/spanien/barcelona/forum/8131.aspx/spanien/barcelona/forum/8131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-09 23:05
Tello för få mer chanser. Han är fanimej farligare än både Alexis o Pedro.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-09 23:05
Vill bara tillägga en sak till!

Messi slog inte endast Mullers rekord idag! Han slog även César Rodríguez (FC Barcelona) rekord på 190 mål (287 matcher) i La Liga. Messi är från och med idag även FC Barcelonas "top scorer" genom tiderna på 192 mål på 229 Liga matcher!

Kanske inte lika stort som Gerd Mullers rekord men ändå kul fakta! =)
Barcelona Barcadinho.
2012-12-09 23:04
Messi ett nytt rekord och Barca 3 pinnar - kvällen kunde inte sluta bättre.
Men det tog stryk på nerverna, måste vila.
Barcelona enkos
2012-12-09 23:04
Ni som påstod att Barca skulle klara sig bra utan Messi, jag hoppas ni inte skämtar mer om det. Utan Messi ikväll hade Barca åkt hem med 0 poäng,..
Messi är utan tvekan guld värd..
ps. och Messi hatare som alltid säger att Messi bara gör betydelselösa mål och mål mot bottenlag... :)))
ragnarök
2012-12-09 23:02
Alexis och Pedro ser helt tafatta ut. Pedro kommer väldigt sällan förbi när han ska utmana och bidrar för tillfället inte med mycket. Han springer mycket men ser fortfarande iskall ut. Alexis tappar väldigt mycket boll och slänger sig lite för lätt i varje situation. Han hade Betis koll på i hela matchen.
Barcelona Bästelona
2012-12-09 23:02
Asså är det bara jag som vill att vi ska sluta lägga pengar på spelare? Visst man behöver köpa spelare lite då och då men va fan liksom?! Alexis, njaa, Song mycket njaa, Villa kan jag förstå, men ändå lite njae på den.

Dom spelare som har lyckats i Barca har varit dom som har gått igenom egna akademin. Vare sig vi köpte tillbaka dom från en annan klubb eller om dom kom direkt från La Masia! Våga satsa ÄNNU mer på eget! Gerard.D , Tello, Cuenca, Sergio.R, Rafinha, Dongau, m.m...
Barcelona enkos
2012-12-09 23:01
Undrar ibland varför Tito när Barcelona leder inte tar ut Pedro eller Sanchez när det är 10-15 min kvar av matchen och förstärker i defensiven, gärna Mascherano eller Song som defensiva mittfältare framför Puyol och Pique.. Framåt har man fortfarande Messi som kan avgöra på egen hand...
Barcelona Jugador
2012-12-09 23:00
Jag kan ju då f-n inte sluta klia mig i huvudet under varenda match och bli irriterad över lagets kantspelet, nu är det nog snart dags att inse fakta, både Pedro och Alexis gör absolut ingenting rätt på plan. Samma visa om och om igen, de tar emot bollen, passar bakåt eller försöker dribbla och sedan tappar den. Pedro har inte varit sig själv på väldigt länge och Alexis har gått i samma spår sedan han landa i Barcelona, nu får de väl nog ta och skaffa någon ytterspelare i världsklass, det var länge sedan vi hade en sådan.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-12-09 22:58
Visst, det är fint med Messi som slår alla rekord, men jag är orolig. För oavsett hur bra han än är så kommer han också hamna i en svacka. Och då står vi där med Alexis Sanchez och Pedro som ska prestera.

Om jag inte är ute och cyklar så har ingen av dessa herrar gjort ett enda mål för Barcelona i ligaspelet den här säsongen. Men det är inte det som skrämmer mig mest. Pedro och Sanchez kan inte göra sina gubbar, de kan inte hålla bollen, kan inte passa och ger bort bollen till motståndarna där de ofta kommer till ett bra läge mot oss.

Vad fan är det som händer? Och inte ser det bättre ut på bänken där vi har offside-kungen David Villa.
Barcelona Gonzalez_Barca
Minns kvällen för 5 år sedan då vi mötte Betis på samma arena som ikväll. Vi hade haft en usel säsong men just den här matchen så ledde vi med 2-0. Betis vände till 2-3 till slut på en kvart och allt var kolsvart. Ingen moral på planen, ingen hunger, helt fel inställning. Så kom Pep o Tito och gjorde om detta lag till det vi ser idag. Om Peps 4 år visade att vi spelar världens bästa fotboll så visar Titos idag att vår inställning och revanschlust för förra säsongen är utomordentlig. Sen att en liten argentinare bestämde sig för att klippa av sitt långa hår och bli världens bästa spelare gjorde allt mycket lättare.

Då hade han precis haft en av sina tuffa skador som var vardagsmat för honom så han spelade inte den matchen. Nu hade han precis haft en skada som många trodde skulle hålla honom borta från spel ett tag, men han kom tillbaka och slog världsrekord 5 dagar efter.

Grande Messi i Visca Barca!
Barcelona Canaletes
Gladaste spelaren efter matchen är helt klart Amaya som fick Messis tröja
Han har fått en bit av fotbollshistoria hem! Det fan stort!!!! Helt seriöst nu asså!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-12-09 22:57
En kort analys av matchen!

Pique och Busquets helt underbara! Riktigt skönt att Pique är tbx nu igen!

Messi, Finner inga ord helt enkelt!

Minus till att våra andra anfallare är just nu helt iskalla, De måste komma i from igen!!

Minus till vår inefekttivitet!

Minus till att vi ibland håller i bollen för länge, Ibland måste man bara skjuta upp bollen, Jag tänker på Maschs och Adrianos situation när de dribblar utanför vårt straffområde som till slut leder till Betis hörnor.

Men men riktigt skönt att vi tog en blyytung seger!!
Barcelona Andrés V
2012-12-09 22:57
Jag vet inte men det är nåt som inte stämmer med Alexis, han var på riktig dålig humör idag, såg att han hade nån diskussion med Messi där hans ansiksutryck sa ganska mycket, så fort domarn blåste så lämna Alexis planen utan att tacka motståndaren, domarn eller laget. Någon som har nån mer info?
Fais
2012-12-09 22:56
Härligt med 3 poäng.

Jag hoppas att de har tränat färdigt med hur man bränner chanser i den här matchen.

Real Betis mittfältare var hur grym som helst ju.

Jag måste ändå ge Respekt till hur Betis spelade den här matchen. De visade ingen respekt skillnad från andra som helst parkerar bussen.

Bra match för Barca tycker jag. Bra att Betis bjöd upp till dans.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Otroligt skön seger, som satt långt inne. Ännu en svår bortamatch avklarad. Nu hoppas jag på bättre spel möt atletico, även om vi faktiskt inte var direkt dåliga idag. Betis var strålande och ska ha all cred för det. Det som dock måste förbättras är målskyttet/självförtroendet hos övriga forwards än Messi. Kanske löser det sig om Alexis slipper skador och villa får spela...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
Official: Puyol has thigh muscle discomfort, he is subbed off out of precaution.

Ingen allvarlig skada alltså. Låt oss hoppas att även Cesc slipper en.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
Iniesta vilken spelare!!!!
Barcelona Corazon
jävlar va skönt med tre färska, nu har vi två matcher kvar detta år inna en lite kortare vila kom igen nu BARCA två vinster inga mer skador så väntar jul skinkan... Visca Barca
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-09 22:55
Hörde ngt om att vi är det laget som tagit mest poäng på de första 15 matcherna nu (enligt engelska kommentatorn). Har någon mer info? Är rekordet endast i la liga? Stämmer det ens?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-09 22:55
Inte undra på att Betis kunde pressa oss stora delar av andra halvlek när Pedro och Alexis tappade boll konstant, Alexis har inte spelat på länge så han är delvis ursäktad men vad fan gjorde Pedro ikväll!?
Barcelona Canaletes
2012-12-09 22:54
Såna här vinster där Barca har turen med sig gör bara att Puertan kokar mer hihihi ^^
Barcelona The Octopus of Badia
2012-12-09 22:54
Nu är det bara att hoppas att Cesc och Puyols skador inte var så allvarliga. I Cescs fall ryktas det dock om 3-4 veckor i spansk media.
Barcelona Qanii
2012-12-09 22:53
Skönt med seger! Sluta tro att vi ska köra över alla lag. Och för er som sa att Betis skulle vara en lätt match säger jag bara - Tänk om och tänk rätt! Hatten av för Betis!
Barcelona L!VOZ
OH FUCK
Barcelona Baronen
Vilken gastkramare! Jordi Alba vår klart bäste spelare i kväll.
Fy satan vad snabb han är. Han räddade oss otaliga gånger med sina spelförståelse-brytningar och kvicka ben.

Grattis Lionel!
Barcelona Canaletes
När va sist Messi gjorde hat-trick?! Fan så dåligt av Messi. Måste bli bättre fan!
Barcelona Blaugrana91
2012-12-09 22:52
Vi spelade fantastiskt under första halvlek, sen efter deras mål var spelet däremot helt under isen.

Dock vägrar vi tappa poäng, trots att spelet under slutet var allt annat än bra.

Vi har klarat av en av dem tuffaste bortamatcherna och det är skönt.

Lägg till Messis målrekord!
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-09 22:52
JAAAAAAAAAA vilken vinst är helt skakig just nu. Imponerad över Betis prestation men dock inte förvånad..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-09 22:51
Man ser klart och tydligt att Messi är skadad, men han var med för att slå det här gamla rekordet.
Barcelona Villa#7
2012-12-09 22:51
Hörde ni publiken skandera Messis namn efter matchen? Fan vad stor han är! Helt sjukt att man lever i samma period som denna människa.
Annons: