/spanien/barcelona/forum/8174.aspx/spanien/barcelona/forum/8174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kicks
2012-11-30 14:18
Någon som vet hur länge Alexis är borta? Hoppas han kommer i mål form snart.!
Han kämpar och springer men får fan ingen utdelning.
Alexis av någon förtjänar all cred att han springer och kämpar ! Hoppas det släpper för han snart innan det är för sent.
Barcelona Andresito
2012-11-30 13:55
@B-Guden:

Dock handlar det om mycket mer än så, speciellt i Barca där positionsspel, bollkänsla/kyla (som Abidal) och snabbhet är de optimala egenskaperna för en back i en otroligt hög backlinje som Barcas. Självklart behövs inte speciellt mycket snabbhet om man har tillräckligt bra positionsspel, se Puyol och Piqué.

-------------------
Förstår inte varför ingen rycker i Dedé från Vasco. Sett till hans egenskaper på FIFA och FM så verkar han bli nästa Thiago Silva.

Spelare ska ju självklart inte värvas utifrån spel, men EA och SI måste ändå gjort en del research och satt siffrorna utifrån något som de sett på planen irl.

Dock kan det ju sluta som det gjorde med Breno, som värvades till Bayern efter att de upptäckt honom via FM. Tråkigt nog för Bayern så sitter killen just nu i fängelse
Barcelona B-Guden
2012-11-30 13:52
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Inte alls imponera av Di Matteo han tar över att världslag, blir utspelad i nästan alla matcher, men på nåt jävla sätta lyckas han vinna ändå, sen såg vi nu till hösten hur bra tränare han var när han inte hade den där turen med sig.

Tack och lov att det fins få tränare som Di matteo
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-30 13:34
Tycker inte det är något märkligt överhuvudtaget att just Messi, Iniesta och Cristiano blir nominerade, det är de 3 som förtjänar det mest. Iniesta spelar fotboll troligen vackrare än någon annan spelare i världen, finns nog ingen som är så elegant med en gyllene bolltouch, fart och teknik som jag personligen saknat sen Zidane. Cristiano och Messi tycker jag har blivit allt tråkigare men desto viktigare för sina lag, det är ändå onormalt många mål de gör.

Har du inte varit i CL-final eller vunnit EM/VM så är det väldigt svårt att få guldbollen. Att de 2 spelarna troligen slutar 1a och 2a trots de titlarna bevisar bara på hur bra de egentligen är.

Hetsar folk verkligen för vem som blir 2:a och 3:a? Löjligt... Messi bör få priset, 82 mål under 2012 med 5 matcher kvar.

Ryo Miyaichi

Henry förtjänade väl minst en guldboll! Och angående tränarna håller jag med dig, Di Matteo, Simeone och Del Bosque förtjänar nog 3 platser. Del Bosque röstade själv på Pep "för att han bidrog med nya sätt att spela fotboll" som han beskrev det. Han själv använde sig av Peps taktik med falsk 9a och vann EM. Mourinho vann ligan före Barca som anses vara ett av de bästa lagen någonsin. Man får ge dom lite cred, men det räcker ändå inte till för pris.
Ryo Miyaichi
2012-11-30 13:28
Fun fact, Messi har gjort mer mål i november (klubblag, landslag) än Andy carroll gjort sen flytten ifrån Newcastle för 35 miljoner pund!

Hehe

Inget snack om att Messi vinner guldbollen och iniesta/Ronaldo tvåa/treA.

Är dock chockad över managerns som är nominerade. Tycker inte Mourinho eller guardiola ska vara där, kanske inte ens del bosque. I mina ögon har dom spelat säkra kort - jag hade hellre sett klopp, conte, di matteo eller simeione(stavning) i athletico.

Dock har jag lite svårt för guldbollen eftersom Henry aldrig vann den då jag tycker han var sjukt bra, självklart var konkurrensen stenhård.

Btw, hur länge har Messi sin prenumation på guldbollen ? 8 år till? För mig är han bäst genom tiderna.

Ha de gott.

/gooner
Barcelona B-Guden
2012-11-30 13:27
Ni som vill ha backar som vinner CL, jag ska säga till er varför dom inte vinner så ofta, tänk bara logiskt.
Om jag åker och träffar Real madrid och Barcelona spelarna.

Får 10 försök på mig att driblla Ramos Peppe Pique Puyol
Hur många lyckade dribblingar på dessa 40 (10 per person) försök tror ni jag klarar ?
0-5 stycken förmodligen ingen.
Men om Ronaldo Özil Messi Iniesta, skulle dribbla mig 10 gånger var, så tror jag att jag lyckas ta bollen 2-3 gånger av alla.

Det är lättare att ta bollen och spela back än att anfalla och gör mål ta sig förbi sin motståndare osv.
Barcelona Andresito
2012-11-30 13:04
Många anser att Iniesta inte är en poängspelare och att han inte tillför speciellt mycket i de avslutande momenten i anfallen.
Valde därför att kolla igenom alla Spaniens mål från EM 2012 och hålla koll på Iniestas inblanding i samtliga målen.

Av de 12 målen som Spanien gjorde så var Iniesta inblandad i 8 av dessa. 1 direkt assist, 5-6 andrassists beroende på hur man ser det, och lite kaosande i backlinjen som ledde till mål.

Det stämmer alltså mycket väl att Iniesta inte är en poängspelare, dock kan man inte förneka att han tillför otroligt mycket för anfallspelet i både Spanien och Barca. Det är skönt att det finns folk i fotbollsvärlden som ser detta och inte bara går på mål och assists utan även uppmärksammar sånna som inte syns lika ofta på målprotokollet.
2012-11-30 12:53
DivineNerd(Man utd fan)

Med all respekt men varken Vidic eller Ferdinand har förtjänat någon guldboll. Förklara gärna varför Vidic skulle ha vunnit 2010? 2008 vann väl Cristiano välförtjänt, så förstår inte alls varför Ferdinand skulle vara den som fick guldbollen. Plocka bort Ferdinand och sätt in en annan världsback så hade ni ändå vunnit CL och ligan, plocka bort Cristiano så hade ni inte vunnit någon av dom 2008 då han i princip bar laget på sina axlar.

Guldbollen går till spelare som gör märkbar skillnad. Jag förstår att du hellre vill ha backar, men det är bara en person som kan få det och Cristiano blev även bäst i PL de 2 åren.

Mät skillnaden på svårighetsgraden när Messi gör 80+ mål och 20+ assists och när Pique försvarar laget så förstår du varför spelare som Messi vinner guldbollen.
SoN_Un
2012-11-30 11:50
hahahaha el pasillo. killen är ju fan hur rolig som helst:D. han gör min dag hade faktiskt tråkigt innan haha. vore nice o sitta och diskutera med han en vacker dag.min första fråga till han kommer va. vem är bäst alves elr arbeloa, ja ni vet vad han kommer svara:P. haha

visca barca
Barcelona Baronen
2012-11-30 10:30
Han är bara ute efter att provocera, det börjar bli gammalt och uttjatat. Har väl inget bättre för sig. Är ju faktiskt häpnadsväckande hur många spaltmetrar som skrivs i Puertan varje dag om Barcelona och våra spelare.

Hur kommer det sig då att de klagar hela dagarna? hm...
Man behöver ju knappast vara raketforskare som pastillen för att lista ut det.

Lionel Messi - större än sporten. Avgjort två CL finaler.
Barcelona koeman92
2012-11-30 10:14
Vem fan är Jim Carrey? Vem fan är Eddie Murphy? Vem fan är Shan Atci!? Vi har en komiker som slår allt och alla, mina damer och herrar: vår alldeles egna El Pasillo från puertan!! :)
DivineNerd(Man utd fan)
2012-11-30 10:12
Jag har tänkt på det här med Ballon d'or. När man talar om vem som bör vinnas nämns bara anfallare och offensiva mittfältare, samma sak när vi talar om världens bästa spelare genom tiderna. Undrar lite hur ni ser på saken, när ni säger att Messi är världens bästa spelare genom tiderna talar ni då bara om anfalllare och samma sak när det gäller Ballon d'or? Personligen tycker jag att t.ex Rio ferdinand skulle fått en Ballon d'or 2008 och Vidic 2010 men ingen av dessa kom ens upp till diskussion de åren. Hur ser ni på saken?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-11-30 10:08
Barcetia Ha ha, det där var bland det mest patetiska jag läst på länge (pasillos inlägg). Så kan det bli när hatet mot Barca är oproportionerligt mycket större än ens eget fotbollskunnande
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-11-30 09:33
Jag vill att alla går in på Puertan och läser el Pasillos inlägg.

Morgonhumor.
Barcelona socccerfan1
2012-11-30 09:26
Gomorron cules!

Varför stör ni er på vad andra i sverige tycker om att messi iniesta och pep är med?

vi har dem bästa spelarna. Det mest kompletta laget. Vårt lag funkar bäst ihop. Vi spelar med hjärtat. Vårt spel, vårt spel sitter i våra spelares ryggrad. Våra spelare lär sig detta spel från första början av karriären.

Sen om vi köper spelare så är det lättare att lära 1-2 spelare hur det funkar eftersom våran spel idé inte förändras med tränaren som vi byter(vilket den gör i alla andra lag)

Iaf. Det är bara i Sverige och inne på puertan som man ifrågasätter vampyren.. WHO cares? Sluta argumentera med folk som vill ha ut Casillias och Cristiano som kapten..

Vi är bäst, messi är bäst. Vampyren är den bästa mittfältaren inte özil:p.. Haha.
Vi har den bästa ungdoms akademin.. Kolla thiago,montoya, messi, iniesta,xavi,pique,busq,cesc,jordi,puyol,pedro,tello,valdes,Batra,deulofeu.. Mm..mm.. Ni förstår:)

Längtar till imorgon.

Messi ska göra 90mål i år, och få 4e guld bollen.
José/Ronaldo lämnar rm.. Såjaa.. Mmhmm..

Ps. El pasio eller vad han heter är den som kan mest om fotboll av alla inne på svenskafans!

Visca Barca!!
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-11-30 04:42
Det finns ju en anledning till att han stängt av sitt kommentarfält. Arrogant pajas som vägrar ha folk som argumentar mot hans löjliga överromantiserande av den Italienska ligan och dess spelare.
2012-11-30 01:50
Hussfelt säger bara att han vill ha det som det alltid ha varit. Ge priser till Messi, Cristiano, Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Henry, Shevchenko, Kaka, Zidane...

Gnäller han på att det inte är image som ger pris? Det är väl desto mer unik om killar som Iniesta är på pallen!

Hänger hans dolda syfte så löst att han gör ett halvdesperat försök genom den här artikeln? När fotboll handlar mer om show än fotboll för dig som expertkommentator så borde du överväga att jobba med annat. I Italien ser man rakapparat-reklam med t.ex. Del Piero när det är spelavbrott, alltså mitt i matchen! Låt gärna inte ALLT förvandlas till en enda jävla cirkus.

Totti, Del Piero och Pirlo kunde fått sina priser för över 6-7 år sen, de slogs med spelare som Nedved, Sheva, Buffon, Cannavaro, Ronaldo, Figo osv.. inte Iniestas problem att vissa har blivit utan. Han är där bland de bästa av samma anledning som de andra åren.

Sen att han inte har en aning om Iniestas storhet är ett annat Fail som inte borde existera på den nivån av journalistik. När varenda jävla arena i Spanien ger dig stående ovationer på varenda bortamatch, då lär du sälja en och en annan glass, hur mycket han än suktar efter Ibra-glass!
Barcelona Barca King -
2012-11-30 00:34
Detta är Sverige mitt land. Vinn inte för mycket, va inte bäst, lagom är bäst och skryt aldrig. Jaha? då borde Zlatan vara den mest hatade personen i Zverige. I Sverige är vi prydliga och vi kan allt bättre än bäst. Vilket jävla skämt. I själva Spanien i Marca, pro-madrid, hade de en omröstning. De fick rösta vilken spelare är den bästa som någonsin har spelat i La Liga? Messi va överlägset 1a, Zidane va inte ens 2a. Alla experter och tidningar i världen tycker Messi, Barca och Spanien är världs bäst just nu. Men 1-6 wannbe fotbollskanals experter tycker inte så... Jens fjällström på Eurotalk! Herregud ge mannen en kanal och ett program och jag lyssnar.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-11-30 00:05
visca barca
Barcelona Naknooo
2012-11-29 23:45
Hussfelt är en pajas som hatar allt som har med Barcelona att göra.
Träffade på clownen ute i somras, frågade om vilket lag som är världens bästa, gissa vad jag fick som svar? CHELSEA! dem hade ju tagit hem CL och slagit ut Barca.
Jag frågade då vilka som ligger på en andra plats? Då var det Madrid såklart sedan Bayern och sen kom Barcelona.

Denna pajas till expertkommentator rankade alltså dagens Barcelona som anses vara det bästa laget genom tiderna utav många många experter och journalister på en fjärde plats. I denna stund ville jag kasta en stol i ansiktet på människan. Hur han fått jobb som "expertkommentator" är fan beyond me!

Inlägget saxat, höj nivån! /MOD
Barcelona Baronen
2012-11-29 23:27
Höj nivån! /MOD
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 22:44
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Pirlo ser mer ut som en modedesigner:P Skämt åsido, Pirlo är grym men jag rankar xavi och iniesta högre. Många verkar glömma hur bra säsong Xavi hade, han gjorde ju 15 mål eller något. Vilket är starkt gjort då han inte är känd för att göra så mycket mål.
Coach Pep,
2012-11-29 22:42
Vad är det som är coolt med Pirlo jämfört med Iniesta? Vad jag vet är Pirlo en inåtvänd tråkig typ och ser ut som en zombie på planen. Sen är ju bara själva argumentet att Iniesta inte är ett unikt varumärke bara för att han inte är cool idiotiskt. 90% av alla fotbollsspelare är egotrippade hårbögar, och Iniesta är inte ett unikt varumärke?

Lol!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-11-29 22:41
Heywood Jablome - Andrés

Men tror du Balotelli skulle få Hussfelt att bli sugen på glass?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-29 22:37
Kan vi inte från och nu ranka spelarna efter coolhet? Glöm titlarna, glöm deras fotbollsegenskaper. Från och nu - är du cool så förtjänar du en ballon d'or.

Skandal isåfall att Balotelli inte är med. Han har bara gjort ett mål den här säsongen och förra året gjorde han bara en assist. Men den där målgesten mot Tyskland. Herrejävlar.
2012-11-29 22:34
LeoMessi

Det spelar ingen roll vad du tycker om Xavi och Iniesta som spelare. För att Pirlo är coolare och skulle sälja glass bättre än de båda. Därför förtjänar han nomineringen. ;P
Barcelona LeoMessi
2012-11-29 22:30
!Sergio_ Busquets! (Barcelona) Håller med dig i allt du skriver:-) Folk får det att låta som att Pirlo har en överlägsen spelförståelse, teknik, passningsspel och första touch. I stort sett alla våra mittfältare är kapabla till att styra spelet och slå smörpassningar. Pirlo är dessutom mycket lättare att plocka bort ur matcher än T.ex. Xavi och iniesta. Sen vill jag se Pirlo plocka ner långbollar lika elegant och enkelt som iniesta gör.
Barcelona R10 Gaúcho
2012-11-29 22:21
Barca King -

Håller med 100%! Innan Mou kom till Madrid så var Reals supportrar utav världsklass, ta gesten mot Ronaldinho på Bernabeu år 2005 som ett exempel! Enda sen Mou kom till Madrid har han i mina ögon skapat väldigt mycket hat och en dålig attityd hos de flesta realsupportrarna emot andra klubbar (nu ska vi inte heller dra alla över en kam).
2012-11-29 22:19
"Var inte Iker Casillas Spaniens bästa spelare i EM?"
Nej, Iniesta blev utsedd till EM:s bästa spelare

Hussfelt tycker att Pirlo förtjänar Ballon d'Or nomineringen för att Iniesta inte går att lansera som ett "unikt varumärke".
"Säga vad man vill om Iniesta, men cool är han inte."

Betyder det att Pirlo automatiskt förtjänar nomineringen föra Iniesta. Nej inte bara det. Pirlo har "touchen, den unika stilen, fältherreblicken, sättet att fullständigt dominera matcher".
Notera att Iniesta har alla dessa egenskaper. Så med andra ord så tycker Hussfelt att Pirlo borde ha blivit nominerad för att den sistnämnde skulle få honom att bli sugen på glass.

Sedan påstår han att han förstår Liverpool-supportrar som har Gerrard (rockstjärnan alltså) men att han själv föredrar Lampard.
"Själv tycker jag mer om gentlemannen (numera, alltså) Frank Lampard".

Och det är här Hussfelt gräver en grav för att sedan hoppa i den sjäv. Han förstår att Liverpool supportrarna känner likadant för Gerrard (som han gör för Pirlo) men att han själv är mer förtjust i gentlemannen Lampard. Om man gillar Lampard för att han är en gentleman så måste man ju bara älska Iniesta. Det finns ju inte ödmjukare spelare än Iniesta.

Pinsamt vilka anledningar folk börjar hitta på. Real supportrarna har iallafall ett stadigt argument "Özil gjorde fler mål och assist förra året" i Özil VS Iniesta diskussionerna men det Hussfelt hittade på var ju bara pinsamt. Iniesta är hästlängder bättre än Pirlo. Cool eller ej.

I slutet av dagen så är Iniesta fortfarande nominerad och Serie A är fortfarande fjärdeligan. Se upp för den franska ligan!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-11-29 22:17
Titooo. Bara den matchen borde ge honom Ballon D'or. Eller hans prestationer i CL-finalerna.

Jag menar, titta på videon. Och studera hur han låter motståndarna omringa honom, sätta press på honom och därefter fördelar han bollen till en medspelare i en bättre läge utan press. Intelligens på hög nivå.
Annons: