/spanien/barcelona/forum/8167.aspx/spanien/barcelona/forum/8167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona M Shadows
2012-12-05 20:33
Jag tycker det är bra att Messi inte startar. Han behöver inte spela den här matchen som för oss inte har någon egentlig betydelse. Roligt att bröderna får spela tillsammans! Men något som förvånar mig är att J. Dos Santos får sitta på bänken i denna betydelselösa match. Grabben har A-lagskontrakt men ändå går flera B-lagsspelare före han. Detta känner jag är en bekräftelse på att Tito inte räknar med J2S. Lite synd att han inte riktigt får chansen men vad vet jag, Tito ser han dagligen på träningarna så han vet bättre.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-05 20:31
Bara Rafinhas nya frisyr gör ju honom förtjänt av en startplats ikväll
Barcelona påfågeln
2012-12-05 20:31
Bara bra att Messi får vila, han kan fast slå det där rekordet i ligan. Viktigare att alla får speltid. Hoppas Sergi Gomez får komma in mot Adriano, han borde inte spela två matcher i rad, i varje fall inte 90 min.
2012-12-05 20:28
@addeh:

Jag tycker precis som du! Det är bara gött att Tito inte drar sig för att vila Leo emellanåt. Hoppas dock både han och Deulofeu byts in i andra.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-12-05 20:25
snälla någon med stream tack .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2012-12-05 20:19
Piqué y Puyol

Självisk eller inte? Vem som helst hade nog velat slå rekordet om man var två mål ifrån den oavsett man heter Ronaldo, Messi, Puyol, Xavi, eller Anders Svensson. Det handlar absolut inte om hur självisk man är, man ska bara spela när man är så nära ett sånt rekord. Min åsikt, sen förstår jag vad du menar med att vi inte enbart är beroende av Messi. Men just nu ska han spela oavsett.
Barcelona enkos
2012-12-05 20:19
Jag har en känsla att Barca kommer få straff medan Messi sitter på bänken...
Men den här laget som startar ikväll har jag svårt att se att de kan slå Benfica..
Celtic kommer skylla på Barca i fall man missar ta sig vidare och kommer känna sig svikna av Barca.
Barcelona Acrobat
2012-12-05 20:18
På ett sätt är det bra att man vilar Messi. Då skickar man ut en bild av att individuella rekord inte är viktigare än laginsatsen, men att Messi trots det slår rekorden. Det hade nästan varit löjligt att låta Messi spela alla matcher utan betydelse bara för att få göra fler mål. Det hade visat på desperation. Messi kommer att slå Mullers rekord och det blir bara större av att man sparar honom i sådana här matcher.
Barcelona -SAMI-
2012-12-05 20:18
Äh Messi kommer in och gör 2 mål direkt! Ett till sig själv och ett mål kan han ge bort till Ronaldo:)
Barcelona Piqué y Puyol
2012-12-05 20:15
Herregud sluta whina om att Leo inte spelar. Det här bevisar ju att vi inte är helt beroende av Messi!

Messi är inte hela laget och är inte självisk som en viss Cristiano skulle varit om han hade 2 mål ifrån att slå ett historiskt rekord.
Atlético addeh
2012-12-05 20:13
Seriously, varför är ni irriterade på att Messi vilas? Ur ett längre perspektiv är det alldeles ypperligt. Låt han komma in mot tröttkörda försvarare sista halvtimmen och sätta två i stället. Det räcker så.

Däremot lite trist att Deulofeu inte startar. Men han lär väl också äntra i andra.
2012-12-05 20:11
Nolito från start hos Benfica. Kul!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-05 20:08
Jaha där försvann suget på matchen..aja får hoppas man får se våra ungdomar prestera samt ett inhopp av leo.
Barcelona enkos
2012-12-05 20:07
Barcelona spelar med andra ord med en renodlad B-lag, om jag inte har fel så inte en enda spelare är med från senaste liga matchen mot Bilbao..
Trist att Tito inte blandade lite så bla Messi spelar från start och ökar chansen till rekordet...
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2012-12-05 20:04
Tito måste ha problem. Ena stunden säger han att Messi ska spela för han vilade mot Alaves men nu tydligen har han fått annat för sig. För arg! Låt han slå rekordet, låt han göra fler mål i CL så han kan slå andra rekord. Ibland saknar man Pep.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-05 20:01
Celtic-fansen kan inte vara nöjda med startelvan. Men de har inte heller sett våra ungdomar! :)
Barcelona Andresito
2012-12-05 20:00
Rafinha centralt, kan bli intressant!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-05 19:55
Jaahapp...då var det inte så bra att man spelade på att Messi ska göra minst 2 mål...
Barcelona Vampíro
2012-12-05 19:46
Barça's starting XI against Benfica: Pinto, Puyol, Villa, Thiago, Montoya, Adriano, Song, Sergi Roberto, Planas, Rafinha and Tello
Barcelona Abbe.
2012-12-05 19:36
Pinto, Puyol, Villa, Thiago, Montoya, Adriano, Song, Sergi Roberto, Planas, Rafinha and Tello

Adriano troligtvis mittback med Puyol, då Planas finns med från start. Bröderna Alcantara från start, vackert!
Barcelona Abbe.
2012-12-05 19:36
Edit: Dubbelpost.
Barcelona grande jw
2012-12-05 19:09
Lionel Messi won't start the game against Benfica tonight #fcblive #ucl [sport]

Edit: Någon hann före :)
Barcelona Ton
2012-12-05 19:08
Hoppas definitivt på Chelsea i åttondelen. Vi har en del att göra upp med dem & vad vore bättre än att skicka ut dem tidigt!?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-05 19:07
Lionel Messi won't start the game against Benfica tonight #fcblive #ucl [sport]

Villa i mitten igen då, kul för honom :-)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-05 17:57
Valdés;
Montoya, Puyol, Sergi Gómez, Adriano;
Thiago, Song, JDS;
Villa, Messi, Deulofeu

Min elva. Sergi Roberto, Rafinha och Planas/Tello får bytas in relativt tidigt i andra halvlek. Det hade varit roligt att se dessa starta men enligt mig går resreverna i A-laget före, JDS får nästan aldrig spela och för mig är det givet att han ska starta. Song bör ta pivoteplatsen, Puyol spelade inte senast och kan må bra av att få 90 minuter ikväll. I anfallet lär Messi åtminstonde tangera rekordet, och det är Villas tur att starta samtidigt som jag väldigt gärna vill se Deulofeu från start. Tello har fått mycket speltid den här säsongen och Pedro har inte imponerat trots väldigt många chanser från start.
Barcelona Abbe.
2012-12-05 17:46
Jordi Alba, Iniesta, Cesc, Pedro, Xavi och Mascherano är inte med. In kommer istället Tello, Deulofeu, Planas, Rafinha, Sergi Roberto och Sergi Gómez.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-05 17:42
Vet någon hur truppen till matchen ser ut?
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-05 17:20
Adan bättre än Valdes?
Då är Pinto bättre än Casillas :)
Barcelona Hetfield
2012-12-05 17:13
Mourinho skickade iväg Valdano. Guti och Raul försvann genom bakdörren för att de inte längre gjorde någon nytta bland alla stjärnor.

Den dagen Barcelona skickar iväg Puyol och Xavi på det sättet så kommer jag att skämmas. Jag har sett hur långt en klubb kan gå för att vinna titlar och hur desperation kan få personer att se förbi många värderingar och principer. Jag hoppas att klubben aldrig väljer samma väg.
Barcelona koeman92
2012-12-05 17:10
Äntligen är dagen här då vi får se vårt kära lag spela! Denna elva skulle jag vilja se ikväll:

Valdes

Montoya Puyol SergiGomez Adriano

Song

Thiago JDS

Deulofeu Messi Villa

Mot Muller rekordet Leo!

Visca Barca y Visca España!
Annons: