/spanien/barcelona/forum/8110.aspx/spanien/barcelona/forum/8110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2012-12-14 16:59
I Barca kör man inte ferrari till träningen det fick Zlatan, Zverigez och pzgz älskling erfara. Omkläddningsrummet ägs av spelare som Messi, Xavi, puyol, Valdez med pique, cesc tätt efter. Katalansk ödmjukhet om att göra allt för klubben styr just nu. Har ni sett hur Neymar beter sig? Han dansar halvnaken i twitter videos hahaha. Jag diggar killen men jag har svårt och se honom sätta locket på sin personlighet Vill verkligen undvika ännu en transfer fiasko och vill verkligen inte gå tillbaka till då utländska stjärnor styrde Barcas omkläddningsrum. Jag förstår att Neymar är en ren ytter men Götze är för mig rätta vägen att tillgå med Deulofeu bakom honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Naknooo
2012-12-14 16:55
@Henfaller:

Wiziwig.com. Du bör ladda hem Sopcast då de flesta länkarna på Wiziwig fungerar med det.
Streamar alla matcher därifrån, bildkvaliten är väldigt bra också.
Barcelona Henfaller
2012-12-14 16:50
Är det någon som vet en bra streamsida till söndagens match?
Barcelona enkos
2012-12-14 16:46
Messi har aldrig gjort anspråk på rekordet för det är ingen pris som delas för den. Däremot vad det Zambia som gjorde det och FIFA skriver i brevet följande " "Tack för frågan om Chitalu, men våra officiella statistiken hålls endast för tävlingar under ledning av FIFA, så vi kan inte erkänna att denna post Chitalu", meddelade ministeriet för kommunikation på Twitter FIFA.". obs: översatt på google..
Det är brevet vänt till Zambias förbund och inte Messi.
OM FIFA inte har koll på matcher och mål i Zambia då är det garanterat att UEFA har koll på alla mål i Europa. Därför kommer denna rekord vara Messis då ingen annan i Europa inte har gjort fler..
Så största vinnaren här är Messi!!
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-14 16:36
Det som har hänt är att "flest-mål-på-ett-kalenderår" inte är något officiellt FIFA-rekord. Det bekräftade FIFA idag. Således kan FIFA inte erkänna varken Zico, Messi eller han snubben från Zambia som rekordhållare.
Barcelona knoxxx
2012-12-14 16:23
enkos:

Källa på det?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-14 16:20
Om inte Hazard hade valt Chelsea hade han varit en perfekt spelare om vi bestämde oss för att värva en ny ytter. Alla snackar om Neymar men jag tror både Hazard och som "Barca King -" nämnde Götze, kommer bli bättre spelare. De känns betyldigt mer kompletta i spelstilen, fast Neymar är nästan oslagbar i en mot en-spelet så besitter Hazard ett betydligt bättre passningsspel och spelförståelse.

Sedan så känns Götze och Hazard kanske lite för mycket som mittfältare. De är lite mer åt Iniesta-hållet, medan Neymar är en ytter/striker som gör mycket mer mål och skapar mer chanser för sig själv. På det sättet kanske brassen skulle passat in bättre.
Barcelona Barca King -
2012-12-14 15:59
Neymar är kung och i Barca har vi varit lycklig lottade att vi har lagt handen på guldklimpar som Ronaldinho, Rivaldo, Messi osv. Vi har en ung Messi och om Neymar kommer nu är det bara onödigt. Han kommer inte springa 8or som Villa eller Pedro. Hellre en Götze på vänsterkanten. Ni som såg honom mot Madrid och i andra matcher vet vad den grabben kan och han slog genom som 18 bast. Han har redan bevisat sin överlägsenhet i topp europeiska matcher.

Om Neymar hade kommit när Messi är 27, okey. Jag vet ej inte Neymar är just nu en Gamble. Vår kollektiv med Götze hade varit lika bra och Götzes kvaliteter kan man inte blunda för.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-14 15:53
@Barca King -:

Ja. Barca har ju scoutat Götze, Hummels och Subotic nu. Vilken dröm det hade varit om Zubi plockade in Götze och Hummels till sommaren.

Fast Reus och Subotic hade jag inte tackat nej till heller.
Vafan, plocka in hela Dortmunds lag vetja.
Barcelona Barca King -
2012-12-14 15:21
Glöm Neymar, Hämta Götze. Det är en spelare som kommer blanda in sig i Barca utan problem och bråk om att vara i startelvan. Han är varken arrogant eller kommer lunka på plan. Dessutom han kan spela på alla offensiva mittfältspositioner och ytter.

Hoppas verkligen på Götze över Neymar.
Barcelona enkos
2012-12-14 15:20
OFFICIELLT!!

FIFA avslog Zambias anspråk!! Messi rekord innehavaren !!!
Barcelona AGM
2012-12-14 15:15
L.A.M Nr 10

Personligen så tycker jag inte Alexis spelstil passar in hos oss. Han "kladdar" för mycket på bollen utan att komma någonstans känns det som. Han har helt enkelt inte kunnat anpassa sig tillräckligt bra till vår filosofi och det är väldigt tråkigt med tanke på vilken potential den människan besitter.

Villa har snart gjort sitt som du säger och nästa sommar är det dags för en riktig stjärnvärvning. Personligen hoppas jag på Neymar som jag tror kan bli världens bästa spelare efter Messi.

Sen har vi även Iniesta som gjort det riktigt bra på kanten samt talanger som Deulofeu. Så jag ser verkligen fram emot hur vårt Anfall kommer se ut inom 2 år.
Barcelona mirzaculé
2012-12-14 14:58
Själv är jag för Neymar värvningen men om man tänker efter Neymar tar plats på vänsterkanten, Iniesta kliver ner på mitten tillsammans med Busi och Xavi vart är Fabregas då? en annan teori är att Fabregas sakta men säkert tar över Xavis roll och tillsammans med Iniesta styr mittfältet men vart är Thiagos plats då? sen så har vi Deulofeu, Rafinha och Dongou som knackar på dörren till A-laget och alla tre är anfallare. om mantänker efter så är vi inte i behov av Neymar. Om Deulofeu lyckas ta det sista stora steget så är han den som ska avlasta Messi. Det enda vi behöver är en MB skulle gärna sett en lite äldre bara 2,3 säsonger (t.ex Barzagli) eftersom jag vill se Bartra bilda mittbackslås med Pique i framtiden.
Barcelona enkos
2012-12-14 14:29
Barcelona enkos
2012-12-14 14:27
Brittiska "World Soccer" har utsett Messi till världens bästa fotbollsspelare :)))

Messi är nu tillsammans med den brasilianske Fenomeno enda som fått priset 3 gånger från ""World Soccer" "

1. Lionel Mesi 47.33 % röster
2. Kristiano Ronaldo 19.01
3. Andres Iniesta 9.77
4. Andrea Pirlo 6.10
5. Radamel Falcao 5.95
6. Neymar 3.60
7. Iker Casilias 2.30
8. Xavi 1.78
9. Drogba 1.77
10. Eden Hazard (0.37
Jeffson
2012-12-14 14:12
Jag tycker inte att vi ska värva in någon mer anfallare i dagsläget, eller januari rättare sagt. Villa och Pedro tror jag bara det är en tidsfråga innan dom kommer igång. Jag hoppas verkligen att Villa stannar. Alexis däremot har jag svårt för, inte på något sätt för att han är upp och ner (mest ner) i formen men däremot för hans attityd på planen. Han filmar och gestikulerar mot både motståndare och domare alldeles för mycket. Så är det någon som ska lämna så är det han, om han nu inte rycker upp sej attitydmässigt. För han är en fantastisk spelare när han är i form.

Och om det är någon som ska köpas så är det Neymar. Vi klarar oss bra utan honom iofs, det är ju redan bevisat. Men tänk vilken lyx att ha honom i laget. Någon Chicharito eller annan "halvdan" spelare vill jag inte ha. Ska det köpas så ska det köpas lyx! Jag hade inte motsatt mej om klubben ville casha in på Alexis 200-250 mille och sedan lägga det dubbla på Neymar. Men annars tycker jag som sagt det funkar bra som vi har det =)
Barcelona Lukman Roffe Murad
2012-12-14 13:20
CARLES PUYOL - 1899

Jag håller med dig, jag tror inte att många av oss ser hur bra Alexis är med Messi. Ex på Messi första mål mot Betis så är det just Alexis som springer i djupled och skapar den ytan till Messi å han kan skjuta, Han gjorde assist just till Messi i cupen.

Som sagt han behöver lite tid bara.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-14 13:14
Alexis spelar bäst mot Real Madrid och han bör göra mål för oss för att vi kan inte vinna UCL bara på Messi som kan göra mål. Me de som Alexis så bra att han söker messi jämt, och hans löpningar öppnar upp ytor för messi och andra Barca spelare. Detta ser vi inte och Alexis sliter som en varg men vad får han tillbaka av oss ju skit. Det är ju dåligt av oss att inte stötta honom men han kommer bli målfarlig tro mig. Jag tror att Alexis kommer ha sin period snart och göra många mål för oss. Vi måste ge honom lite mer tid och tålamod måste vi ha.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-14 13:08
Tycker att Alexis har ett jobb på planen som Busi, man ser inte hans löpningar som öppnar upp åt andra spelare, man glömmer bort honom lätt, bara han slipper skadorna så kommer målen snart, jag lovar er.
Barcelona Coromo
2012-12-14 13:05
I länktipset finns en lista med vilka lag som har producerat flesta spelare i dom 5 största ligorna.
Jag har inte hittat någon lista på vilka spelare det är, någon som har den?
Hade varit skoj att se
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-14 13:04
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-14 12:58
Gio Style

Jag har haft relativt långt tålamod med Alexis. Förra säsongen presterade han stundtals riktigt bra, och även den här säsongen har han haft sina stunder, speciellt mot Benfica och hans inhopp mot Real Madrid. Därför vill jag se hur han presterar den här säsongen för att utvärdera vilken typ av anfallare vi behöver, om vi ens behöver någon. Om Alexis får vara skadefri men ändå inte förbättrar sig, ja då skulle det vara bra att få in en ny anfallare.
Barcelona Yaya24
2012-12-14 12:57
Anledningen till att messi spottar in mål, är alexis. killen söker messi jämt, och ahns löpningar öppnar upp ytor för messi.
Atlético addeh
2012-12-14 12:51
Alexis gjorde mer under sitt inhopp än var både Pedro och Villa gjorde mot Córdoba. Hans löpningar håller världsklass - det är bollarna som inte kommer. Detsamma gäller hans kämpaglöd. När han får det att stämma så lär han explodera.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-14 12:50
Vart hittar ni ryktet om chicharito?
Barcelona Gio Style
2012-12-14 12:38
Tito har ju klart och tydligt sagt att Alexis kommer att stanna och att man tror på han kvalitéer. Så det är väl bara att hoppas att han tills slut får det att stämma och blir av med sina skador. Men ha i åtanke att Alexis har spelat hälften så lite som Pedro den här säsongen och inte fått kontinuitet i sitt spel pga skador.
Tycker att man har dragit fram sågen för fort om man redan dömer ut hans säsong/karriär och fastslår att han inte kommer att bli den spelare man hoppats. Låt grabben få ordentlig kontinuitet i sitt spel och så får vi se hur långt det räcker. Kontinuitet med fotbollen överlag.
Dock undrar jag vart alla dessa skador kom ifrån :S Visst var han ingen Messi eller Busquets när det handlar om skador men hans skador har kommit betydligt mer frekventare efter det att han joinade Barca än i hans tidigare karriär.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-14 12:06
Jag läste på soccerway att Chicharito gjort fem mål på tre starter och sju inhopp, vilket är ett riktigt bra facit. Säga vad man vill men killen är en riktig målskytt, och skulle han spela på rätt position för oss lär han också göra en hel del mål.

Sen om han är rätt spelare för oss är jag inte säker på. Jag vet ännu inte om vi verkligen behöver en anfallare, och ännu mindre vilken typ av spelare vi i så fall skulle värva in. Tyvärr så tyder mycket på att Alexis inte kommer bli den spelare man trodde på i Barca, och då Villa troligtvis lämnar antingen i sommar eller året därpå så står vi där med Messi, Pedro och några ynglingar vi inte vet hur det kommer bli med i framtiden. I så fall hade en riktig crack varit välkommen, en spelare man litar på kan leverera.

Jag vill dock väldigt gärna ge Alexis den här säsongen att bevisa vad han går för, han har haft mycket skador och inte fått in något flyt i spelet, men vi vet alla vad han har för potential och om han når den kommer han bli en viktig spelare för oss de närmaste åren. Spelar han upp sig i vår samtidigt som Villa då troligen lämnar i sommar så behövs det nog bara någon utfyllnadsspelare för att ersätta Villa, eller ingen alls om både Cuenca och Tello fortsätter prestera så bra som de gör.

Sen så vet man aldrig om rykterna med Villa stämmer. Han har inte fått mycket speltid senaste tiden, inte så mycket som jag skulle vilja se honom få så möjligheten finns att Tito helt enkelt inte ser spanjoren ingå i Barcas framtida planer. Förhoppningsvis kan man vänta till sommaren, jag har aldrig varit för köp/försäljningar i januari och kommer aldrig vara det då man gärna vill ha kontinuitet i laget när titlarna ska avgöras.
Barcelona -SAMI-
2012-12-14 12:04
koeman92
Jag tycker du är bättre än Anna skipper:)
Barcelona koeman92
2012-12-14 11:51
Mäktiga Messi

Vad du än gör, ät inte i en restaurang i La Rambla. För dyr och dålig turistanpassad mat. Annars lär du nog hitta bra restauranger, finns många i Barcelona.

Ett måste är att besöka Antoní Gaudis arkitektur. Ett bra exempel är La sagrada familia som är stadens stolthet. Jag rekommenderar även att besöka de olympiska byggnaderna, jävligt coola.

Ett nyttigt tips: drick varje dag en liter vatten per 10 grader, det lär behövas i en fuktig stad som Barcelona. Är det 10 grader, drick 1 liter vatten. Är det 20, drick 2 liter osv...
Barcelona B-Guden
2012-12-14 11:41
Vi kan inte värva in nån icka stjärna i anfallet.
Vi måste värva en som villa som vet sin plats, nu är han ur form, men vi kan inte värva springpojkar som Alexis som ser skitnödig ut så fort han får bollen

Vi behöver nån som vågar ta sin plats, men endå vet sin plats.
Annons: