/spanien/barcelona/forum/8143.aspx/spanien/barcelona/forum/8143.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2012-12-03 01:20
Hade Mou kommit till Barca hade Pique, Busquets, Pedro, Montoya, Thiago... etc inte spelat för Barca just nu! Xavi & Iniesta för den delen kanske också.
Barcelona Carles Puyol 1899
2012-12-03 01:10
Är det någon som vet om någon i Real Betis missar matchen mot oss?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Puyol 1899
2012-12-03 00:56
Ge mig hur många miljarder så hade jag ändå aldrig anställt Mourinho som Barca tränare för jag hade valt Pep alla dagar i veckan. Mourinho visar hat-Kärlek mot Barca och kommer ni ihåg när han sa en gång Barca alltid Barca. Det han håller på med är pik mot vår ledning för att dem inte valde honom som tränare istället valde klubben Pep helt jävla rätt av ledningen.
Barcelona Barca King -
2012-12-03 00:30
Det finns bara en spelare värdig att komma till Barça efter Villa. Götze! Killen har Barça DNA och han brinner för klubben, då han är Cule. Messi är kungen i Barça och det räcker med att han lunkar på planen bara. Neymar hade inte hjälpt i defensivet alls även om han hade så suger han där. En osjälvisk Götze som kämpar för laget och är lika stor talang om inte större än Neymar. Har redan bevisat sin överlägsenhet i Europa.
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-03 00:25
zick

Tror att han syftar på att Mou upplever att Barcelonas ledning behandlade honom illa som valde bort honom till förmån för Guardiola.
Barcelona zick9
2012-12-03 00:22
Grattis till David "El Guaje" Villa som fyller 31 idag! :D
Barcelona zick9
2012-12-03 00:20
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Men herregud... Guardiola vann allt han kunde under sin första säsong och du hade hellre anställt Mourinho?!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-03 00:19
AGM (Barcelona) Han smutskastar för vår klubb har behandlat honom som en hund. Han älskar vår klubb.
2012-12-03 00:18
AGM (Barcelona) Han smutskastar för vår klubb har behandlat honom som en hund. Han älskar vår klubb.
Barcelona Barca-nist
2012-12-03 00:18
Mourinhos skulle passa in i reality TV , Jersey Shore liknande!

Han är det största "uppmärksamhetshoran" jag nånsin skådat inom fotboll.

Trött på snacket kring "han drar uppmärksamheten mot sig själv för att laget inte ska hamna i fokus osv"
Ja visst han brydde sig så j*vla mycket när han snackade skit om sina tidigare spelare i Chelsea och hur han lämnade Inter Milano efter att fått se dollar tecknet!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-03 00:04
Hallå allesammans!

Tänkte se om jag kan baka ihop någon fin story till imorgon om Barcas hemma match mot Athletic Bilbao då jag var på plats och fick se denna underbara match.

Låter detta intressant så kan red skicka ett PM om hur jag ska gå till väga och vilka punkter ni vill ha med så bakar jag in allt ni vill veta.

Visca Barca y Visca Catalunya !
Barcelona AGM
2012-12-02 23:53
Shanghai

Jävligt dåligt exempel. Man kan inte älska Mourinho om man är Barca supporter. Den killen har smutskastat hela vår ledning och klubb sedan han skrev på för Inter och som Barca supporter så är detta inte acceptabelt.
2012-12-02 23:51
Det är hat-kärlek Mou har visat sedan 2008. Ett jävla taskigt beteende mot den bäste tränaren genom tiderna. Om en tjej lämnar dig och hon börjar gå med en annan kille, vad skulle hända med en då ? Man brinner givetvis! Det är samma sak med Mou han älskar Barcelona och jag älskar också honom.
2012-12-02 23:45
Sluta att skriva om Mourinho. Killen gör sim han gör för att han älskar Barcelona, men vår ledning behandlade honom dåligt som inte valde honom som tränare år 2008.
Barcelona AGM
2012-12-02 23:42
Jag vet att många här är sugna på Neymar inklusive mig men jag känner inte att vi är i ett behov av honom. Jag vet att han kanske är den största talangen i fotbollsvärlden men det finns ju egentligen inte plats för honom om vi ska vara ärliga.

Några punkter jag vill ta upp ifall Neymar värvas är:

*Vad händer med Alexis? han får ju knappt speltid nu....

*Vad händer med Villa? han sitter med en hög lön och är "förste inhoppare nu. Med Neymar så minskar chansen till startplats avsevärt!

*La Masia produkter som Thiago,Deulofeu osv... får också mindre speltid och kanske söker till andra klubbar?

SLUTSATS: Ifall Neymar ska värvas så måste vi sälja Villa och Sanchez. Annars finns det inte plats för en så stor stjärna.

Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-12-02 23:13
Neymar är inte nya Messi han är nya Ronaldinho på tanke med det dribblingar han använder. Messi kör dragningar. Neymar street skillz. Passningarna är ju Neymar inte bäst på men får oftast till grymma passningar ibland. Vi såg när Messi spelade med Ronaldinho då Messi spelade ytter med Ronaldinho som central fforward. Och när Ronaldinho stack började vi testa Messi centralt. OM vi köper Neymar så kan vi göra detsanma.

Vinner vi mot Betis vet jag att Tito är rätt.
Barcelona -SAMI-
2012-12-02 22:49
Ramos kommer stängas av.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-02 22:46
Betis vinner på Riazor, starkt. Blir det poängtapp nästa helg tro? Vid första tillfälle ett poängtapp sker kan ni ju ana hur det kommer låta i madridpressen. De kommer piska upp stämningen då.
Barcelona Skippstripps
2012-12-02 22:43
Med tanke på Josés lilla framträdande 21.20 igår:
M(ourinho)és que un Madrid?
2012-12-02 22:41
Mourinho går ut och ställer sig på planen innan match, långt innan arenan har fyllts. Det fattar väl vilken idiot som helst att Ultra Sur inte kommer bua ut honom. Detta vet ju så klart Mou, det var ju därför han gav löftet om att gå ut.
Coach Pep,
2012-12-02 22:41
@Rambla~ el chico dorado:

Haha, Ramos visar återigen upp sina psykotiska drag. Han var psykopat redan innan Mou anlände. Jag har ogillat svinet ända sedan han sparkade ner Ronaldinho 2007.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-02 22:40
Rambla såg det, smutsigt. hela grälet mellan dom kändes ju som något som inte hör hemma på en fotbollsplan. hålla på och spotta på varandra, jeez
Coach Pep,
2012-12-02 22:36
Frodo

Du synar Mourinhos kort och blottar hans sanna djävulska väsen, men det kvittar eftersom du är culé. Det hade varit befriande att för en gångs skull höra madridsupportrar gå hårt åt och skämmas över Mou, men det verkar finnas väldigt få riktiga madridistas i Sverige som ser bakom kulisserna och begriper att Mourinho inte står för något av idealen spansk fotboll och Real Madrid eftersträvar. Galningen Florentino Perez har återigen rivit djupa sår i klubben, det är tur att det i alla fall finns de på Bernabeu som har lite vett och visar missnöje mot portugisen. Det är tydligt att det finns väldigt många väldigt upprörda madridistas i Madrid.
2012-12-02 22:34
Jag vet inte om ni sett detta? Sergio Ramos spottar ju på Diego Costa igår inför en hörna. Costa svarar med att spotta i sin egen hand och sen kasta det på Ramos. Det var det som såg ut som ett försök till slag av Costa. Det komiska är ju hur jävla feg Ramos framstår när han springer iväg till domaren och skvallrar. Det var ju han som startade hela skiten. Ni får kolla den första videon.
Barcelona Baronen
2012-12-02 22:32
Nej Zlarre, nu gör du bort dig. Känns som en Mourinho-komplott på något otäckt vis.

– "Hur många gånger har han vunnit den? Två, tre? Om juryn vill vara lite mer rättvis så måste de ge den till någon annan den här gången, säger han till franska tv-kanalen TF1."

Jag undrar vad vår käre Zlatan tycker och tänker angående den svenska guldbollen.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-12-02 22:26
Smogen

Bortamatcherna mot Atlético och Espanyol är dock i omgång 35 respektive 37. Fortsätter det såhär bör ligan vara mer eller mindre avgjord vid det laget. Det är i bortamatcher mot Real Sociedad, Valencia, Málaga och Betis nästa vecka som vi verkligen på förhand ska vara taggade för inte tappa poäng. Samtliga matcher spelas, om inte minnet sviker mig, i slutet av detta år/januari/början av februari, vilket gör att om vi nu skulle hålla denna 11-poängs ledning inpå den andra månaden nästa år ska vi nog inte tappa ligan.
Barcelona Gabriel
2012-12-02 22:23
Självklart är det roligt och en väldigt "bekväm" situation att befinna sig i just nu när vi ligger hela 11 p och 6 p före Madrid lagen, men jag eftersträvar ändå lite mer ödmjukhet här inne hos vissa culés. Rätt som det är kan vi hamna i en svacka och plötsligt ligger Real där och nosar igen. Glömmer aldrig säsongen 06-07 när vi hade allt i egna händer, utslagna ur CL av Liverpool tidigt på säsongen - men solklara ledare i ligan och en semi-final mot Getafe som verkade vunnen på långa vägar.

Jag kaxade upp mig något enormt mot en av mina närmsta vänner, som råkar vara madridista. I slutet av säsongen fick jag betala grovt för det. Det är en läxa jag aldrig kommer att glömma.

Läxan jag lärde mig är - säsongen är lång!
Barcelona Smogen
2012-12-02 22:05
Med bortamatcher mot Real, Atletico, betis, espanyol mfl kvar så ska man inte ta något för givet. Ligger vi 11poäng före efter januari så kan man nog börja vara lite kaxig. Att göra det nu är bara löjligt
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-12-02 22:00
Dagens skämt

Marcelo:"I think I am the best left-back in the world "
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-02 21:31
Atletico 6 p efter oss, Real Madrid 11 p efter oss, fan nästa ligamatch kan vi ju ställa upp med Barca B :P
Annons: