/spanien/barcelona/forum/809.aspx/spanien/barcelona/forum/809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-24 01:19
Nu kom man hem efter salsa natten och går genom forumet. Har inte sett några highlights på vår match idag. Ska kolla andra halvleken nu och njuta. Anledningen jag ville skriva här är att berömma många av er p.g.a av att ni stället börjat njuta av när de kokar och hatar vare sig det är Milan, Arsenal, Man u, Chelsea, Man City, Psg fans, A. Madrid, eller R.Madrid fans. För i tiden brukar jag alltid hamna i heta diskussioner med dem, men nu för tiden bruka jag skratta, håna, driva och njuta av de att när de kokar. Jag brukar lägga ännu mer vätska så att de sover dålig den veckan. Testa, lovar er bästa som finns :-).. Till er andra som bryr sig om vad Ab, fotbollskanalen eller vad som skrivs i olika sociala medier testa att ta ett steg tillbaka och njuta av när de kokar så att ådrorna nästan sprängs. Nu kan den här säsongen sluta hur som helst. Så vi får la ta en match i taget. Fy faan, va jobbigt. Till er som vill sälja Neymar. Att ni inte skäms. Alla spelare har svackor. Hans kom i fel tillfälle. Hoppas det släpper nu de här närmaste matcherna. Han behövs lika mycket när vår mittfält står för NOLL kreativitet. Go natt och förlåt om jag har stavat som en kratta. Det blev för många Tequila för den här räven :-)..
Vlom
2016-04-24 00:56
@enkos:

Däremot så sägs det inte ett jävla ljud om att Suárez är skytteligaledare..

Räkna med att Aftonbladet kommer nämna att Cristiano är skytteligaledare som huvudrubrik ifall om han tar tillbaka den titeln från uruguayanen,
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-24 00:49
Det enda positiva är väl att betis har inget att spela om...vinst där och mycket är vunnet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-24 00:47
Vad tror ni om betis matchen?
Mascherano#14 el Jefecito
2016-04-24 00:28
Nästa match hoppas jag på 3 nya straffar och att Suarez tar dom alla. Jag hoppas att att hela Barca, så länge vi vinner, spelar för Suarez. Låt honom glänsa och låt alla haters fortsätta koka. Kalla oss Uefalona, dvärgar, Hollywood och Penalsuarez och allt möjligt. Det är bara roligt att se hur äckligt ont i rumpan dom har. Idag var första gången på länge jag var inne på SF's mörka sida och det var med stor glädje jag läste hur mycket de grät där inne. Man kunde bokstavligt räkna tårarna där haha. Låt dem hata...
Barcelona Barca4life98
2016-04-24 00:24
Det är en konstig känsla sen vi åkte ut ur CL. Känns ovisst på många sätt, speciellt med Neymar. Vad kommer hända till sommaren egentligen...? Resultatet idag var bra men spelet kanske inte lika övertygande. Vad tror ni, kommer Neymar att lämna Barcelona? Jag vill INTE det, trots att han är inne i sin sämsta period någonsin i Barca. Han är i en svacka men han kommer ta sig ur den. Intressent och avgörande sommar som väntar oss efter att ligan och cupen förhoppningsvis har bärgats.
Barcelona Fuerza
2016-04-24 00:21
Skönt att se Puertan koka. De glömmer bort matchen när Ronaldo filmade på Bernabeu (utanför straffområdet) och belönades med en straff. En match som vi för övrigt vann med 3-4. B-)

Bona nit, culés.
Barcelona enkos
2016-04-24 00:17
Hoppas bara att de straffar ikväll inte blir alibi för uteblivna solklara straffar i kommande matcher och domslut emot oss. Madridister kan snacka skit i evigheter och fråga sig hur vi får så många straffar men sanningen är att inget lag har så stor bollinnehav och håller i runt och i motståndarnas straffområdet i 80 av 90 minuter och där motståndarna backar med 10 man och gör allt för att försvara sig men misslyckas. Vi har trots allt blivit rånade på minst 19 straffar till genom säsongen men det räknar inte Madridister alls. Som sagt de kokar av att Suarez gick om deras älskling och är desperata att han är skadad och kan missa de resterande matcher. Dessutom är Benzena skadad och Bale fick problem med vadet i slutminuterna. . De har det inte lätt....
Barcelona FCB_Messi
2016-04-23 23:59
Hade Messi tagit alla straffar idag och suttit dom så hade han bara legat 3 mål efter Ronaldo. Hade haft möjlighet att vinna skytteligan då . Men kille släpper alla 3 straffar , vad ska man säga ..
Barcelona enkos
2016-04-23 23:49
Det är alltså bekräftat att finalen i spanska cupen kommer att spelas på Calderon i Madrid den 22 maj kl. 21.30. Hoppas nu Bayern vinner CL och de två Madrid klubbar blir helt titellösa. Dessutom skulle det svida extra om Barca vinner finalen i självaste Madrid. Och att SUAREZ dessutom vinner skytteligan oj då kommer det att koka bland madridister för ikväll vill de redan explodera av ilskan.
Barcelona enkos
2016-04-23 23:39
Sympatiserade med Gijon hela säsongen och ville att de skulle klara sig kvar i ligan men dessa idioter som gav allt ikväll och nu fick minst två spelare avstängda i deras viktiga matchen som kommer. Ligans utan tvekan sämsta lag som inte hör hemma i La ligan. Har uppträtt naivt under många matcher och det kommer att kosta de kontraktet.
Barcelona Zyzz
2016-04-23 23:38
Njuter av att se Real-fansen koka sönder. Riktigt synd att vi inte fick 3 straffar till!!! Tydligen så vinner vi ligan tack vare domarhjälp om vi nu står som segrare i slutändan. Det är ju inte alls så att vi hade vunnit dagens match utan straffarna..........Pajasar.
Barcelona Davids3
2016-04-23 23:31
Någon som lade märke till Suarez fjärde mål?
Han var helt felvänd med kroppen och det gjorde det antagligen otroligt svårt för målvakten att veta vart han skulle rikta bollen och när han skulle skjuta överhuvudtaget. Vilket geni!

Fortfarande finns det några här inne som säger att han har träben och att han antagligen har synfel och borde kolla upp synen. Ni borde skämmas.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-04-23 23:29
@Vlom:
Se länktips, nu är det PL just i länktipset men går att ändra. Sedan gick jag igenom alla säsonger sedan 2007/2008 och räknade ihop i ett dokument, tog lite tid nu när jag gick igenom delar av PL men Barca & Real gick snabbt. Här är Premier League btw sedan 2007/2008. Chelsea - 61 straffar Manchester City - 60 straffar Manchester United - 57 straffar Liverpool - 53 straffar Arsenal - 43 straffar Tottenham - 42 straffar Everton - 39 straffar Aston Villa - 39 straffar Sunderland - 35 straffar
Barcelona enkos
2016-04-23 23:23
Suarez är blott fjärde spelare i Spanien som har gjort minst 50 mål under en säsong.
Barcelona Antintrogen
2016-04-23 23:22
Är det någon annan än jag som är mer eller mindre övertygad om att "Smogen" är ett Real-troll eller liknande? Kan någon, eller du själv Smogen, visa mig några inlägg där han talar positivt om Barca? Vill man trolla så kan man ju försöka göra det lite mindre uppenbart iaf. Jag ska inte förneka att jag själv frestats av att gå in och trolla på Realforumet även om det aldrig har hänt. Dock hade jag en lite bättre plan än att bara klampa rätt in där med skorna på och lata skit till höger och vänster. Tråkigt att vi nu kommer få höra att vi får hjälp av domaren. Vi var absolut inte värda en 6-0 seger idag och inte heller var det 3 straffar. Men jag KAN inte förneka att det kittlar dödskönt i skadeglädje-kistan att Suarez går om Ronaldo i skytteligan så där snabbt. Jag hade betalat några hundra kronor om någon hade erbjudit mig en kamera mpå Ronaldo när han kollade denna matchen. Hade varit roligare en en stand-up show med självaste Johan Glans tror jag.
Vlom
2016-04-23 23:20
@Barcelona y Ars:
Av nyfikenhetens skull, vart hittade du dessa siffror? :) Tänkte sprida detta men behöver förstås källa infall om någon ställer den frågan förstås...
Barcelona Lion24
2016-04-23 23:16
Riktigt pinsamt av domaren ikväll. Jag hoppas att den här domaren aldrig någonsin får döma fotboll mer, inte ens på amatörnivå.
Barcelona enkos
2016-04-23 23:08
Ska vi inte få straff ens när motståndarna spelar med händerna i eget straffområdet?
Barca borde fått ännu en straff när Vranjes spelade med hands som blev hörna.
Madridister kokar av ilska inte pga straffar utan för att Suarez gått om deras älskling. . 8 mål på 2 matcher alltså medan dras älskling 0 på de sista två omgångar.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-23 23:06
Guardiola "Hopefully Barça wins La Liga, that's what I want" Miss this guy...
Barcelona Fuerza
2016-04-23 23:01
@gassse:

Amen to that.
Vlom
2016-04-23 23:00
Sporting boss Abelardo made 7 changes to XI which beat Sevilla midweek. Top scorer Tonny Sanabria on bench, best player Jony left at home.

Helt rätt beslut av honom.
Barcelona gassse
2016-04-23 22:59
Dock ska vi inte glömma att real får straffar utspritt över flera matcher som leder till flera poäng, och vi får flera straffar i matcher när de i princip är över. Missvisande statistik.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2016-04-23 22:46
Uefolona, reportage om oss i Viasat förra CL-omgången. Detta lär inte hjälpa till direkt... Skäms över att se spanska domare , vi har den absolut bästa ligan sätt till kvalité som oftast förstörs av felbeslut från alla håll och kanter. Tråkigt nog är spanska ligaförbundet inte tillräckligt kompetent att göra något åt saken.

Förstår varför folk kastar skit och glåpord att Barca får mycket med sig, speciellt de som inte följer våra matcher eller ligans matcher. Vi är i en dålig svacka och jag vill inte ha någon hjälp från domarna att klara av det. Förra året vann vi ALLT genom att vara det bästa fotbollslaget och ingenting annat.

Vill ge en stor cred till 3 spelare som varit krigare och hållit ihop laget de senaste veckorna trots allt skit. Iniesta, Masherano och Suarez.

Suarez har gjort 8 mål och 3 assist på 2 matcher. Heeelt sjukt !
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-23 22:43
Barcelona y Ars

Sedan är det ju inte konstigt att man får fler straffar om man har spelare som är experter i 1v1-situationer då det blir många fouls. Majoriteten av straffarna har ju varit korrekta. Real ska väl inte gnälla heller med tanke på att Navas borde ha blivit utvisad när de låg under med 2-0. Då hade det nog blivit noll istället för tre poäng.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-23 22:41
Kan fortfarande inte smälta hur dåliga vi var idag, framförallt i första halvlek. Ibland känns det som att Lucho bara skickar ut laget o hoppas Messi eller Suarez fixar biffen. Visst är det inte så men det kan kännas så. PS. Sen när blev det relevant vad Real-fans tycker om oss?
Barcelona wallmannen
2016-04-23 22:39
Ja, just det Barca blev ju faktiskt rånade på en straff också!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelona y Ars
2016-04-23 22:38
Detta är till alla Real Madrid fans som skriker om korruption i ligan: Flest straffar i La Liga Barcelona vs Real Madrid. 07/08 (Real Madrid 4 - Barcelona 5) Barca 1 mer. 08/09 (Real Madrid 1 - Barcelona 4) Barca 3 fler. 09/10 (Real Madrid 5 - Barcelona 3) Real Madrid 2 mer. 10/11 (Real Madrid 11 - Barcelona 5) Real Madrid 6 mer. 11/12 (Real Madrid 13 - Barcelona 11) Real Madrid 2 mer. 12/13 (Real Madrid 9 - Barcelona 5) Real Madrid 4 fler. 13/14 (Real Madrid 6 - Barcelona 12) Barca 6 fler. 14/15 (Real Madrid 13 - Barcelona 7) Real Madrid 6 fler. 15/16 (Real Madrid 7 - Barcelona 18) Barca 11 fler. Så, sedan 07/08 har Barca fått mer straffar i Real under 4 säsonger (om vi räknar med denna) medan Real Madrid fått mest straffar i 5 säsonger. Totalt antal straffar 2007 tills nu: Real Madrid: 69 straffar Barca: 70 straffar Det är alltså riktigt jämnt historiskt sett. Oj vilken jävla korruption denna liga lider av. Pajasar som inte har någon fakta. Det är snarare bottenlagen som oftast blir bortdömda, att Real fansen snackar är mest bara pinsamt.
xXKonan
2016-04-23 22:37
@Rambla~:

Förvisso kan man förstås tycka att det var hårt av domaren att döma tre raka straffar mot lilla Sporting Gijón, men regler är regler.

Mycket starkt av Clos Gomez måste jag säga :)
Barcelona enkos
2016-04-23 22:34
Vad har hänt med AB att vara neutrala för första gången någonsin?
Annons: