/spanien/barcelona/forum/8185.aspx/spanien/barcelona/forum/8185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona socccerfan1
2012-11-27 18:06
hallå!

Läste precis det på aftonbladet om Messi. Där dem skriver att det är Messis fel att Kung Zlatan fick lämna.

Har kollat runt, på många olika tidningar runt om i världen och hittar inte något om detta. Bara på aftonbladet.

Sen så för alla som har läst Zlatans bok vet om att han började gå emot ledning och regler. Han vägrade vara som "skolpojkarna" som han själv beskrev det.
Började bryta regler, köra till träning med ferrari.. osv osv.. bråka med tränaren.
Är övertygad om att man får mindre speltid om man håller på så..

Sen så gör man sig av med problem. Dem som ställer till med problem, gör som dem vill, går mot regler är inte bra att ha. speciellt om ALLA andra följer reglerna. Vi har ju sett många fall där man gör sig av med sådana spelare.. i barcas fall deco o Ronaldinho..

Där har funnits och kommer att finnas måånga måånga fall där spelare ej kommer överens.. Sen OM detta var fallet så förstår jag inte varför man ens ska lägga energi på att bry sig.

Jag ser det såhär.
Två spelare kom inte överens. Det gick ej att lösa, den sämre spelaren bråkade med tränare FRAMFÖR hela laget i omkläningsrummet, bröt mot interna regler, gjorde som han ville helt enkelt.. ÄR DET DÅ KONSTIGT ATT GÖRA SIG AV MED HONOM? svar nej.

Men missförstå mig inte, älskar Zlatan. Min pappa känner hans far.. och allt det där.. men rätt ska vara rätt...

Visca Barca
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-27 17:35
Hasse Blomqvist appreciation society

Hur många journalister tror du har gjort sig en karriär på att sälja sanningen? SMS historien är givetvis sann, men Guillem kan inte sälja en historia där Messi framställs som en vekling.

I själva verket är naturligtvis hela historien betydligt mindre dramatisk än vad Guillem försöker sälja in den som, men det är det ju ingen som vill höra, eller hur?

Att Messi med den personlighet han har skulle ha ställt ultimatum mot Guardiola är väl ungefär lika verklighetsfrånvarande som Offsideartikel från 2007 där han framställs som om han redan hade bestámt sig för att lämna klubben vid första möjliga tillfälle.

Den enda sanningen är att Messi med sitt sätt att vara inte säljer, och vill journalisterna sälja in sina historier tvingas de att ta ut svängarna rejält för att de ska intressera någon.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-27 17:17
La Armada Blaugrana

Haha, den var faktiskt rätt rolig. Skämt åsido, ingen är större än klubben, men det blr vara en självklarhet.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-11-27 17:06
Barca numero 1//

Aha, såg också nu barcastuff sa samma sak. Sorry.
2012-11-27 17:03
L.A.M Nr 10

Du väl sett ill messino va? I Barcelona är det gudfadern som bestämmer, för Guardiola, Villa och resten är det bara att rätta in sig i leden, annars blir det ståplats i medelhavet ;)

Barcelona Hasse Blomqvist appreciation society
2012-11-27 17:00
Fast nu är det ju inte Aftonbladet som hittat på detta själva, utan en av Kataloniens mest trovärdiga journalister som bör ha många ingångar till Barcelona. Vad hans skulle tjäna på att smutskasta Messi övergår mitt förstånd. Vilket förstås inte innebär att det automatiskt är sant, även om världens bästa spelare rent logiskt borde ha riktigt vassa armbågar. Folk här inne gnäller och kvider som en havande grissuga som snart ska föda. Patetiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-27 16:36
Haha, har väldigt svårt att se Messi skriva något sådant där. Roligt att man ska försöka smutskasta Messi när det passar bara för att han bevisat att man kan vara både överlägsen men samtidigt vara ödmjuk och behålla fötterna på jorden. Folk tror att man måste vara divig för att vara en stjärna, vilket Messi, Iniesta med flera bevisat är bullshit. Sen är det ju Aftonbladet också, sitter och tänker hela dagarna på hur man ska skriva något dumt om Barca på ett nytt sätt.

Förstår inte ens varför jag kommenterar detta. Det är så mycket skitsnack så det är lönlöst att diskutera.
Barcelona Deulofeu
2012-11-27 16:22
Det är jobbigt att vara bäst man får mycket fiender och få riktiga vänner.

Som någon skrev så är det intressant att sådant kommr när guldbollen ska delas ut snart, vad görs inte för att smutskasta klubben och den bästa?

Zlatan mår vara fantastisk och jag är svensk men att det blev Messi och inte Zlatan som var kvar är det bästa som hänt i Barca på evigheter.

Barcelona enko
2012-11-27 16:19
@Barcelona18993:

Lägg till två matcher i cupen den 12 och 19 dec.
Jag tror att Messi vill slå rekord i ligan, inte omöjligt att han redan gör det i helgen hemma mot Bilbao.. och slippa höra gnällspikar runt om i världen att han gjort det mot div 3 lag bla bla...
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-27 16:15
På väg till bussen efter ha jobbat, sätter mig ner för att få tiden att gå med att kolla vad sport nyheterna har att erbjuda. Går in på aftonbladet/sportbladet och ser Messi skickade ultimatium till Pep, som löd "han eller jag" stänger sidan och sätter på musik.

Trenden forsätter!
Barcelona Deulofeu
2012-11-27 16:06
Läs detta!

Aftonbladet tar ut svängarna igen och klagar på Messi och gillar Zlatan.

Tänk vad läsare man får om man kritiserar de bästa och så mycket vänner sen!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-27 16:05
Det är inget snack om att det är helt rätt att vila Messi. Jag tycker Tito varit bättre på det planet än Pep, han har vilat Leo efter vissa landslagsuppehåll och det har alltid kännts väldigt rätt, där loppan sedan haft bra form matcherna efter. Enligt mig ska han inte särbehandlas bara för målrekordet, nu är det en cupmatch mot ett lag från den spanska tredjedivisonen där flera andra givna startspelare vilar, då tycker jag det är rätt att Messi får se matchen från läktaren han också. Och det är knappast årets sista match heller, han har fem nya tillfällen kvar 2012 i vilka han bör kunna klara av att mäkta med fyra mål.
Barcelona Barca numero 1
2012-11-27 16:05
El Kaiser de Michoacán

Den bilden är inte från Chelsea matchen eftersom "3:an" som finns på tröjan inte visas på CL matcherna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-11-27 16:01
Bra att Tito vilar flera spelare. Messi, Xavi, Piqué och Alba med flera är inte med. Sen är det en 16-mannatrupp, det beror väl på att det endast får vara 5 avbytare i cupen?

Så lite avbytare betyder att nästan alla utespelare kan få speltid. Jag skulle vilja se Planas få 90 minuter, visst han är ändå inte en av de riktigt stora talangerna men han har varit med i Barca B ett tag nu och varit en bra startspelare där så enligt mig har han förtjänat det här. Förmodligen lär han dock starta på bänken, som reserv till Adriano och mittbackarna. På mitten hade det varit roligt med en trio bestående av Thiago-JDS-Sergi Roberto, men jag är övertygad om att Song får chansen från start, vilket egentligen är rätt då han är en etablerad truppspelare vilket inte JDS och SR är. Det hade enligt mig varit bra att vila Cesc helt, han har spelat väldigt mycket sista tiden. På anfallsspositionerna tycker jag Deulofeu ska få 90 minuter, eller i alla fall 70. 18-åringen leker stundtals fotboll med Segundaförsvarare och bör klara av Alavés i sådana fall. Sen har jag inte riktigt koll på Villa, det skulle nog vara bäst om han åtminstonde fick börja på bänken imorgon.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-11-27 15:56
Se länk. Bild på Leo Messi efter att Chelsea slagit ut Barça ur Champions League i våras.

Ingen trevlig syn men på något sätt skönt ändå att se att spelarna lider lika mycket som oss fans.
Barcelona la barca
2012-11-27 15:55
Fattar inte varför han vilar messi, att han slår mullers rekord är säker mycket viktigt för honom så jag tycker att hela lagets prioritet nummer ett är att hjälpa messi att göra så många mål han kan så han kan hamna i historieböckerna.
Barcelona Deulofeu
2012-11-27 15:29
LIte rykten som jag tycker berör oss.

Om Mourinhoe och Ronaldo flyttar till Paris är degt ju faktiskt upplagt för Neymar till Real det får verkligeninte ske.

Även fast man helst vill se Deulofeu och en del andra egna spelare är de ganska långt från Neymar så jag håller inte med Cruyff Barca behöver visst Neymar.

Det laget vi släpper honom till kommer att växa något enormt.Visst det kan bli problem med dynamiken i laget med tanke på hur mycket katalaner vi har om vi värvar en superstjärna som Neymar men den risken måste man vara beredd att ta.

Läser man uttalanden han har gjort så är det bara bra saker han har att säga och verkar veta hierarkin redan trots att han aldrig varit där ännu.

Tänk er Zlatan och Ronaldo ihop i PSG intressant faktiskt med Mourinhoe som tränare.

Läste dessutom att vi är intresserade av Pjanic vad har han som våra egna mittfältare saknar tror inte på det skvallret alls.
Länktips: fichajes.com
Barcelona Deulofeu
2012-11-27 15:20
Helt rätt att Messi vilas han kommer ändå slå rekordet.

Planas är en ok spelare men med tanke på att vi har både Alba och att Grimaldo(skadad just nu) har jag svårt att se han få plats i vårt a-lag trots att han är u-21 landslags spelare.

Det skulle vara ifall Grimaldo eller Alba kommer lira vänsterytter isåfall.

Håller också med om att det är konstigt att inte Rafinha får sitta på bänken då han precis blivit uttagen till u-20 för Brasilien för sin fina form.

Leandro Paredes nytt stjärnskott i Argentina och Boca påminner mycket om Riquelme intressant spelartyp som Messi kan ha nytta av.Lite avlastning på mittfältet och lite konstruktivitet är aldrig fel om han nu ska vinna vm.

Barcelona westinho - Sergio #16
2012-11-27 15:02
@Rambla~ el chico dorado:

Jag tycker det är helt rätt att Messi inte är med. Han måste också vila ibland. Målrekordet bryr jag mig inte om, det har förstorats upp alldeles för mycket i media. Kvittar om han slår rekordet eller inte, att göra 80+ mål under ett år i dagens fotboll är bra mycket svårare än att göra det på den tiden. Med det sagt så tror jag ändå att han kommer klara det.

Skulle inte bli förvånad om Messi sitter på bänken mot Benfica dessutom. Vi behöver en utvilad Leo till de svåra matcherna som kommer i ligan.
Barcelona Barcelona18993
2012-11-27 14:40
01.12.2012 D1 FC Barcelona - Athletic Bilbao
05.12.2012 CL FC Barcelona - SL Benfica
09.12.2012 D1 Real Betis - FC Barcelona
16.12.2012 D1 FC Barcelona - Atlético Madrid
22.12.2012 D1 Real Valladolid - FC Barcelona

Dessa matcher har messi kvar innan året är slut för att slå rekordet, han behöver 4mål och 6matcher kvar. Detta borde han klara av lätt;)
Om man kollar på matcherna som han har kvar så kan han ha rekordet redan efter benfica matchen då bilbaos försvar inte är den bästa och benfica måste gå framåt:) Hattrick mot bilbao och 1mål mot benfica ;)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-27 14:32
Hm, lite konstigt att Messi inte är med. Misstanken var ju att han ville närma sig målrekordet. Fast taktiskt är det ju helt rätt att han avstår och vilar upp sig. Han kanske räknar med att hinna med och göra de mål som krävs ändå?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-11-27 14:20
Truppen till morgondagens match: Pinto Oier Montoya Puyol Mascherano Adriano Planas Song DosSantos SergiRoberto Thiago Cesc Pedro Villa Deulofeu Tello Som väntat så vilar några spelare och många B-lagsspelare får chansen, helt rätt. Vore kul att se Deulofeu från start, även Planas är jag sugen på. Känns lite konstigt att Rafinha inte är med i truppen, vet inte om han har någon känning men Rafinha är enligt mig en av dem som är närmast A-lagsspel och borde därför ha en plats i truppen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-11-27 13:44
Mourinhoe på presskonferensen håller han på att tappa totalt eller.Han har alltid vunnit där enligt Pep men jag är inte direkt beredd att hålla med längre.

– Relationen är som tidigare. Jag förstår inte frågan. När man vinner är allt mycket bättre än när man förlorar, det är normalt.

Har det verkligen gått så långt i Madrid att när man förlorar är det nomalt.

Att det är illa ställt hos de vita har man förstått sedan länge men så illa?
Barcelona Lukman Roffe Murad
2012-11-27 13:23
Guardiola till Brasilien?

Jag tror att Brasilien skulle bli ett lag igen som folk älskar att kolla på, inte som de senaste tiden...

Go Guardiola Go
2012-11-27 12:27
Gårdagens Cracovia var så jävla klockren, det sjuka är att det verkligen är så ROFL
Barcelona Corazon
2012-11-27 11:56
Angående d tuffa spel schemat vi har exakt samma som real dom möter malaga borta två veckor efter är det vi, dom möter Valencia borta två veckor efter möter vi dom borta, så vi har exakt samma som real hela vägen med två veckors mellan rum..

Det är alltså lika tufft för dem
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-11-27 11:34
Även om jag kan känna viss skadeglädje åt Espanyols sportsliga situation tycker jag synd om Pochettino. Han har gjort mer än någon annan för att få den klubben på rätt köl och satsat på ungdomar från canteran och stundtals spelet fin fotboll.

Att sparka honom kommer inte lösa deras problem, framför allt inte när det är de som sparkar honom som egentligen är roten till problemen. Om man tar in Aguirre får man in en kompetent tränare. Blir det istället Marcelino kan jag inte se någon förbättring i tränarbytet.
Barcelona enko
2012-11-27 11:01
Ikväll får vi veta Barcelonas nästa motståndare i copa del rey som Barca ska möta den 12 och 19 december.. Det blir antingen Cordoba eller Real Sociedad. Första möte vann Cordoba med 2-0..
Barcelona enko
2012-11-27 10:48
I januari kommer Barca även spela 4 cupmatcher, i början av månaden mot Malaga eller Bilbao i kvartsfinal och sen dubbelmöte mot Real Madrid om de nu i kvarten avfärdar Valencia... Så Januari månad bli extra tuff med 8 matcher på 25 dagar..
Barcelona Barcaholic
2012-11-27 09:32
Heywood Jablome - Andrés

Håller med om att spelschemat ser tufft ut, men vi spelar faktiskt hemma mot Atletico Madrid.
Annons: