/spanien/barcelona/forum/8130.aspx/spanien/barcelona/forum/8130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-12 20:05
Vilken stämmning ahah!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 19:57
PEdro och Villa måste fanimej prestera. Det är dags att göra mål även om inte ska underskatta motståndet.
Barcelona Barcadinho.
2012-12-12 19:57
Bartra är väl skadad än, eller?
Barcelona Barca King -
2012-12-12 19:53
Här har ni fullt med streams till matchen :D
Atlético addeh
2012-12-12 19:51
el Flaco

Jo, absolut. Men hur mycket utvecklas en spelare som Bartra i längden på att enbart spela "betydelselösa" matcher? Inte särskilt mycket. Córdoba i Copa del Rey innebär ingen särskilt stor utmaning för någon Barcelona-spelare. Det är väl det minsta man kan begära av Tito att matcha ungtupparna i en sådan match.

Jag ser hellre att vi spelar med ett reservbetonat lag i två möten och går vidare (kanske på målsnöret, kanske till och med åker ur) än att matcha ett sådant här lag. Men det är bara min åsikt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-12-12 19:44
el Flaco - Loco-Motive

Tänkte precis skriva samma sak. Det gick inte så bra med den önskan får man väl säga, haha!

Riktigt kul med denna elva. Jag accepterar ett A-lag på bortaplan så att vi kan köra över dem och ge talangerna chansen på Camp Nou. David Villa får gärna sätta en boll ikväll.

Vamos!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-12 19:32
Córdobas president inför matchen: "Jag hoppas Barça kommer med sitt sämsta lag".

Swing and miss! :P
ragnarök
2012-12-12 19:24
Synd att inte Pedro bänkas. Jag börjar tycka att Tello är en mer spännande spelare. Tello kan kännas för ensidig för ofta men han känns alltid farligare än Pedrito enligt mig. Bra att Villa startar.
2012-12-12 19:22
addeh/

Håller med. Förväntade mig att åtminstone en eller två ynglingar skulle få spela från start ikväll. Får hoppas att den här taktiken från Titos sida innebär att "döda" dubbeltmötet redan ikväll och ge chansen till Montoya, Bartra & Co i returen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-12 19:21
Riktigt stark startelva. Förhoppningsvis vinner vi den här matchen med flera mål för att på så sätt säkra oss om en plats i nästa omgång. Med i stort sett bästa startelvan bör vi inte ha några som helst problem med Córdoba.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-12 19:19
VizzlA

Det där är min elva mot Atlético också. Pedro känns riktigt risig samtidigt som Tello presterar varje gång han får chansen. Han utmnara mycket och kommer ofta förbi. Han misslyckas ibland och det klagas mycket på honom men fortfarande gör han en hel del mål och assist när han får chansen. Han påminner faktiskt på det sättet mycket om Di María. Hur som helst tycker jag han bör få spela då Alexis och Pedro är ur form.
Atlético addeh
2012-12-12 19:19
Bartra inte ens med på bänken. Ärligt talat, snacka om enorm uppgivenhet. Tur Thiago startar, annars hade jag varit noll taggad.

Jag struntar faktiskt i om vi vinner Copa del Rey. Det betyder en del, men samtidigt ser jag hellre att våra yngre förmågor får chansen fullt ut i turneringen. Åtminstone i ett sådant här tidigt skede.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-12 19:17
Ska faktiskt bli kul att Se MVP igen, hoppas det är ikväll Pedro kommer ur svackan.
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-12 19:16
Barça's lineup against Córdoba: Pinto, Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba, Song, Xavi, Thiago, Pedro, Messi and Villa #FCBLive

2012-12-12 19:15
Pinto, Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba, Song, Xavi, Thiago, Pedro, Messi and Villa

elvan.
Barcelona Vampíro
2012-12-12 19:15
Line-up Barcelona (official): Pinto - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Song Thiago - Pedro Messi Villa
Postat via SvenskaFans-appen
2012-12-12 19:10
El capitano[Culee]- Faris

Tror att Tito vill döda matchen redan ikväll i och med det tuffa spelschemat vid returmötet, om allt går vägen så får vi se lite mer talanger i den matchen.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-12-12 19:04
Varför får inga spelare från b-laget spela ikväll? Något speciellt?
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-12 19:02
@barcastuff: Berges (coach Cordoba): "Both as team and individually, it's difficult to stop Barça. You might only be able to stop Messi with a catapult."

Hahaha sant sant.
Atlético addeh
2012-12-12 18:59
Håller med VizzlA att jag tycker Tello är den anfallare som gjort det bäst till höger i anfallet den här säsongen. Pedro får ärligt talat inte ut mycket i offensiven och Alexis har mest varit skadad. Villa gör sig klart bäst till vänster och Deulofeu har fått, enligt mig, på tok för lite chanser.

Hoppas vi får se samtliga 91-födda talanger i startelvan i kväll.
2012-12-12 18:44
MD skriver att Tello kommer skriva under sitt nya kontrakt nu på måndag och det nya konraktet binder honom till Barcelona till 2016. Hoppas det stämmer. Känns som att det har skrivits om att "det är i princip klart" nu ett bra tag.
2012-12-12 18:39
L.A.M Nr 10

Jag tycker att Tello är den som hade klarat av högerkanten bäst i dagsläget (i nuvarnde form på spelarna) Och således hade jag velat se denna startelva mot atletico.

---------------------V.V-------------------------
---Alves---Piqué-------Puyol------Alba-----
--------------------Sergio-----------------------
-----------Xavi--------------Iniesta------------
--------------------Messi----------------------
--------Tello---------------------Villa----------

Jag tycker det är den bästa elvan vi kan ställa på benen i nuläget. Litet frågetecken på alves men han lär väl spela idag så han kommer igång.

Men Tito lär väl spela Villa ikväll för att sedan bänka han till helgen.....
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-12 18:32
VizzlA

Ja det är ett problem men inte något man ska haka upp sig på enligt mig. Villa brukar ändå inte vara den som breddar långt ute till vänster, han brukar ju som den striler han egentligen är dra sig mycket inåt mitten, vilket han också skulle göra på högerkanten. Men visst skulle det vara svårare så han inte längre kan vika in och dra på skott.
2012-12-12 18:30
L.A.M Nr 10

Håller med om det du skriver, men det jag tycker är ett problem är att för att kunna spela dom formstarkaste spelarna så är det en som få spela på fel position (högerkanten)
Barcelona Abbe.
2012-12-12 18:28
basaric

Bra jobbat. Nu bidrar vi med några lappar till så vi börjar klättra i "tabellen". :-)
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-12-12 18:18
Nu har jag även fått "FC Barcelona Sverige" att dela vår insamling på facebook! Sprid länken och se till att dina vänner också bidrar!

Vi är uppe i 2700 kr nu!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-12 18:16
VizzlA

Jag tycker den absolut bästa uppställningen vi kan ha nu är med Iniesta, Messi och Villa på topp om vi ska gå efter dagsform. Visst springer Pedro mycket men Villa är också en spelare som jobbar mycket för laget samtidigt som han har den där striker-instinkten. Spelar han regelbundet kommer han garanterat göra bra mycket mer mål än Pedro. Sen är frågan om laget blir bättre eller sämre, vilket vi inte kan veta då Villa inte fått starta 2-3 matcher i rad ännu.

Men jag älskar att Tito äntligen hittat ett sätt att både få Iniesta och Cesc att prestera, för det var ett problem. förra säsongen. Nu spelar Cesc på rätt position, och Iniesta trivs bra med den något fria roll han haft på vänsterkanten. Det känns som det finns mer utrymme för Iniesta att visa sina färdigheter en mot en och i den sista tredjedelen av planen än förut, han är duktig längre ner i planen också men när vi har både Cesc och Xavi som speluppläggare blir det bättre att hitta en annan roll åt Iniesta. Jag har alltid sagt att Iniesta är en blandning av Xavi och Messi, och i de senaste matcherna har han fått mer och mer ansvar att göra "Messi-grejerna". Och det funkar uppenbarligen riktigt bra, något som borde vara rätt givet om man får ut nästintill full potential av både Cesc och Iniesta samtidigt som man har Messi i mitten.
2012-12-12 18:06
Prioriteringsordning anfallare (i nuläget)

1. Messi
2. Iniesta (när cesc spelar)
3. Tello
4. Villa
5. Alexis
6. Pedro

Det Tråkiga är att dom anfallare förutom Messi som spelar någorlunda alla trivs på vänsterflanken, enda som trivs bra på högerkanten är Pedro och han är totalt under isen just nu, Får hoppas Cuenca spelas in allt eftersom och samtidigt sparkar igång Pedro.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-12 17:58
Gabriel

Jo du har en poäng att han kan bli riktigt stor men laget är i större behov av en mittback och Hummels är hälften så dyr som Neymar.

Villa har gjort det bra sedan han blev skadefri, det har orättvist för honom med speltid. Han förtjänar mer att spela och i mitt tycke har han minst denna säsong och nästa för att kunna prestera på topp.
Alexis är det bara synd om, han är nästan som Pedro tycker jag men tänk på att han har varit skadad 4-5 gånger sedan han kom till Barcelona och ett tag var han redan i bra form sedan fick han den skadad, det sänker ens spelare förtroende rejält, det är jobbigt för honom mentalt. Tello och Cuenca kan man se som "reserver i anfallet" Medans Villa har sina sista topp år kommer klubben sakta men säkert spela in Deulofeu in i laget, han är den mest talangfyllda spelaren i akademin just nu, och kan man minst bli lika bra som Neymar.

När du säger att Neymar kan bli en riktigt stor stjärna, det skulle kunna Hummels också bli, med tanke på att man har scoutat honom länge nu och ligger på Barcelonas lista så hoppas jag att man värvar honom i sommar.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 17:37
Koeman92

Klart jag kommer ihåg det. Han har stor käft och är en jävla hycklare. Man tycker synd om honom precis som alla maränger. Tycker snarare att det är sorgligt än roligt. För dem kritiserar Xavi.

En åsna jämfört med en Real-Supporter, är Einstein!
Annons: