/spanien/barcelona/forum/8083.aspx/spanien/barcelona/forum/8083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-21 11:39
Vissa verkar få det till att Messi försvinner i dom stora matcherna så här efter Milan-matchen.

Till er som gör det så vill jag bara påminna om att han har gjort mål i två separata Champions League-finaler och delar väl något rekord med Di Stefano i antal mål i El Clasico, vid 25 års ålder så tänk till en extra gång...

Hela laget försvann igår (förutom il capitano) och Messi var bara en av dom.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-02-21 11:30
Jag tycker att vissa överdriver lite här när de säger att Milan endast parkera bussen. Visst de försvara sig jävligt bra under hela matchen men de var faktist bättre än oss även i första, och vi kom undan billigt. När var det sist ett lag hade mer skott på mål mot "Barca"? Bara det säger ganska mycket..

Man får tycka precis vad man vill om Jose Mourinho, men hans kontringsspel är något utöver det vanliga.. Milan försvaret bjöd på flera misstag och man hade kunnat kontra tex, men vi är fullständigt värdelösa på det. Så enkelt är det. Jag tror fan vi är bland de sämsta lagen i CL när det gäller att ställa om snabbt, kolla på Munchen, Real och Dortmund tex..

Då var det dags för Alves igen. Hur många gånger har inte han tappat sin markering i stora matcher? Flera gånger mot CR7, mot Inter, mot Chelsea och nu även mot Milan.. Jag förstår inte varför han måste vara så centralt hela tiden och han är en dm i från Pique vid Muntaris mål.. Jag säger inte att vi ska sälja Alves men det är dags för klubben och ta ett snack med honom. Det här håller inte, han har inte varit bra på två säsonger nu.. De får helt enkelt ta och förklara för honom, det här går inte längre..

Anledningen till att jag är så negativ är för att vi har mött bussar tidigare och vi har inte lärt oss något. Jag kan inte se ngn utveckling på tre veckor UTAN TITO.. Det har gått tre år snart och vi undrar fortfarande hur vi ska vinna mot såna lag. Och Milan kommer göra mål på Camp Nou, tro inget annat..
Barcelona Ton
2013-02-21 11:05
En tendens som jag tycker funnits hela senaste året är att Messi när det verkligen gäller (El Clasico, CL-Chelsea, Milan) försvinner ur matchen helt eller iallafall till stor del. Real har det senaste året inte haft några större problem att handskas med honom & Milan hade definitivt inga som helst problem igår.
På hela matchen igår hade Messi två (!) skott mot mål, varav ett var den där frisparken som flög långt upp på läktaren. Att han vill ha mycket boll gör att han söker sig bort från bevakare & vandrar längre ner i banan , vilket i sin tur gör att laget inte har sin bäste (ende?) målskytt i en position som hotar motståndarna.

Vad gör 100 mål om de inte kommer några mot de starkaste motståndarna?
2013-02-21 10:57
NoGo™
Oj, vad jobbigt... Det här ser inte ljust ut alltså.
Barcelona NoGo™
2013-02-21 10:55
@Diar Iniesta Shekha:

Det senaste man hörde var väl att han skulle bli kvar där tills slutet av Mars tyvärr. Jag hoppas att han kommer tillbaka tidigare, vi behöver han!!
2013-02-21 10:52
Är det någon här inne som vet något om Tito? Är han på bättringsvägen? Kan han komma tillbaka snart? Kan han vara med mot Milan 12 mars?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-02-21 10:40
Jag ger oss 10 % chans att gå vidare. Hur ofta håller Barca nollan? Precis. Vi får räkna med att Milan gör mål och då måste Barca göra minst 4. Det kommer de inte klara eftersom Milan försvarar med hela laget vid straffområdet.

Copa del Rey, Ligan och att Real åker ur CL så är jag ändå nöjd med säsongen.
Barcelona påfågeln
2013-02-21 10:36
Synd att vi inte hade Bojan att slänga in igår, hade i varje fall känts bättre än att slänga in en iskall Alexis. Ett uttåg i CL-åttondel lär i varje fall trygga Neymar till sommaren, nu vill jag bara ha Tito tillbaka frisk, Roura i all ära men han är inte redo för att vara mer än assisterande just nu, Tito däremot behöver få vara frisk och sätta sin prägel på laget. Framförallt måste Tito få motivera laget!
Barcelona H.C Xavier
2013-02-21 10:36
"We'll make it through the next round"

- Jordi Roura

Det är just denna inställning som gjorde att vi förlorade matchen på San Siro.
Barcelona enkos
2013-02-21 10:14
Barcelona är mäktiga att de kommer vända på detta, det är jag så övertygat om..Det gäller bara att köra med full fart och gas i botten från första minut. Jag hoppas på 3-4-3. Masken, Puyol och Pique ska vara backar och inte lämna egen planhalva en sekund..Busquets ska vara där också och kontrollera mittfältet samt inspektera försvaret.. De andra 6 ska anfalla.. Alves och Alba längre fram är ibland mer farliga än vad Pedro är..

-----------------------Valdes---------------

---Mascherano-----Pique----------Puyol---

-----------------------Busquets-----------------

Alves ---------------Iniesta---------Alba------

Pedro/Tello ----------Messi------------Villa---

Om vi sett var vi är mest sårbara så är det på Alves kant, det är där många av målen vi släpper då Alves oftast inte orkar tillbaka i rätt tid, nu kan han istället fokusera mer framåt så Mascherano täcker hans kant.. Milan kommer parkera bussen ännu mera och därför tror jag de inte kommer passera mittlinjen 2-3 gånger under hela matchen...
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-02-21 10:10
Usch alltså! Milan förtjänar beröm för den insats de gjorde, även om det var en defensiv sådan.
Det värsta är ju att matchbilden kommer se exakt likadan ut i returen om inte värre.
Vi har ett par tuffa matcher framöver som kommer slita mycket på laget och jag räknar med minst 1 skada på någon viktig spelare under den här perioden. Rotation gäller nu fan! Låt Thiago, Song och Tello få lira mot Sevilla. Har man mer en 10p ledning i ligan får man lov att riskera lite. Framför allt när CL står på spel också..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-21 10:01
Deulofeu

Hur kunde Juvenil förlora mot Chelsea igår? Var det samma matchbild som för A-laget mot Milan.

Vilken skitkväll det blev igår trots allt. Bara att bryta ihop och... :(
Barcelona Messidinho_10
2013-02-21 09:55
Vi ska göra kaos på Camp Nou med Milan om 2 v!
Barcelona Deulofeu
2013-02-21 09:50
Det som hände i matchen mot Milan var snudd på det som hände i finalen mot Milan för ett par år sedan då vi torskade med 4-0!

Underskattning spelarna trodde det var över innan det börjat.

Tror man det i en åttondelsfinal är det dags att börja städa i truppen och det rejält dessvärre.

Riktigt trist med tanke på att vi startade med 10 spelare från egna leden...
2013-02-21 09:47
Veckans Revista de la Liga - Jornada 24
2013-02-21 09:42
Barca spelar CL på en onsdag. Varför har de då match redan på lördag i ligan? Mourinho, kan du svara på det?
Barcelona Barca King -
2013-02-21 09:19
Galliani: Barcelona fear Milan

Vad som är skrämmande är att han har rätt. De gick in och såg Milan som undertaker i professionell brottning :P. All prat på förhand handlade om Milans historia i spelarnas hjärnor.

Sådana här matcher svider som mest, precis som Super cup returen på Bernabeu. När man spelar utan någon som helst vilja. Att låta två medelmåttor som Muntari och Boateng göra mål svider som in i helvete.

Med vår facit att släppa in mål som ingenting har jag ingen som helst tro på en REMONTADA. Vi har redan sett prov på det innan när Milan har varit på Besök. Inget hände.
Barcelona Deulofeu
2013-02-21 08:32
Tycker ni är inne på rätt spår.Iniesta på kanten i all ära vi har mycket boll och han kan vandra in centralt för att öppna korridoren för Alba men det blir inget djupledsspel över huvud taget.

Jag hoppas att både Alexis och Villa får chansen i nästa match.

En av de stora anledningarna till att man alltid gillat barca har varit deras magiska yttrar som stor del av vårt spel byggt på var är de nu?

Måste samtidigt berömma Milan så uträknade inför matchen och så vinner de med två noll.Milan är Milan.Det ser mörkt ut men med lite mer fart i nästa match så kanske vi lyckas göra ett par baljor vore dock tufft om Milan lyckas med det också då måste vi hänga in fyra mål!

Sevilla på lördag då vill man se lite annat folk få chansen Villa,Alexis och gärna Thiago spelare som bryter mönstret lite.

Vi måste hålla nollan för guds skull vi är just nu inne i en trend att släppa in mål som är lika dålig som 98.Att släppa in mål 10 matcher i rad är inte ok.

Släpper man in mål i champions är det slut...
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-21 08:23
@jawwa: Jag håller med dig om att man måste spela med Villa och Alexis samtidigt för att få mer djupledslöpningar. Ställer Vilanova/Roura upp med samma uppställning på camp nou som igår, så finns det inget som säger att matchbilden kommer att se annorlunda ut i returen. Det tror inte jag i alla fall.
jawwa
2013-02-21 08:15
Hädanefter vill jag se ett anfall beståendes av villa-messi-tello/alexis. Det klagas en massa på alexis, sanningen är den att han åtminstone kommer till chanser. Pedro bidrar i dagsläget inte med någonting alls. Gårdagens match kan vara den sämsta jag sett Barca göra, sorgligt att se med vilken inställning man tar sig an en stor match som denna. Jag tror att kombinationen av villa och någon av alexis/tello som löper sönder backarna kan bli en stor succe. Slutligen är det något lag som kan vända på detta så är det Barca. Visca
Barcelona Blaugrana80
2013-02-21 07:12
Ta det som en man vi förtjänade att förlora.. Saknar verkligen Pep! Mannen som kunde motivera sina spelare inför stora matcher.. @Corazon:

Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-02-21 06:47
Har drömt om den här jävla matchen och returen hela natten...Usch det kommer bli en hemsk dag idag. Man vaknar ju med känslan av att någon har dött i princip :(
Barcelona Corazon
2013-02-21 05:40
Kul att gå till jobbet nu
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-02-21 04:32
Fais//

Kan tyvärr inte hålla med dig där. Igår mötte Milan barcas spel högt upp i plan och hade långa kombinerande anfall med mycket folk. Man höll bollen ganska bra längst hela banan och va hetare i dom flesta duellerna. Det va således inget snack om något parkera bussen taktik och inte det som fällde oss. Snarare så att vi tog oss ann matchen med fel inställning och brist på koncentration och motivation fällde oss. Samtidigt som milan visa hjärta och attityd och vann matchen helt rättvist. I vanliga fall skulle jag hålla med dig. Men igår va det inte fråga om att vi föll för vi inte hitta nycklarna ur någon köttmur. Vi försökte inte ens få till något intensivt anfall vid 0-0 och bara halvhjärtat få till en kvittering vid 1-0. Det va först när dom gör 2-0 i slutet av matchen som vi gick in med full styrka i offensiven. Platt match av barca och en bra match av milan således. Och då är 2-0 i milano inte så ofattbart som folk vill få det till
Barcelona grande jw
2013-02-21 04:32
Jag hoppas verkligen Tito har återvänt från New York till returen. Säga vad man vill men att inte ha en ordinarie tränare i detta kritiska läge av säsongen när i princip allt avgörs är helt jävla hopplöst. Kontakt via whatsapp eller skype i all ära men det fungerar verkligen inte på den här nivån. Säg något annat lag som hade kommit ut på med samma vanliga självförtroende och disciplin utan ha tillgång sin ordinare tränare på 3 jävla månader. Man United utan Ferguson? Dortmund utan Klopp? Juventus utan Conte? Real utan Mourinho?

Tror ni Milan hade presterat såhär utan Allegris ord och taktik ikväll? Aldrig... Känner inte alls någon "magi" med Roura vid bänken. Känns dött och uppgivet. Även om det är Titos ord som kommer från hans mun..
Barcelona Barca King -
2013-02-21 04:12
Jätte bra analys av matchen i länktips. Läs :D
ragnarök
2013-02-21 03:52
Alla spanska lag ligger i underläge just nu. Pinsamt om alla åker ut redan i åttondelen. Tror fortfarande att minst två går vidare. Malaga tror jag kan vända steken på La Rosaleda mot Porto och jag måste tro på att vi kan slå ut Milan på Camp Nou. Jag är inte säker på att Real slår ut United på ett kokande Old Trafford. Valencia är väl så gott som ute ser det ut som.
Barcelona Culé hasta la muerte
2013-02-21 03:34
Fais

Barca har ju filosofin att man inte ska anpassa sig efter motståndaren.
Man går aldrig ifrån sin spelstil även om det är motigt, utan man försöker bara göra det bättre helt enkelt.

Tråkigt enligt mig. Vi har haft rätt stora problem de 2 senaste säsongerna mot lag som ställer upp bussen och likt många andra hade jag också gärna sett en mer effektiv taktik i form av ett rakare och mer direkt spel.
Fais
2013-02-21 03:11
Tråkigt men bra att de flesta av oss erkänner att vi sög till Hell to the hell och Milan gjorde sitt jobb galant !

Som ni såg matchen var det inte bara motivation som saknades idag. Det var rakare spel och löpningar som saknades. Grabbar som ska ta fram hur man kör över bussen har inte gjort sitt jobb..

Jag menar, alla lag vi har förlorat mot spelar exakt på samma sätt. Lägg bussen framför buren och kontra med 2-3 spelare. Hur svårt kan det var att lägga fram motdrag. Är det så jävla mycket begärt att försöka spela lite snabbare lite då och då. Överaska motståndarna. Är det inte så man vinner titlar?

Lite mer löpningar som hotar försvararna. Kör lite långbollar bakom backarna. Jag förstår inte hur tränarna resonerar.
Någon som har nån teori???
Barcelona Barca King -
2013-02-21 03:09
Champions League finalen Barca förlorade mot Milan 1994! Med 4-0
Annons: