/spanien/barcelona/forum/8136.aspx/spanien/barcelona/forum/8136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-23 13:05
Fan varje gång man hör så galna rykten (som tex Adriano som MB) så börjar man tveka mer och mer på Tito. Varför är han så envis för? Är han blind? Har han inte sett våra problem under de här senaste tre åren? Och det är hans fel att det är så mycket rykten om Thiago. Ligan har i princip varit avgjort sen december och han har inte vågat spela med talangerna. Han är så jävla feg och ryggradslös. Vi möter VALLADOLID och han toppar laget. Återigen, VALLADOLID. Om inte våra talanger ska få speltid i en sån match som mot Valladolid, när fan ska de få spela de då? Det är så patetiskt, han kör samtidigt med Pique och Adriano i samma match och lägger Bartra på bänken.. Eller vad sägs om Pedro? Killen har varit värdelös i två säsonger men går endå före spelare som Tello och Alexis som har varit klart bättre under våren.. Jag hade lämnat klubben om jag var Thiago eller Bartra. Varför ska jag stanna i en klubb när jag inte ens får spela mot mittenlagen/bottenlagen trots att ligan är AVGJORD? Der här funkar inte. Han är för girig och det hela började redan förra året. Det var han som föredrog Song istället för en mittback. Jag är så trött på honom, det bästa vore om klubben och Tito tog skilda vägar för det här är bara början på skiten...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-05-23 12:56
@NoGo™ :

Gör mig inte förbannad nu NoGo!! Orkar inte få en fraktur på mina knogar och en sönderslagen vägg!
Barcelonistas
2013-05-23 12:39
Jag står bakom Tito oavsett vad, men hoppas bara han inser att vi behöver Hummels i backlinjen. Det kommer inte funka med Adriano och tro att det kommer lösa sig.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-23 12:32
Hetfield/ Detta är vad du hade hittat om du hade gjort ett studiebesök i Barças huvudkontor. :P
Barcelona Hetfield
2013-05-23 12:30
Jag skulle verkligen vilja göra ett studiebesök hos Barcelona och se hur deras styrelse funkar, det hade varit spännande.

Man går in i kontorsavdelningen och det första man ser är att folk sitter med benen på borden och sms:ar. Sen tittar man ut och ser att folk springer runt och jagar varandra med vattenballonger. Man ropar lite "hallo, är det någon ansvarig här", och man får lite axelryck och likgiltiga svar.
Barcelona Vampíro
2013-05-23 12:30
Han har bara spelat A-lagsfotboll i fem säsonger och har redan uppnått mer är vad de flesta gör under två karriärer. Vilket underbar spelare han har blivit.
Barcelona Rambla~
2013-05-23 12:25
Satsa på Adriano som mittback om T Silva inte går att värva. Vad fan, har Tito rökt på eller?

Hur fan kan han klanta bort Thiagos speltid? Inte så konstigt när han tom bänkas i senaste matchen Valladolid. Det är fan dags nu att sluta favorisera gamla spelare som Xavi. Han hade knappast mått ont av att bänkas i den matchen. Alltså en spordirektör och tränare måste ha koll på en sån sak om 60% speltid för Thiago annars går hans klausul drastiskt ner till €18m. Det får bara inte hända. Det fanns så många matcher Tito hade kunnat gett till Thiago så att han klarat gränsen. Detta är misskötsel på hög nivå alltså.
Barcelona Titooo
2013-05-23 12:04
Oj vad snyggt mål Leo gjorde. Jag hade missat den. Vet ni när han gjorde det?
Barcelona Hetfield
2013-05-23 12:01
Barcelona Hetfield
2013-05-23 12:01
Om det stämmer att Tito inte vill värva en mittback ifall Thiago inte kommer, särskilt inte Hummels, så blir jag väldigt besviken på honom.

En tränare ska alltid sätta laget före egot. Det känns som att Tito är ute efter att visa att han har rätt och att hans metod ska stämma, annars är allt annat fel.
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 12:00
elbraco - CP5 Kan du inte argumentera som man bör argumentera så gör inte det, snälla. Sarkams o ironi skriker rakt av genom hela ditt inlägg. Skärp dig. Jag kritiserade en spelare i vårat lag som underpresterat....vad var felet med det ? el Flaco - Me, Myself and I Tråkigt ifall det triggar på Thiago att lämna klubben. Känns som nuvarande styrelse är ovänner med allt och alla.
2013-05-23 11:53
Fick nyss reda på att Thiagos agent är Pere Guardiola, Peps bror. Vet inte hur det kan påverka att spelaren väljer att lämna. Det stämmer att Pere arbetade med Rosell i Nike för flera år sen, men med tanke på alla ryktena kring hur Pep lämnade klubben skulle det inte förvåna mig om relationen mellan Pere och styrelsen inte är de bästa.
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-23 11:51
Barca Barca skrämmer det dig att Tito tänker satsa på Pique nästa säsong?? Spanska landslagets ordinarie mittback, kugge i världens bästa lag och världens bästa mittback för 2ish år sedan. Ja, dumma Tito! Nu måste vi värva nytt! AVGÅ!
Barcelona Barca Barca
2013-05-23 11:43
Jag tycker inte vi behöver vara oroliga över Neymar transfern. Det är en stor spelare och man får inte glömma att Barca förhandlar med flera partner samtidigt. Verkar som nästan klart att det är Santos som man måste komma överrens med och sen är allting klart. Det som övertygar mig är att Rosell o Co har bestämt sig att Neymar ska till oss innan Silly Season har dragit igång på allvar. Tummen upp för det.

Dock tummen ner för:
massa andra situationer i klubben som gör mig och jag tror dom flesta spelarna förvirrade och i ärlighetens namn så måste jag tyvärr säga att det har med Tito att göra. Thiagos situation har mycket med Titos förtroende att göra. Visst Thiago var skadad mycket under säsongen, men det har aldrig funnits förtroende från Titos sida vare sig innan skadorna eller efter skadorna. Att han inte startade förra matchen mot Valladolid är för mig en gåta. Såg ni när han kom in hur äckligt jävla bra han var, hans ettrighet att vinna tillbaka bollen skulle ge en extra dimension som Xavi faktiskt saknade under sina glansdagar.

Tummen ner: Tito bör nog i ärlighetens namn inte vara kvar. Jag tror inte Tito kommer att fortsätta efter kommande säsongen (om han nu blir kvar) vare sig han vinner trippeln eller noll titlar. Känns som Tito tar nuet före framtiden. Att man vill värva T.Silva visar att han faktiskt endast tänker kortsiktigt än långsiktigt. Även om jag håller med honom att Silva är nog en bättre komplement till Pique.

Tummen ner: Titos värvningspolicy skrämmer mig. Han menar på allvar att han tänker satsta på Pique nästa säsong. Pique som har underpresterat enormt denna säsongen ska få även en startplats nästa säsong ? Att man inte ser över situationen och värvar två mittbackar skrämmer mig. Puyol verkar inte kunna klara av en hel säsong, Pique underpresterar enormt, Bartra är inte den talangen jag trodde han var och Mascherano är ingen mittback. Vi har inte EN ända mittback vi kan bygga backlinjen runt. Jag skriker efter två nya mittbackar.
Barcelona Pep - El Míster
2013-05-23 11:11
Att vi inte kommer värva en mittback till nästa säsong ser jag som högst osannolikt. Ni måste förstå att just nu är fullt fokus på att värva Neymi och det tar tid, kraft och pengar. Barca skickar ju inte iväg vem som helst att förhandla(även om man kan tro det ibland). Därför ligger nog mittbackstransfern på paus just nu tills man säkrat Neymi. Men efter det är jag helt övertygad om att Barca kommer skicka sina representanter och fixa en mittback. Dock kanske efter CC då man vill se flera alternativ in action. Även om vi alla självklart föredrar en mittbacksvärvning innan CC(Confederations Cup). Ang. Thiago så finns det säkert flera klubbar som vill ha honom. Han är en enorm talang. Och även om han nu inte spelade 60% och i dagsläget kostar 18M så är jag helt övertygad om att han kommer stanna minst en säsong till, främst för att han är spanjor och La Masia produkt. Blir det inte hans säsong nästa säsong så är risken dock större att han drar nästa sommar. Men vi ska ha tålamod, Iniesta hade en liknande sits(för bra för bänken) och jag hoppas Thiago kan ha samma tålamod som Iniesta. Vill man spela i den finaste av tröjor och med dom bästa spelarna så får man helt enkelt ha det tålamodet. För jag är också helt säker på att alla inom klubben är medvetna om att Thiago kommer blomma ordentligt när som helst!
Barcelona Katalano
2013-05-23 11:09
Gah, detta börjar bli jobbigt. Trots att det bara är rykten jag läser så har mitt förtroende för Tito börjat sjunka väldigt mycket. Thiago får inte lämna. En ny mittback av klass MÅSTE in.

Visst har Tito en poäng i att Hummels är väldigt lik Pique i spelstilen, men får vi inte Thiago Silva så kan vi inte bara skaka på axlarna och ignorera behovet vi har i försvaret.

Om detta inte sköts bra nog ser jag mer än gärna en annan ta över för Tito.
2013-05-23 11:07
När det gäller Neymar har jag läst att klubbarna redan har kommit överens om att betala 40 miljoner utöver de här senaste 20 miljoner som Barça har erbjudit.

Känns som att gå vilse i en labyrint ju mer och mer man läser om den här såpan. Samtidigt ökar ryktena om att Thiago kan lämna för att spela i England. Snacka om fail om detta blir av. För klubben då, men tanke på Thiagos enorma talang.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 11:02
Ingen Pedro för den delen heller..
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-23 11:00
Går in på Barcas officiella webshop för att kolla nya tröjorna som går till försäljning idag. OCH DÄR FINNS INGEN NUMMER 5, INGEN PUYOL, INGEN LAGKAPTEN?! Det måste vara fel på hemsidan?
2013-05-23 10:56
Barcelona Mido
2013-05-23 10:55
PSG vill värva fabregas, snart har vi ett nytt problem, mittfältet
Barcelona Mido
2013-05-23 10:51
Det verkar att tito har aldrig spelat fifa eller cm, attackera aldrig pique om vi släpper för många mål nästa säsong, då blir det Titos fel
Barcelona NoGo™
2013-05-23 10:24
Barcelona offered Vilanova to sign Dortmund centre back Hummels, but the coach thinks he's too similar to Pique and rejected the option [as] Tito.... Han kommer bli vårt fall! Sen läser man att om han inte kan få Silva så är Adriano hans plan.. Orkar inte mer!
Barcelona Smogen
2013-05-23 09:58
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Oj, inte Thiago såklart, neymar menar jag. Man ska inte skriva inlägg för tidigt på morgonen ;)
Barcelona Katalano
2013-05-23 09:52
ViscaBarca1899 Förmodligen pga sponsorpengar, reklamintäkter, Publicitet, Antal åskådare på matcherna osv. Eftersom de endast äger 55% av Neymar så blir det en matematisk fråga om vad som är bäst för klubben.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-05-23 09:46
Kan någon berätta varför Santos tjänar mer på att låta Neymar sitta kvar kontraktet ut?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 09:26
Enligt sport är Titos plan B om Thiago Silva ej går att läsa Adriano... För helvete
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-23 09:15
Smogen Thiago?
Barcelona Smogen
2013-05-23 07:34
Nej, enligt senaste ryktet är Barcas bud på 18-20 miljoner + 2st träningsmatcher för 100% av Thiago.
Barcelona påfågeln
2013-05-23 07:21
Gabriel: Jag har förstått det som så att man erbjuder 23 miljoner € för Santos 55% av kontraktet, men det ryktas om att Santos tjänar mer på att låta honom spela av sitt kontrakt och gå gratis, och därför överväger att göra det...
Annons: