/spanien/barcelona/forum/8121.aspx/spanien/barcelona/forum/8121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2012-12-12 18:28
basaric

Bra jobbat. Nu bidrar vi med några lappar till så vi börjar klättra i "tabellen". :-)
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-12-12 18:18
Nu har jag även fått "FC Barcelona Sverige" att dela vår insamling på facebook! Sprid länken och se till att dina vänner också bidrar!

Vi är uppe i 2700 kr nu!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-12 18:16
VizzlA

Jag tycker den absolut bästa uppställningen vi kan ha nu är med Iniesta, Messi och Villa på topp om vi ska gå efter dagsform. Visst springer Pedro mycket men Villa är också en spelare som jobbar mycket för laget samtidigt som han har den där striker-instinkten. Spelar han regelbundet kommer han garanterat göra bra mycket mer mål än Pedro. Sen är frågan om laget blir bättre eller sämre, vilket vi inte kan veta då Villa inte fått starta 2-3 matcher i rad ännu.

Men jag älskar att Tito äntligen hittat ett sätt att både få Iniesta och Cesc att prestera, för det var ett problem. förra säsongen. Nu spelar Cesc på rätt position, och Iniesta trivs bra med den något fria roll han haft på vänsterkanten. Det känns som det finns mer utrymme för Iniesta att visa sina färdigheter en mot en och i den sista tredjedelen av planen än förut, han är duktig längre ner i planen också men när vi har både Cesc och Xavi som speluppläggare blir det bättre att hitta en annan roll åt Iniesta. Jag har alltid sagt att Iniesta är en blandning av Xavi och Messi, och i de senaste matcherna har han fått mer och mer ansvar att göra "Messi-grejerna". Och det funkar uppenbarligen riktigt bra, något som borde vara rätt givet om man får ut nästintill full potential av både Cesc och Iniesta samtidigt som man har Messi i mitten.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-12 18:06
Prioriteringsordning anfallare (i nuläget)

1. Messi
2. Iniesta (när cesc spelar)
3. Tello
4. Villa
5. Alexis
6. Pedro

Det Tråkiga är att dom anfallare förutom Messi som spelar någorlunda alla trivs på vänsterflanken, enda som trivs bra på högerkanten är Pedro och han är totalt under isen just nu, Får hoppas Cuenca spelas in allt eftersom och samtidigt sparkar igång Pedro.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-12 17:58
Gabriel

Jo du har en poäng att han kan bli riktigt stor men laget är i större behov av en mittback och Hummels är hälften så dyr som Neymar.

Villa har gjort det bra sedan han blev skadefri, det har orättvist för honom med speltid. Han förtjänar mer att spela och i mitt tycke har han minst denna säsong och nästa för att kunna prestera på topp.
Alexis är det bara synd om, han är nästan som Pedro tycker jag men tänk på att han har varit skadad 4-5 gånger sedan han kom till Barcelona och ett tag var han redan i bra form sedan fick han den skadad, det sänker ens spelare förtroende rejält, det är jobbigt för honom mentalt. Tello och Cuenca kan man se som "reserver i anfallet" Medans Villa har sina sista topp år kommer klubben sakta men säkert spela in Deulofeu in i laget, han är den mest talangfyllda spelaren i akademin just nu, och kan man minst bli lika bra som Neymar.

När du säger att Neymar kan bli en riktigt stor stjärna, det skulle kunna Hummels också bli, med tanke på att man har scoutat honom länge nu och ligger på Barcelonas lista så hoppas jag att man värvar honom i sommar.

Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 17:37
Koeman92

Klart jag kommer ihåg det. Han har stor käft och är en jävla hycklare. Man tycker synd om honom precis som alla maränger. Tycker snarare att det är sorgligt än roligt. För dem kritiserar Xavi.

En åsna jämfört med en Real-Supporter, är Einstein!
Barcelona koeman92
2012-12-12 17:27
Shanghai

Och vem minns inte när han påstod att Fábregas "filmade precis som alla andra barca spelare" när Marcelo bensaxade honom i supercopan 2011? Eller när han gick till domaren och sa "nu kan du väl gå till deras omklänningsrum och fira med dom (barca spelarna)!?" efter att vi kickade ut arslet på honom ur Cdr förra säsongen.

Och marängerna har ändå mage att säga att Xavi är en stor hycklare...
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 17:15
Casillas är en liten feg tönt som har tappat respekten sedan min älskling Mou tog över Real Madrid CF aka "världens bästa klubb". Han har blivit smuts som snackar strunt. Han beter sig som en idiot i varje El Clasico. Maränger snackar om att Valdes springer 70 meter bara för att prata med domaren, men vad gör deras "gode" Casillas" ?

Jag minns CdR matchen på Camp Nou mot Real när vi fick en frispark i slutet av första halvleken. Vad gör Casillas ? han springer mot domaren och snackar i 4 minuter och efter frisparken så bombar Alves honom med ett fantastiskt mål.

Efter det, marängerna skyller på domaren att han inte blåste av matchen. HAHAHAHAHAHAHA!
Barcelona tarrak
2012-12-12 17:04
@basaric - "el guaje":

Bra jobbat med artikeln! Vi har stått och stampat lite nu, förhoppningsvis kan vi få en liten knuff i rätt riktning.
2012-12-12 17:01
@tarrak:

2500 nu :)
Barcelona tarrak
2012-12-12 17:00
@basaric - "el guaje":

Vi kör på den här som jag pushat för i forumet sedan inatt. Vet inte vem som startat den, men tyckte det var lika bra att jobba vidare på den då det redan fanns 1000 kr i kassan.
2012-12-12 16:58
tarrak

Har vi redan dragit igång en?

EDIT: Såg nu! Bra gjort gubbar och nu har jag skapat en artikel om insamlingen!
Barcelona Zibarca
2012-12-12 16:51
@Andresito:

Inte en aning. Nu vet jag inte om dem har gjort det, tycker mest att det är media från hela världen som tar upp det.

Men klart som fan dem ska prata om det. Det är någonting som Barca har strävat efter i många många år. Och dem har lyckats. Det är någonting som dem ska va stolta över. :)
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:46
Andresito

Iker försöker bara stryka över mitt andra korkade uttalande att han gärna hamnar 25 poäng efter Barca bara han vinner champions league.Han ser nog ligan som rejält körd.

Han menar väl också att allt går i cykler just nu har Barca en bra tid och minimalt med köpta spelare det var det motsatta för några år sedan.

Som sagt jag lever i nuet även om jag minns gårdagen.Roligare med några fräscha titlar man själv upplevt än att man måste gå tillbaka till år 2001 för senaste vinsten...i cl...
Barcelona Zibarca
2012-12-12 16:45
50 kr done! :)

Kom igen nu culos :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-12 16:42
Det där tyder bara på avundsjuka från Casillas sida. Det är ingen i Can Barça som har sagt att vi alltid har spelat med nio, tio, eller elva canteranos. Detta är resultatet från ett konsekvent arbete som pågått i flera år, inte bara sedan Rijkaard och Guardiola tog över.

Med tanke på hur många gånger Iker har sagt att han har önskat se fler spanjorer och egna produkter i Madrid så måste det smärta honom att se hur Barça arbetar bättre med akademin idag. Vi behöver inte Casillas tillåtelse för att vara stolta över att ha fått bevittna 11 canteranos i en och samma match.
Barcelona LeoMessi
2012-12-12 16:41
Andresito (Barcelona) Respektlöst av casillas att säga så
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:40
@Vamos Blaugrana:

Ja och jag har redan förklarat för dig att de rörliga bilderna visas med jämna mellanrum i reportage som sänds på SVT. Jag vet inte när nästa kommer, men jag lovar att påminna dig.

Angående Röda Korsets löner så är det ointressant för pengarna från Radiohjälpen går raka vägen (med adminastrativt avdrag på maximalt 7%) till de projekt som organistionerna sökt för.
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:39
Jag får rysningar av att se Keita i Barca.Främst pga av att jag ansåg honom ta speltid främst från Thiago.Annars var det en fin spelare främst med ett bra djupledsspel och huvudspelet som jag uppskattade mest.Han tappade också bollen extremt sällan en värdefull truppspelare.

I dagens Barcelona finns det för mig ingen uttalad hackkyckling vilket är ganska unikt med det menar jag en spelare jag blir arg och bara frustrerad när han lirar.Tello,Villa,Pedro ligger väl bäst till och det säger väl det mesta skapliga lirare med sina brister...

OM man tänker lite större så gör ju spelare som Keita att yngre lirare typ Thiago slipper den största pressen vid ung ålder vilket är smart.

Barcelona Andresito
2012-12-12 16:37
Casillas (Madrid): "I remember Barça playing with 11 foreign players, so they shouldn't talk too much about their homegrown 11 now." [sexta]

Förstår inte logiken.. kan någon förklara hur Iker tänker i detta fallet?
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-12 16:21
Tarrak//
Va? Det står bara vart pengarna gått ju, jag vill se bilder videon osv. De skänker dessutom pengar till röda korset kolla vad deras VD tjänar (länk).
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:17
@Vamos Blaugrana:

Ja och sedan redovisas resultatet av Radiohjälpen i SVT så du med egna ögon kan se vad de åstadkommit. Bra, va!?!
Barcelona papillon
2012-12-12 16:11
enkos:

Nej inte direkt. Det marca vill få fram är att trots Messis målrekord så är det inte givet att han vinner guldbollen. På samma sätt som muller inte vann guldbollen, beckenbauer vann, det året som han slog målrekordet.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Deulofeu
2012-12-12 16:11
Barcelona yesterday contacted Chelsea player Oriol Romeu, a former youth player, to wish his a quick recovery after his knee operation. [md]

Jag har hela tiden hoppats på honom som komplement till Busquets då de är olika men ändå lika.Den ena mycket mer fysisk och kraftfull medans den andra är mer elegant.

Det mest ledsamma med detta är att under Benitez fick han chansen och gjorde det riktigt bra.Nu tappar han minst ett halvår och då är inte Benitez kvar...

Även u-21 kaptenen Lopetegui har gått ut och sagt att han klarar att komma tillbaka såklart han gör det.Kan detta öppna dörren för en av våra största juveler månne?

Sergio Samper.Vad jag har läst har han endast spelat u-19 fotboll som bäst.

Nu kanske han får chansen i u-21? Den enda mittfältaren Spanien har som jag anser kan vara större talang är Oliver Torres i At:Madrid.De två kommer nog sköta det centrala mittfältet tillsammans med Thiago samt Isco i framtiden.

2012-12-12 16:06
Tarrak//
Kolla var pengarna har gått. Det har bara gått till andra organisationer.
Barcelona tarrak
2012-12-12 16:05
Vamos Balugrana

Här har du Radiohjälpens Årsberättelse från 2011, om du på riktigt är intresserad av att se vart pengarna gått.
Barcelona tarrak
2012-12-12 15:59
@Vamos Blaugrana:

Ja du, då handlar det nog mest om ditt egna ointresse, då samtliga välgörenhetsorganistioner bra som dåliga, är ytterst noga med att visa vad man åstadkommit. Det är ju på det sättet de motiverar folk att skänka ännu mer.

Radiohjälpen resultat redovisas bland annat i reportage som sänds i SVT flera gånger om året, just för att de som donerat ska kunna se dem med egna ögon. Så det är bara att skänka pengar nu så kan jag påminna dig den dag reportaget visas!
Barcelona Canaletes
2012-12-12 15:54
KEITEEEEEEEE "tillbaka" i Barça!!!!
Fantastiska nyheter :D

Barcelona FCBarca6
2012-12-12 15:46
nån som har ideer vart vi kan sprida insamlingen för att nå ut till ännu fler?
2012-12-12 15:45
Tarrak//

Så säger alla hjälporganisationer, ser ingen som visar vad pengarna har gjort. Vet inte hur många miljarder som gått till välgörande ändamål men som man aldrig får se var de hamnar.
Annons: