/spanien/barcelona/forum/8186.aspx/spanien/barcelona/forum/8186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
4/10/2013 23:36
Leonardo har rökt på. Controlled the match? Really, varför gick ni inte vidare då? Snarare Barça som kontrollerade matchen men släppte till en kontring det blev mål på. De anföll inte som de brukade så länge de inte behövde det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
4/10/2013 23:35
Lite mer glädjande nyheter!

Official: Adriano was subbed off because of cramps, he is not injured #fcblive #ucl

Barcelona Abirey
4/10/2013 23:33
Hoppas på Barca-Dortmund
Barcelona LeoMessi
4/10/2013 23:33
Fais (Barcelona) Messi behöver inte vinna skytteligan för att bevisa att han är bäst. Men det är för att han ska ta skytteligan från Ronaldo helt enkelt, stör mig enormt mycket på Ronaldo. Men egentligen är det bara en liten bonus och det är inte det viktigaste
4/10/2013 23:31
Rivaldo_gudarnas gud Bra summering där.
Barcelona Vamos Blaugrana
4/10/2013 23:30
DM1982

Är han frisk anser jag att han ska få speltid, han är trots allt väldigt mån om att spela de skit matcherna. Om man ska tro på Peps ord.
Fais
4/10/2013 23:27
LeoMessi

Personligen så skiter jag i skytteligan bara vi vinner den här Cl med eller utan Messi. SÅ mycket kan jag konstatera men jag förstår din poäng. skytteligan är bara bonus om vi vinner.

Men en match i taget måste jag säga med det taggig och saggiga och alldeles för svaga försvaret vi har . Det blir några tunga matcher
Barcelona The Reporter
4/10/2013 23:26
Vem fan bryr sig om hur vi gick vidare, njuuutttt. Det hade varit värre ifall vi hade åkt ut, som sagt. njuuuuuuuuuuuuuuut
Barcelona DM1982
4/10/2013 23:25
@Vamos Blaugrana:

Om du menar att det är viktigt att han ska spela innan semifinalen så säger jag nej, Messi är inte en kille som måste spela för att få igång spelet.

Men om du menar att han ska vila så är jag helt med på det, finns ingen anledning att spela honom mot Zaragoza borta och andra "enklare" matcher.
4/10/2013 23:25
ElRaval Vi hade blivit stabilare i försvaret det är ett som är säkert. Vi borde göra det i bortamatcherna. Vi har tillräckligt med kreativa spelare där fram ändå.
4/10/2013 23:24
My bad trodde det var mer matcher innan semin
Barcelona ElRaval
4/10/2013 23:23
Såna här vinster borde vi låta United, Juve osv hålla sig till.

Kan tyckas att jag klagar, men när vi inte anfaller och när vi på något sätt ska stänga matcher så känns det ALDRIG säkert. Visst att vi lyckades idag, men vi har inte en backlinje som ska spela på det här sättet.

Det är en sak om vi är bra på huvudet, men det är vår backlinje inte. Alltså tycker jag det är fel att backa ned med backlinjen så pass mycket som vi gör.. Nu spelade Psg värdelöst som tur var.. Men fler bollar från beckham in i boxen och Alex eller Thiago Silva hade lätt kunnat nickat in ett par bollar..
Barcelona DM1982
4/10/2013 23:21
First tests have shown Messi has no muscle tear, but his thigh injury has not yet healed and he could be rested again #fcblive [cateadio] Och här kommer de goda nyheterna. : ) För Zaragoza borta är inte en match där Messis medverkan är nödvändig. En örfil till hela laget som spelade, sedan ska tre pinnar kunna inkasseras.
4/10/2013 23:20
Dinho! Bra inlägg. DM1982 Vi får hoppas på det. Han lär vila i helgen igen.
Barcelona el Gaucho
4/10/2013 23:19
Alltså säg va ni vill om pique men han håller ju inte den klassen han hade för några säsonger sen? O endå va det samma taktik? Psgs mål idag får han dra på sig, Hur tänker man att man ska försöka ställa någon offside som kommer Löpande med 5 meters marginal? Plus att Alves inte va på sin position!
Fais
4/10/2013 23:19
jawwa

Du menar tydligen allvar. Jag trodde att du trollade. :-)

Skämt åt sida. Det är klart att jag inte skyller allting på Pique. Har man en Dm (Masken) eller vänterback (adriano) och en farfar som heter Puyol bredvid sig var annan match så ser man ut sämre än man egentligen är.

Men du måste hålla med mig att Pique har inte de där styrkorna en riktig bra mittback ska ha. Styrkor som de flesta stora mittbackar har. Som att nicka, tajma glidtacklingar, är inte heller snabb.
Tänker på hur många dueller han förlorat mot Ronaldo och Ramos. Shiiitt, till med lilla ungen Varane m.m.

Jag måste tillägga att Barta måste spelas in mer.
Barcelonistas
4/10/2013 23:18
I dagsläget i detta nu är vi sämre än både Real och Bayern inget snack om saken. Just nu är Bayern storfavoriter enligt mig att ta hem Cl, att dom vinner nere i Italien visar vilken jävla maskin det där laget är.

Våran högsta nivå däremot är högre än både Bayerns och Real Madrids, det vet alla om. Men vi kan inte spela som vi gjorde idag i Semin för då åker vi ut. Tito har en hel del att fundera kring.
Barcelona ElRaval
4/10/2013 23:18
Skulle vara kul att experimentera lite med två pivotes faktiskt. Hade gärna sett song spela mer.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
4/10/2013 23:17
First tests have shown Messi has no muscle tear, but his thigh injury has not yet healed and he could be rested again

Ja, vila is da shit!
Barcelona Barca-nist
Mou epidemi har drabbat svenska folket när det gäller FC Barcelona.

majoriteten kallar barca för antifotboll men när motståndare får lika mycket fördel så är det rätt. hyckleri är ganska vanligt nu för tiden när det gäller fotboll.

Jag påstår inte att Barca spelade fantastisk men med tanke på omständigheterna så gjorde de OK i från sig.
jag är så less på Zvensk media.
Barcelona The Octopus of Badia
First tests have shown Messi has no muscle tear, but his thigh injury has not yet healed and he could be rested again #fcblive [cateadio]

Då kommer jag med bra nyheter då!
DM1982
Det är väl viktigt att han är i matchform till semin?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
Vissa här borde lugna sig!

"Allt var åt helvete, Lamaste insatsen på länge" Å whää whää whää!!!

Taktiskt sett va matchen väll genomförd även från barcas sida oh riktigt nära att åka ut va vi aldrig vilket även Lagerbäck försökte få fram i viasat studion medan sorken Niva ville påstå annat med sitt hatiska dravel. Vi rada upp chanser när Messi kom in efter deras ledningsmål och Psg skapa inte 1 enda chans efter vår kvittering. Försrtår inte hur folk här inne kan förvänta sig att vi ska tok anfalla när vi har 2-2 med oss från bortaplan. Psg har världs spelare på varje position och skall tas med största respekt. Det går inte bara att gå rakt in och köra över ett sånt motstånd.

.Helt rätt att ligga lågt med backlinjen och inte ge ytor åt spelare som Lucas, Lavezzi och Pastore att löpa på. Det misslyckades vi med 2 gånger under matchen. Resultatet? 1 insläppt mål på friläge för pastore och 1 fotparad av Valdes på Lavezzi friläge. Dock borde mittfältet tagit sig längre ner i plan och stängt ytan framför backlinjen vilket dom helt enkelt inte hann med många gånger när vi anföll. Annars höll vi bollen bra, stängde ytan för Psg att kontra på och skapa si sådär framåt. Vilket vi också med rätta va si sådär intresserade av att göra när vi leder mötet. Fabregas gjorde det han kunde där fram Pedro sprang runt i ingenstans drog i tröjor och ramla ihop i närkamper som vanligt och Villa hitta inte lövägarna denna gången när världens bäste back (Silva) konstant läste spelet och stängde ner dom. Överlag dock en klart godkänd match där vi gjorde precis det som krävdes för att gå vidare.
Barcelona DM1982
4/10/2013 23:16
@Rambla~ el chico dorado:

Vem vet, det kanske inte är något trots allt. ; )
Barcelona Dinho!
4/10/2013 23:16
Dagens usla insats är helt klart en tillfällighet. Alldeles för många spelare sviktade i dagens match. Tror aldrig att jag sett Busi så usel som idag. Även Alves som i mitt tycke varit bäst på senare tid var inte på tårna och såg allmänt loj ut. Bara att glömma dagens insats och blicka framåt, vi lär växa mot starkare motstånd med en kry Messi och flertalet andra spelare som höjer sig. Vidare måste man tillägga att det är ruskigt starkt att ta sig vidare mot så pass bra motstånd trots mindre bra spel sett över två matcher. Lika skönt som avancemanget är att våra antagonister (hela fotbollsvärlden) gråter sig till sömns i ren avundsjuka. Likaså Z*atan. Visca! Mot dubbeln!
Barcelona LeoMessi
4/10/2013 23:15
Hoppas Messi återhämtar sig snart så han kan va med i semi och så han kan hålla avståndet i skytteligan så inte slynan får någon chans att hinna ikapp
DM1982 Du kommer alltid med dåliga nyheter. :P
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
@jawwa:

Jag har också märkt detta, Övriga spelare har märkbart svårt att hitta passningar till Villa, Messi kommer in boom hittar Villa direkt som i sin tur hittar Pedro. Detta är konstigt med passningsspelare som Xavi & Iniesta borde man kunne hitta Villa mer

Btw vilken slap in the face av Tito på Sanchez, två mål räckte inte ens för att hoppa in
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
4/10/2013 23:14
Mojito - Culé (un estilo de vida) Hoppas att det blir så också, men jag tvivlar starkt på det. :)
Barcelona DM1982
4/10/2013 23:11
Messi felt pain in a thigh muscle after an effort tonight. No official report yet. #fcblive #ucl [rac1]

Man kunde tydligt se att något var fel. Det blir väl vila fram till semifinal då antar jag, finns ingen anledning att spela honom i ligan längre.
Annons: