/spanien/barcelona/forum/8156.aspx/spanien/barcelona/forum/8156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-05 11:32
LeoMessi

Det var den säsongen jag blev culé, och väldigt mycket pga Ronaldo. Var bara en liten pojke. Minns att jag började gråta när vi sålde han efter en säsong till Inter. Jag har för mig att Ronaldos agenter ville sätta sig ner och förhandla om ett nytt kontrakt med Josep Lluís Núñez (dåvarande president i klubben) under Mars månad, Núñez ville vänta till efter säsongen. Det här resulterade i att Ronaldos agenter hörde av sig till Moratti.

Moratti och Inter betalade ca 30 miljoner euro för Ronaldo, rekordsumma på den tiden. Núñez var också känd för att inte vilja ge höga löner till hans spelare, det finns flera exempel på det. Man ska inte heller glömma att agenter får pengar när deras spelare säljs vidare, de visste hur man gjorde pengar av en ung Ronaldo.

Ronaldo fick slutligen minst den dubbla och tom mer av den lön han tjänade i Barcelona när han gick till Inter. Tittar man till hans första säsong i klubben så hade vilken president som helst gett honom en förbättring av kontraktet. Men inte Josep Lluís Núñez.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 11:21
påfågeln

Fast nu pratas det inte om att värva honom som andra målvakt, utan som Victors ersättare. Som andra målvakt håller jag med dig om att han hade varit en perfekt ersättare till Pinto.
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 11:13
Rambla~ el chico dorado (Barcelona) Att han idiotiska presidenter tycks vara en tradition. Sen förstår jag inte hur vi inte kunde ha en högre klausul heller
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Walee
2013-04-05 11:09
Vi är säämst på transfer marknaden de är inget nytt. Vi har vart det så länge jag kan minnas. Hade vi vart bra på marknaden så tror jag faktist bokstavligen vi hade vart oslagbara. Det hade vart skillnaden i semifinal förlusterna i CL Istället för 3 CL guld så hade det vart 6 kanske ja tanken leker med en. Man får ta de med nypa salt, för annars blir man bara knäpp av det.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-05 11:08
@LeoMessi:

Inter betalade hans utköpsklausul. Vi hade också en idiot till president som skrämde iväg Ronaldo.
Barcelona påfågeln
2013-04-05 11:05
Gabriel: Jag vill se Reina i Barca, som andramålvakt när Pinto lägger av. Ser han som perfekt arvtagare till Pinto, verkar vara en glädjespridare och är väldigt rutinerad. Han är också bättre än Pinto och skulle vara ett bra backup till en ung talangfull målvakt och ha kapaciteten att gå in om den andra har en svacka. Så dålig är han inte, han rankades som bästa målvakten i PL för bara några säsonger sen :)
Barcelona LeoMessi
2013-04-05 10:56
Kan någon berätta varför vi sålde Ronaldo? Jag var ganska ung då och ta hade jag inte samma tillgång till fotbollsnyheter som nu:P
Barcelona Barca King -
2013-04-05 10:50
4 miljoner euro bara för att se om Song passade i Barca? Botia hade kostat oss 3 varför testa vi inte han? Mycket klok iakttagelse av klubben. Då kan vi köpa Reina för 25 och sälja honom för 15 bara för att se om han passar in. Vi gjorde samma sak med Chygrinski honom köpte vi för 25 och sålde för 15 det är jätte bra affärer för att se om medelmåttor passar in. Gillar vår strategi, Vi borde skita i duktiga spelare som Verthongen bara för att testa våra experiment. Konstigt att de inte testa Verthongen för 10 mille bara för att sälja honom för 5. Song var en panikvärvning,bara för att fylla ut för Zubis sjuka Siestor han tar under sommaren. Vår klubb på Senior nivå har alltid kopplats ihop med dåliga affärer! När man säljer Ronaldo 9 då vet man vilka man handskas med. Eller Zlatan affären, herregud PRATA OM ATT SE OM HAN PASSAR IN LIKSOM. I rest my case.
Barcelona Gabriel
2013-04-05 10:14
Deulofeo Samma här, inget som intresserar nämnvärt dock. EMD rapporterar idag att klubben kommer att ha 50 miljoner euro att spendera på spelare till sommaren, plus det man får in för sålda spelare. Tito planerar också på att minska truppen till 22 spelare. So far, so good. Vad som dock oroar är nyheten om att Reina och De Gea är första alternativen till att ersätta Valdes ifall Tito inte lyckas övertala honom att stanna. Reina vill jag absolut inte se. Det är jobbigt att vara culé. Man drabbas av huvudvärk konstant pga den inkompetens som existerar hos dem som styr. Fråga vilken culé som helst i världen, han kommer svara likadant. Reina är inte tillräckligt bra. Så nästa säsong kommer, förmodligen, försvaret att bättras. Men med en Reina i mål går vi ändå ned oss i en lagdel.
Barcelona Deulofeu
2013-04-05 10:04
En allmänn fråga någon mer som fått erbjudande om skribentjobb via svenskafans?

Två mail senaste veckan från två olika företag.
Barcelona Andresito
2013-04-05 09:52
Angående Barcas brev till UEFA så har jag märkt att många, nästan de flesta, tidningar inte skriver med allting i sina artiklar. Detta får Barca att se ut som 'the bad guys' och folk missuppfattar därför syftet med brevet. Från den officiella hemsidan: “We are fully aware that referees can make mistakes and we don’t feel unfairly treated, but what calls our attention is that in a high level competition, a referee didn’t know the rules. We are not judging the refereeing, but a basic principle. A judge has to know the law. We hope this never happens again … Barça do not complain about referees. Not a bit or a lot. We are denouncing an objective error of not applying the rules”. Media kommer alltid vinkla saker, ofta mot "hatobjektet Barca".
Barcelona Gio Style
2013-04-05 09:33
Grabbar, om ni läser igenom sidorna ordentligt så ska ni se att det inte rör sig om "folk" utan snarare om en specifik person.

Ronaldo är för mig världens tredje bäste fotbollsspelare. Iniesta hamnar några centimeter över honom.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-05 09:25
Mido Ja fattar heller inte varför folk förnedrar Ronaldo så mycke . Blundar ni för sanningen ? Han är en duktig fotbollsspelare , punkt slut . Hade det inte varit för Messi så hade han haft minst 2 ballon D'or bollar hemma . Men killen har otur som spelar under samma period som historiens bästa spelare !
Barcelona FCB_Messi
2013-04-05 09:22
Barca king Kostade song 19 så är det värt att sälja honom för 15. Varför ? Jo, för att för dom 4 m i skillnad så har vi fått se om han passar i Barca eller inte . Och tydligen så gör han inte det . Det är en annan sak om det hade varit 10m i skillnad .
Barcelona Mido
2013-04-05 09:15
Kan vissa sluta å förnedra varandra å framför allt andra spelare som Ronaldo
,, Ronaldo är världens bästa spelare om Messi inte har funnits,, det är 2 olika spelare som är bäst på sitt sätt
Barcelona Barca King -
2013-04-05 09:13
Hector Moreno i espanyol är Bra eller vår egen botia. Vi förlorar 4 miljoner på Song som kostade 19 och vi ska sälja honom för 15? skumt och mycket förvirrande.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-05 08:38
Barca King sjuk talang med stor potential, billigt? hur skulle det gå till tror du? :P Bartra är en sådan och han är gratis.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-05 08:31
Jag tycker att Messi ska starta på bänken mot Paris . Så fort vi ligger under eller om det ser dåligt ut så ska han hoppa in diiiirekt . Att det fortfarande spekuleras om agger ?! Hummels och kompany är 2 bra backar . En av dom in , och satsa mer på Batra så är den biten löst . Song för 15 mille ? Det är en fin peng .
Barcelona Barca King -
2013-04-05 03:46
2 mittbackar borde vi värva. En dyr, Hummels och en billig sjuk talang med stort potential. Så har vi Puyol som gör inhopp och två unga som kommer utmana Pique och om det nu blir Hummels hela tiden.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-05 03:40
Unga och bra mittbackar som jag spontant kommer på just nu är 1. Iñigo Martinez och 2. Marquinhos. Hoppas fan vi värvar båda 2 och lägger resten på en riktigt bra målis.
Barcelonistas
2013-04-05 01:56
Ronaldnho10yELfenomeno9 - tänk vilka pengar vi hade varit tvungna att lägga ner på Silva, som knappast är en långsiktig lösning. Det faktum att han även är skadad ganska ofta gör en eventuell värvning av honom till ett stort misslyckande.

Vi behöver en ung och bra MB som kan spela i laget i flera år. Det är bara och inse att Puyol inte håller längre, vi kan inte förlita oss på honom längre tyvärr. Hans fysik är sämre än glasmannen Robben och det funkar inte. Vi måste ha en MB som kan spela regelbundet på mitten tillsammans med Pique. Ja menar hur lätt tror ni det är för Pique som måste hela tiden spela med olika MB under en säsong? Masken-Puyol-Adriano etc det funkar helt enkelt inte..
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-04-05 01:52
R10 Hummels helst av alla dem, men hade jag fått bestämma hade jag gått all in på Thiago Silva. Hade väll inte varit omöjligt att få över honom i sommar med tanke på skatten i Frankrike.
Barcelonistas
2013-04-05 01:51
Vem bryr sig om en hjärntvättad mupp som Kaljic?. Snubben är helt hjärntvättad av Mourinho och media. Och vad gäller El Pasillo så lider patrasket av narcissistisk personlighetsstörning, han har noll verklighetsuppfattning, strävar hela tiden att få vara i centrum och bli ett diskussions ämne i La Puta. Att han fortfarande tillåts skriva i det forumet säger mer om den personen som styr forumet, alla som driver en hat kampanj mot Barcelona och smutskastar klubben får skriva kvar på forumet. Medans andra realister och som har lite vett i skallen ( Hombre) blir spärrade för att denne kommer med med egna åsikter som inte är likadana som ja ni vet vem.

Som sagt bara i skita i dessa pajaser och fokusera på vårat lag istället.
Barcelona Canaletes
2013-04-05 01:37
Hoppas på Kompany. Skulle säkert lyfta försvaret från 2* på FIFA till 4+* haha
Barcelona R10 Gaúcho
2013-04-05 01:33
Skriver in lite nyheter för er som inte hunnit läsa än.

Sigining centre back is priority for Barcelona this summer. Kompany (Man City), Hummels (Dortmund) and Agger (Liverpool) are options [sport] (Det behövdes alltså tre skador på våra backar innan dom insåg vad som var prio!)

Adriano, recovering from a thigh injury since mid-March, will certainly be ready for the Champions League game against PSG next week. [rac1]

Barcelona doctors recommend that Messi only plays against PSG if it's really necessary. He should normally rest for three weeks. [cope]

Arsenal are considering to re-sign Alex Song (25). PSG are also interested in the Cameroonian player, who would cost 15M. [express]

Abidal, recovered from liver transplant, could have some playing time against Mallorca on Saturday, as a test. Player anxious to play. [md]

Pedro har dessutom blivit pappa idag!

Så avslutar vi med fakta från Felipe Melo (Galatasaray).
Galatasaray's Melo: Cristiano is a very good player but Messi is by far the best in the world. #fcblive [via radio marca - realmadridplace]
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-05 01:12
MESSI.CORLEONE

Det är exakt det som gör mig otroligt glad bror. Jag har provocerat, skrivit skit på sistone och förnedrat Real Madrid CF. Men ändå är det många här som försvarar värsta antagonisterna. Och det gör mig verkligen glad att se folk försöker stoppa mig, det har även gått så långt att vissa har förnedrat mig för det jag skrev om CR7 med mera.

Det visar bara att vi Culés är något speciellt och har väl uppfostrade supportrar som har vett i skallen. Jämför man det med Puertan som du nämnde när det finns två ligister i "Kaljic" och "El Pasillo" så förvarar man deras beteende. Nästan, bara nästan allihopa är skadade i puertan.

Tack Culés!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-05 00:56
Shanghai Bro, du har inte gjort nåt fel. Håller med dig i en hel del du säger. Skillnaden är på Les Rambles att flera cules försvarade en rivaliserande spelare gentemot dig för att dem respekterar spelaren ifråga stort. Tack Gud att vi inte har några Kaljic och Likes narkomanen El Pasillo här, utan kan hylla våra motståndare, ja även om en supporter får betala priset för det.
Barcelona AndreD
2013-04-05 00:52
Klart man får kränka folk här inne. Men akta er för att fira mål, då jävlar blir ni spärrade
Barcelonistas
2013-04-05 00:46
In the last three years, FC Barcelona has played 14 times without the Argentinian ace and have won 13 of those matches and drew the other

Even without the best player in the world, FCB have won difficult games such as those in Bilbao and Malaga
Barcelona Gabriel
2013-04-05 00:38
Shanghai - SHOOT ME $12 Du har rätt, jag ber om ursäkt. Självklart ska allas åsikter respekteras och jag ville absolut inte vara nedlåtande mot dig på något sätt. Men du måste samtidigt vara medveten om hur det låter när du säger att Ronaldo inte är en bra fotbollsspelare. Att man jämför honom Messi är dock ett skämt, han är långt ifrån Messi.
Annons: