/spanien/barcelona/forum/808.aspx/spanien/barcelona/forum/808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-21 22:01
[QUOTE=Stright outa Barca ]Hur kunde vi förlora mot detta Skit Sociedad [/QUOTE] Vi förlora mot Moyes Sociedad förra säsongen som var ännu värre än dagens.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-21 21:55
Hur kunde vi förlora mot detta Skit Sociedad
Barcelona Junta Dimision
2016-04-21 21:36
@the cameroonians:

Du menar väl att han har två månader på sig att bryta sina löften, om vi ska gå efter historia då? :)
Barcelona the cameroonians
2016-04-21 20:33
Någon undrade också kring vilka Juvenil A-spelare som eventuellt kommer att flyttas upp till nästa säsong. De fem som figurerat från och till i B-laget redan denna säsong, Paik, Carbonell, Lee, Aleña och Mujica lär ju med största sannolikhet flyttas upp även de tre sistnämnda fortfarande är unga nog att få spela juniorfotboll även nästa säsong. Det finns utöver Paik & Carbonell ytterligare 8 spelare från Juvenil A som blir för gamla för juniorfotboll och endera kommer att lämna klubben eller flyttas upp; Målvakten Andreu Cases Mittbackarna Adriá Vilanova, Juanma Garcia och Arnau Campeny Vänsterbacken Enriq Francecsa Mittfältarna Ferran Sarsanedas Anfallarna Theo Chendri och Marc Rio Med tanke på att det finns mycket mittbackar i B-laget redan så är frågan om det inte blir så att enkom Sarsanedas och Chendri kommer få chansen i B-laget. Det snackas även om att vänsterbacken Cucurella kan bli föremål för uppflyttning. Eftersom säsongen för Juvenil A är slut nu finns det goda möjligheter för de ansvariga för B-laget att kolla igenom och testa de berörda spelarna. För att det ska kunna ske uppflyttningar måste några spelare också lämna B-laget och utan att ha stenkoll på kontraktssituationen vet jag att målvaktena Suárez och Ortolá, mittbackarna Costa och Juste (optionsår), mittfältaren Ros och wingern Cámara sitter på utgående kontrakt. Lucho verkar ju dock förtjust i den sistnämnde så det kan bli en förlängning där. Samper lär ju också lämna B-laget, sen om det blir på lån eller uppflyttning får framtiden utvisa. Även Ortolá skulle kunna bli kvar om han flyttas upp som tredjemålis efter en utmärkt säsong. En B-lagstrupp 16/17 skulle kunna se ut på följande sätt. Målvakter; Exkieta och Cases Högerbackar: Palencia och Godswill Vänsterbackar: Moi och Cucurella Mittbackar: Fali, Tarin, Borja och Quintilla Mittfältare: Gumbau, Kaptoum, Xemi, Sarsanedas, Paik och Aleña Anfallare; Romera, Peréa, Chamorro, Mujica, Lee och Chendri EDIT: Glömde att nämna det faktum att B-laget även gjort klart med en ytter från Betis vars namn jag tyvärr glömt. Dessutom kommer en 17-årig nigerian att ansluta, troligtvis i slutet av året, vid namn Ronald Bebeto Sichen. Och brassen Robert som kom på lån i januari lär ju återvända illa kvickt redan nu - får man hoppas...
2016-04-21 19:20
@neymar JR:

Bartomeu sa idag samma sak som han alttid sagt gällande Espai Barca;

"Vi kommer inte att äventyra eller riskera klubbens möjligheter att konkurrera på det sportsliga planer"

"Klubbens skulder kommer att reduceras till €200 miljoner (nu 328) och vi kommer att söka efter den bästa sponsorn för kommande säsong"

"Medlemsavgiften kommer inte att påverkas och vi kommer inte heller att sälja några tillgångar"

Angående det sista så stämmer det ju inte, tillgångar är ju inte bara materiella saker utan också klubbens identitet och varumärke. Men men, vi får väl lita på att Barto har läget under kontroll, han har nu bara lite drygt två månader på sig att hålla sina löften.
2016-04-21 19:06
Någon undrade för några dagar sedan kring klubbens scoutverksamhet.

Idag skriver Mig Rico på MD om att ett 30-tal scouter/rådgivare ingår i Barcelonas nätverk där det finns 2 fokuspunkter;

1. Att hitta den bästa U16-spelaren i Europa
2. Att hitta den bästa U18-spelaren i Sydamerika.

Dessa fokuspunkter övervakas av Pep Segura, sportchefen för den professionella delen av la Masia, alltså B-laget och Juvenil A & B.

Förra säsongen samlades nästan 15.000 allmänna och mer än 750 (spelar)specifika rapporter in vika matades in i klubbens COR-datasystem som står Kunskap, Organisation respektive Skicklighet.

Cirka 15% går vidare för nästa gallring.

Därefter ska namnen gå igenom en kommitté som består av de ansvariga inom klubbens fotbollsavdelning (som leds av Jordi Mestre) för vidare bedömning om lämplighet. Först därefter presenteras de som klarat sig igenom alla stegen för berörda tränare, oftast då A-lagstränaren.
Barcelona Barcelona y Ars
2016-04-21 18:58
@FCB_Messi:
Jag gjorde så här när jag "ung/yngre". Efter matchen åker spelarna hem i sina bilar från arenan. De kan välja vilken sida de kan lämna ifrån, därför är det hela väldigt svårt och en chansning på vilka spelare du får på "din" sida. Utanför porten direkt där vägen tar vid från området brukar bilarna åka förbi bara, kanske skriva en autograf på sin höjd men där står det ofta klungor med folk, 5-20 pers och kommer Messi kan du räkna med att folk kommer rusa. Jag ställde mig istället 150 meter bort vid ett rödljus där jag vet att de allra flesta bilar passerar då det är snabbaste vägen mot Castelldefels bland annat och så fort jag såg en sportbil komma mot mig så tryckte jag på "jag-vill-gå-över-gatan-knappen" så bilarna fick rött. Gick sedan fram mot bilen med tröjan och pennan i högsta hugg och vissa var vänliga och vevade ner rutan. Fick bland annat Alves, Iniesta, Messi och Vilanovas autograf på min Iniesta tröja för några år sedan.
Barcelona Barcadinho.
2016-04-21 17:55
DM1982. Men vad kul. Ni hade väl en mycket trevlig resa. Jag ska åka solo med frugan snart. Jag blev ännu mer sugen nu när jag har läst ditt inlägg, tack.
Barcelona Smogen
2016-04-21 17:33
[QUOTE=Katalano]DM1982 Enkelt att köpa via hemsidan säger du, vilket stämmer i de flesta matcher, men i just den mot Valencia i söndags så var det oerhört svårt att hitta 2 biljetter bredvid varandra. Jag var inne och kollade samma dag som de släpptes och hela den veckan tills vi åkte på fredagen förra veckan. Det slutade med att jag och damen köpte biljetterna på plats dagen innan match och även då hade vi tur att hitta 2 bredvid varandra. Därför undrar jag när ni köpte biljetterna på hemsidan, samma dag som matchen var? [/QUOTE] De gånger jag köpt så har det varit samma dag eller dan innan match. 2 bredvid varandra har alltid gått, värre mef fler.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-21 17:31
Gonzalez_barca Nej inte sån fake. Ingen mening med det hela då .
Barcelona Katalano
2016-04-21 16:59
DM1982

Enkelt att köpa via hemsidan säger du, vilket stämmer i de flesta matcher, men i just den mot Valencia i söndags så var det oerhört svårt att hitta 2 biljetter bredvid varandra. Jag var inne och kollade samma dag som de släpptes och hela den veckan tills vi åkte på fredagen förra veckan. Det slutade med att jag och damen köpte biljetterna på plats dagen innan match och även då hade vi tur att hitta 2 bredvid varandra. Därför undrar jag när ni köpte biljetterna på hemsidan, samma dag som matchen var?
Barcelona Fuerza
2016-04-21 16:59
@neymar JR:

Som du säger: närheten till publiken är oerhört viktig. Det är väldigt långt mellan kortsidorna och planen i dagsläget. Enormt viktigt med tak också. Ljudet stannar kvar inne i arenan och äntligen kommer Camp Nou vara en kokande gryta. =)
Barcelona Barcelonistas
2016-04-21 16:57
"Barcelona's record (39 games unbeaten) was not something special. Arsenal went 49 games unbeaten in the league like Premier League. '' - Cristiano Ronaldo.
Barcelona Gonzalez_Barca
2016-04-21 16:53
FCB_Messi

Varsågod, skriv ut och ta med pappret till din tatuerare.
Barcelona FCB_Messi
2016-04-21 16:48
Grabbar , om man vill fixa messis autograf , hur ska jag gå till väga ? Hänga utanför träningsanläggningen eller ? Min plan är att fixa hans autograf nånstans på armen för att sen fylla i den med en tatuering när jag kommer tillbaka till Sverige .
Barcelona DM1982
2016-04-21 16:21
Barcelonaresan då. : ) Äntligen bär det av till Barcelona igen. Torsdag till måndag och huvudakten blir Barcelonas match mot Valencia på söndagen. Boende fixas genom någon app som min fru tar hand om. Det blir MH apartments (som kan rekommenderas) och lägenheten är ett kvarter ifrån Sagrada Familia som vi ser varje dag. Varje dag blir man lika fascinerad av hur fantastisk byggnaden är, man ser något nytt hela tiden. Torsdagen så var det lugna puckar, planet från Arlanda flög 06:00 så det var bara att kliva upp 03:30. Man blir hyffsat trött när man kommer fram även om resan i sig var enkel och lugn. Vi gick runt lite i kvarteret och letade efter god spansk mat. Det slutade med att vi åt hamburgare på en mindre restaurang som ägdes en en serb som hade bott i Malmö många år men dragit till Barcelona. Fredagen var bussens dag. Vi åkte med turistbussarna som åker runt hela Barcelona (de turistiga delarna). Verkligen värt att göra det om man vill få en snabb överblick över staden men även bra guidning. Vi hoppade av runt Ramblan för lite mat och allmänt turistande. Fina kvarter runtomkring barrio Gotico och Katedralen. Upp på bussen igen efter mat och avstigning igen vid park Güell som ligger högt upp så man fick gå en bit. Svettigt men värt det. På bussen igen för det sista och viktigaste stoppet (för alla grabbar), Camp Nou. Det blev museum och arenabesök och det var värt det (även om det var lite dyrt). Kul att se pokaler men det roligaste var att vara nära planen. Även spelartunneln, fascinerande att tänka på vilka storheter inom fotbollen som har stått där. Det kunde ha varit jag (om jag var tusen gånger bättre på fotboll). Att stå nära mattan var kul, det är den tätaste mattan jag någonsin har sett. Måste vara fantastiskt att spela på den, golfmatta. Många bilder självklart. Riktigt kul för familjen att se Camp Nou. Lördagen blev det en tur till stranden och promenerande. Kul att en storstad har en strand, det kan inte vara många städer som har det. Allmänt lugnt den dagen som avslutades med en middag på en fantastisk tapas-restaurang, kunde inte sluta äta av alla läckerheter som vi beställde in. Gick nog upp tre kilo den här resan. Söndagen och matchdag. Oturen var framme och jag fick vara hemma med ett febrigt barn fram till sex då det bar av till arenan. Tunnelbana från Sagrada Familia till arenan, rekommenderas verkligen att nyttja allmänna transportmedlet. Billigt och enkelt, T10 är kortet som gäller. Fullt med folk överallt men området är stort. Vi kliver in på arenan och går rakt ner till planen där man kommer spelarna nära när de värmer upp. Fantastisk upplevelse att få se alla dessa spelare som man ser vecka efter vecka bara 10 meter ifrån en. Många bilder självklart. Att se en match med det fina perspektivet som man får av att sitta på arenan är verkligen en upplevelse. Man ser verkligen helt andra saker än man gör på TV. Ni såg matchen själva men en spelare som (återigen) imponerar på mig är Mascherano. Han var precis överallt och krigade och kämpade, mycket kom nog inte med på TV. Finns bara en spelare som kan jämföras med honom och det är Puyol, båda har ett enormt hjärta för det de gör. Neymar var en besvikelse, försökte dribbla sig förbi massa spelare hela tiden utan att lyckas. Laget spelade riktigt bra men de kunde ju verkligen inte sätta sina chanser, det var Chelsea all over. Man såg att spelarna verkligen försökte men det gick inte den här gången. Arenan är imponerande med alla människor men den behöver verkligen rustas upp. Sliten. Trist att förlora men en rolig sak var att jag hade snurrat till det i skallen och trodde att Atletico hade gått förbi oss när vi förlorade (det var snurriga dagar och jag hade stängt av nätet på luren). Det var rätt kul att se att vi fortfarande var först, något att glädjas över. Överlag en mycket trevlig resa i ett soligt och varmt Barcelona. Biljetter köptes enkelt genom FC Barcelonas hemsida, inga problem. Dyr stad men man stannar nog oftast bara några dagar. Riktigt sugen på att dra iväg igen, vill gärna se en Gamper-match men det är i augusti och då är det nog sjukt varmt.
Barcelona Andresito
2016-04-21 16:13
@Katalano:

I länktips syns glasbarriären som förhindrar de alldeles för stora fanatikerna från att ta sina liv efter en svidande förlust.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-21 15:59
[QUOTE=Katalano]Själv är jag absolut för en renovering, däremot så är jag inte helt såld på den nya designen. Hade önskat något mer unikt som Andresito också är inne på. För övrigt, i videon så ser det ut som att det inte finns någon säkerhet för de som befinner sig på de olika lagren, inget staket eller räcken eller liknande. ser livsfarligt ut. Undrar hur de tänkt där. [/QUOTE] Det är glasräcke runt ytterkanten av våningarna.
Barcelona neymar JR
2016-04-21 15:58
Katalano Tror färgerna kommer lysa upp samtidigt som solen går ner. Men insidan är verkligen vackrast, så nära intill plan och den känns kompakt.
Barcelona Katalano
2016-04-21 15:46
@neymar JR:

Själv är jag absolut för en renovering, däremot så är jag inte helt såld på den nya designen. Hade önskat något mer unikt som Andresito också är inne på.

För övrigt, i videon så ser det ut som att det inte finns någon säkerhet för de som befinner sig på de olika lagren, inget staket eller räcken eller liknande. ser livsfarligt ut. Undrar hur de tänkt där.
Barcelona neymar JR
2016-04-21 15:45
Andresito Jag själv är lite småkär i dem "terasserna" på utsidan. Verkligen något man inte har sett på en annan arena.
Barcelona Andresito
2016-04-21 15:42
Nou Camp Nou ser magisk ut ovanifrån och från insidan, och det är väl egentligen det som är det viktiga rent sportsligt. Utsidan är dock inget att hänga i granen och inget som sticker ut varken från andra arenor eller från omgivningen. Jag hade velat att NCN skulle bli en symbol som syns över en större del av staden. Foster lyckades med mosaiken på sin modell. Det var något unikt. Nu kommer arenan att sakna fasad vilket i och för sig är ganska ovanligt, men det får arenan att se halvfärdig ut, men det blir kanske samtidigt mycket billigare.
Barcelona Andresito
2016-04-21 15:36
Vlom Det finns inga perfekta mittbackar. Alla har sina brister. Bailly är ung och kommer göra misstag, men han kommer att lära sig av dem och bli en bättre spelare. Bara för att Laporte är dyrare och bättre på FIFA betyder det inte att han kommer få en bättre karriär hos oss. Både Laporte och Bailly är chansningar, den senare är en billigare sådan. Hur rutinerad var Piqué när han kom till Barca? Han hade Puyol och Marquéz framför sig, och även Milito. Marquéz fasades ut i förmån för Piqué, precis som Mascherano behöver fasas ut, sakta men säkert.
Barcelona neymar JR
2016-04-21 15:36
Vlom Han har aldrig haft problem med positionen när jag har sett honom lira. Dessutom är det en spelare som flyttar runt i backlinjen hej vilt men gör det lika bra överallt på plan. Han har pondus, fysik, spänst, snabbhet och hjärta. Precis vad jag vill ha jämte en "layback" mittback likt pique. Sen hans spel med fötterna är inte pjåkigt för den delen heller. Puyols fötter var inte dem bästa i världen, men likt förbannad är han vår bäste försvarare någonsin. När jag söker efter en defensiv spelare så tittar jag på dom defensiva aspekterna först. Fötterna kan förbättrats och positionsspelet blir bättre med åren.
Vlom
2016-04-21 15:34
test
Vlom
2016-04-21 15:30
@neymar JR:

Bailly gör sin allra första säsong som startspelare efter att ivorianen tidigare använts mest som bänkspelare i lokalrivalen Espanyol tidigare. Alltså är han inte särskilt rutinerad jämfört med Laporte. Och tyvärr så är Bailly inte särskilt bra med fötterna och hans positionering är högst tveksamt om jag får uttrycka det milt, två saker som är A och O hos oss. Man kan väl säga att Bailly är en spelartyp som påminner hos sådana likt Mamadou Sakho...

Han är bra, men Bailly skulle ej passa hos oss tyvärr.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-21 15:25
[QUOTE=neymar JR]Måste säga att jag gillar designen på nya camp nou. Ja jag vet att dem flesta här inne är emot renoveringen dock är ni partiska. För mer än hälften av er var för projektet under laportas styre. Än så länge ryktas det inte om någon sponsor, så hur klubben kommer ha råd med detta förstår jag inte. [/QUOTE] En sponsor MÅSTE fixas, annars kommer vi inte ha en chans att konkurrera med Real o Bayern i framtiden. Fattar väl vartenda kotte.
Barcelona neymar JR
2016-04-21 15:24
Barcelona neymar JR
2016-04-21 15:21
Måste säga att jag gillar designen på nya camp nou. Ja jag vet att dem flesta här inne är emot renoveringen dock är ni partiska. För mer än hälften av er var för projektet under laportas styre. Än så länge ryktas det inte om någon sponsor, så hur klubben kommer ha råd med detta förstår jag inte.
Barcelona Barcadinho.
2016-04-21 15:08
@DM1982:

Me like :-)
Annons: