/spanien/barcelona/forum/8115.aspx/spanien/barcelona/forum/8115.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-12 21:05
Rambla

jo, men varför skulle man isåfall köpa in en spelare och byta hans spelstil? :P
inte direkt att han går från anfallare till målvakt men ville man ha en defensiv mittfältare kunde man väl lånat in Essien istället...

ja precis, dax för Songito att ta fram sina Premier League-takter och smälla på lite istället för att leka Pirlo, hehe.

Lyxproblem visserligen. *Åh nej, vi köpte fel klasspelare!*
Barcelona Baronen
2012-12-12 21:04
Vem ringer eller skriver man till för att berätta man gjort fler än 87 mål under ett kalenderår?
Barcelona Barca King -
2012-12-12 21:03
Fyfan vad löjlig rekordet på 85 mål har blivit :P... Vem bryr sig!! Om man jämför de ligorna i den tiden som de spelade på och den Messi spelar på inklusive Champions League. Kan de gå hem och bädda sängen för att sova..
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-12 21:02
Men hallå? Sluta klaga!

Tror ni det är lätt att vara taggade till max i en cupmatch som inte betyder så himla mycket mot Cordoba på hemmaplan som sliter som djur där ute verkligen och planen är verkligen inte i sitt bästa skick då det är svårt att spela vårat spel?

Stötta laget i stället när det går dåligt

Barca i motgång och medgång!
Barcelona mirzaculé
2012-12-12 21:02
OT

Arsenals forum, 1441 nya inlägg är det rekord eller?
Barcelona Leggexd
2012-12-12 21:01
Håller med många här, Busi är så jävla underskattad. Han är såå viktig för oss alltså!
vill passa på att credda basaric för Musikhjälpen-artikeln. Bra initiativ!
Jeffson
Här ser man varför Busquets är en av världens bästa defensiva mittfältare. Jag hoppas dock att Song kommer att komma in i sin roll bättre med tiden. Det känns gött och avslappnande med cupmatch, hade det varit ligan så hade jag varit rejält skitenödig =) Big ups till Cordoba

Och en annan sak:
Var med och bidra till våran insamling musikhjälpen! Jag la precis en hundring och det kändes hur gött som helst =)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-12 21:00
Song håller väl på och lära sig och spela in sig som pivote, och det är väl okej kan jag tycka men det tar för lång tid. Det känns inte som om han gör några framsteg alls. Fast det pendlar väl från match till match. Precis som någon skrev tidigare, bättre att han används till enbart destruktiva uppgifter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-12-12 21:00
Cordoba har spelat bättre än vad Benfica och CSKA gjorde mot oss.

Respekt.
Barcelona Corazon
2012-12-12 20:58
Jag är mest orolig över att messi ska skada sig kan typ inte fokusera på matchen
Barcelona enkos
2012-12-12 20:58
Haha, ännu en spelare har hört av sig som påstår att ha gjort fler mål än Messi.
Zico som gjorde 89. Kom igen Messi gör 3 till och tysta denne också :))
2012-12-12 20:56
vampiro

håller med dig helt och jag har sagt hela tiden att Vilanovas syn på Song (eller rättare sagt - hur jag TROR att Tito ser på Song) är helt föråldrad. Song var inte längre en defensiv mittfältare när han lämnade Arsenal, då var han en tvåvägsspelare som kunde liknas mer vid Keita än vid Mascherano. Song gjorde ELVA assist för Arsenal förra året - mer än både Xavi & Iniesta och Tito tycker att det är en bra idé att spela han som CB/DM...?

Utöver det så var det bara i början av hans karriär som han vikarierade som mittback. Enligt min kompis som är Arsenalsupporter så var hans insatser som mittback de senaste åren inte några höjdare direkt.

Bra spelare men hans positiva sidor kan liksom inte framhävas tillräckligt mycket i Barca för att det skulle vara värt köpet. Både Arsenal och Barcelona gjorde en dålig affär här imho.
2012-12-12 20:54
Barca B är bättre än det här laget. Jag kan inte förstå att de tillåts ha så här mycket av spelet. Bedrövlig halvlek förutom målet och några få situationer.
Barcelona Vampíro
2012-12-12 20:53
Funderar fan om Tito borde spela Alba och Adriano på kanterna bredvid Messi då de bidrar med hundra gånger mer än alla andra anfallare.
Barcelona Baronen
2012-12-12 20:51
Jaså, du är här igen krokodilen.. Kan ju ringa Ttio och höra om vi ska flyga ner dig till andra.

Kräla hem till träsken i Florida istället.
Barcelona Gurgush
Alba har varit ett så jävla bra köp!
Barcelona S91
@Rambla~ el chico dorado:

Mitt i prick! Jag har grubblat över varför Barca ser så lamslaget ut (som mot Betis), och du gav svaret :)
2012-12-12 20:50
Han är ju så ensam och hota där framme Messi så det är löjligt.
Barcelona Vampíro
2012-12-12 20:48
Nu har det bara gått ett par månader men visst fan känns Song som ett ganska onödigt köp. Bara för att han kan spela på två positioner betyder det knappast att han gör det bra, han har varit katastrofal som mittback och på mittfältet känns han ibland vilsen och klumpig. Ser honom som lite av en panik värvning, så här i efterhand hade jag hellre sett Romeu värvats tillbaka alla dagar i veckan.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-12 20:47
Busquets är som sagt den viktigaste spelaren i dagens Barça. Han är även min favoritspelare. Han är oersättlig.
2012-12-12 20:47
Vakna Pedro!
2012-12-12 20:46
Songinho är en bra spelare men hans posiionsspel är åt helvete imo. Han pressar där andra spelare redan pressar och krockar ofta med andra barcaspelare. Dessutom är hans bollkontroll rent medioker jämfört med Busi. Tycker han borde satsa mer på destruktivitet på det defensiva mittfältet snarare än att kopiera Busquets spelstil. Verkar vara halt på planen idag. Halka plus kyla bäddar gott för skador tyvärr. Håll tummarna för att grabbarna är försiktigare än vanligt idag...
Barcelona Alligatorn
2012-12-12 20:46
Song, åk hem och sätt på dig en kalsong...
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-12 20:45
Capitano Länk till Ray tack?
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-12 20:45
Tycker Song gör det han ska göra
2012-12-12 20:43
Vi får inget riktigt spel utan en lugn Busi på plan. Vår spelmodell kräver en sån spelartyp, annars blir det en sån här matchbild.
2012-12-12 20:40
Haha, deras tränare är övertänd. :P
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-12 20:40
Har ngn länk till Ray Hudson????
2012-12-12 20:39
Alves är tillbaka på planen.