/spanien/barcelona/forum/8132.aspx/spanien/barcelona/forum/8132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-12-12 14:39
Mats Hummels (Borussia Dortmund): "Barçelona are in my eyes the best team in the world, so it's an honour for me to be on their list." [rtl]

Hummels (Dortmund): "Barça rumour? I read about it in the paper. My dad asked me about it and I told him: You should know, you're my agent!"

Snälla, köp Hummels...Vår trupp hade varit komplett.:)
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-12 14:31
FCBarca6

Bet365.com
Barcelona FCBarca6
2012-12-12 14:30
tarrak/

Jag tänker likadant.. försökte hitta en twitterfeed som kan nå ut till svenska fans men hitta ingen, jag vet bara Barcastuff.. nån som har ett annat förslag?
Barcelona FCBarca6
2012-12-12 14:28
LionelMessi#10/

vilket spelbolag tippar du på?
Barcelona tarrak
2012-12-12 14:24
El Kaiser, FCBarca6, Katalano

Härligt jobbat! Under de senaste 40 minuterna har vi fått in 300 spänn! Det skulle vara bra om vi alla hjälptes oss åt att sprida länken via Facebook, Twitter och liknande.

För er som är yngre och kanske inte har egen mobil eller abonnemang, så kan ni väl tindra lite med ögonen och övertyga era föräldrar om att med deras medgivande skänka en slant till insamlingen. Vad kan göra en förälder stoltare än ett barn som såhär i juletider visar lite humanistiskt och solidariskt engagemang?

Barcelona LionelMessi#10
2012-12-12 14:17

Vill bara säga till alla här inne att de som brukar tippa kan satsa sina pengar på Messi ikväll,

2.30 gånger pengarna på att Messi minst gör 2 mål ikväll.

Jag väntar med att satsa pengar fram till 19.00 då vi vet om Messi startar eller inte, startar han då blir det 2 tusen på att han målar minst 2 gånger .
Barcelona Katalano
2012-12-12 14:16
50 kr skänkt!

Intressant med Özil. Inte kollat i Puertan men måste vara Kaos där just nu.
Barcelona FCBarca6
2012-12-12 14:07
Kom igen nu gubbar vi kan göra detta tillsammans!.. skänk 50,100 eller 200 kr till musikhjälpen i Barcasupportrarnas insamlingen.. skänka pengar till dom som behöver det mer än du ligger precis i klubbens riktlinjer.. jag har gjort min del, nu är det din tur! :)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-12-12 14:02
tarrak/

100 kr skänk i Barcelonas namn!

Kom igen ni andra också, skänk liten slant!

Més que un club!
Barcelona Hetfield
2012-12-12 13:51
Jag undrar hur lång tid det skulle ta innan Sneijder skulle bli bättre än Iniesta om han skulle gå till Real Madrid och att Özil helt plötsligt blir överskattad.

DM1982

Fast det gäller väl de flesta spelarna, ingen i Barcelona var särskilt bra under det sista året (offensivt). Deco dominerade helt och hållet när han var som bäst.

el Flaco

Jag höll faktiskt på att kvävas när jag hörde det.
Barcelona tarrak
2012-12-12 13:37
Jag vill återigen bara påminna om Barça-supportrarnas insamling till Musikhjälpen. 1400 kronor är helt ok, speciellt då vi har varit tröga i starten, men nu är det dags att öka tempot! Vi lär ju aldrig rå på Liverpool med sina 30 000 kr och som förra året nådde upp i 80 000 kr, men jag skulle tycka det var pinsamt om vi inte kan slå klubbar som Tottenham (ca 4000 kr just nu) och Chelsea (3300 kr). Jag har alltid trott att de som sympatiserar med Barça till stor del gör det av humanistiska skäl, så nu är det dags att stoppa pengarna där munnen när. Jag förstår att många har det tight med ekonomin, men jag tror att åtminstone 90% härinne skulle kunna undvara en 50-lapp utan större problem.

Så kom igen nu! Se till att göra en god gärning för världens fattiga barn, samtidigt som vi visar att vi supportrar håller lika hög klass som klubben vi älskar!
Barcelona Essienesque
2012-12-12 13:32
Özil påväg bort från Real alltså, den var oväntad... Om man ska tro Zander är redan ett bud accepterat, vilket betyder flytt i januari. Özil till Inter och Sneijder + cash till Real?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-12 13:22
En rolig grej, Özil håller på att säljas för han och Mourinho har krockat ihop. Ett bud ska ha accepterat enligt Per Zander.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-12-12 13:08
@Hetfield:

Å andra sidan, när han var som sämst så drog han ner hela laget. Det gäller både på och utanför planen.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-12 12:40
@Andresito:

Hur Hetfield hade reagerat om Keite verkligen hade signat för Barça under vinteruppehållet.
Barcelona Andresito
2012-12-12 12:33
Tw Cesc: "First winter signing! ;) You're great, Seydou!!!

haha snacka om överraskning..

---------------------------------
note on keita: he has only been training at barcelona's sports centre this morning, there are no reasons to believe he will return
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 12:32
Deco spelade trots allt 4 år i klubben och jag vet inte om jag ska kalla honom legend. Han vann ju CL och ligan två gånger. I såna fall om Deco är en legend i klubben, vad är Keita då ? Han vann allt med Pep & Company!
Barcelona Hetfield
2012-12-12 12:32
Deco är en väldigt underskattad spelare, än idag så förbiser många det han har gjort för laget. När man tittar tillbaks så är det sällan man nämner Deco.

När Deco var som bäst så dominerade han mittfältet. Han kunde sätta tempot och även driva på bollen på egen hand, en av mina favoriter.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-12 12:19
Klubben planerar att anordna en hyllning till Deco inför matchen mot Atletico denna helgen. Personligen så var han aldrig en av mina absolut favoriter, men det går inte att underskatta hans betydelse, vinnarskalle och skicklighet under de framgångsrika åren under Rijkaard-eran.

Vad säger ni? Förtjänar Deco en hyllning eller ej?
Barcelona enkos
2012-12-12 12:16
"Messi är Gud, och ännu mer som en person" - Eto'o
Barcelona enkos
2012-12-12 12:13
Marca backar nu igen och kallar Messi för det nya rekordinnehavaren och Messi som favorit att vinna guldbollen igen :))
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 12:05
Snacka om att ta kvällens match seriöst och verkligen vilja döda dubbelmötet innan det börjat.

Från b-laget är endast Tello samt Oier med och Tello är ju strax klar för a-laget när han skriver på sitt kontrakt.

Jag hoppas verkligen att spelarna som inte får mycket speltid spelas så mycket det går.

Vill se hela matcher för Pinto, Montoya,Bartra,Alves,Jonathan,Song,Thiago,Tello samt Villa

Vi möter Atletico Madrid till helgen med en Falcao i storform vi måste vila våra stjärnor samtidigt som vi vill döda denna matchen innan den börjat.Tufft spelschema att vänta i Januari när returerna sker så det vore finte med ett 3-0 resultat så man får se de unga favoriterna snöra på sig skorna.

Atletico möter ju Getafe ikväll och de kan ju inte vila alla spelare inför helgen vilket är bra för oss.

Barcelona -SAMI-
2012-12-12 11:33
Fin bild
Coach Pep,
2012-12-12 11:12
Hummels och Pique hade gått ihop och bildat den mest spelskickliga mittbacksduon sedan Nesta/Maldini. Det är tveklöst en lockande tanke. Två jävla klippor i mittlåset, ja tack!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 10:58
Det vattnas i munnen av att läsa om Hummels i Barça. Han och Piqué är egentligen samma typ av mittbackar. Tysken gillar att vara den spelaren som styr i mittbacks positionen. Han slår dem fina långa bollarna. Han avancerar med bollen likt katalanen. Längden är ett plus också givetvis.

Piqué & Hummels, Oj vad fint!
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 10:37
Andresito

Jag gillar också ryktet mycket.

Det vore fantastiskt häftigt med mittbacksparet Hummels och Pique.Skulle nog bli det bästa mittlåset i europa om ett par år.

Det saknas visserligen en del snabbhet men den elegensen de två besitter är inte av denna världen när det gäller mittbackar.Nästan bara nästan i klass med Xavi Iniesta.Jämför med rivjärnen Pepe samt Ramos...

All in på Hummels nästa år och sedan Neymar året efter om nu inte Neymar får för sig att flytta innan vm.Bara de bästa är bra nog för barca sedan sköter canteran resten.
Barcelona Andresito
2012-12-12 09:39
Hummels (Dortmund): "Barça rumour? I read about it in the paper. My dad asked me about it and I told him: You should know, you're my agent!"

Mats Hummels (Borussia Dortmund): "Barçelona are in my eyes the best team in the world, so it's an honour for me to be on their list." [rtl]

Skönt att han inte förnekar intresset. Många spelare brukar ju säga att man vill stanna i sin klubb osv, men Mats verkar flörta med Barca!
Coach Pep,
2012-12-12 08:41
Att Messi slog Müllers rekord var mycket pga Alexis suveräna arbete att dra isär försvaret åt Messi. De flesta var nog upptagna med att hylla Messis mål (inkl jag) men när man tittar på reprisbilder i efterhand så ser man vilka smarta löpningar Alexis tog till Messis förmån vid båda målen, ett av dem i länktips. Det var väl just där för som han köptes. Anledningen till att Alexis och Pedro inte gör mycket mål är för att de jobbar desto mer åt Messi. Jag är inte pro-Alexis men viss nytta gör han trots allt, den lille krabaten.
ragnarök
2012-12-12 08:30
Är inte lottningen den 20:e december?
Barcelona Canaletes
2012-12-12 07:47
Fredag
Annons: