/spanien/barcelona/forum/8184.aspx/spanien/barcelona/forum/8184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2012-11-25 14:03
En förlust får dem att ifrågasätta spelarköp och vilja köpa ännu flera. De har ju för bövelen köpt sönder en halv fotbollsvärld och marginaliserat den i sin överbetalda och överskattade trupp. Och klagar på di Maria, han är ju betydligt mer delaktig i spelet än vad Cronaldo är.
Blir ju liksom lite svårt att äga en match när man inte har någon Xavi.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-11-25 13:50
Det roliga med Real iår är att varje dåliga match dom utför så jämför dom med deras "dunder säsong" förra säsongen. Är det inte dags att kanske inse att det inte va ni som va bra utan vi som gav bort titeln? För ingen spelare kan bli mätt på en ligatitel, det håller helt enkelt inte.
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-25 13:38
addeh

Grejen är dock att Dongou spelar i B-laget där lagets resultat och kontinuitet är underordnat spelarnas individuella utveckling. Deulofeu som i vilket A-lag som helst i Segunda hade spelat som ordinarie får i Barcelonas B-lag bara hälften av spelminuterna, detta handlar enbart om att han ska utvecklas som spelare. Lika dant är det med Dongou, han utveckling som spelare är överordnat hans kontinuitet på planen.

Det man i B-laget vill undvika mer än något annat är att nästa stora talang blir en Bojan 2.0. Det är mycket psykologi när man ska förbereda spelarna inför en eventuell flytt upp i A-laget. Doungou må var ödmjuk nu men ingen vet hur han skulle hantera en flytt upp i A-laget och där sen få tillbringa de två-tre första säsongerna som inhoppare. Bojan klarade inte av det och risken är stor att varken Deulofeu eller Dongou gör det heller om man hanterar deras utveckling fel.
Barcelona ElRaval
2012-11-25 13:33
Nu sitter Realfansen i Puertan och snackar nyförvärv till ett redan överbefolkat lag.

Det snackas Isco så klart.. Inser att det blir svårt för oss att värva honom med tanke på hur många spelare vi har, men jag hoppas verkligen verkligen verkligen INTE att Real värvar honom. Där tror jag vi har en ny storspelare.. Om än kanske inte i klass med t ex med Iniesta, så absolut David Silva typ-av-klass.

Hoppas Isco blir kvar i Spanska ligan men varken Barca eller Real. Malaga måste fortsätta prestera, det är bra för ligan.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-25 13:22
Deulofeu är en CRACK! Håll hårt i honom...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-25 13:21
Gud vilket löjligt mål att släppa in.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-25 13:19
Off topic;

Unai Emery sparkad från Spartak Moskva, oddsen på att han tar över Espanol nästa vecka lär inte vara höga...
Atlético addeh
2012-11-25 13:18
Mojito

Förstår dig, och honom till viss del - men bara ibland. Visst är det som La Armada Blaugrana säger att det är en del i planen att inte ge en spelare som Deulofeu för mycket utrymme. Han har ju blivit känd som att vara lite kaxig, därför har jag ingenting att säga emot att han emellanåt får inleda matcherna på bänken. Han lär ju som sagt inte få starta varje match i A-laget när han väl når dit.

Däremot är det ett helt annorlunda fall med Dongou. Oerhört ödmjuk kille som alltid ger 110%. Jag ser ingen anledning att inte spela honom mer än man redan gör.
Atlético addeh
2012-11-25 13:16
mirzaculé

Han kommer ju ta över numme #7 i A-laget efter Villa nästa säsong så kör på den du. ;-)
Barcelona La Armada Blaugrana
2012-11-25 13:15
Såg att det var lite diskussion om Dongou som inte får spela. I B-laget har klubben en metodik där man vill få ut kvalite över kvantitet. Istället för att låta alla de bästa spelarna få så mycket speltid som möjligt utsätter man dem medvetet för olika situationer de kan tänkas behöva gå igenom när de senare ska upp i A-laget.

När spelare som Dongou eller Deulofeu roteras och ibland inte ens sitter på bänken så är det i linje med klubbens metodik. I B-laget ska spelarna tränas att hantera olika situationer de kommer att stöta på senare i A-laget. Man vill se hur de reagerar och hanterar att hamna på bänken eller läktaren efter att ha gjort en bra match.

Det viktiga i B-laget är inte att de får så många minuter som möjligt på planen utan att de lär sig göra något av de få minuter de får i A-laget när de väl kommer dit.
Barcelona mirzaculé
2012-11-25 13:11
Gör Deulofeu sitt tredje idag så sticker jag till Fotbollsaffären i Malmö och trycker hans namn på tröjan. :D Men vad tycker ni jag ska välja, nr. 27 eller nr.7?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-11-25 13:05
addeh

Jag försvarar inte Eusebios val, förklarar bara hur han kan tänka sig resonera.

och ja, det var petigt...
Atlético addeh
2012-11-25 13:05
Upptäckte först nu att den gamle supertalangen Gai Assulin spelar för Racing i dag. Mycket intressant. Han har inte utmärkt sig alls.
Barcelona zick9
2012-11-25 12:55
Snyggt mål av Deulofeu! :D
Atlético addeh
2012-11-25 12:50
Mojito

Egdar Ie kan även användas som mittback. Det är nog där han allra främst är tänkt att spela. För övrigt är det Ie, alltså inget L. Petigt, I know. :-)
Atlético addeh
2012-11-25 12:48
Mojito

Dongou gjorde ändå 12 matcher i Segundan förra säsongen. Han kanske inte bör starta varje match, men pendla starter med inhopp är han mer än redo för. Han gör bra ifrån sig varje gång han får chansen.
2012-11-25 12:46
@mirzaculé:

De har haft lite otur med skador och inte fått så mycekt speltid.

Edgar Le sitter på bänken idag, däremot har inte Agostinho Ca fått plats i truppen. Den ena är ytterback, den andra är defensiv mittfältare.
Barcelona mirzaculé
Kan någon göra mig en tjänst att länka Deulofeus mål senare idag. Enligt en vän till mig (Milan fan) så kommer Deulofeu ALDRIG bli lika bra som deras El Sharaawy. (Stavning)
Barcelona mirzaculé
Kan någon göra mig en tjänst att länka Deulofeus mål senare idag. Enligt en vän till mig (Milan fan) så kommer Deulofeu ALDRIG bli lika bra som deras El Sharaawy. (Stavning)
Barcelona Zamboza
"I try to be fair and objective, and when my team lose, I do not seek excuses or blame other things,”

"[The referee] was hugely at fault for a wrongly disallowed Benzema goal and a clear penalty in the closing minutes.
LOL

Kopierade en kommentar från Goal.com. Då tog jag inte med klagomålen mot spelschemat. Vem som gjort uttalandet behöver ju knappast påtalas. There is only one.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-11-25 12:44
Härligt mål Deuolo
Barcelona SaM__-
2012-11-25 12:43
Snacka om Ketchupeffekt, 3-0 efter 45!!
Barcelona El Soap
OJ, Deulofeu, vilket mål! 3-0!
Barcelona mirzaculé
Oh my lord Deuloooofeeuuuu
Barcelona S91
2012-11-25 12:42
QUE GOLAZOOO!
Dubbel
Ojojoj, vilket mål av Deulofeu! Slalom a la Messi!
Atlético addeh
Herregud, vilket mål han gör, Deulofeu! 3-0 till Barça B.
Barcelona mirzaculé
2012-11-25 12:41
Och köpte man inte in några spelare från Portugal? Jag har sett ett par matcher, men inte hört eller sett någon av dem.
Barcelona Barcadinho.
2012-11-25 12:40
el Flaco- riktigt bra artikel !

Lite OT - men jag kan tillägga att DN har följt utvecklingen i Katalonien riktigt bra de senaste månaderna (sen nationaldagen och demonstrationen). Senast den här veckan kom det två stora artiklar, den ena jämförde situationen och kraven i Katalonien med Skottland och Italien (där det finns flera partier som Lega Nord m fl som vill splittras från den södra delen). I Spanien är det samma utveckling mer eller mindre också i Baskien och Galicien. Dessa områden avvaktar nog för att se hur utvecklingen i Katalonien kommer se ut.

Idag finns det igen en stor artikel som tar upp fördelar och nackdelar för Katalonien med att splittras, särskilt ekonomiskt. Och olika spanska bedömare tar upp sina åsikter.

Lite kort kan man säga att motståndarna till splittring ser den enorma kostnaden med att bilda en egen nation. Man måste t ex bilda många egna nya institutioner. armé med flera, kostar enormt.
Det finns också en stor risk att Spanien kommer lägga veto för Kataloniens medlemskap i EU, eller åtminstone försöka dra det på tiden.
Vissa tar upp risken med ett totalt embargo av Spanien när det gäller import av katalanska varor..

Alltså regeringen i Madrid hotar och kommer fortsätta hota. De är oroliga för utvecklingen - ett bevis på det är dagens nya nyhet att Artur Mas är anklagad för att använda olagliga pengar från utländska banker för sin valkampanj. Tydligen bryter det mot lagen och han riskerar väcka åtal.

Artur Mas parti (CIU) och andra partier som vill ha splittring kommer säkert vinna valet. Undersökningar visar att de landar på runt 65 procent hela blocket, och kanske CIU får en egen majoritet.
Mas lovar folkomröstning om självständighet men han nämnde inte ett datum, utan han säger att det kommer ske de närmaste 4 åren.
Regeringen ser folkomröstningen som olagligt, strider mot konstitutionen, så klart.

Men nu till fotbollen- jag tog upp det förut men nu igen. Jag tänker hela tiden på den skandinaviska ligan som var igång knappt två säsonger. Det är ett exempel på att man kan bilda en liga över olika nationer. Jag tycker att det är rimlig så länge nationerna är en geografisk enhet. Iberiska halvön i så fall.
Men det finns alltid risk att regeringen i Madrid tvingar förslag på fotbollsförbundet bara för att jävlas. Det bör man ta i beräkningen.

Vad jag själv tycker om det hela - det tar jag inte upp här, blir för mycket politik, även om politik och sport går ihop i vissa platser...
Annons: