/spanien/barcelona/forum/8177.aspx/spanien/barcelona/forum/8177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -SAMI-
2012-12-02 13:53
elbraco - SiamoCalcio
Han visade ingen glädje. Han såg ut mest chockad ut typ.
Barcelona Abbe.
2012-12-02 13:50
Då antar jag att Zlatan har delat med sig av sina senaste guldbollar till Källström, Toivonen och Taco-Anders.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-02 13:45
Hur reagerade Casillas på Ronaldos mål igår?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2012-12-02 13:38
Ibrahimovic does not want to see Messi pick up Ballon d'Or
The PSG attacker, who was excluded from the finalists' shortlist, will not support his former Barcelona team-mate in the race for the prestigious award

"How many times has he [Messi] already won? Two, three? If the jury wants to be just a little more fair, they must give it to someone else this time," the 31-year-old told TF1's Telefoot programme."

Goal.com

Jag förstår inte! Kan någon förklara för mig? Är Ballon Dor en tröst pris nu eller vad? Alla tjatar om att Messi har vunnit den redan 3 gånger och det räcker? Menar de allvar :S :S
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-12-02 13:13
För övrigt matchens höjdpunkt! ^^
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-12-02 13:12
Diego Costa högst betyg? Fan, tyckte han betedde sig riktigt vidrigt igår med alla tjuvknep och armbågar.
Sedan gjorde det kanske inte så mycket då det var Pepe som fick utstå honom. Svar på tal liksom.. =)
Barcelona Barca King -
2012-12-02 13:11
Att det finns så många okunniga kycklingar i världen gör ingen klok. Ett sätt att se kycklingheten i världen är genom fotboll.

Jag har ingenting emot Ronaldo tycker att han är fantastiskt som spelare. Men när de börjar jämföra honom med Messi det är då jag tar ett steg tillbaka. Att springa 100 meter på 10-11 sekunder är ingen bedrift. Walcott gör det väl på 7 sek. Efter en frispark och en hundrameters löpning som resulterar i 0 är Ronaldo helt plötslig i de okunnigas ögon i par med Messi.

All cred åt Ronaldo som visar kämparglöd men fy helvete kom inte och säg han är bättre än Messi.

SUCK...................
Barcelona zick9
2012-12-02 13:07
Diego Costa har fått bäst betyg i Atletico enligt deras fans på SF! :)
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2012-12-02 12:44
Attention whore?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-02 12:11
Kan det verkligen stämma att Champions League lottnigen är 20 dec? Det var ju det man fick fram när man googlade på det. Den här veckan är ju sista omgången i CL så det är ju lite skumt att man ska behöva vänta så länge.
Barcelona socccerfan1
2012-12-02 09:52
Canaletes. AM håller inte i längden, bara real som kommer vara efter oss om 5-10 omgångar.. Så jag resonerar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-02 08:43
Jag tycker det känns som Tito hittat den rätta kombinationen på mitten och i anfallet. Både Iniesta och Cesc kan nu uppnå en väldigt hög nivå, förra säsongen var det oftast antingen eller där vi med ett 3-4-3 fick en giftig Cesc men där Iniesta briljerade nör vi spelade det vanliga systemet. Som sagt, jag tror Alba har gjort väldigt mycket på den här fronten där han tillåter Iniesta att ha en fri roll och inte låsa sig till kanten.

Utöver detta har vi även relativt få skador numera, speciellt i försvaret där både Piqué och Puyol nu är tillbaka. Jag tycker det är roligt att se Piqué spela, han har gjort det betydligt bättre de senaste matcherna än han gjort på väldigt länge. Så jag tror vi håller på att nå storformen, en form vi egentligen haft hela hösten med bara en förlust men kommer vi också nå toppform spelmässigt, likt igår, speciellt första halvlek.

Nu har vi Benfica hemma på Camp Nou i den sista omgången av CL i veckan. Enligt mig bör man vila spelare där vi har haft det tufft och spelat med ett bästa laget i många matcher, det är viktigt att spelarna får lite vila. Efter det har vi Betis borta, Atlético hemma samt Valladolid borta kvar att spela mot i ligan innan juluppehållet. Atlético blir nyckelmatchen, vinner vi där kommer vi troligtvis att ha 9p ner till dem och 11p ner till Real Madrid, något man knappast skulle kunnat drömma om inför ligastarten. Betis borta kan såklart bli en klurig match, de ska inte underskattas, vilket jag inte tror spelarna kommer göra heller då alla såg vad som hände med Real på den arenan. Därför bör man spelade med ett relativt b-betonat lag på onsdag för att sedan satsa allt på att ta hem alla poäng som finns kvar att spela om i december, vilket är en uppgift som vi ändå bör klara av.
Barcelona B-Guden
2012-12-02 06:08
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Länk ?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-02 05:42
Såg precis vad Mourinho gjorde innan matchen! Hahaha, det är verkligen inga åtgärder som är värdiga en klubb som Madrid. Förstår inte hur presidenten tillåter sån jävla cirkus i Madrid, att tränaren ska vara världens dramaqueen och ställa sig på plan 40 minuter innan match och buas ut!

Han håller på bli större än laget, inte ens legendarer som Del Bosque försökte sig på något sånt, tyvärr vet inte dagens madridistas hur deras klubb värnade om sin prestige förr i tiden. Det börjar lika en jävla Telemundo-show i huvudstaden.

Mourinhos agerande är bevis på vad en desperat man är kapabel till, han vet att han är illa ute och behöver något dramatiskt för att vinna tillbaka förtroende. Återigen, Del Bosque, Capello, Pellegrini osv är mycket av en gentleman, det ingick aldrig i deras filosofi att agera på det sättet.

Pinsamt!

Det finns stunder man har skämts över sitt lag, som i Eto'o och Ronaldinho situationen med otrevliga intervjuer. Men att Real Madrids tränare faktiskt ställer sig innan match för att folk ska tycka synd om honom? Hahaha...
Barcelona Canaletes
2012-12-02 04:42
Puyols rush mot Sverige 2006 var ännu mäktigare. Det var han som nickade!!!
Notera dock att han börjar springa precis när Källström får bollen, såg det på en annan video.
Barcelona Barcaholic
2012-12-02 04:16
Barca King -

10 sekunder, var ju inte så jävla snabbt. Puyol som inte är snabb precis sprang själv på 11 (se länktips).
Barcelona Barca King -
2012-12-02 03:58
KVÄLLENS HÖJDPUNKTER!

MESSI 2 TIME SHOW!

BARCA SKAPA KONST!

ADRIANO BOMBA IN DEN!

PIQUE HADE EN DUNDER KVÄLL!

BUSQUETS 8 FÖTTER,BLÄCKFISKEN!

FABREGAS SJUKA PASSNING TILL ADRIANO. BOLLEN MÅSTE HA KLIPPT GRÄSET RENT!

Höjdpunkten i Madrid derbyt? Ronaldo sprang 100 meter på 10s. Woooo.....hjäääsp.
Me55i D105
2012-12-02 03:36
@OptaJose: 159 - Ronaldo has made more direct free kick shots in the Spanish league than any other team in the last four seasons (Barcelona 158). Faith"
Barcelona Barca King -
2012-12-02 03:34
Inga problem grabbar. Jag själv är ett stort fan av Ray :D...
Barcelona Canaletes
2012-12-02 03:32
Om du tycker att Barca saknar motstånd i ligan. Hur kan du då vara glad när ärkerivalerna Madrid vann mot just det enda laget som utmanade oss, Atletico.

Eller tänker jag fel?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-02 03:24
Barca King Du är kung mannen. Tusen tack.
Barcelona rANDOMhERO
2012-12-02 03:23
Tack och bock Barca King -
Barcelona Barca King -
2012-12-02 03:18
http://www.dailymotion.com/video/xvjfnf_la-liga-fc-barcelona-vs-athletic-bilbao-5-1_sport?search_algo=2

RAY HUDSON HÖJDPUNKTER.
Barcelona socccerfan1
2012-12-02 02:08
Missade båda matcherna ikväll.. Måste säga att det var kul att real vann.. Vet inte varför jag känner så.. Kul också att cristiano gjorde mål och spelade bra.. Känns som att vi saknar motstånd i ligan:/.. Kanske därför jag blev glad när RM slog AM.. Kul iaf.. Nu leder vi med 6 poäng iaf:) Messi är snart där! Tror ni att han tar det nu i cl? Fan vad jag älskar mitt lag! Godnatt bröder Visca Barca!!
Barcelona rANDOMhERO
2012-12-02 02:07
Messi hamnar 1:a på all time scorer listan slutet av nästa år! :) Där skulle jag tro att de slutar!

Stämmer det att Telmo Zarra ligger etta på 251? enligt Wiki så är de så iallafall!
Barcelona rANDOMhERO
2012-12-02 01:54
Ray Hudson highlights skulle vara trevligt :) Någon som kan hjälpa mig ?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-02 00:49
Real har gjort 34 mål på 14 omgångar
Messi har 21. Han tävlar mot Crilles lag fan vem fan är cris :-P

Edit: Vi har gjort 14 mål fler än Real i ligan.
Barcelona Hetfield
2012-12-02 00:48
Man ska väl inte använda en match mot Atletico som en värdemätare när Real Madrid möter de. Det är ett skådespeleri som alla vet slutar med att Atletico förlorar.

Skönt att laget har kommit igång ordentligt, även om Pedro har en hel del kvar innan han kommer upp i nivån. Däremot är det skönt att se Cesc komma upp i nivå.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-02 00:44
Man kan se poängligan för guldskon på sport.es och där har Messi 21 mål. Så 84 mål så här långt. Ett mål till.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-02 00:18
Veckans match blev oväntat den sämsta matchen enligt mig. Fyfan vad jag svor åt Madrid under matchens gång. Statiska spelare o katastrofal fotboll från både sidan men mest från Atleticos som verkar ha sålt sig? Crille var effektiv idag, det är allt. Såg ni honom i andra halvlek när han var vid sin kant o dribblade sig själv, eller så försökte han åtminstone..? Pinsamt fan.
Annons: