/spanien/barcelona/forum/8096.aspx/spanien/barcelona/forum/8096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2012-12-16 00:22
11/12 season
Messi: 73 goals, 9 assisted by Xavi and Iniesta (12%)
Xavi + Iniesta: combined 25 goals, 11 assisted by Messi (44%)
CR: 60 goals, 21 assisted by Ozil and DiMaria (35%)
Ozil? + DiMaria: 24 goals, 4 assisted by CR (16%)

Messi needs Xavi and Iniesta to score? Ronaldo needs di Maria and Özil to score?
Barcelona DIF
2012-12-15 23:57
@ CARLES PUYOL - 1899:

Var ska pengarna komma ifrån?
Barcelona S91
2012-12-15 23:46
Riktigt trist att Rosell har eliminerat en del traditioner under sin tid som president, den främsta för mig är att det blir en "riktig" tröjsponsor nästa år (Qatar Airways).

Mot den moderna fotbollen indeed :(
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-15 23:41
Kan vi få in Hummels och Neymar då behöver vi inte vara oroliga till nästa säsong tro mig. Vi är mkt behov av just dessa typer varför ju enkelt, våra anfallare gör inte mål trots guld lägger nästan hela tiden. Våra backar behöver en världspelare av Hummels för han är gigant och Puyol kommer spela för varje år så kommer han spela mindre så TA HIT HUMMELS! Av våra anfallare så raderar jag Messi som målskytt för han behöver vi aldrig bli oroliga utan det är Pedro och Alexis som vi bör vara oroliga för.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2012-12-15 23:41
barcastuff?@barcastuff

Mourinho (coach Real Madrid): "Some players leave the pitch on a stretcher, and then they're again totally fit two days later." #fcblive

Han är igång igen. Undrar vad han tjänar på såna uttalande, tror knappast någon i barca bryr sig. Äkta madridistas måste skämmas mer och mer för honom för varje dag som går. Då får man räkna bort 99% av puertan.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-15 23:34
@EL Corazon - Anims Puyi!:

Tror inte det är officiellt än
Barcelona Barca King -
2012-12-15 23:23
Borussia Dortmund’s players about FCB and Messi:

Mats Hummels: “Barçelona are in my eyes the best team in the world, so it’s an honour for me to be on their list.”
Mario Gotze: ”Who will win the Ballon d’Or this year? I think Messi again. I would vote for him.”
Marco Reus: ”Teams I like to watch on TV? I especially like to watch Arsenal and Barcelona.”
Robert Lewandowski: ”86 Goals in 2012 - Leo Messi magic!”
Felipe Santana: “I like Messi a lot, best player in the world. Cristiano is magical but still the number two”.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2012-12-15 23:11
Här är nästa säsongen tröjor om det inte publicerats ännu här.

Bortatröjan ett givet köp!
Barcelona Hetfield
2012-12-15 22:54
Barcelona ska fortsätta satsa på ungdomar och hålla akademin högt, men man kan inte bortse från att akademin inte kan ge allt laget behöver.

En värvning av Hummels kommer inte att påverka Bartras karriär i laget, det leder snarare till mer konkurrens. Samma sak med Neymar, om spelarna i akademin har talangen så kommer de att få sin chans, svårare än så är det inte. Man kan ju inte sluta köpa spelare bara för att talangerna ska slippa kämpa.
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-15 21:55
Såg ett inlägg om att PSG nu är ute efter Mourinho eller Wenger som tränare.

Min teori = Om Mourinho accepterar PSG's bud så följer även CR med! Det känns som om CR har tröttnat på la liga med tanke på hans senaste prestationer och uttalanden. När jag säger "hans senaste prestationer" så vill jag inte ta ngt ifrån honom, han är en fantistisk spelare som alltid presterar men känns som om han har tappat den "lilla extra viljan" jämfört med de tidigare säsonger. Kanske beror det på att han har legat bakom Messis skugga länge nu?
Själv hoppas jag att han stannar i Real då jag tycker att Messi vs Ronaldo kampen bidrar med väldigt mycket till både La Liga och El Clasico!
Barcelona Hetfield
2012-12-15 20:28
PSG är ju som klippt och skuren för Wenger. De har spelarna och pengarna att spela hans typ av fotboll.

Det skadar ju inte heller att han är fransman och kan franska. Man kan säga mycket om Wenger, men han vill spela en fin fotboll.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-15 20:17
Dvärgen

Puyol börjar sakta ta pension, kolla bara på skadorna han får hela tiden, visst är det sorligt att tänka på att han lägger av snart men vi kan inte lita på att han ska vara skadefri året ut och även nästa år.
Barcelona Bästelona
2012-12-15 19:59
@barcastuff: The president of PSG has met with Guardiola in New York. Guardiola didn't accept offer. Next on the list are Mourinho and Wenger. [10sport]
Barcelona zick9
2012-12-15 19:57
B-laget spelade 1-1 på bortaplan mot 4:an i Segundan. Helt ok faktiskt, vi är 7 poäng före Real Madrid Casilla och ligger på 6:e plats
Barcelona Dvärgen
2012-12-15 19:38
Antar att människor här inne som vill ha Hummels inte har någon aning om vad de pratar om. Skulle han mot all förmodan komma in i laget kommer han inte under några omständigheter acceptera en bänkplats. Peta Pique eller Puyol kör han inte av traditionella och sentimentala skäl.

Angående Marc-André ter Stegen är han heller inte sugen att flytta till Barca för att förtvina på bänken. Att han skulle komma för en billig peng tvivlar jag starkt på då tyska klubbar i regel har god ekonomi och inte är tvugna att sälja sina bästa spelare. Ser hellre en äldre målvakt som backup om nu Pinto slutar. En ny mittback av världsklass bör endast plockas in när Puyol pensionerar sig och ingen ung förmåga redan tagit hans plats.
Barcelona Eto'09
2012-12-15 18:35
Tjenare alla Culés! Ville ba dela med mig av en väldigt bra Facebook sida. Ganska ny, såg att någon hade länkat den här innan med rekommenderar den stort. Fantastisk sida som håller alla uppdaterade! QUE GRANDE!

länk finns nedanför!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-15 17:45
Idag var jag och handlade Graham Hunters bok; Så skapades världens bästa fotbollslag. Jag är ju mer för självbiografier men i och Med att Hunter är en journalist som står väldigt nära klubben och Dessutom så har boken har blivit utsedd till årets fotbollsbok så fastna jag för den endå. Så det ska bli intressant och läsa den. Jag köpte den på bokhandeln och den finns även på CDON.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-15 16:22
Jag är så otroligt glad över att jag har kunnat växa upp med två spelare som Ronaldinho och Messi. Det är verkligen en ära !
Barcelona mirzaculé
2012-12-15 15:28
Neymar who? (Se länktips)
Barcelona Zamboza
2012-12-15 15:22
Maränger gillar att skryta om att dem har många egna produkter i andra lag. Barca ligger dock 1:a på listan över lag med flest egna produkter i dem 5 bästa ligorna i europa med 38, jämfört med reals 29.
Barcelona Barcaholic
2012-12-15 14:43
koeman92

För att som det ser ut nu så lär inte Bartra få ordentligt med speltid i minst 2-3 år till & Puyol kommer spela mindre och mindre hela tiden. Borde inte ens räkna med Puyol till nästa säsong, och alla vet att med dagens Mascherano så blir vi minst dubbelt sämre där bak. Killen är totalt värdelös enligt mig.
Sen att Hummels är bland de bästa mittbackarna i världen och har en spelstil som passar oss gör inte det hela sämre heller.

Hummels före Neymar alla dagar i veckan.
Barcelona F.C.B - #winning.
2012-12-15 13:57
@Grimaldo:

Apropå en talangfull målvakt så är Mönchengladbachs målvakt Marc-André ter Stegen ett riktigt kap! Kollade på Bayern - Mönchengladbach igår och wow alltså, vilken målvakt! Ung är han också, säkert ett billigt köp också så där har ni någon som kan ta över Valdes plats i framtiden.
Barcelona mirzaculé
2012-12-15 13:42
koeman92 Håller med, lägg till att OM Abidal gör comeback så lär han spela mittback då vi har två vänsterbackar, då har vi Puyol, Abidal, Pique, Mascherano och Bartra. I värsta fall så finns även Busi, Adriano och Song tillängliga.
Barcelona koeman92
2012-12-15 13:34
Men jag förstår inte... Varför vill ni ha Hummels när vi redan har en lovande talang i Bartra? Han blev vald till förra säsongens bästa försvarsspelare i segundan och är ordinarie i Spanien U21. Och till skillnad till sina föregångare är han snabb samtidigt som han är en renodlad mittback. Är det lite eller!?
Barcelona Grimaldo
2012-12-15 12:57
Till sommaren så skulle jag vilja detta ske:

Ut: Villa, Dos Santos
In: Neymar, Hummels och en talangfull målvakt ifall Pinto slutar.
Barcelona Andresito
2012-12-15 12:25
Vad tycks om de här möjliga tröjorna till nästa säsong?

Känns som en blandning av 09/10 och 10/11 tröjorna. Bra med ränder igen men tröjsponsorn behöver man inte kolla på
Barcelona Pep, The Creator
2012-12-15 12:01
Kollade lite på ManCitys Youtubekanal, och den är helt underbar! Man får en sån perfekt inblick på hur klubben och spelarna är.

Kolla på den här klippet på när Tevez ska lära Balotelli packa julklappar, Balotelli är inte den smartaste person i vår jord. Hahahaha
Barcelona Gabriel
2012-12-15 05:36
Jag respekterar alla åsikter här inne men om man på fullaste allvar tror att laget nästa år kommer att kunna klara av att konkurrera för alla titlar (vilket självklart är målsättningen) med en anfallsuppsättning bestående av; Messi, Pedro, Sanchez, Cuenca och Tello så är man, i mina ögon, väldigt naiv.

Jag är all pro La Masia. Precis som vilken culé som helst är jag sjukt stolt över våran akademi och spelarna som kommit därifrån. Men på något sätt känns det som att vissa culés blivit väldigt romantiska gällande La Masia och föredrar att satsa på våra talanger före spelare från andra ligor/länder "bara för att". Någonstans måste man också vara realistisk och inse att alla våra talanger inte har kapaciteten till att bli lika bra som Messi, Iniesta och Xavi. Med andra ord, det är inget fel med att faktiskt köpa in spelare!

Sedan glömmer väldigt många att en säsong är otroligt lång. Det spelas väldigt många matcher och det kommer både skador och avstängningar. Det kommer att finnas tid för alla våra talanger, som är tillräckligt bra, att få speltid - oavsett om Neymar värvas eller inte. Så här enkelt är det, är Deulofeu tillräckligt bra så kommer han att ta en ordinarie plats förr eller senare. Messi rubbar han inte, men vem är det som säger att han inte kan ta en av start platserna på kanterna i så fall? Det är helt upp till han själv.

Sen ser jag också att många säger att det är en risk att värva Neymar. Sure thing, det är det väl. Men vad är det som säger att Deulofeu kommer att utvecklas till den världsstjärna som vissa här inne tror? Killen har potential, inget snack om den saken, men han har en jävligt lång väg att gå innan dess. Själv är jag inte helt övertygad om att han har vad som krävs.

Hur som helst så kan man inte backa för att köpa riktigt lovande spelare i framtiden bara för att vi har talanger som det ska ges plats åt. Det fungerar inte så. Är våra talanger tillräckligt bra, klarar de av att lyckas ändå.
Barcelona NoGo™
2012-12-15 03:13
@H.Alavi - Magico!:

Haha ja lite av båda kanske :/..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-12-15 03:07
Jösses. Av någon konstig anledning så valde jag att läsa Citys rapport inför matchen mot Newcastle. Så här avslutade skribenten rapporten:

"Vinner vi i morgon så är vi tillbaka i racet men om inte så vad gör det? Vi har alltid våra pengar.
City's going down with a bilion in the bank."

Ska jag skratta eller gråta? Anybody?
Annons: