/spanien/barcelona/forum/8169.aspx/spanien/barcelona/forum/8169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-01 19:52
Trots att många här hade velat se Villa och Montoya (även jag) så tror jag att Tito vet vad som är bäst för laget. Mot 3 nya poäng ikväll!

In Tito we trust!
Barcelona Carles Puyol 1899
2012-12-01 19:51
Fan va glad jag blev när Barca B vann men min glada stund försvann när D.Villa bänkades för kvällens match. Dåligt av Tito :(.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-01 19:50
Inte helt nöjd med elvan. Hade hellre sett Montoya som högerback istället för den nyss förkylde Adriano, och Villa på topp istället för Pedro. Det är trots allt Villa som gjort det bäst gång efter annan under hösten. Men vafan, framåt för seger!
Barcelona LeoMessi
2012-12-01 19:48
Barca B vände matchen och vann. Två mål av Arujo:-)
Barcelona Baronen
2012-12-01 19:48
L.A.M Nr 10

Jag tror att det går bra :)
Nej, jag menar det + att jag tycker om att han har en något högre utgångsposition.
Det är väldigt sant, när Messi, som allt som oftast sjunker lågt, hade då jag velat haft en David Villa liggandes högt centralt i banan.

Jordi Alba har varit en väntad succè, fantastisk fotbollspelare.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-12-01 19:46
Rambla~ el chico dorado

Fast nu är 3 poäng viktigare än vad Villa faktiskt känner, kan jag tycka i alla fall. Det här är trots allt det starkaste mittfält och anfall som vi faktiskt kan ställa upp med, och då ska vi göra det i tuffare matcher.
Barcelona 7th Heaven
2012-12-01 19:45
Gör inte Pedro mål ikväll, kommer ja personligen åka ner till barcelona för att bitchslapa han, det får räcka ikväll måste han göra minst två mål + en assist
BARCA-més que un club
2012-12-01 19:45
Vamos Barca

Nu krossar vi Bilbao Messi nätar 3 mål !!!!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-01 19:43
Jag tycker nog att Villa gott kunde få starta i kväll. Dessutom så slipper snack om missnöje eller spelare som ska lämna i januari.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-01 19:38
Baronen

Vi får se hur det går idag. Saken är ju den att han oftast inte slickar linjen utan går ner och fördelar boll på mitten, och då är det viktigt att det är rörelse på mittfältarna då också Messi gillar att droppa, och då är det risk att det blir lite väl tajt. Förra säsongen ledde det tyvärr till att vi ofta knappt hotatade från vänsterkanten, men nu har vi en viss Jordi Alba som är uppe i varje anfall, inte bara det, utan han tar sig förbi motståndaren som om han vore en ytteranfallare. Riktigt fin teknik och löpvilja, något som saknats tycker jag på vänsterkanten ett bra tag.

The Octopus of Badia

Haha, vi tänkte likadant där.
2012-12-01 19:34
L.A.M Nr 10

Fast Iniesta på en kant i år är inte samma Iniesta på en kant som vi fick se förra säsongen. Nu har han en partner han kan kombinera med i Alba, som gör att han, precis som i landslaget, kan komma in mer centralt i banan och hitta flera alternativ.
Barcelona Baronen
2012-12-01 19:31
Jag är kärringen mot strömmen, jag gillar skarpt Iniesta ute på kanten, hyfsat befriad från defensivt ansvar. Jag tror att det är vårt recept i år. Skola in Cesc helt på mitten och låta Iniesta operera högre upp i banan.

Bra Tito!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-01 19:30
Detta upprepas gång på gång varje år från culés men den här gången tror jag på fullt allvar att Atlético snor åt sig minst en poäng från Bernabéu. Det är någonting annorlunda den här säsongen, Simeone har infört en trygghet, en tro på sitt eget spel och ett enormt självförtroende. Med andra ord tror jag inte de får en psykologisk kollaps som ibland händer i dessa derbyn. Jag tror inte det här alget är rädda att bli utspelade, mer hungriga att vinna. De spelar disciplinerat men har en enorm spetskompetens framåt. Egentligen hade nog ett oavgjort varit bäst för oss, men jag hoppas på Madrids storebror(just nu) idag
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-01 19:24
Jag har alltid varit emot Iniesta på en kant men jag tycker att man i de senaste matcherna hittat flytet i spelet även när man spelat med Andrés, Xavi och Cesc. Det gäller att det inte blir för stillastående och att alla får tydliga roller. Med Cescs raka spel, Xavi som bestämmer tempot och Iniesta i en fri roll blir det bra balnserat. Men som sagt, det kan bli väldigt kladdigt om inte alla gör sitt jobb perfekt.

Jag antar att Tito vill ge Adriano speltid, men jag förstår inte varför brassen alltid ska spela till höger i backlinjen. Montoya är ett bra mycket bättre val på den positionen. Hans defensiv är dessutom bättre än Adrianos, och man ska verkligen inte underskatta Athletic. De har haft en rätt kass säsong hittils, men deras högstanivå är på en nivå där de kan hota oss med fysiskt spel och snabba omställningar. Det känns bra att Piqué spelat upp sig en del där bak, hoppas han kan leda backlinjen idag, även utan Puyol. Sedan hoppas jag Pedro kommer igång, han var i bra form under inledningen av säsongen men har nu haft en väldigt lång svacka, hoppas han tar sig ur den och börjar näta snart. Med Pedro i form får vi ett slagkraftigt anfall.
Barcelona Vampíro
2012-12-01 19:23
Hur kan han bänka Villa igen? Han har visserligen vart skadad nyligen och spelade i veckan men han är i en stark period just nu och det är dumt att inte låta honom fortsätta. Tycker t.o.m Tello bör gå före Pedro som inte bidrar med speciellt mycket för tillfället. Don't get me wrong Pedrito är en av mina absoluta favoriter fast det är ingen välgörenhet han har startat i princip alla matcher i tre månader och inte levererat alls.
Barcelona Blaugrana91
2012-12-01 19:15
On the Barça bench: Pinto, Puyol, Villa, Tello, Thiago, Montoya and Song
Barcelona Blaugrana91
2012-12-01 19:13
Barça starting line-up against Athletic: Valdés, Adriano, Piqué, Mascherano, J.Alba, Sergio, Xavi, Iniesta, Pedro, Cesc and Messi
Barcelona AndreD
2012-12-01 19:07
Återigen bevisat att försvarsspelet i PL är skit.
2012-12-01 19:02
Valdés
Adriano Piqué Mascherano Alba
Xavi Busquets Cesc
Pedro Messi Iniesta

Varför fan ska Adriano starta på högerbackspositionen när Montoya finns tillgänglig?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-01 18:56
11an???
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-12-01 18:05
Grimaldo/

4-1 till Real Madrid ikväll är väl inte så otänkbart? Oavsett A. Madrids imponerande inledning så är Real Madrid ett bra mycket bättre lag om man jämför de två. Real Madrid lär ju inte vara något annat än toktaggade efter förlusten mot Betis förra helgen.

Med det sagt så kommer jag hålla tummar och tår på Atletico då det skulle vara guld (bokstavligt talat) för oss att mer eller mindre hänga av Real Madrid.

Barcelona Vampíro
2012-12-01 17:57
Wenger borde göra sin klubb en tjänst och avgå, gubben har ingenting att komma med längre. Hans "projekt" har vart stendött i flera år och absolut ingenting talar för att det kommer bli bättre under den närmaste tiden.
Barcelona Bernie
2012-12-01 17:54
Villa gör återigen 90 min ikväll? Vad tror ni?
2012-12-01 17:47
Bra jobbat S91, kudos.
2012-12-01 17:45
Michu x2 mot Arsenal på Emirates. 0-2 nu. :D
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-01 17:13
@S91:

Bra jobbat!
Barcelona -SAMI-
2012-12-01 17:07
Mindre snack om Kaljic mer snack om Barca.
Barcelona Vampíro
2012-12-01 17:01
Yaya har varit ganska kall för City i år, bortsett från matchen på Bernabeu så har han under presterat hela hösten. Med den lönen kan man tycka att han borde springa betydligt fler meter än han gör. En spelare som fortsätter att imponera är dock Marouane Fellaini som vinner alla dueller, vilket monster!
Barcelona Qanii
2012-12-01 16:59
Vi kommer inte få det lätt mot Athletic och de brukar höja sig avsevärt när dom möter oss. Jag hoppas verkligen vi får med oss alla 3 poängen i hemma matchen idag. Sen vad det gäller Madrid derbyt ska vi inte hoppas allt för mycket, klarar Atletico få med sig åtminstone ett poäng så är det bedrift i sig. Jag tror Real kommer tyvärr köra över Atletico efter underskattnings matchen mot Betis senast. Hoppas Atletico kan ta oss tillbaks till 1999 :D
Barcelona S91
2012-12-01 16:57
Efter en del research och brottande med artikelredigerandet så är äntligen skytte- och assistligan uppdaterad! Enjoy :)
Annons: