/spanien/barcelona/forum/8138.aspx/spanien/barcelona/forum/8138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
C. "Kungen" Puyol
2012-12-06 21:12
Vad tror ni här inne om CL-lottningen? Vilken grupptvåa är att föredra gentemot de andra?

Själv tror jag på Shaktar... kanske inte så roligt och om vi får dem så blir det svårt.
Pountinhos
2012-12-06 21:11
Boys ifall ni skulle ranka Europas Fem bästa klubbar hur skulle eran ranking se ut? Jag tycker att Barcelona är snäppet bättre än Bayern och Bayern i sin tur är bättre än Real Madrid. Dortmund är otroligt starka och Juventus har impat.

Min ranking: 1: Barca, 2: Bayern M, 3: Real Madrid, 4: Dortmund, 5: Juventus.

Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-06 19:01
L.A.M nr10

Haha. Det är en otroligt bedrift. Jag tror Anelka vann skytteligan i Chelsea 2010 på 19 mål. Låt den sjunka in...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 18:55
Har ni tänkt på hur sjukt det egentligen är att Messi redan ligger på 21 ligamål? Innan loppans dagar så låg en normal skytteligavinst på runt 25 mål, väldigt sällan över 30 och ibland ner mot 20. Och Messi har alltså nätat 21 gånger när vi spelat lite mindre än halva säsongen.
Barcelona enkos
2012-12-06 18:17

Messi har ensam i ligan gjort fler mål under säsongen än 56 lag från topp 5 ligor i Europa, lag som Liverpool, Valencia, Aston Villa, Sampdoria, Parma, Marseille, Bordeaux, Lille…
Barcelona enkos
2012-12-06 17:33
Messi: "I feel good. Luckily it was only a knock"

The Blaugrana forward doesn't know if he'll be able to play against Betis this Sunday
2012-12-06 17:30
Fais.

Av att döma var det att skildra vad som gör Messi speciell mer än att hacka på Neymar. Guardiola menade helt enkelt att trots alla titlar, all uppståendelse och alla målen så värmde Messi upp likadant som han hade gjort några år tidigare, hade sammaf frisyr som han hade några år tidigare och var bara intresserad av att spela.
Fais
2012-12-06 16:41
Heywood Jablome - Andrés

Jag måste säga att Gurdiola var lite för fördomsfull där. Visst om Neamar är orrogant som en vissa spelare där ute i fotbollsvärlden. Det enda jag har sett av honom är att han gillar bling bling och showa lite. En vis Rohanaldinho var likadan med tills han kände sig mätt och började härja i Barcelonas clubar.

Neymar är ung och hungrig och jag är säker på att han kommer att jobba hårt för att sätta ett avtryck på vår Barca hjärta ---Om han kommer----.

Men först vill jag ha en riktig bra mittback innan han kommer.

Tyvärr köper jag inte Pep G hårda ord om han har yttrat såna ord.

Shitt Ponfritt!!!

När Deulofue spelade igår så påminde han mig en vis Messi. Första gången jag blev riktig imponerad var igår när han spelade de få minuterna. Woow!!
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 16:34
Om det nu blir så att Mou försvinner ska det bli intressant vem som tar över blir det Jogi Lööw så är det ju rätt kul ytterligare en cule i Madrid han smyger ju inte ens med det.

Han är en grym tränare och kan garanterat på fart på Özil och Khedira.Lite jobbigt ifall det sker då Tyskland garanterat har världens bästa talanger just nu kolla bara Reus,Götze,Hummels,Muller,Kroos då försvinner nog Portugis gänget och det blir Tyskt för hela slanten.

Vi får se spännande.
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 16:29
El Kaiser de Michoacán

Det roliga med denna bilden är att det är varken första eller sista gången man ser en sådan.Men hela motståndarlaget och ingen kamrat till Messi sjukt.

Ungefär som när man var lite och alla sprang efter den som hade bollen.

Jag har en sådan bild på jobbet från Copa America där halva motståndarlaget drar i Messi.Tänk om det någon gång skulle gå på mer än två spelare på C:Ronaldo vad skulle han göra då...
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 16:26
Qanii

Jag hade ju gärna sett en pass till Deulofeu i sekvensen innan då hade det blivit 1-0 garanterat.

Att han hinner tänka att nu ska jag minsann skjuta ifall det blir sista gången jag rör en boll på länge.

Hade ju varit coolt om han satt skottet och sedan klivit ut och därmed gjort lika många mål som Muller.

Glad är man dock att det inte var allvarligt.Jag har sovit riktigt illa inatt jag kommer ihåg som vissa här har nämt Eto`os skada.

Fösta beskedet lindrig sedan borta 6 månadert hua.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-06 16:16
It is expected that Messi, who has a knee injury, will be able to play the Spanish league game against Betis on Sunday #fcblive [telecinco]

Bra nyheter :)
Barcelona Qanii
2012-12-06 15:49
Namn: Heywood Jablome - Andrés

Mycket bra sagt! Jag tror inte Neymar kommer anpassa sig till klubbens värderingar. Eller han kanske gör det men det kommer bli otroligt svårt för honom. Han är Lill Ronaldo kopia som älskar att synas.. Men det kanske är bra att ha olika personligheter i klubben bara han inte sticker ut allt för mkt och tror att han är större än klubben och spelarna runt om kring sig. Från att vara stjärna och få allt till att bli 4-5 största spelaren i laget kan vara svårt att hantera för vem som helst. Med det sagt säger jag inte han är en dålig spelare men jag hoppas det inte blir en Ibra affär av det hela.
2012-12-06 15:10
En intressant detalj jag reagerade på;

Under finalen i klubbVM i Japan när båda lagen hade anlänt gick Guardiola mot en av sina vänner och bad honom att ta en titt på Neymar.

Brasilianaren hade en speciell frisyr inför finalen, han hade också köpt en dyr klocka och hade dekorerat sina skor med japansk text. Guardiola bad sin vän att också ta en titt på Messi. "Titta på Messi. Bästa spelaren i världen, kanske i historien, men fortfarande bara Messi."

Jag är övertygad att Neymar kommer att representera Barcelona, men han måste anpassa sig själv till klubbens värderingar.

Barcelona har inte alltid varit en klubb där tatueringar och kaxigt beteende inte accepteras, men i boken som Guillem har skrivit menar han att Barcelona efter att spelare som Puyol, Xavi, Iniesta och Messi blivit ledarna är det deras personligheter som måste genomsyra hela truppen.
2012-12-06 14:55
I boken om Guardiola har redan en direktör i Barcelona diskuterat Neymar med Messi. Han, Dani Alves och Neymar brukar spela FIFA online. Och Messi har hintat att han vore glad ifall Neymar anländer.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-12-06 14:50
Såg ni Piques pass till Messi förresten? Kung!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-12-06 14:14
Diego Marad...förlåt Leo Messi
Barcelona Qanii
2012-12-06 14:07
Messi: "I finished the action with a shot because i was in pain and I thougt it'd be the last time I'd touch a ball for a long time."

Man såg på hans ansiktsuttryck att han hade ont när han försökte få iväg sista skottet. Hade det varit en annan spelare hade han förmodligen tänkt -Hur faller jag snyggt? Hur ser min frisyr ut?
Barcelona Baronen
2012-12-06 14:05
David Villa får lämna när han vill för mig. Neymar är en våt dröm.
Om inte Neymar kommer så ser jag gärna ett rejält försök till att värva
Kun Aguero.
Han och Messi är mycket goda vänner som skulle vara underbara att skåda tillsammans. Får för mig att Kun inte heller stormtrivs i City, får en spelare som Dzeko mer speltid är det inte heller svårt att förstå.
Barcelona -SAMI-
2012-12-06 13:57
Hetfield
Håller med dig. Själv hoppas jag på att Neymar kommer i sommar. Men då måste väl David Villa lämna?
Barcelona Hetfield
2012-12-06 13:46
Det jag ville få fram igår med Neymar var att förutom Messi så finns det ingen spelare som kan både göra mål och som är kreativ. Det är därför Messi är så viktig.

Messi är den enda i anfallet som kan skapa lägen åt andra och som är en målskytt, om han skulle bli skadad så finns det ingen spelare som är av hans typ i laget. Det Neymar kan erbjuda är just att han kan skapa lägen åt andra och göra mål, jag skulle känna mig mer säker med honom i laget.
Barcelona rANDOMhERO
2012-12-06 13:26
Var bara tvungen att lägga upp ett klipp på Ronaldinho :) se och njut!
Barcelona Deulofeu
2012-12-06 13:09
Lottningen är helt öppen i kvarten!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-12-06 13:04
Lottningen startar den 20:e december.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zakiz
2012-12-06 12:57
Mirzacule Har för mig att dom gör en ny lottning i kvarten också. Alltså kan man lottas mot tex real eller Valencia då. Men kan ha fel är inte helt 100
Barcelona mirzaculé
2012-12-06 12:54
Kommer dem lotta vem vi kan få i kvartsfinalen redan nu?
Barcelona socccerfan1
2012-12-06 12:50
Tp-Messi. Knä skador är det värsta som kan drabba en spelare.. Knäna tar mest belastning osv osv.. Orkar inte förklara för dig. Men du kan kolla upp det. Finns många dokumentärer om kärna och skador. Kunde lika bra varit minisken eller korsbanden som åkt. Men turen är på vår sida. Sen den svullnaden han kris hade går ner direkt, ett direkt slag mot muskeln gör att det bildas blod runt om och i/på skadade området. Därav svullnad. Det blir blått, och svullnaden går ner på några timmar. Inget farligt alls. Inte som knäskada iaf.
Barcelona Carles Puyol 1899
2012-12-06 12:40
Jag vill ha två nya spelar i Sommar och kan vi få in Neymar och Hummels då är vår trupp livsfarlig. Jag hoppas att en av dessa herrar skriver på för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 12:37
Smogen

Galatasaray hade varit skönt att möta också. Dock blir bortamatchen riktigt tuff, rätt långt att åka och med fantastiska, passionerade fans som skulle motivera sitt lag enormt. Möter vi dem blir nog nyckeln att åtminstonde inte förlora i Istanbul, utan få med oss ett resultat som vi kan gå vidare på i returen, där vi sedan bara kan spela vårt spel. I och för sig är den metoden nästan alltid den bästa när man börjar borta i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-06 12:33
Haha, och Real Madrid som trodde det var bättre att komma 2:a i grppen än att vinna den. Nu finns det risk att de får möta Bayern, Juve, United, Schalke eller PSG. Blir det Juve eller Bayern tror jag att de åker, då de lagen jobbar väldigt mycket kollektivt och har duktiga spelare både defensivt och offensivt. Även United lär det bli svårt mot.
Annons: