/spanien/barcelona/forum/8179.aspx/spanien/barcelona/forum/8179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-03-15 21:45
Xavi är väl dock inte skadad? Han har väl problem med sin akilleshäl som vanligt, och bör egentligen endast spela i CL från och med nu, och möjligtvis någon enstaka ligamatch. Puyol å andra sidan får vi nog klara oss utan under en längre, och jag hoppas verkligen att förstavalet bakom Piqué och Mascherano inte blir varken Busquets eller Adriano, utan Bartra som får spelas in. Abidal är nog inte nära en comeback förrän om kanske 1 månad eller så enligt rykten.

Dessutom är Mascherano endast ett gult kort ifrån en avstängning i CL, och det kan därför vara bra att börja spela in Bartra ordentligt redan nu, så att han är tillgänglig vid en eventuell avstängning på el Jefecito.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-03-15 21:33
Det här luktar betydligt längre än tre veckor för Puyi är jag rädd. Var samma visa för nåt år sen när han skadade knät mot Racing Santander och skulle vara borta någon vecka, men blev borta hela våren innan han spelade lite i slutet av säsongen och opererades till sommaren. Hoppas min känsla är fel!

Nu får Senor Bartra fanimej få speltid framöver. Han lär inte prestera inledningsvis - vem gör det direkt efter ett halvårs frånvaro från matchspel mer eller mindre. Men ge honom tid!
Barcelona Barca King -
2013-03-15 21:32
Tack ledningen och Tito för att ni slösa 19 miljoner på Song och inte en back. Kanske Hummels som hade bara 1 år kvar på sin kontrakt förra säsongen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-15 21:16
Carles Puyol, who has knee dicomfort, is undergoing arthroscopic knee surgery at this moment. He will be out for at least 3 weeks

Gamlingarna verkar ha det tufft nu.

Dags för Abidal och Bartra att få lite speltid kanske?
Barcelona Barca King -
2013-03-15 20:52
Pep Guardiola Jag har lärt mig meningen av seger och att vara ödmjuk över det. Men jag har även lärt mig att förlust gör dig starkare och lär dig dig att förstå värdet av att vinna. Sporten har även lärt mig att när en tränare väljer en spelare istället för mig, är det på grund av att tränaren tänker på laget. Visca Barca y Visca Guardiola, du har alltid varit en vinnare Pep! Från Barca hjärtat på Facebook.
Barcelona påfågeln
2013-03-15 20:25
Hoppas Malaga slår ut Dortmund, skulle vara jäkligt skönt. Känns som om de har en helt okej chans i varje fall, Dortmund imponerar bara stundvis, och Pellegrini är en av världens absolut bästa tränare. Att han dessutom har klass och är ödmjuk är väl själva orsaken till att Real sparkade honom... Del Bosque fick ju inte heller fortsätta en gång i tiden...
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-15 20:22
Tito var och hälsade på New York Red Bulls träning idag, Henry och Rafa Márquez spelar där sen tidigare. Kul att se honom och man hoppas han är tillbaka snart.
Barcelona zigazaga
2013-03-15 19:23
När vi vann ligan 05/06, och dessutom Champions, så vart vi hyllade, även i Sverige. Sen började vi vinna mer, då kliade det lite på folk. Sen vann vi ännu mera, och mer och mer. Sen 05/06 så har vi väl vunnit upp mot 30 titlar. Det är klart att supportrar till andra lag är pissed off, det hade jag vart också.

Jag minns 90 talet och Barca, då var det inte såhär fint boys. Let the haters hate.
Barcelona Andreas-
2013-03-15 19:12
Barca King: Helt rätt, hatet mot oss är bara positivt. Folk gillar inte att samma lag vinner o vinner o vinner. När vi har spelare som dessutom vinner EM o VM sen slår en massa individuella rekord så eskalerar det ännu mer. Slå er för bröstet ist, vi är Europas kungar!
Barcelona Barca King -
2013-03-15 18:59
Barcelona Barca King -
2013-03-15 18:55
Xavi has again Achilles' heel discomfort after Xabi Alonso targetted them in last clasicos and will only play key games in coming weeks [as]

Är madrid en klubb med någorlunda heder kvar? Kan de spela fotboll utan att avsiktlig skada våra spelare? lilla madrid ncncncnc.
Barcelona Barca King -
2013-03-15 18:44
Mot P$G måste vi vinna på borta plan. För att ett borta mål eller 2 är guldvärt i CL. För att returen på hemmaplan kan gå väldigt illa om de gör ett mål på oss.

Vi borde gå in första mötet för att döda den i Paris på plats. Vi ska inte gå in med tanken att ett dubbel möte ska spelas. Sen kan vi spela vår tik taka lugnt på Camp Nou.
Barcelona Barca King -
2013-03-15 18:38
Barcelona Barca King -
2013-03-15 18:23
Finns inget lag som är mer hatat än Barcelona och det är inget jag tycker att vi ska försvara längre. Tycker att vi ska omfamna hatet och ta vår position som ALFA! Det får de att koka och det får mig leeeeeee små fult ner på de :D
Barcelona Davids3
2013-03-15 18:20
blev dubbel.
Barcelona Davids3
2013-03-15 18:20
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Så som någon kommenterat videon på youtube, han är den dolda kraften i barca, han är dold i skuggan av Messi, Iniesta, Xavi (samtliga är iofs "större" än honom).
Sjukt viktig är han och jag är glad att han endast är 24.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-03-15 18:19
@Thiago-The next one:
Riktigt snygg frisyr tycker jag. Ni kan hitta bilderna i länken. I numerisk ordning finner ni bilder på Dani Alves nya frisyr: 2, 12, 13, 22 Tydligen ingick den nya frisyren i en vadslagning med vänner som handlade om veckans CL-match men mer exakta detaljer framgår inte. Resultatet blev hans nya frisyr i vilket fall. Dani verkar vara en sjukt skön personlighet. :)
Barcelona Andresito
2013-03-15 18:16
enkos

Förstår inte hur du kan förneka Reals straff som Piqué orsakade.. Det var en helt solklar straff och det måste man inse vare sig man hejar på Real eller Barca. Den enda man kan skylla på för att Real fick straff är Piqué, helkasst ingripande mot Cristiano.

-------------------------

Glad över att vi inte fick Real, hade vi fått dem hade vi nog varit ute. Men då menar jag inte att Real är turneringens bästa lag, för det är dem inte. Jämför man Real och Barca med resten av lagen så tror jag Real skulle ha det betydligt tuffare än Barca mot tyskarna och Juve.

Tror endast vi möter Real i en eventuell semi. Får Real möta Bayern/Juve/Dortmund i semin så tror jag de inte klarar att ta sig till en final. Det enda sättet får Real att ta sig till final är att besegra Barca i semin.

Tycker tyvärr inte att vår taktik räcker till mot Real nuförtiden, men jag låter mig gärna motbevisas!
BARCA-més que un club
2013-03-15 18:11
Inget lag som har gått så här långt i Cl ska man underskatta, ja menar har man gått så här långt så kan alla lag slå ut varandra bollen är rund ju, och allt kan hända i 180 min.

Ni som säger eller tror att Real fick en lätt lottning har helt fel, jag tror verkligen
Gala... kan verkligen bjuda upp på match mot marängerna i bägge mötena

Gala på hemmaplan med sin galna publik i ryggen är inget och leka med.
kan lova Real lär få det svårt i kvarten.

Vår lottningen mot Psg lär bli en spännande drabbning i 180min

Zlatan mot sin gamla klubblag, blir tufft och krävs mycket fokus på våra spelar att spela smart och bra , och inte ska vi heller underskatta detta Psg

Dom har ju oxå en hel del stjärnor i laget hoppas vi får med oss minst ett mål från Paris , så har vi goda möjligheter att gå vidare när vi spelar på hemmaplan på Camp nou.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-03-15 17:59
@L.A.M Nr 10:

Det skulle vara riktigt kul om Galatasaray skickar ut de krossade marängerna. Annars kan vi få revansch i finalen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-03-15 17:43
Alltså ärligt talat jag är fan kär i honom. Om jag skulle springa in på plan så skulle ja inte springa varken mot, Messi, Xavi eller Iniesta utan jag skulle till min älskling. Han är viktigaste spelaren i Barcelona och den bästa på sin position om inte en av dem bästa någonsin fotbollen skådat. Han är så genialisk. Edit: Han har gjort Özil, Ronaldo och hela Real till sla***r. Edit 2: Stoppa videon, öppna en ny länk och sök på Youtube "Mozart Symphony No. 40" sedan är det bara att kolla och njuta!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-03-15 16:50
Vilka penyas är ni med i och skulle någon kunna länka en bra penya?
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-15 16:39
Vann el clasico ska det stå! Efterblivna telefon:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-15 16:37
Det svider att säga men jag tror tyvärr Real Madrid har en stor chans på CL-titeln. Deras höst var usel men de har vaknat till liv nu, det såg vi inte minst på deras två Clásico-segrar. Jag håller Bayern, Real och Barca som favoriter, där enligt mig Bayern sticker ut. Tycker de har presterat jämnast under hela säsongen och känns bortsett från plattmatchen i onsdagsiktigt stabila. Real Madrid har fortfarande problem med de bästa lagen, de hade väldigt mycket flyt mot United, i gruppen misslyckades de att vinna två gånger mot Dortmund, och vann precis på hemmaplan mot ett City som knappast imponerar. Dock har de vunnit mot oss nu och har nog ett litet mentalt övertag. När det gäller Barca tror jag vi har den högsta högstanivån men jag är tveksam pga av den senaste månaden, dock har jag fått upp hoppet rejält i och med krossen mot Milan.
Barcelona enkos
2013-03-15 16:37
Thiago:
De har ett lag, men ändå är de 13 poäng efter :)
De glömmer visst att Ronaldo fick en billig straff i första matchen som sedan påverkade spelet resten av matchen, och att Barca blev totalt rånade på straff i den andra matchen. Sen får de domarnas hjälp att slå ut United och åter får straff mot Celta för solklar filmning.
Real spelar så övertygande att de måste ha domarnas hjälp för att vinna sina matcher :)
2013-03-15 16:31
enkos (Barcelona) Dom har fått hybris för att dom var el clasico mot oss. Dom är riktigt övertygade om att dom kommer att köra över allt motstånd. Här jag sitter så har jag bara varit med om att marängerna har börjar skitsnacket, dummaste jag hörde var "Ni har inget lag". Haha jo, vi är inte kända för att spela som ett lag.
Barcelona enkos
2013-03-15 16:29
Jag ber till att Zlatan ska spela även första mötet mot Barca.. Annars kommer hatarna att skylla på Barcas avancemang med att Zlatan saknades :)
Barcelona enkos
2013-03-15 16:27
@enkos:

Detta är officiellt nu enligt uefa.com
Barcelona enkos
2013-03-15 16:26
Större hycklare än real-madridister får man leta efter. På olika forum har de i dagarna spridit hatet mot Barcelona och hävdat att de till 100% kommer få lätt lottning och syftade på Galatasaray. Nu när de fick det laget säger de att Galata är i nivå med PSG..
2013-03-15 16:23
Sitter på universitetet och jag kan inte undgå hur många som snackar om lottningarna idag. Dom största skitsnackarna har varit maränger, dom sitter med sin vänner som är culès och snackar om hur dåliga Barca är och hur bra lottning vi fick. Majoritet som hejar på real i cl just tycks vara chelseafans haha. Nu menar jag folk som jag har hört prata i här haha.
Annons: