/spanien/barcelona/forum/8097.aspx/spanien/barcelona/forum/8097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 19:03
Landslagsmål*
Postat via SvenskaFans-appen
Bayernföralltid
2013-01-12 19:02
@Bayernföralltid:
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 19:02
Bayernföralltid (Barcelona) Gjorde inte Messi flest landslag mål av alla spelare i år? Du verkar ha bra koll på messis prestationer i landslaget men dessvärre har du ingen koll på Ronaldos. Ronaldo har inte direkt varit magisk där heller
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-12 19:01
Bayernföralltid

Kom tillbaka när Ronaldo har vunnit 4 Ballon d'Or.
Bayernföralltid
2013-01-12 18:59
Det roliga är att både ni och Messi är helt helt medvetna att han aldrig någonsin kommer lyckas utanför Barca. vi har ju sett honom i landslaget hahah han ser ut att som en liten vilsen pojke utan sina föräldrar
Barcelona Occi
2013-01-12 18:57
Ronaldo i Barca? hur ska stackaren klara sig i trånga ytor när lagen backar hem 9 matcher av 10? Han har noll bollkontroll noll spelförståelse, dålig passningsspelare och dålig på att hålla i bollen. Han är snabb och har bra skott vilket passar i Reals kontringsspel. Motståndarna backar ju inte hem med hela laget heller så han får alltid möjlighet att löpa och jobba med bollen i soprena ytor utan press vilket passar hans spetskvalitéer väldigt bra(snabbhet, skott).

Föreställ dig istället Messi i Real med de ytor Ronaldo får. Hade ju blivit mål varenda gång han kommer rättvänd. Hela tiden dvs.

Din syn på fotboll och spelare är skrämmande.
Barcelona Abbe.
2013-01-12 18:55
Vilanova är tillbaka i Barcelona efter sin undersökning i New York. Han leder i skrivande stund träningen och reser med laget till Málaga imorgon.
Coach Pep,
2013-01-12 18:46
@Bayernföralltid:

Messis spelintelligens, passningar, bollkontroll, balans, frisparkar och avslut är i en klass för sig och gör honom till tidernas effektivaste, kanske bästa, fotbollsspelare i historien. Han har dubbla trippelmarkeringar varje match och gör ändå fler mål och assist än vad Autobahn-Ronaldo någonsin kommer komma i närheten av.

Pys iväg nu..
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 18:42
Förresten vad hände med dom portugisiska spelarna som b-laget värvade i somras?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-12 18:34
Bayern

Det Ronaldo gör med en fotboll kan Messi göra med en burk med hårvax.

I Barca hade Ronaldo inte kunnat göra det han är bäst på, maxlöpa i kontringar.

Du har verkligen noll koll på fotboll.
Barcelona petersays
2013-01-12 18:33
@Baronen:

Och så snackar alla om hur svårt det ska vara att möta Stoke borta en regnig dag i januari? Messi vore chanslös.
Bayernföralltid
2013-01-12 18:32
Jag förstår inte hur fotbollsvärlden kan vara så hjärntvättade
Bayernföralltid
2013-01-12 18:30
föreställ er Ronaldo i dagens Barca med 80 bollinnehav och Messi i Real med ingen spelide alls? Har ni någonsin tänkt på det? skulle Messi verkligen gjort över 90 mål? Messi gömmer sig bakom den bästa landslaget någonsin (Spanien) dessutom har vi sett Messis presentationer utan tiki taka. Messi har inte ens gjort ett VM mål och att han gör så många mål i dagens Barca beror på att hela laget har två uppdrag, köra sidledspassningar sedan hitta Messi, nämna någon i Barca som gör över 20 mål per säsong förutom Messi? både Benzema och Higuain gör över 22 mål per säsong fast dom delar på speltid

Vakna ur drömmen Barca supporter ni kommer aldrig uppleva en sån fantastikst komplett fotbollspelare som Ronaldo. Han har allt, snabbhet, styrka, dribblingar, sjuk teknik, raketskot, frisparkar, bra på huvud, löpstark, bra passningsspel, bra spelförståelse, öga för mål, vinnarskalle.
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 18:30
Andra stolpen! Jävla tur Xerex har
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 18:26
Helvete vilken jävla otur! Stolpjävel:P Deulofeu har en ljus framtid om han fortsätter att utvecklas i den här takten :-) Bra driv med bollen
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 18:24
R10 Gaúcho (Barcelona) Starkt av Bayern att endast ha släppt in 7 mål i Bundesliga. Och jag anser att deras försvar faktiskt inte var så jävla bra förra säsongen iaf.
Barcelona Abbe.
2013-01-12 18:22
Deulofeus mål i länktips!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-12 18:19
Klassmål av Deulofeu
Barcelona Abbe.
2013-01-12 18:14
Jag unnar Espinosa att lämna då han troligtvis skulle kunna få en deal med en La Liga-klubb. Han får inte ens spela när Roberto är skadad och Rafinha är iväg med brasilianska landslaget. Han verkar inte ha något förtroende hos Eusebio.

Vi har sett det förr när det gäller B-laget. Iago Falqué rankades även han som en stortalang när Luis Enrique konstant placerade honom vid sidan av planen. Han lämnade klubben, men har å andra sidan inte heller blommat ut riktigt än.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-12 18:10
Det blir väldigt svårt att hitta en ersättare till Valdés. Målvakter brukar vara mer trogna till sina klubbar och inte flytta runt så mycket, ska man ha en av de bästa blir det väldigt mycket pengar. Min tanke vara tt om ett par år eller något hitta en yngre målvakt som kan sitta på bänken några säsonger för att sedan sakta ta över. Men om Valdés skulle lämna nu i sommar behöver vi en klassmålvakt.

Vissa snackar om Reina, jag tycker han är väldigt ojämn och slarvar en hel del, samtidigt är han egen produkt och är duktig med fötterna. De Gea är en talang men han måste mogna och bli bättre i luften. Courtois är riktigt duktig, men jag tror tyvärr inte Chelsea släpper honom. De har verkligen skaffart sig en perfekt ersättare för Cech där. Andra toppmålvakter som Neure och Hart tror jag vi kan glömma, kommer inta hända.

Nu är det här fortfarande ett rykte och jag hoppas Valdés till slut stannar, men lämnar han så respekterar jag hans beslut. Jag älskar lojala spelare som stannar i sina klubbar karriären ut, men man måste förstå att alla är olika, Valdés kanske vill prova en ny liga nu när hans karriär om ett par sakta kommer gå neråt. Det kanske är sista chansen att byta till en annan riktigt bra klubb. Men som sagt, hoppas han stannar.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-12 18:09
Mojito - Culé En möjlig anledning till att Espinosa inte får chansen från start kan vara att han ska ha frågat styrelsen om att få flytta i det här transferfönstret. Självklart är det ändå helt fel, enligt mig, att bänka honom på grund av det. Det är en riktigt bra spelare som jag tycker man ska försöka hålla kvar i klubben och då är ju inte det bästa att bänka honom i en match där det är flera spelare borta.
Barcelona Baronen
2013-01-12 17:55
Walters i Stoke hade ingen bra dag på jobbet. Två självmål och brände en straff i 90e minuten. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-12 17:40
Barca B spelar hemma mot Xerex klockan 18.00.

Startelvan;

Masip, Balliu, Lombán, Planas, Grimaldo, Gustavo Ledes, Lobato, Luis Alberto, Kiko, Araujo och Deulofeu.

Sergi Roberto lär saknas en hel del på mittfältet.
Förstår inte varför Espinosa inte får chansen i stället.

Stream finns på sidan i länktips.
GUAAARDO
2013-01-12 17:27
Till målvakts posten: Vi kommer aldrig att få Neuer, han kommer inte lämna Bayern München. Jag tycker vi ska sattsa på Courtios eller Ter Stegen. Den sist nämda är en grym målvakt och kallas för den nya Neuer i Tyskland.

Från Arsenal forum.

Tittar på (Basel v Bayern München 0-3) 40 min spelad, må gud hjälpa er mot dom fan vad bra dom är! Dom har spelat otroligt bra under hela hösten och endast släppt in 7 mål i Bundesliga. Det gör ni väll på 2 veckor haha skoja :). Förra veckan spelade Schalke och Bayern en träningsmatch i Dubai och det slutade med 0-5 till Baverianerna, ni fick spö av dom två gånger haha. Nej skämt åt sido, Barcelona eller Bayern kammer hem CL och vi kommer stå i La Ligas skugga ett tag framöver suuuuck.

Haha vilken kille, men han kan sin sak!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-12 17:22
Om valdes inte förlänger, vilket är det givna förstavalet, hoppas jag på stegen! Spännande målvakt som kan bli otroligt bra med tanke på att han bör peaka om 10 år..
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-12 16:15
Inte De Gea bara, han verkar ju kissa på sig så fort det kommer ett långskott. Neuer och Guaita är ju riktigt bra även om jag hellre hade sett en mer spännande värvning, typ ter Stegen eller Perín.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-12 15:45
"Goalkeepers Barcelona are keeping an eye on: De Gea (Man United), Stekelenburg (Roma), Neuer (Bayern Munich), Guaita (Valencia) [md]"
Skulle sitta riktigt fint med Neur i kassen! Vad tycker ni?
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 14:54
R10 Gaúcho (Barcelona) Jag hoppas också att thiago blir inbytt i andra halvlek. Den killen är riktigt oberäknelig, du vet aldrig vad han ska hitta på. Han är en fröjd att skåda, efter Messi och iniesta så är han bäst i Barcelona på att ta sig förbi motståndare. Vilket är väldigt bra då Messi och iniesta är bäst i världen på det :-)
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-12 14:26
Min elva:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Alba
Busquets
Xavi - Cesc
Pedro - Messi - Iniesta

Jag hade velat se Iniesta som ytter i denna match och inte som mittfältare. Han passar bra i den positionen och jag älskar hur han driver boll längst med linjen på kortsidan utav plan för att sedan hitta in bollen mot Messi. Tycker även att han och Alba har ett väldigt bra samspel med varandra.
När andra halvlek startar (om vi leder matchen) skulle jag vilje se ett byte mellan Xavi och Thiago. Den killen slutar aldrig imponera på mig, hade mer än gärna velat se han oftare i lite större matcher som denna.
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 13:53
AGM (Barcelona) Vi har såna lyxproblem i anfallet och mittfältet. Känns som att vi har ett oändligt antal kombinationer att använda oss av. Puyol borde vila, räcker med en match i veckan för honom och jag tror inte att han klagar över det. Jag har inte så mycket emot Song faktiskt. Jag tror att han presterar bäst högre upp då han kan löpa i djupled oftare och använda sin styrka. Självklart så är han inte i närheten av Busi som Pivote. Jag har inget emot att han är hos oss så länge han inte klagar över speltiden och sånt. Han verkar trivas, alla bilder man ser med honom så verkar han allting så glad och nöjd :-) Tror inte att han på allvar trodde att han skulle konkurrera om en startplats i mittfältet:P
Annons: