/spanien/barcelona/forum/818.aspx/spanien/barcelona/forum/818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2016-09-26 06:53
Ska också stämma in i hyllningskören. Otroligt kul att vi har en sån stark Mod-trupp :) Det här forumet var länge mitt första "Go to" när jag skulle fördriva tid på internet men har tyvärr blivit lite mer sekundärt nowadays av diverse anledningar. Ser fram emot en bra nivå och intressanta diskussioner, även om jag oftast håller mig i bakgrunden. Kan passa på att säga att jag bokat resa till Barcelona. Åker med världens bästa sällskap, min 8-åring :) Blir 3 nätter mån-tors och vi ska bevittna Barcelona - Manchester City. Givet besök på Barca Experience med honom dagen innan såklart. Satan vad roligt det ska bli :) Dags för sonen att bli frälst! Nu är detta säkert inte intressant för många av er men jag är så glad att jag behövde skriva av mig det. Visca el Barca y Visca the new and improved Les Rambles :)
Barcelona Gabriel
2016-09-26 00:40
koeman92

Härligt val, är övertygad om att du kommer att vara en stor tillgång som moderator på det här forumet. Det roliga med dig är att du är snabb med att beundra andra skribenter här inne men ofta misslyckas med att se din egna storhet och talang som skribent. Med det sagt så vet jag att du är ett klockrent val. Lycka till!
Barcelona Xaviesta
2016-09-26 00:02
koeman92 Aces in their places är det som gäller vid val av mod och beslutet att välja dig känns helt rätt på många plan. Jag är övertygad om att du med din fingertoppskänsla kommer att bidra på bästa sätt till att en hög ribba blir vardagsmat i forumet en vacker dag. Mycket bra val!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2016-09-25 23:07
Det går riktigt bra för Barca B resultatmässigt. Efter vinst med 2-3 idag leder man ligan efter 6 omgångar!

Barcelona Barcadinho.
2016-09-25 22:25
koeman92 - fint skrivet.

Lika imponerat hur redaktionen lyckas välja rätta personer så ofta :-)
Barcelona Barcadinho.
2016-09-25 22:23
Lite OT men jag imponeras varje gång jag ser Donnarumma vaktar Milans mål.
Han är en 99, ovanligt att ha så ung målvakt på en så hög nivå. Kul.

Tello in lör Fiorentina förresten.
Barcelona koeman92
2016-09-25 20:47
Afton!

Hoppas att alla har en skön söndagskväll.

Som många tidigare har nämnt, har forumet varit lite på glid på senare tid. Duktiga skribenter försvinner, bra och analytiska inlägg blir översvämmade av one-liners, kommentarer om hur ful Cristianos nya frisyr är, eller ogrundad smutskastning mot egna spelare/tränare. Les Rambles har gått till att vara ett av Svenskafans mest respekterade forum med många guldkorn och talangfulla skribenter, till ett forum som ständigt förlöjligas.

När jag först började skriva här under 2012, då som ung tonåring, kände jag mig väldigt liten jämfört med andra skribenter. Min dåvarande förmåga kunde helt enkelt inte matcha Cameroonians makalösa analyser, Ragnaröks (numera känd som Kröjff) avancerade metaforer eller Xaviestas debattförmåga. Samtidigt gjorde detta forum det ännu roligare att följa vår älskade klubb. Med tiden påverkade läsningen här inne även min egna vokabulär och mognad som fotbollssupporter.

I synenhet har jag alltid haft stor respekt för moderatorerna, som trots ett bra arbete utifrån sina egna förmågor får ta emot så mycket kritik. Från och med idag känner jag mig även stolt över att få vara med och bidra till att återställa forumet till sitt forna jag, genom att gå med i mod-teamet.

Jag hoppas att som ny moderator kunna bidra till att göra detta forum så levande och spännande som möjligt, samt attrahera duktiga skribenter, såväl gamla som nya. Jag lovar därför att göra mitt bästa för att hjälpa övriga mods att hålla forumet så rent som möjligt, och kommer att bemöta provokationer, irrelevanta inlägg och andra typer av regelbrott på bästa lämpliga sätt.

Bona nit i Visca el Barça!
Barcelona ElRaval
2016-09-25 17:38
[QUOTE=Tiki-Taka]Luis Enrique is considering the option to play Ter Stegen at DM as Busquets replacement rather than Rakitic, Gomes or Mascherano. [Diario Sport] Något april skämt eller Hahaha [/QUOTE] Haha vilket bottenbetyg till de potentiella ersättarna.
Barcelona Barca4life98
2016-09-25 17:22
Tiki-Taka Ter Stegen är den nya Sergi Roberto confirmed! ;)
Tiki-Taka
2016-09-25 15:47
Luis Enrique is considering the option to play Ter Stegen at DM as Busquets replacement rather than Rakitic, Gomes or Mascherano. [Diario Sport] Något april skämt eller Hahaha
Barcelona Shanghai
2016-09-25 13:20
Diego Alves räddar en ny straff. Alltså han är nog den bästa straffräddaren någonsin? Han har redan slagit rekord för flest räddade straffar i Spanien. Synd att vi värvade holländaren istället.
Barcelona Davids3
2016-09-25 13:10
Shanghai

Nja, en ren la masia produkt kommer aldrig försöka efterlikna Ronaldinhos spelstil :-)

Förresten, var det någon som såg Thiagos passning igår som senare ledde till mål? Inte många som kan göra det där!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-25 13:02
After 4 games in 16/17 Sergi Roberto has already the same number of Liga assists (4) as Alves had in all the 15/16 season.
Barcelona Shanghai
2016-09-25 13:01
Jag minns hur alla (jag var bland de) som kritiserade Sergi Roberto enda ner till fotknölarna för några år sen. Han var som Bambi på hal is. Man såg att killen var nervös så fort han touchade bollen. Och alla visste då att han inte hade någon framtid i våran klubb. Men sen kom förändringen och utvecklingen som ingen hade trott på och det är historia. Man kan vara glad att vi har Messi och andra stjärnorna dock skall vi vara ofantligt glada att vi har en såpass mångsidig spelare som kan acklimatisera sig var som haver utan bekymmer och inte nog med det utan han dominerar som om det vore han har spelat på den positionen hela livet. Som jag sade dör några dagar sen, skulle inte bli förvånad om han börjar med tricks á la Ronaldinho. Ge honom ett nytt lukrativt kontrakt för det har han verkligen gjort sig förtjänt. Måste även konstatera att kaptensbindeln passade Piqué galant. Man såg att han tog ännu mer ansvar och var entusiastisk. Hade inte klagat alls om Enrique gav honom den permanent. Låt oss vara ärliga, Iniesta, Messi och Busquets är inga kaptensmaterial. De enda två jag ser som kaptener i laget är Mascherano och Piqué.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-25 12:53
Roberto började ju ta för sig redan på mittfältet för något år sedan, men det är ju som högerback han har fullkomligt exploderat! Så sjukt häftigt att se. Enrique ska ha beröm för att han vågade satsa på Roberto i den positionen.
Barcelona neymar JR
2016-09-25 12:49
Inte såg han honom som högerback iaf, ändå där han exploderade. :)
Barcelona Barclasico
2016-09-25 12:43
Pep Guardiola in 2011: "Sergi Roberto is a player to follow in the coming years. When he explodes, you will be really surprised by him."

Only Guardiola can see that!
Barcelona papillon
2016-09-25 11:48
Ribohn Fan

Och med "Äpplen och päron" så menar jag givetvis att Umtiti är den klart bättre i jämförelse med Bartra.

Märkligt att ingen utav Bartras Barca-tränare tyckt att han har allt som en Barca-spelare ska ha...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Tiki-Taka
2016-09-25 11:47
Ter stegens matchens sämsta!? Ge en förklaring till det?
Barcelona Davids3
2016-09-25 02:09
Jag har tittat lite närmare på tacklingen som S.Roberto fick idag. Den var ingen lek alltså, han hade kunnat få ett brutet ben där om han inte hade haft marginalerna på sin sida. Fattar inte hur han kunde fortsätta spela efter det.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-25 00:23
Min är: 1. Neymar 2. Sergi 3. Pique 4. Mathieu
Barcelona erkano
2016-09-25 00:18
Matchens bäste ikväll: 1. Neymar jr. 2. Roberto 3. Arda/Gomez 4. Pique 5. Raffe Matchens sämste ikväll: 1. Ter stegen
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-25 00:04
Tur att vi inte mötte Las Palmas idag då hade det blivit torsk. Ännu en trevande match från oss idag. Första halvlek kontrollerar vi på ett bra sätt, med 4-3-3 spelet, med tremanna mittfältet. Anfallsspelet inte lika bra Rafinha och Suarez kommer inte med i spelet. Andra halvlek katastrofalt dåligt när vi går ner på en 4-4-2. Släpper helt kontrollen och tur att vi möter ett sämre lag och att utvisningen kommer. Jag tycker det är lite sorgligt att när vi till den här säsongen har värvat en massa spelare. Men ändå har vi inte lag för att kunna föra spelet med 4-3-3 mot ett bottenlag, när vi har en forwards borta för skada. Ser också fram mot en match när alla på plan spelar på topp. Varje match den här säsongen är det typ 4-5 som är bra resten mindre bra.
Barcelona Shanghai
2016-09-24 23:54
Ber om ursäkt mod. Kan inte hålla tillbaks mina känslor när det gäller Real Madrid.
Barcelona Shanghai
2016-09-24 23:13
Blaugrana91 Bättre att skratta när säsongen är slut än inledningsvis. Jag hatar när vi hånar för det kommer hända mot oss också och de kommer skratta.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-24 23:10
[QUOTE=Shanghai]Medan smutsen fick endast oavgjort på bortaplan och ni sitter här och skrattar? Skärpning. [/QUOTE] Jaha so? Dem tappade poäng och vi närmar oss i tabellen, hur kan det inte vara något att glädjas åt. Jösses....
Barcelona Shanghai
2016-09-24 23:05
Måste du ständigt använda öknamn till andra lag och spelare? Läs om det du skriver en extra gång innan du skickar. Väx upp, skärp dig och höj nivån!

Varning! / Mod.

Barcelona Shanghai
2016-09-24 23:02
Vad är meningen med att skratta och håna? Vi förlorade på hemmaplan på självaste Camp Nou mot en nykomling.
Barcelona Reymar
2016-09-24 22:56
Vilket luftslott detta Madrid lag är, blir stundtals totalt utspelade av Las Palmas. Vad tror ni händer mot Dortmund? Tror verkligen på att dom kommer bli krossade av Auba & co. Nu när dom är bannade så är det helt obegripligt att dom inte har någon ersättare till Casemiro.
Barcelona Acrobat
2016-09-24 22:45
HAHA Madrid!
Annons: