tight bollkontroll som Messi så är han t.ex. bättre på att styra spelet och släppa bollen i rätt läge. Fast det är klart, Messi är farlig varje gång han har bollen i varje match medan Iniesta är mer ojämn. Sen saknar han givetvis styrkan Messi har, för att inte tala om frisparkarna och avsluten.

Så i slutändan håller jag med dig. Messi är nog den mest kompletta spelaren någonsin eftersom han är ledande i och täcker så många dimensioner inom fotbollen. Frisparkar, bollkontroll, framspelningar, avslut, styrka, kombinationsspel..

Ironiskt att det finns folk som tycker att Ronaldo är mer komplett bara för att han skjuter hårt och kan nicka.

Hur mycket hatare än gråter så kan det inte bli mer rättvist än att Messi vinner och fortsätter vinna den i några år till.
Barcelona Barcelona18993
2012-11-29 17:17
F.ö så är det bara Messi och Platini som lyckats få priset 3år i rad någonsin, Messi kan slå ännu ett rekord!
Barcelona zick9
2012-11-29 17:14
@la barca:

Du vet att Messi har varit bättre än Iniesta, men du tycker ändå att Messi inte ska få priset som världens bästa fotbollsspelare 2012? VM spelades för 2 år sedan.

Killen med kollen... :P
Barcelona Barcelona18993
2012-11-29 17:10
@ la barca

Cannavaro heter han och han fick den för sin individuella insats på plan, såg du honom spela året dem vann vm? Han var en mäktig back ingen kom förbi honom.
Messi kommer vinna i år det är inget snack om saken, det som kan diskuteras är 2a platsen och den tar iniesta då han blev em's bäste spelare samt att han har varit magisk de flesta matcher han har spelat och han håller högre lägsta nivå än cristiano!
Annons: