/spanien/barcelona/forum/8080.aspx/spanien/barcelona/forum/8080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ragnarök
2012-12-16 23:22
DM1982

Jo, han gör väl en duglig match om man jämför med de senaste innan denna match och han når godkänt. Men jag är inte helt nöjd med honom just nu. Han är alldeles för tam i närkamper och är fortsatt kall framför mål.

grande jw

Pedro är trots allt ytteranfallare så det är inte så konstigt att man förväntar sig att han levererar fler mål. Lite oroande att Messi gör så många av lagets mål. Men visst, han gör som sagt ett fint defensivt jobb.
Barcelona grande jw
2012-12-16 23:20
Om nu Tito favoriserar Pedro och Alexis framför Villa så är det bara att acceptera det. Jag älskar också Villa men man kan inte det minsta kritisera Tito och hans val efter den här säsongsinledningen. Det är den BÄSTA NÅGONSIN I BARCAS HISTORIA.

Hur ska man kunna kritisera? Och sluta med snacket "Buhuu Pedro har inte gjort mål på jättelänge". Det är exakt samma sak med Iniesta. Han är inte världens poängspelare men inte fan klagar väl folk på honom? Ser ni grovjobbet Pedro gör i defensiven eller jobbet han gör utan boll? Det är OTROLIGT mycket viktigare än att vara den som hamnar i målprotokollet.

Pedro är en fantastisk lagspelare som gör vårt lag till ett kollektiv.
Barcelona tarrak
2012-12-16 23:17
Jaså, Puertan fick stänga ner. Tur att det inte hade något att göra med resultaten. Det var ju bara slumpen att man stängde minuterna efter att Busquets gjorde mål och Madrid kryssade...
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-16 23:16
note: camp nou singing "we do love you, mourinho, please stay" #fcblive
KLOCKREN! Visca el Barca!
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-16 23:15
Busquets agerande vid 2-1 visar verkligen hur begåvad han är som fotbollsspelare. 99/100 defensiva mittfältare hade i samma läge skjutit så hårt som möjligt istället för att, likt Busquets, ta emot bollen och vänta in rätt läge.

Såg precis att Real Madrid har Malaga borta i nästa match. Det är ingen match att ställa in skorna i.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-12-16 23:13
B-Guden

Jag skrev aldrig likt Ronaldo, jag skrev att han har börjat med diva fasoner och att många tycker att BARA Ronaldo har det.

Jag skrev aldrig att han var på ronaldos nivå i diva fasoner
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-16 23:12
With 46 points from 48 possible, Barcelona have the best Liga start in history after the first 16 games in the Spanish league #fcblive
Barcelona NoGo™
2012-12-16 23:12
@El capitano[Culee:

Silverräven till vänster! Grande Sylvinho!

Ahh du skrev det såg jag nu :P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-16 23:11
Det som är skrämmande är att det finns mer att få ut av det här laget. Tänk er själva när det även klickar för Pedro, Alexis och Villa? Mamma mia!
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2012-12-16 23:10
#barcastuff
Messi has this season scored more Liga goals (25) than Real Madrid forwards Ronaldo (14), Higuain (7) and Benzema (3) together
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-12-16 23:10
Nesto

Hur han behandlas dålig? hmm få se

Sanchez har varit kallare än Sveriges vinter ändå får han chans på chans på chans på chans, Pedro ska vi inte tala om snubben har inte gjort mål sedan augusti.

Det spelar ingen roll vad Villa gör han kommer inte få en chans. Med chans menar jag 2-3 matcher spela minst 75 min. Han avgjorde mot Sevilla, Han nätade mot Rayo, Han gjorde 2 mål mot Alaves. Men det räcker inte för vilanova.

Så hur behandlas han illa? tja man ser en klar favorisering av vilanova
gentemot Pedro & sanchez
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-12-16 23:09
Sylvinho,Keita och Deco på plats under matchen!!
Barcelona DM1982
2012-12-16 23:09
@ragnarök:

Icke godkänt av Alexis? Ärligt?

Killen var överallt och oroade, spelade fram Messi till ett mål och kämpade mest av alla (tillsammans med Puyol).

Killen får klart godkänt, mer än det.
Barcelona Andresito
2012-12-16 23:08
@ CARLES PUYOL - 1899:

Busquets också
Barcelona westinho - Sergio #16
Vi har det bästa jävla laget genom tiderna.
Barcelona DANI ALVES
Messi has this season scored more Liga goals (25) than Real Madrid forwards Ronaldo (14), Higuain (7) and Benzema (3) together.
Ja, vad säger man om denna killen? skiter i om nån från zambia har gjort 107 mål, att en spelare gör 90 mål i dagens fotboll och man vägrar erkänna han. Ja de är för mig helt sjukt...
Barcelona Andresito
Lyckligaste killen på jorden just nu?
Barcelona tarrak
2012-12-16 23:07
Skulle varit intressant att höra hur media hade låtit om Barça hade startat säsongen lika uselt som Madrid. Spelar Barça två matcher i rad utan seger så står 100 experter på rad för att berätta att man är sönderlästa taktiskt, men jag har inte hört någon som resonerat i dessa banor när det kommer till Madrid styrda av den geniala tolken. Möjligtvis kan det bero på att Madrids spel endast verkar bygga på 11 solister som springer runt och tävlar i längsta lycka-till-bollarna. Samtidigt blir det ju väldigt svårt att förklara varför Mourinho skall kvittera 100 mille per år om hans enda roll är att sprida Barça-hat i tidningarna. Jag kan garantera att Roncero skulle göra det gratis om han fick titta på spelarna i duschen.

Många frågor, men alla svar känns lika roliga.
Barcelona B-Guden
@FC Barcelona en Mi Corazón:

Du får gärna förklara på vilket sätt Messi gjort sig till en diva, likt Ronaldo
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
Dessa spelare var bäst enligt mig, Alexis, Busquets och Adriano. Glömde Busquets.
ragnarök
2012-12-16 23:05
FC Barcelona en mi corazon!

Baserat på vadå? Ordväxlingen med Villa för ett tag sedan? Den var ju helt förståelig. Messi har inte förändrats ett dugg och jag känner inte av några diva-fasoner överhuvudtaget. Han bör inte jämställas med fjollan Cristiano.
Barcelona Gonzalez_Barca
Herregud, minns under trippelsäsongen då Messi satte 38 baljor under hela säsongen, vilket snack det blev då att han har nått en bra målform och sånt.. Nu har han gjort 34 mål och inte ens halva säsongen är spelad. Sjukt!
Barcelona Riiio!!
Fyyyfan Alexis får gärna sluta på 0 mål denna säsong bara han gör matcher som denna! Springer överallt!! Busquets och Adriano också oj oj oj!
Barcelona Barcadinho.
Tito vilanova har verkligen lyckats få ut all potential som alla vet funnits i det här laget de senaste åren. Han har gjort laget till återigen en vinst maskin.
All heder för honom - jag var lite skeptiskt från början.
Tydligen så går allt rätt i klubben när det gäller det sportsliga. Vi lyakcs inte bara med akademin och att fylla på i a-laget med La Masia produkter.

Vi lyckas också med att få in de rätta tränare !
Barcelona Nesto
2012-12-16 23:02
FC Barcelona en Mi Corazón

På vilket sätt behandlas han dåligt?
Visst den här säsongen under Tito har han fått väldigt sparsamt med speltid men annars har han fått rikligt med speltid.
Vad menar du med ärlig chans också? Tito kan erbjuda honom en plats på någon av kanterna och en bra konkurrens. Ska han då välja platsen i mitten? Vi har redan en spelare som gör ett magnifikt jobb på den positionen.
Barcelona Blaugrana91
Fyfan vad härligt!

Första halvlek var spelet inge vidare, men sen under andra så spelade vi ut dem totalt. Mycket härligt!

Underbart också att Real kryssade, hade det varit vilken annan tränare som helst förutom just Mourinho så hade denne fått sparken för länge sen, men som sagt det gäller inte Mourinho, inte mig emot iof han fär gärna fortsätta dra ner Real ännu mer i avgrunden. Haha

Messi har för övrigt gjort 25 mål, det är typ vad många anfallare gör på en hel säsong, knappt det ens. Och då har inte ens halva säsongen passerat, GALET!
Han lär nog slå sitt eget rekord...:P
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Men Alexis gör ett jobb som är slit jobb och han gör en av sina bästa matcher. Som han löper och löper så fantastik :).
Barcelona NoGo™
2012-12-16 23:01
Busquets: "Goal? I saw players coming, knew they'd throw themselves, so controlled the ball and waited for them to pass by. Worked out fine"

ICEMAN! Kungen!
Barcelona Canaletes
Min reaktion och säkert alla andras när Adriano gjorde mål!

Jeffson
Real Madrid tappar poäng

Barca rycker ifrån både tvåan och trean

Messi rycker i skytteligan

Messi får en kram

Puertan stängs ner

God jul!
Annons: