/spanien/barcelona/forum/8095.aspx/spanien/barcelona/forum/8095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2012-12-16 17:21
zick9

Vad har det med saken att göra? Real kommer förmodligen vinna ikväll så jag ser helst att de tvålar dit äcklena rejält. Missförstå mig inte, jag hatar Real Madrid men hur stor är chansen att Espanyol ens kan ta en poäng? Förlåt, ens göra mål på Real?

Klart jag hellre ser Real krossa de 6-0 än 1-0. Låt svinen åka ner till segundan, de delar ändå bara ut en massa gratispoäng till Real.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-16 16:56
Mourinho måste fråga sig själv om det är så smart att ge sig på Messi av alla människor. Killen som kan göra livet ännu svårare för honom genom sin fotboll och som är känd för att aldrig filma.

Vad är fördelarna med ett sånt kommentar? Innan sa han saker som gav hans lag fördelar, nu har han bara tappat det och låter allmänt bitter. Eller hoppades han verkligen så innerligt att Messi var mer skadad än han var? Haha...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-16 16:55
Personligen kan jag inte riktigt ogilla Espanyol på samma sätt som Real Madrid just därför att de aldrig under min tid som culé varit i närheten av Barcas kvalité. Det blir inte riktigt samma sak då, i alla fall inte för mig, även om jag kan tänka mig att äldre supportar från Barcelona ogillar de blåvita väldigt mycket. Men när Real och Barca är såpass överlägsna, är de två stora lagen i Spanien som alltid slåss om samma titlar och alltid blir jömförda med varandra så blir den rivaliteten givetis större och Espanyol blir mer en klubb man nästan tycker synd om(eller inte). Förutom i derbyn där de är hemska, så jävla bra bara när vi möter dem.
Barcelona AndreD
2012-12-16 16:52
Adrigol

Större chans att det regnar hästar
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-16 16:39
OFF TOPIC!

För er som vill få er ett gott skratt! Busquets makalösa vändning mot Özil!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-16 16:39
@barcastuff: Lionel Messi trained at Barcelona's sports centre on Friday, despite the team having a day off that day #fcblive [marca]

Vet inte om detta redan varit uppe, men vad ska man säga?

Alla vilar men en spelare går och tränar ändå.
Barcelona Adrigol
2012-12-16 16:32
Har inte mycket till övers för Espanyol men skulle gärna se dem tvåla dit Real ikväll.
Barcelona Mido
2012-12-16 16:19
Så bussen fick punktering till slut haha skönt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Naknooo
2012-12-16 15:58

Barcelona zick9
2012-12-16 15:48
@Smogen:

Real är och kommer alltid att vara en större rival till Barca! Vafan, trodde inte ens att detta behövde diskuteras...
Barcelona Smogen
2012-12-16 15:46
Messi är fotbollsgudens son (Barcelona) Konkurrent om ligatiteln är Espanyol såklart inte, men om du inte ser dom som en av Barcelonas absolut största rivaler så är du nog rätt ny som Barcafan. Inget fel med det dock...
Barcelona zick9
2012-12-16 15:44
@ElTriplete:

Är du Barca-fan eller inte?
Barcelona ElTriplete
2012-12-16 15:40
Jag håller definitivt inte på Espanyol ikväll. Äckligt lag och äcklig klubb som alltid ska ställa till det för oss. Dessutom är de inte lika stolta katalaner likt de fansen som är av den rätta sorten i den staden.

Chansen för att Espanyol ska ställa till med problem för Real är typ 3%, så jag ser helst Real krossa de stort ikväll. Ronaldo får göra hur många mål som helst, bara Espanyol förlorar stort ikväll och till slut åker ner till segundan.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2012-12-16 15:00
Måste kännas konstigt för marängerna att tvingas hålla på lokalkonkurrenten Atletico ikväll. Å andra sidan håller jag på även på Espanyol ikväll, fast de har jag aldrig haft några problem med. Från samma stad är de men någon riktig konkurrent vill jag inte kalla dem.
Barcelona Eto'09
2012-12-16 14:43
Grym sida som håller en uppdaterad om allt i barca!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-12-16 14:07
Levante tar en ny imponerande trepoängare. Laget är femma efter sexton omgångar (hittills) och dessutom vidare i Europa League!

Efter den otroliga säsongen förra året vem trodde att dem fula, fattiga och ej populära... Levante skulle vara där uppe igen?! ;)
Barcelona Federer
2012-12-16 14:01
Chelsea torskar i finalen och Barcelonas damer vinner derbyt mot Espanyol med 1-0 genom ett mål i 90:e minuten. Underbart.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-16 13:54
Fotbollen har segrat, fotbollen har segrat! Grattis Corinthians!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-16 13:41
Ovärdiga CL-vinnare!
Barcelona Gabriel
2012-12-16 13:40
Underbara nyheter att bussen förlorade. Unnar dem verkligen ingen framgång, och det har inget som helst att göra med att dem slog ut oss, är inte ens bitter över det. Förra året kändes på många sätt inte som "vårat" år så det låg ändå på något sätt i luften att vi inte skulle vinna CL. Det handlar mer om sättet de vann turneringen på. Att koras till "europas bästa lag" genom att spela på det sättet är beklagligt och sorgligt mot sporten.

De må ha vunnit turneringen men ingen och då menar jag ingen ser dem som europas bästa lag - ingen nämner dem ens inom topp 3. Just därför är det skönt att se dem misslyckas. Att vara tvungen att se det äckel laget med vinst märket på deras tröja hade varit riktigt tragiskt.

Grattis, Corinthians!
Barcelona socccerfan1
2012-12-16 13:36
Tja cules! Matchen ikväll kan bli tung.. vi måste ha en 2 måls ledning i slutminuterna.. Vinner vi idag, vilket jag är säker på så börjar det krypa i våra vänner. Blancos. Vill verkligen att Villa startar och får igång sitt skytte, kommer ni ihåg målet mot real? Rakt upp i krysset, Sen den i cl finalen! Mmhm .. Fotbollsgodis! Gott att bussen förlorade! Visca.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-12-16 13:35
Ja, inte blir man imponerad av Chelsea alltså. Även om det var för ett halvår sedan, så undrar man hur de egentligen lyckades vinna CL.

Det roliga är ju att Torres får chans efter chans, men är lika dålig varje match (Förutom mot Nordsjälland..).
De kommer ju akut köpa in en anfallare så fort transferfönstret öppnar. Vill de ha Falcao så får de pröjsa dyrt iaf.
Barcelona Messidinho_10
2012-12-16 13:32
Så skönt o se äckliga chelski att förlora finalen. Och är det äckligaste laget jag vet efter real.
Barcelona S91
2012-12-16 13:31
Man är väldigt glad just nu, det finns verkligen rättvisa :)
Få se hur många miljarder Ryssen spenderar efter denna floppsäsong för Chelski...

#DödÅtAntifotbollen!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-12-16 13:27
Roligt att höra dem engelska kommentatorerna vifta bort Corinthians seger genom att säga: "Kolla så mycket det betyder för dem". BULLSHIT!

Det här är en turnering som få har chansen att vinna. Visst som fan vill man säga att vi vann den turneringen.

Inse faktum, Chelski is shit! Gå tillbaka till ert anti-fotboll spel då kanske ni har någorlunda chans att vinna något.
Barcelona Baronen
2012-12-16 13:26
Hoppas verkligen Thiago går in från start. Villa gör ingen glad ute på planen.

Chels förlorade.
Barcelona påfågeln
2012-12-16 13:04
Ja, kanske Villa från start då? Alexis har ju inte sett jättehet ut, men tillför kanske mer i spelet än Villa, men en Villa i form skulle vilket lag som helst ha nytta av. Det skrevs en utmärkt artikel för nån dag sen (?) här om hur Albas ankomst gett Iniesta friheten att gå inåt i banan. Jag tycker man kan se att samma gäller för Villa, som nästan har haft den där nummer nio-positionen som vi varit utan ett tag nu när han spelat. Det känns som en Villa med lite kontinuerlig speltid i den positionen gör 25 + mål denna säsongen, med sådär 15 assist från Messi bakom. Messi kommer givetvis fortfarande göra omänskligt många mål. Jag hoppas i varje fall Villa kan komma tillbaka dit, och kanske han kan börja idag?
Barcelona Baronen
2012-12-16 12:57
1-0 Corinthians. Chelski blir ordentligt tillbakapressade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-16 12:49
Ja, Tito säger ju själv att det finns flera spelare som kan ersätta Cesc. Kanske fortsätter Inista på kanten, och då är ju Thiago given, även om han kan spela på kanten också. Gillar dock mer tanken på en riktig forward som kan bidra på djupet.
Barcelona påfågeln
2012-12-16 12:42
Det blir säkert Tello då bara för att... Jag hoppas lite på Thiago, det skulle vara intressant att se honom i den roll Fabregas har haft och eller något liknande, och låta Iniesta fortsatta på kanten. En halvlek var för Alexis och Thiago samt inhopp för Villa (mot Pedro)? Det är kul att det finns många val :)
Annons: