/spanien/barcelona/forum/8113.aspx/spanien/barcelona/forum/8113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-12-13 19:15
Jag håller med i hyllningar om Sergio. Fantastisk spelare. Jag läste en intressant sak för ett tag sedan om just honom.

Tydligen hade Guardiola ett långt snack med honom om vad som förväntades av honom på plan. Han skulle vara en sköld och skydda sina medspelare, framför allt Xavi och Iniesta, men också få motståndare ur balans. Vara i deras ansikte när de tacklar och försöker påverka domaren.

Det har givetvis gett honom ett dåligt rykte, men det går längre inte att prata bort hans beteende för att försöka förminska hans betydelse i Barcelona och i spanska landslaget.

En total fotbollsspelare som bemästrar ett helt mittfält gudabenådat.

Leo Messi hade efter 4-5 träningar med Sergio Busquets sagt till Guardiola; "Snälla, mister låt mig alltid vara med i Sergios lag. Han ser spelet bättre än någon annan".
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-13 19:15
Självklart tänker vi fans i första hand på laget och vi vill ju inte att spelarnaska säljas iväg allt för billigt. Samtidigt har jag full förståelse för Tello att han vill ha en relativt låg utköpsklausul. Tänk er själva om han växer fast på bänken, tappar tränarens förtroende. Har han då en hög klausul kommer ju 1 eller kanske tom 2 säsonger av hans karriär gå till spillo. Det är smart av Tello. Får han tillräckligt med speltid och han lyckas hyfsat bra i klubben, fine, då är han nöjd trivs med livet. Fast går det trögt sitter han fast i en klubb och intresserade klubbar skråäms iväg av den höga klausulen.

Nu kommer hans utköpsklausul att höjas gradvis samtidigt som hans lön då också ökar.
Barcelona Canaletes
2012-12-13 19:13
-Dubbelpost... (-_-)
Barcelona Canaletes
2012-12-13 19:13
@el Flaco - Loco-Motive:

Min största "wtf moment" på länge inom fotboll. No offense men varför av alla Busquets haha.

Min enda teori är för hans tatuering.
Barcelona Canaletes
2012-12-13 19:08
Så kul att se Keite i dagens träning haha. Killen klagade aldrig, sjukt ödmjuk och hans lovely puppy eyes :P

Härligt att se Dongou också. Ska bli intressant hur hans framtid blir.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-13 18:54
Sergio är nog den bäste taktiske spelaren i världen. Jag menar, vad fan vore "total fotboll' utan hans övermänskliga lugn i de mest stressiga situationerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-12-13 18:53
Är det bara jag eller har Busquets väldigt bra teknik? Inte sällan man ser honom dribbla bort en motståndare. Busquets är en spelare jag uppskattar mer och mer för varje dag som går. Hans kyla, taktiska spelsinne, passningar och kyla är omatchad. Det tog mig ett tag att inse varför Pep föredrog Busi framför Yaya. Och om jag fick välja så hade jag valt Busi alla dagar i veckan. Glömmer aldrig bort hur arg och frustrerad jag var på Pep när han petade Yaya och jag nästan hatade Busi.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-13 18:42
Som sagt Busquets är nog den viktigaste spelaren i Barcelona. Blanda inte nu ihop viktig med ordet bäst. Hans betydelse för Barcelona är verkligen stor. Helt oersättlig. Det är synd att folk blundar för han prestationer på plan.
Barcelona Abbe.
2012-12-13 18:20
Troligtvis anledningen till att förhandlingarna tog så lång tid. Barça ville säkert ha en betydligt högre utköpsklausul, medan Tello, som är långt ifrån garanterad speltid framöver, ville ha en låg klausul så hans potentiella intressenter inte skulle skrämmas bort.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-13 17:53
Diar Iniesta Shekha

Om det är sant är det sjukt. Vem som helst kan betala det priset. Liverpool har vad jag vet redan budat runt den summan. Utköpsklausuler ska oftast vara summor som är riktigt onödigt stora. Men jag är heller inte orlig, tror knappast Tello skulle lämna ändå.
Barcelona Bästelona
'' I kontraktet finns även en utköpsklausul på 10 miljoner euro (cirka 87 miljoner kronor). '' WHAT?!?!?!?!?
Barcelona mirzaculé
YVEA

5-0 matchen :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-13 17:42
"Enligt Barcelonas officiella hemsida skrivs även en friköpsklausul in i kontraktet. Om någon bjuder mer än 90 miljoner kronor måste klubben acceptera."

Skojar de?
Barcelona koeman92
2012-12-13 17:41
YYEA

Håller med L.A.M 10.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-13 17:39
YYEA

Ett tips är att köra rivaliteten mellan Barcelona och Real Madrid genom historien, med kriget och diktaturen, Franco och allt det där. Hade en presentation om det för ett tag sen och tog det ämnet. Det som är bra är att lärarna kanske gillar det för att du får in lite historia också och inte bara fotboll, samtidigt som du förhoppningsvis som Barcafan ändå är väldigt intresserad av ämnet.
Barcelona AndreD
2012-12-13 17:37
YYEA

Prata om Busquets och hans betydelse för laget :)
SoN_Un
2012-12-13 17:13
Coach Pep

istället för att klaga på sandro så borde du vara glad att utan reklam så hade vi itne haft det laget vi har idag. du får jätte gärna betala messis, xavis iniestas lön. klubben har hängt med i utvecklingen...tack vare sandro. förstår inte vrf folk klandrar honom o snackar skit om mannen hela tiden. o andra sidan säger samma människor, vi villa ha neymar, hummels, götze ja listan är lång. låt oss hylla mannen för arbetet han lägger istället..
visca barca!
Barcelona YYEA
2012-12-13 17:13
Hej allesammans!
På måndag har jag tenta i Presentationstekniken, uppgiften går ut på att presentera något i 5-10 minuter.
Jag har valt att prata om Lionel Messi men vill också höra era åsikter angående detta, borde jag jag prata om FC Barcelona i helhet eller enbart om en spelare i laget? Kom gärna med tips :)
Barcelona Hetfield
2012-12-13 17:09
Det fanns en bit av matchen där Song spelade högt upp, bröt bollen och slog en djupledspassning till en av anfallarna, och han var väldigt nära på att göra mål.

När jag såg den biten så tänkte jag att det är just där Song ska spela. Han ska bryta bollen högt upp i banan för att sätta en passning direkt till anfallarna. Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man köper Song och gör honom till en mittback eller till en defensiv mittfältare som ska slå sidledspassningar.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-13 17:01
Det här trodde jag aldrig att jag skulle få se. Tydligen är Busquets en idol i Saudiarabien.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-12-13 16:57
Xavi sa idag under presskonferensen att hans förnyelse är nästan klar och att den kan komma att bli officiellt nästa vecka.

Han svarade även Casillas, för dennes kommentar om att Barça inte borde skryta alltför mycket om akademin. Xavi menade att det är inte bara Barça som borde vara stolta över hur man har arbetat med akademin, "men även hela den spanska fotbollen, för därifrån finns det åtta, nio spelare som har blivit världsmästare och Europamästare".
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-13 16:48
Vilket fantastiskt besked om Falcao inte är med. Visst har Atlético ett grymt kollektiv men alla vet att de tappar både en och två nivåer utan colombianen på planen.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-13 15:44
Det är så gott att Tello förnyar och nu får ett a-lagskontrakt. Jag gillar Tello. :)

Han lär aldrig bli en crack som Messi, Iniesta eller Xavi. Han blandar och ger i sina prestationer (det gör alla unga spelare iofs). Ibland kan han vara riktigt bra för att i nästa match vara direkt usel. Men vet ni vad, det gör mig absolut ingenting. Jag förväntar mig inte att han ska bli en crack eller vara outstanding i varje match. Det räcker med att han kämpar, gör sitt bästa och verkligen älskar Barca.

Grande Tello!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-13 15:37
Just read the Zico story. He did score 89 goals in 1979, but at least 3 of those goals were non-official. Messi's 88 are all official

Det blev ett jävla tjat när Messi slog Mullers rekord, nu tänkte jag också skicka in min statistik till FIFA när jag gjorde 100 mål under mitt kalenderår i div 1.

Ironi*
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-13 15:34
Messi will be up against Bolt, Phelps, Vettel, Farah and Wiggins for 2013 Laureus Award [via @champ_ian]
Barcelona Barcaholic
2012-12-13 14:50
Barcelona har släppt in 27 mål denna säsong tills nu, medans Real Madrid har släppt in 28. Jag som trodde att vårt försvar varit dåliga iår....
Barcelona Canaletes
2012-12-13 14:40
Valdés pustar ut :P
Barcelona true_barca_fan
2012-12-13 14:31
@Federer:

Med eller utan honom så kommer vi ändå vinna.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-13 14:17
@Shanghai - SHOOT ME $12:

nr 20 eller 24
Barcelona Federer
2012-12-13 14:13
Falcao sat out training today with a muscle injury and is a doubt for the match with Barcelona on Sunday!
Annons: