/spanien/barcelona/forum/8149.aspx/spanien/barcelona/forum/8149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2012-12-08 14:43
Underbart att alla "vanliga" skador är borta nu. Bara Abidal kvar! Nu har vi förutsättningarna för att ta full pott ett tag framöver
Barcelona El Legado Pep
2012-12-08 13:34
Här har ni listan på spelare som ska åka till Sevilla.

Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Cesc, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Busquets, Pedro, Alba, Adriano, Song, Tello.

Helt plöstlig är ingen spelare skadad förutom Abidal. Underbart. Dos Santos bör dock skeppas iväg i januari.
Barcelona enkos
2012-12-08 13:31
Official: Messi is part of the 19-man squad for the game against Betis tomorrow

Messi told Vilanova and doctors that he feels fine and very much looks forward to play. Not yet clear if he'll start against Betis.

Vilanova: "Messi has been training well today. Tomorrow we'll decide if he plays from the start or not, plays 90 minutes or not, etc."

Vilanova: "Messi has no discomfort at all. There's no risk he would get injured. If there was, he, or any other player, wouldn't travel."

Barcelona enkos
2012-12-08 13:30
Official: Alexis (ankle), Bartra (thigh), and Alves (thigh) got the medical green light
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-08 13:00
Alves, Bartra, Alexis, Messi have trained normally with the group this morning. They could all be part of the squad for the Betis game [tv3]

Ta nu för fan inga risker säger jag bara. Viktiga spelare allihop
Barcelona zick9
2012-12-08 12:57
OFFCIAL: Messi will travel to Sevilla To Play Agaisnt Betis
Barcelona enkos
2012-12-08 12:36
Goda nyheter :)

Messi has passed the test this morning and will travel with the team to Seville tomorrow for the game against Betis.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-08 11:34
Alves, Alexis, Bartra och Messi tränade tillsammans med övriga laget under förmiddagens träning. Alla har chansen att få "el alta medica" och därmed vara tillgängliga för morgondagens match.

Känns bra att få tillbaka spelare med tanke på att det är en cupmatch i veckan innan mötet med Atletico nästa söndag. Chans för de skadade spelarna att få speltid på en lagom nivå, och chans för Tito att vila spelare om så behövs.

Abidal fortsätter förresten att träna för sig själv. Den som väntar på nåt gott...
Barcelona Guardiola_Pep
2012-12-08 10:25
Enligt en person vid namn Celal Gürcan som sitter i Galatasarays styrelse så har Fatih Terim sagt att han helst önskar Malaga eller Barcelona i åttondelsfinalen. Detta ska han ha sagt i en intervju med Radyospor.
Barcelona Barca King -
2012-12-08 10:12
Godmorgon som sagt :D.

Skön bild i länktips att kolla på. Om detta sker så säger jag bara fyfan vad sjukt.
Barcelona Skippstripps
2012-12-08 09:37
Gomorron alla culés, för lite julstämning se länktips ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-08 08:15
Visst vore det en katastrof om Messi blev skadad en längre tid. Men matchen imorgon är faktiskt riktigt tuff och om han känner sig redo så tycker jag Tito ska starta med honom. Sedan kan Messi bytas ut om vi leder, men han är såpass viktig att han behövs i en sådan här bortamatch. Real Betis ligger fyra i ligan och är starka hemma med en bra publik där de slagit bland annat Valencia och Real Madrid. Det blir en svår match, och jag vill inte att vi slarvar bort det här stora poängavståndet vi har skaffat oss ner till Real. Visst kommer förluster komma, men jag vill inte slarva bort dem i onödan. Om vi vet att det blir en jobbig bortamatch med taggat hemmalag så ska vi spela bästa laget. Jag har ingen aning om hur Messi känner sig, om han har ont ska han såklart inte spela men om han är redo så ska han enligt mig starta. Vad jag har fattat det som så är det ett blåmärke han fått och det är inte en skada man "slår upp" om man inte är försiktig, utan det är mer att han kanske kommer spela lite sämre om det gör lite ont, men det är fortfarande världens bästa spelare.
Barcelona socccerfan1
2012-12-08 07:50
Är väl klart att han ska spela om läkarna ger honom ett okej? Han var aldrig skadad.. Fick tillfällig smärtan pga direktsmäll mot knät med benet utsträckt! Men vår messi ska spela!! Visca Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2012-12-08 06:58
Snabbt angående Ronaldo så verkar det ju tyvärr vara påhitt. Så vitt jag vet gick hans staff ut och dementerade det där rätt snabbt.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-08 01:27
Hoppas Tito gör alla en stor tjänst att VILA Messi. Vi har ju spelare som kan göra mål och visst är det en svår match men så dåliga spelare har vi inte. Så vila honom och skit i rekord för det sista jag vill är att Messi ska bli skadad. Betis är mkt starka hemma speciellt mot bra lag så det finns risk för poängtapp.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-08 01:14
barcastuff ?@barcastuff
Messi, recovering from knee injury, has on Friday afternoon trained out on the pitch. He will train with the group on Saturday morning. [md]

Återhämtat sig väldigt snabbt. Sköna nyheter såhär dags.
Barcelona enkos
2012-12-07 23:53
"Messi wants to play against Betis on Sunday. Staff is cautious. Vilanova, Messi and doctors will decide after tomorrow's training "
Barcelona enkos
2012-12-07 23:24
Messi snittar 1.5 mål i ligan efter de 14 omgångar, om han fortsätter med samma snitt resten av matcherna kommer han hamna på nytt rekord, 57 mål !

Barcelona snittar 3,4 mål per match, om det håller i sig så även laget kommer att slå rekord i ligan som då hamnar på 129 mål !!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-07 23:17
Messi has scored 21 goals in 14 Liga games so far this season #fcblive Last season: 16 in first 14 games (total: 50) [via @messi10stats]

Fortsätter Messi såhär så kommer han försöka göra 60 mål i Ligan, haha killen misshandlar alla rekord!
Barcelona Federer
2012-12-07 23:06
Enkos

fair enough. Då förstår jag hur du tänker efter att ha läst din andra kommentar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Federer
2012-12-07 23:03
Finns inte en chans att Ronaldo ger bort sitt pris för att vinna guldbollen. Han gav bort det för han tänker på det palestinska folket som mördas varje dag.
Barcelona enkos
2012-12-07 23:03
Federer:
Du missuppfattade min kommentar. Hela världen sympatiserar med palestinska folket, inkl jag själv. Men menar här att Ronaldo visste väl var han ska skänka för att få extra uppmärksamhet från just de länderna jag nämnde...Om Ronaldo gjorde det från sitt hjärta och inte har bakomliggande orsaker så får han min respekt, men som sagt jag tvivlar på hans ärlighet här...
Barcelona Federer
2012-12-07 23:00
Enkos

gud vad pinsam kommentar. Du vet väl att det bor kristna,muslimer,druser ,alawiter och judar i Palestina?
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-12-07 22:41
Känns ju väldigt tveksamt att alla ska få reda på resultatet. Hur lätt är det inte då att någon läcker och ryktet sedan sprider sig.
Barcelona enkos
2012-12-07 22:37
Den listige Ronaldo ska ha skänkt sitt GoldenFoot pris till Palestina, som jag starkt misstänker gjorde bara för att fiska röster från dem som sympatiserar med det palestinska folket.
2012-12-07 22:36
Så sjukt dåligt
Barcelona enkos
2012-12-07 22:31
Nej, det gynnar inte Messi alls, men vi får hoppas att majoriteten av världens 209 förbundskaptener, lagkaptener och journalister ändå såg det Messi redan gjort på de 10 månader.. Den 7 jan kommer vi kunna se vem gav röster till vem, tex vem Zlatan och Hamrén röstade på..
ps, Men ändå gnäller Zlatan och Mourinho och kräver "rättvisa" av juryn, fast det är inte juryn som väljer utan som jag nämnt redan...
Alla hade tre röster, 5 poäng till den de ansåg vara bäst, 3 p till tvåan och 1 till trean...
2012-12-07 22:25
Va, slutade röstningen om vem som blir världens bäste redan den 1nov? Har svaret legat undangömt sedan dess? Gynnar ju knappast Messi isåfall..
Barcelona enkos
2012-12-07 22:16
Rösterna är räknade och därför är det redan känt att Messi och Iniesta är bland de tre nominerade.. Många vet redan vem som är vinnare också men håller det hemligt till den 7 jan. Vissa som röstat har redan avslöjat vem de gav sina röster till andra vill inte göra det än, bla svenska Offside som hade rösträtt, skrivit till mig följande:

Hej,
Vi har röstat men också lovat att hålla resultatet hemligt tills januari. Tyvärr.
Allt gott,
Anders
Barcelona Tiki-Taka
2012-12-07 21:57
Hur kan en omröstning sluta den 1:a nov !? Det återstår ju 2 månader speltid.....mkt kan hända på 2 månader, dåligt !!!
Annons: