/spanien/barcelona/forum/8183.aspx/spanien/barcelona/forum/8183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-02-03 19:00
Hoppas Pedro gör mål och Fábregas slutar slarva på mittplan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona true_barca_fan
2013-02-03 18:59

Barcelona B-Guden
2013-02-03 18:58
@L.A.M Nr 10:

??
Vi har nog aldrig roterat så här mycket som vi gjort i år på dom senaste 5 åren
s.eto
2013-02-03 18:58
Barcelonistas

Så enligt dig kan inte en spelare ha en lite sämre säsong , för då ska han säljas av direkt?

Med det resonemanget hade man fått sälja av en hel del spelare varje säsong
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-03 18:56
Om Pedro bara fick igång sina galet vackra och effektiva avslut också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-02-03 18:56
Jag är oroad över hur lite vi faktiskt roterar laget. Det finns risk för att nyckelspelarna blir utslitna och åker på skador inför de tuffa matcherna som kommer framöver. Iniesta och Cesc är båda skadebenägna, Xavi är gammal, Dani Alves har börjat åka på fler skador, det hade varit en katastrof om Messi blev skadad etc. När vi har spelare som Alexis, Villa, Thiago, Montoya, Adriano, Mascherano och Song på bänken, där alla spelare trots allt är klasspelare så borde vi använda dem bättre.

Sedan kvarstår det faktum att Iniesta som ytter inte funkade på Bernabéu, Messib lev alldeles för ensam och Pedro har inte den bästa tekniken för att klara av flera spelare på egen hand. Valencia kommer pressa högt och vi kommer få problem i uppspelssfasen. Då skulle jag vilja ha Villa på vänsterkanten, för att gå tillbaka till grunden i spelet och bredda rejält. Iniesta som vänsterytter är egentligen bäst när vi ska totaldominera matchen, eller när vi spelar på hemmaplan mot bra lag. Då blir det mer ytor framför mittfältet och backlinjen hos motståndarna och då kan Iniesta droppa och Cesc ta löpningar in i mitten. Mot Valencia kommer det bli trångt och gå snabbt på mitten, om Iniesta då droppar blir det helt fel och vi kommer att köra fast i mitten. Bättre då att ta ut Cesc, lägga Iniesta på sin vanliga roll och ha en ordentlig anfallare, Villa eller Alexis, på planen. Helst Villa i nuläget.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-03 18:55
Känns som att många fått för sig att pedro varit urkass bara för den där missen mot real. Tänk om messi missat friläget, hade man då suttit och sagt att han varit värdelös i år?

Själv hade jag startat med pedro-messi-villa och flyttat ner iniesta till mittfältet till förmån för cesc
Barcelona Baronen
2013-02-03 18:53
Rambla~ el chico dorado

Vidhåller starkt. Tycker man är ute på djupt vatten när man kritiserar Pedro så hårt.
Hans roll i laget kan man inte blunda för. Han är given för mig.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-03 18:44
Jag är mer orolig över att Mascherano startar som mittback. Äh lägg ner nu, så dålig som vissa påstår har inte Pedro varit. Ert minne är typ en match kort.
Barcelona Occi
2013-02-03 18:41
Tjänstefel om el guaje inte får minst 30 min. Iniesta är en man för mittfältet, sätt ner han där ut med cesc(ja, trots hans fina form). In men guaje på anfallet.
Barcelona Indir
2013-02-03 18:40
Om Villa inte får starta så är det tjänste fel !!!!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-03 18:35
Pedro har varit rätt bra efter nyår. Att hav spelar är väl inte så märkligt i sig. Det är att Villa fortsätter bänkas, trots att han också levererat så gott som hela säsongen, som nog förbryllar många. Men men! Se till att vinna nu ändå och börja rotera lite framöver
Barcelonistas
2013-02-03 18:33
Sist Pedro var i bra form var ju när Pep fortfarande hade hår på skallen. Det säger en hel del, och trots det så får han starta. Medan en spelare som visat bra form (Villa) bänkas hela tiden.
Barcelonistas
2013-02-03 18:32
Barcelona Acrobat
2013-02-03 18:27
Jag tycker att man kan rotera mer än vad man gör. Ikväll hade man mycket väl kunnat vila Fabergas, flyttat ner Iniesta och satt in Villa i anfallet tillsammans med Messi och Pedro.

Nåväl... vi får hoppas på att Pedro hittar sin form snarast och att Villa i varje fall får lite speltid genom ett inhopp i andra halvlek.
Barcelona Baronen
2013-02-03 18:25
Pedro är vital, sin ibland bristande teknik och speluppfattning till trots.
Barcelonistas
2013-02-03 18:22
Varför inte köra Iniesta-Messi-Villa?. Pedro har varit lika usel som Sanchez senaste tiden, missar chanser som en 2 åring hade suttit.
2013-02-03 18:20
Återstår att se då. Ser gärna MVP ikväll. Och till helgen mot Getafe måste även spelare som Song och Bartra få luftas
Barcelona Stoichkov~
2013-02-03 18:20
@älskabarcelona:

Nej, enligt hemsidan blir startelvan:

Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Alba, Sergio, Xavi, Cesc, Iniesta, Messi y Pedro.
Barcelona Barcelona!!
2013-02-03 18:19
Helt sjukt att Villa får spela så lite, hans målsnitt iår har faktiskt varit bra med tanke på hur lite han har spelat, jämfört med Pedro som gör ett mål i halvåret...
Barcelona älskabarcelona
2013-02-03 18:17
Villa startar enligt hemsidan !
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-03 18:16
Enligt Marca och hemsidan startar Villa istället för Cesc.
2013-02-03 18:14
Jäkla stark Valencia mönstrar för övrigt...
Barcelona ElTriplete
Tycker riktigt synd om Villa.. Det är nog bäst för han att han lämnar oss. :/
Barcelona Stoichkov~
Synd och nästan lite fegt att Roura inte vägar starta med Villa. Jag hoppas att Villa hoppar in redan i halvtid. Man måst få igång Villa nu innan den tuffa schema börjar.
Barcelona Baronen
Visst, jag kan hålla med, men det är inte direkt ett nytt fenomen att Villa inte får spela. Det jag inte begriper är att man inte säljer honom, om man ändå vägrar använda honom. Det är det konstiga.
2013-02-03 18:13
Visserligen möter vi Valencia korta men att spela villa vore inte att "go crazy" direkt
Barcelona älskabarcelona
2013-02-03 18:12
JOJ vad hände med Barcas rotationer i laget? några utav spelarna såg utslitna förra matchen. Framför allt Fabregas! Idag kunde man iaf låta Villa eller Alexis starta samt Thiago och Song. Får väl hoppas på att vi klarar oss från skador idag
Barcelona Acrobat
2013-02-03 18:11
Känns väldigt tråkigt att man inte försöker matcha in Villa inför Champions League och så vidare. Utan honom på planen har Messi ingen spelare att slå sina djupledsbollar på när han viker in i planen och vill lyfta bollen över backlinjen. Spelet blir mycket långsammare och sidledsbetonat när inte Villa är på planen. Det är frustrerande! Jag hoppas att han blir inbytt i andra halvlek, men man vet ju hur det brukar se ut... det blir Sanchez som kommer in istället.
2013-02-03 18:11
Jag börjar nästan ana en hund begraven. Vill inte kritisera de som får starta, men att konsekvent bänka villa och andra som presterar är för mig ofattbart
Annons: