/spanien/barcelona/forum/8133.aspx/spanien/barcelona/forum/8133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona socccerfan1
2013-01-23 21:59
Synd om Iker..
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2013-01-23 21:49
Arbeloa sparkar sönder Casillas hand Epic fail. Eller har mourinho ett finger med i spelet?
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-01-23 21:48
@100% AntiMadridista:

Barcelona socccerfan1
2013-01-23 21:47
Synd om Iker..
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-01-23 21:46
Nu är det kört för Valencia för Madrid bästa målvakt kommer in nu....
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-23 21:46
arbeloa världens bästa back fixa igenom Mourinhos vilja adan är bättre än Casillas
Barcelona socccerfan1
2013-01-23 21:45
Vad missa jag? Vad hände ned Iker? Knäa han honom så han blev yr??:/
Barcelonistas
2013-01-23 21:41
Barcadinho - mm och då ska försvararna kunna lösa problemet, tyvärr så springer Masken som en huvudlös kyckling efter Puyol istället för att kolla vem han har bakom sig.

Att Messi tappar bollen händer liksom 1 gång av 1000000, samma sak när det gäller straffen. Masken däremot har failat ungefär vad är det nu har tappat räkningen kan du hjälpa mig? Ska vi säga runt 124546 gånger?.

Föra liga matchen? Den är en kopia skulle jag vilja säga där han missar helt i mitten. Finns flera exempel till men orkar inte skriva en bok.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-23 21:36
Barcelonistas
-

Första klippet från London - det är Messi som tappar bollen från början och det leder till kontringen.
Returen - Messi missar straff.
Har inte dessa två fatala misstag/miss nån betydelse?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-23 21:31
Problemet är inte Masche eller Song som mittbackar utan det är tränarna, Pep och Tito. Det spelar ingen roll hur många gånger vi fans svär över och blir förbannade när dessa får spela som mittbackar. De två är fortfarande helt övertygade om att det är den bästa vägen att gå att spela några av våra defensiva mittfältare mestadels som mittbackar. Det är det här resonemanget jag stör mig på. Trots så många misslyckade försök envisas de med att fortsätta med detta. Jag förstår verkligen inte. Ser de inte dt vi andra ser, att vår försvarsspel blir lidande och sämre? Varför kan de inte tydligt förklara vad man vinner på det? Nej, trots att det inte funkar bra så envisas man med att värva fel sorts spelare under sommaren. Nej någon mittfältare behövs ju inte, bättre att köpa en mf och så kan vi spela honom som mittback i nödfall. Vi flyttar också upp Bartra men att ge honom speltid är inte så viktigt, även om han är en lovande mittback.
Barcelona Gio Style
2013-01-23 21:29
@Fais:

Läs mitt svar igen. Ändrade det innan du svarade. Tjafs är det sista jag är ute efter.
Ja let's agree to disagree. Du tycker uppenbarlgen att Pique är en sopa och jag tycker tvärtom att han har varit bra den här säsongen. Hade du skrivit detta för 6 månader sedan så hade du fått en co-sign från mig. Men nu anser jag att du är helt fel ute när du påstår att Pique och Puyol inte håller.

Och nej, vi köpte ingen av dem spelarna du nämnde för att vi inte behövde det. Puyol har hållt på och blivit för gammal i fan 3 år nu, likväl motbevisar han folk varje gång. Samma sak med Xavi, därför räknar ja inte absolut inte bort El Capitan.
Och nej, ja hade inte bänkat Silva eller Hummels, ja hade roterar helt ärligt men om vi ska vara petiga så hade jag inte värvat någon utav dem inför denna säsong. Jag hade gärna värvat en backup dock.

Värvningen av Song och inte en mittback grundar sig mycket på att Mascherano faktiskt var bra som mittback och man utgick från att han skulle sköta sig slm backup galant med tanke på vad han tidigare presterat.
Ingen kunde förutse den här tunga dippen han åkt på under den här säsongen.
Barcelonistas
2013-01-23 21:26
Nu slänger jag ännu mer ved i brasan, men här har du mr Xaviesta.

Returmötet.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-23 21:25
@ [ Xaviesta:

Du har rätt. Det var snarare 20 +.
Jag blandade ihop med Adriano som kom samma sommar för ca 10 milj.
Barcelona Barclasico
2013-01-23 21:24
Wenger sliter sitt hår nu...
Barcelonistas
2013-01-23 21:21
Xaviesta - tydligen så har du missat otroligt många matcher där Masken har gjort bort sig. Den här värvningen av Masken är en utav dom sämsta inom Barcelonas historia.

Klippet visar tydligt vad för problem Masken har, detta händer i en Cl semifinal. Det hände i föra liga matchen, och det har hänt senaste clasico matcherna. Det blir ett jävla hål i mitten när den spelaren får spela, och den är en typisk spelare som är otroligt beroende över hur bra andra presterar. Han liksom följer med lagets våg, men har tex. Puyol en off dag så är Masken helt borta.

Kolla klippet, förklara för mig vad Masken gör?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-23 20:59
Tror ni Valencia har någon chans att vända det här då? Jag tror deras enda chans är att bara gå ut och köra full fart från början, så får det bära eller brista. Kör de försiktigt kan det bli jämnt, men aldrig att de då vinner med två mål. Kör de full fart framåt kan de med tur få ett tidigt mål, otur kan det bli baklängesmål direkt vilket kan göra att man ger upp. Men detta är cupen, gäller att chansa när man inte har något annat val.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-23 20:47
10 miljoner för Mascherano kan inte stämma. Vill minnas att det snarare var 20+. Oväsentligt hursomhelst. Men håller med dig, vill man bli insatt i hur det har blivit såhär får man kolla från allra första spadtaget.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-23 20:32
Försök tänka på den historsika bakgrunden - Mascherano värvades för att ersätta Yaya Toure och för att vara en backup till Busqi. Så köpet var rätt optimalt från början. Vi har fått en klassspelare på bänken.

Men långvariga skador på Puyol, Shakiraeffekten på Pique och lite annat har gjort så att han har hamnat som mittback. Det fanns inte mycket och välja. Man insåg att Fontas m fl skulle inte funka. Vi hade många kris perioder i backlinjen. busqi fick spela där, tom Keita fick förfrågan.
Så det var tur att vi hade Masch på bänken om vi tänker på omständigheterna.

Felet som ledningen gjorde i somras var att inte värva en mittback istället för Song. Den som Song gör idag kunde Masch göra om ledningen skulle värva en "äkta" back. Jag trodde att man skulle bygga på Bartra lite. Men det verkar inte så. Det gör valet att köpa Song ännu dumare.

Alltså, köpet av Msch (för 10 milj euro) var ett bra köp. Men man har gjort andra misstag som påverkade hans situation.
Barcelona Baronen
2013-01-23 20:31
Spanien kickade ut tyskarna i Handbolls-VM. King.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-23 20:24
Isco, Monreal och Toulalan utanför truppen i returen.

Bra för oss.
Barcelona Abbe.
2013-01-23 20:07
Oj, vad en del överdriver Mascheranos brist på kvalitet. Jag kan köpa att många är missnöjda med argentinaren som mittback, men sedan fortsätter många att såga han utmed fotknölarna.

El Jefecitos största problem som mittback, enligt mig (fler borde använda sig av den frasen förresten, istället för att basunera ut att allt man själv säger är lag), är ofta grunderna. Han stöter och tjuvrusar i kritiska lägen, samtidigt som han kan vara längst ner och upphäva offsiden. Det är väldigt tydligt att han inte är en skolad mittback, och frågan är om man på ett enkelt sätt kan träna upp dessa grunder. Det verkar svårt. Han har trots allt varit mittback i Barça under en längre period nu.
Barcelona Adrigol
2013-01-23 20:05
För 2 år sedan sade flertalet härinne att Masken var "en av världens bästa försvarare", han fick beröm av alla och Guardiola sade på PK stolt att Masken "värvats som mittfältare men blivit kung i backlinjen" osvosv. Han vann mest boll av alla, var brytningssäker osvosv.

Vad hände? Är det så enkelt att han behöver en viss typ av spelare bredvid sig? Tänker då på Pique i storform t.ex.
Fais
2013-01-23 20:03
Barcelonistas

Om Masken spelade som han gör på sin naturliga position skulle jag hålla med dig. Nu är ett faktum att de har försökt omskola honom nästan 3 säsonger min vän fast det har kostat oss en och annan titel.

Då tycker jag att du har ej rätt att klandra honom. Klandra de som tvingar honom att spela på den positionen.

Det är som att försöka göra om Alexis till en målvakt sen klandra honom för alla mål som han släpper in..Förstår du nu din logik?

Jag själv personligen klandrar tränarna och ledningen. Sikta din kritik på rätta personer.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-01-23 19:56
El Pasillo Kallar man Mascherano för korpspelare har man cementerat sin credibility i precis alla framtida diskussioner här inne.
Barcelonistas
2013-01-23 19:47
Fais - som jag sa tidigare inte ens Masken vet vad han gör på planen själv, eller vad han gör i Barca. Varför Tito väljer att spela Masken är för mig ett mysterium, och det är något som jag inte förstår alls.

Vem vi ska skylla på? Herregud Barca har lagt en stor summa på den här korpspelaren då man har haft höga förväntningar på han. Väldigt mycket är Maskens fel då han INTE LEVERERAR.

Sluta nu, jag vet att alla inerst inne är förbannade över att vi har Masken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-23 19:39
Hetfield

Ja, förstår din poäng.
Fais
2013-01-23 19:17
Barcelonistas

Den stora gåtan är att om han gör självmål varje gång han är på planen? varför får han spela?? Vem byter in honom? Vem är tränaren?

Tito eller Masken?

Sist jag kollade var det Tito.
Om en spelare inte presterar får han sitta på bänken. Är det så?
Om spelares omskolning misslyckas då överger man den planen. Är det så?

Masken försöker ju bara göra sitt jobb som arbetsgivarna har get honom.

Vem ska vi skylla på? Tränarna/ledningen eller Masken?
Fais
2013-01-23 19:10
Hetfield

Indeed! Då är frågan vems fel är det att han får fortsätta spela som mittback?

Vissa här inne förstår inte det.
Kan du förklara för dem.
Barcelonistas
2013-01-23 19:08
Fais - Masken ska kunna göra mycket bättre än det han gjort senaste tiden. Så fort bollen kommer in i vårat straffområdet så är det inte långt ifrån att han gör självmål varje gång. Han är usel, som DM är han ochså sämst.
Fais
2013-01-23 19:05
Barcelonistas

Håller med dig att han inte har presterat när det gäller. Men jag klandrar inte honom.

Varför?

Ju för att det är inte han som har sagt till tränarna att han vill spela som mittback. Det är de som har försökt skola om honom. Inget fel med det men om man ser att det inte går så bra då erkänner man det och värvar en bra mittback.

Jag tycker att Masken gör sitt bästa men skyll inte på honom för att det är inte han som bestämmer var han ska spela.
Vill jag ha honom som mittback för att han gör sitt bästa hell to the no!!!

Säger bara det är inte han som bestämmer.
Annons: