/spanien/barcelona/forum/8081.aspx/spanien/barcelona/forum/8081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-12-16 23:09
Sylvinho,Keita och Deco på plats under matchen!!
Barcelona DM1982
2012-12-16 23:09
@ragnarök:

Icke godkänt av Alexis? Ärligt?

Killen var överallt och oroade, spelade fram Messi till ett mål och kämpade mest av alla (tillsammans med Puyol).

Killen får klart godkänt, mer än det.
Barcelona Andresito
2012-12-16 23:08
@ CARLES PUYOL - 1899:

Busquets också
Barcelona westinho - Sergio #16
Vi har det bästa jävla laget genom tiderna.
Barcelona DANI ALVES
Messi has this season scored more Liga goals (25) than Real Madrid forwards Ronaldo (14), Higuain (7) and Benzema (3) together.
Ja, vad säger man om denna killen? skiter i om nån från zambia har gjort 107 mål, att en spelare gör 90 mål i dagens fotboll och man vägrar erkänna han. Ja de är för mig helt sjukt...
Barcelona Andresito
Lyckligaste killen på jorden just nu?
Barcelona tarrak
2012-12-16 23:07
Skulle varit intressant att höra hur media hade låtit om Barça hade startat säsongen lika uselt som Madrid. Spelar Barça två matcher i rad utan seger så står 100 experter på rad för att berätta att man är sönderlästa taktiskt, men jag har inte hört någon som resonerat i dessa banor när det kommer till Madrid styrda av den geniala tolken. Möjligtvis kan det bero på att Madrids spel endast verkar bygga på 11 solister som springer runt och tävlar i längsta lycka-till-bollarna. Samtidigt blir det ju väldigt svårt att förklara varför Mourinho skall kvittera 100 mille per år om hans enda roll är att sprida Barça-hat i tidningarna. Jag kan garantera att Roncero skulle göra det gratis om han fick titta på spelarna i duschen.

Många frågor, men alla svar känns lika roliga.
Barcelona B-Guden
@FC Barcelona en Mi Corazón:

Du får gärna förklara på vilket sätt Messi gjort sig till en diva, likt Ronaldo
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
Dessa spelare var bäst enligt mig, Alexis, Busquets och Adriano. Glömde Busquets.
Postat via SvenskaFans-appen
ragnarök
2012-12-16 23:05
FC Barcelona en mi corazon!

Baserat på vadå? Ordväxlingen med Villa för ett tag sedan? Den var ju helt förståelig. Messi har inte förändrats ett dugg och jag känner inte av några diva-fasoner överhuvudtaget. Han bör inte jämställas med fjollan Cristiano.
Barcelona Gonzalez_Barca
Herregud, minns under trippelsäsongen då Messi satte 38 baljor under hela säsongen, vilket snack det blev då att han har nått en bra målform och sånt.. Nu har han gjort 34 mål och inte ens halva säsongen är spelad. Sjukt!
Barcelona Riiio!!
Fyyyfan Alexis får gärna sluta på 0 mål denna säsong bara han gör matcher som denna! Springer överallt!! Busquets och Adriano också oj oj oj!
Barcelona Barcadinho.
Tito vilanova har verkligen lyckats få ut all potential som alla vet funnits i det här laget de senaste åren. Han har gjort laget till återigen en vinst maskin.
All heder för honom - jag var lite skeptiskt från början.
Tydligen så går allt rätt i klubben när det gäller det sportsliga. Vi lyakcs inte bara med akademin och att fylla på i a-laget med La Masia produkter.

Vi lyckas också med att få in de rätta tränare !
Barcelona Nesto
2012-12-16 23:02
FC Barcelona en Mi Corazón

På vilket sätt behandlas han dåligt?
Visst den här säsongen under Tito har han fått väldigt sparsamt med speltid men annars har han fått rikligt med speltid.
Vad menar du med ärlig chans också? Tito kan erbjuda honom en plats på någon av kanterna och en bra konkurrens. Ska han då välja platsen i mitten? Vi har redan en spelare som gör ett magnifikt jobb på den positionen.
Barcelona Blaugrana91
Fyfan vad härligt!

Första halvlek var spelet inge vidare, men sen under andra så spelade vi ut dem totalt. Mycket härligt!

Underbart också att Real kryssade, hade det varit vilken annan tränare som helst förutom just Mourinho så hade denne fått sparken för länge sen, men som sagt det gäller inte Mourinho, inte mig emot iof han fär gärna fortsätta dra ner Real ännu mer i avgrunden. Haha

Messi har för övrigt gjort 25 mål, det är typ vad många anfallare gör på en hel säsong, knappt det ens. Och då har inte ens halva säsongen passerat, GALET!
Han lär nog slå sitt eget rekord...:P
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Men Alexis gör ett jobb som är slit jobb och han gör en av sina bästa matcher. Som han löper och löper så fantastik :).
Barcelona NoGo™
2012-12-16 23:01
Busquets: "Goal? I saw players coming, knew they'd throw themselves, so controlled the ball and waited for them to pass by. Worked out fine"

ICEMAN! Kungen!
Barcelona Canaletes
Min reaktion och säkert alla andras när Adriano gjorde mål!

Jeffson
Real Madrid tappar poäng

Barca rycker ifrån både tvåan och trean

Messi rycker i skytteligan

Messi får en kram

Puertan stängs ner

God jul!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-12-16 23:00
Underbar match men som vanligt den senaste tiden; Villa för lite speltid. USCH på dina jävla 12-15 minuter: ge han minst en halvlek o komma in i matcherna. Pedro gör helt okej match, Alexis ännu bättre. Men ännu en gång mållösa; Villa erbjuder något de andra inte gör för tillfället. Kom igen Tito..
ragnarök
2012-12-16 23:00
Tre nya lätta poäng och ett ännu större gap ner till de vita. Två ytterligare mål av La Pulga. Icke godkänt till Alexis och Pedro som ser fortsatt iskalla ut.
2012-12-16 22:59
Två sjuka rekord, 90 mål av Messi kalender år på ett år men vi är 13p före Real Madrid OMG.
Barcelona Andresito
2012-12-16 22:58
KEITEEEEEEEEEEEEE
Barcelona MQUC
2012-12-16 22:58
tänk att vi kommer få gå in i jul och nyårs uppehållet med en fin ledning! MYS! :D
Barcelona Corazon
2012-12-16 22:56
Jag älskar att reals forum har stängt ner ända till tisdag haha skadeglädje aaaaaaaaaaaaahhhhhhh
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
@ CARLES PUYOL - 1899:

Nja, håller med om Adriano men Alexis har gjort bättre matcher än den idag
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Tycker verkligen synd om Villa, hur illa guardiola och vilanova behandlar honom, Han användes helt fel sen 1:a dagen han anlände och inte fått en rättvisa chans. Han blev nästan av med sitt vänstra ben för klubbens skull och ändå behandlas han som skit.
Jag tror tyvärr han lämnar, och hans lilla ord byte med Messi tror jag har inte gjort saken bättre.

Nu kommer jag skriva något som kommer säkert uppröra 99.9% av forumet. Jag tycker att Messi sedan en tid tillbaka ungeför 1 år. Har börja att bete sig som en riktig diva, visst han är världens bäste jag gillar han som fotbollsspelare. Men hans sätt att bete sig har verkligen börjat stinka, och jag tycker att många, inte alla Barcelona fans är enögda och tycker bara att Ronaldo beter sig som en diva, när Messi inte är lika oskyldig/ödmjuk längre som många vill få till det
Barcelona Baronen
2012-12-16 22:55
Underbart! Vilken match. Kändes i början som det skulle kunna gå hur som helst. Men vi äter upp dem.
13 poäng, tretton fucking jävla poäng!

Underbart att se supportern krama Messi, och aldrig mer få gå på fotboll(?)
Liknande hände när en sprang in i somras mellan Argentina-Tyskland, då skakade invadern Messis hand.
Barcelona -SAMI-
2012-12-16 22:54
Bäst idag!!
1. Chelsea förlorar finalen!
2. Real tappar poäng!
3. Barca vann!
Barcelona Canaletes
2012-12-16 22:53
23:10 börjar älskade Fotbollskanalen Europa!
Hoppas det blir mycket Barça & Madrid.
Annons: